Avensiksen ostoa harkitseva

HC88

Kuinka uudessa Avensiksessa onnistuu polttimonvaihto? Täytyykö edelleen purkaa
keulaa?

27

1686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missä mallissa

      pitää keula purkaa ? taidat olla se vakio provo-tampio

      • 16+8

        E12 Corolla
        Focus mk II
        Megane II
        Dodge Avenger

        tässä muutamia


      • Megane 2 ajava
        16+8 kirjoitti:

        E12 Corolla
        Focus mk II
        Megane II
        Dodge Avenger

        tässä muutamia

        Ei Megane II keulaa tarvitse purkaa. Vaikeaahan se lampunvaihto on, mutta siihen ei tarvita työkaluja.

        Ostin kuitenkin pitkäikäisiksi mainostetut polttimot.


      • olet oikealla tiellä
        Megane 2 ajava kirjoitti:

        Ei Megane II keulaa tarvitse purkaa. Vaikeaahan se lampunvaihto on, mutta siihen ei tarvita työkaluja.

        Ostin kuitenkin pitkäikäisiksi mainostetut polttimot.

        Tällä kyllä tarkistettiin kuinka kovasti ranskalaisilla paskoilla liikkuvia kiinnostaa toyotanpalsta,todela monia


      • pekku222
        16+8 kirjoitti:

        E12 Corolla
        Focus mk II
        Megane II
        Dodge Avenger

        tässä muutamia

        E12 corollassa ainakka vm 2005 ei tarvitse purkaa mitään kun lähivalopolttimot vaihtaa, tilaa kyllä on aika vähän ja hyvä apu on taivutetut kärkipihdit jolla saa sen polttimoa pitävän jousilangan takaisin.


      • mark 2 4x4
        Megane 2 ajava kirjoitti:

        Ei Megane II keulaa tarvitse purkaa. Vaikeaahan se lampunvaihto on, mutta siihen ei tarvita työkaluja.

        Ostin kuitenkin pitkäikäisiksi mainostetut polttimot.

        Ei Meganeen tarvitse ensimmäisen omistajan yleensä vaihtaa, kun se auto
        ei kestä lamppujen ikää..


      • 2.0 D4D
        pekku222 kirjoitti:

        E12 corollassa ainakka vm 2005 ei tarvitse purkaa mitään kun lähivalopolttimot vaihtaa, tilaa kyllä on aika vähän ja hyvä apu on taivutetut kärkipihdit jolla saa sen polttimoa pitävän jousilangan takaisin.

        Joo, ei tartte purkaa ei, mutta kädet on sitten verillä.

        Todella paskamainen homma vaihtaa E12:een polttimo. E15:n ainoa(?) hyvä puoli onkin että lampun vaihto on helppoa


    • T250

      Tarkootat vissiinkin 2003-2008 vuosmalleja?
      En oo ainakaa itte purkanu keulaa ku oon polttimon vaihtanu. No ahas se vähä on, mutta vaihto onnistuu kyllä ilman purkamistaki! Muutaman osan joutunee kyllä irrottamaan konetilanpuolelta et pääsee polttimoon käsiks.
      Uuremmista ei oo tietoo, kertokoo ken tietää!

    • Uuden Avensiksen

      polttimot vaihdetaan takuutyönä huollossa. Sitten kun auto on yli kolme vuotias, niin voi vaihtaa itsekin. Ei ongelmaa.

      • onko näin

        Siis Avensiksen ja muiden tavallisten Toyotien polttimot vaihdetaan takuuna mutta Priuksien ei. Miksiköhän näin?


      • Halogenous
        onko näin kirjoitti:

        Siis Avensiksen ja muiden tavallisten Toyotien polttimot vaihdetaan takuuna mutta Priuksien ei. Miksiköhän näin?

        Takuuaikana yksilankaiset halogeenipolttimot vaihdetaan takuuseen (esim. H1, H7), ei muuta.


      • kalliiks menee

        Ja sit takuun jälkeen muuten maksaa lampun vaihdot. Parista polttimosta ottivat 84 ekee. Se on ryöstämistä.


      • ihan oikein
        kalliiks menee kirjoitti:

        Ja sit takuun jälkeen muuten maksaa lampun vaihdot. Parista polttimosta ottivat 84 ekee. Se on ryöstämistä.

        joopa joo...oikeestaan on uusavuttomille ihan oikein maksattaa polttimon vaihto...en edes kehtaisi mennä liikkeeseen vaihdattamaan normaalia polttimoa.


      • rahamiehet...
        ihan oikein kirjoitti:

        joopa joo...oikeestaan on uusavuttomille ihan oikein maksattaa polttimon vaihto...en edes kehtaisi mennä liikkeeseen vaihdattamaan normaalia polttimoa.

        ovat asia erikseen...


      • megapengar
        rahamiehet... kirjoitti:

        ovat asia erikseen...

        Ei rahamiehet täällä valita.


    • takkari

      Olisit kertonut heti aluksi lisätietona, oletko ostamassa uutta vai käytettyä Avensista? Ykköskoppaseen on helppo vaihtaa suhteessa kakkoseen ja kolmoseen.

      Olen samoilla linjoilla kuin aiempi kirjoittaja, että lampun vaihtaminen ei pitäisi olla ensimmäinen asia autoa valitessa! Ajomäärästä riippuen lampun vaihtoon joutuu vuodesta muutaman vuoden välein, joten ei pitäisi olla kokonaisuutta ajatellen iso asia... Eikä tärkein

    • Mr. X

      Mulla on tää uus-koppanen vm 2009. Lampun vaihtoon pitää irrottaa konetilasta muovisuoja. Toisella puolella pitää lisäksi poistaa pissapojan säiliön täyttöputki ja toisella puolella myös joku muovihärpäke. Homma ottaa aikaa 10 minuutia, mutta itse lampun vaihto sujuu helposti ja käsille on riittävästi tilaa.

    • abcdefghijkl

      Ota xenon-valot niin ei tarvitse vaihtaa ollenkkaan

      • Hyvä mutta ei

        Ei nekään ikuisia ole, mutta paljon kalliimmat vaihtaa.
        Edellisen kerran aven lähivalopolttimo meni 60 tkm paikkeilla ja naapurin toisen merkkisessä autossa meni xenon polttimo samalla matkalla.

        Xenoneista voi lisäksi kärähtää ballasti jossain vaiheessa, niin se siitä.


    • h11

      Onkos noita H11:sia sitten joltain kovasti hajoillut? Olen käsittänyt, että kestäisivät paljon paremmin, kuin H7.

      • Mr. X

        Osramin Night Breaker Plussat kesti noin 15 000 km. Alkuperäiset Aven Osramit kestää noin 60 000 km, mutta valoteho on lopussa kyllä jo sitten ihan olematon.
        Night Breakereiden valoteho on kyllä parempi.


      • 4:s ave perheellämme
        Mr. X kirjoitti:

        Osramin Night Breaker Plussat kesti noin 15 000 km. Alkuperäiset Aven Osramit kestää noin 60 000 km, mutta valoteho on lopussa kyllä jo sitten ihan olematon.
        Night Breakereiden valoteho on kyllä parempi.

        mulla tää uudempi koppainen ave ,mittarissa nyt 75tkm,ainut polttimo mikä on vaihdettu takarekisterikilvenvalo,toki mitään muuta vikaa ei sitten autossa ole ollutkaan...itse asiassa en edes tiedä mitkä ajovalopolttimot autossa on(ei ksenonia kuiteskaan)...helkutin huoleton auto.


    • Harkitse kahdesti!

      Moottoriviat
      Virtalukon vikoja vuosimallissa 2002.
      Moottorinohjausjärjestelmän vikoja.
      Dieseleissä D4D turbovikoja (150 000-250 000 kilometriä ajettuja).
      Vuosimalliin 2001 saakka 2,0 litran moottoreissa voi kaksimassavauhtipyörä hajota.
      VVT-i moottori saattaa kuluttaa öljyä. Vika johtuu männänrenkaista, jotka kuluttavat sylinterit. Vaihdettu puolimoottoreita takuuna.
      Polttoaineputkistovikoja vuosimalleissa 2000-01.
      Polttoainepumppuvuotoja.
      Vaihteiston ja voimansiirron viat
      Vaihteistossa laakerivikoja.
      Kytkinvikoja. Kytkimen painelaakeri pitää ääntä.
      Jarruviat
      Jarrut ravistavat, jarrulevyt saattavat olla kierot.
      Takajarrulevyt ruostuvat.
      Ajovakauden kiertoliiketunnistimen vika. Takaisinkutsu 1.9.2004.
      Viallisen jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. Takaisinkutsu 13.6.2005.
      Käsijarruvikoja.
      Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
      Taka-alatukivarren kiinnityspultit löystyvät. Takaisinkutsu 1.12.2004.
      Ohjausakselin virheellisesti asennetun alanivelen korjaus. Takaisinkutsu 10.5.2004.
      Ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy. Vaihdetaan väliakselin asennelma. Takaisinkutsu 23.6.2006.
      Raidetangon päät ovat väljät.
      Alatukivarren pallonivel on väljä.
      Iskunvaimenninvika.
      Sähköviat ja valoviat
      Ajovalojen vikoja vuosimalleissa 1999-2001.
      Istuinlämmitys on rikki.
      Keskuslukituksen vikoja.
      Ruosteviat
      Polttoaineen täyttöputki ruostuu puhki. Täyttöputki on vaihdettava. Takaisinkutsu 15.1.2005.
      Tavaratilan kansi ruostuu alareunasta.


      Katsastuksessa havaittuja vikoja

      Iskunvaimennus (2007, 2005, 2001, 2000, 1999). A-Katsastus
      Käyttöjarru (2007, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998). A-Katsastus
      Pakokaasupäästöt (2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1998). A-Katsastus
      Renkaat (2005). A-Katsastus
      Taka-akselisto (2004). A-Katsastus
      Seisontajarru (2003, 2002). A-Katsastus
      Etuakselisto (1999, 1998). A-Katsastus
      Valaisinvikoja. TÜV
      Väljät ohjausnivelet 11-vuotiaana. TÜV
      Avensis II: kuluneet jarrulevyt ja -palat GTÜ

      Takaisinkutsuja

      Ajovakauden hallintajärjestelmän kiertoliiketunnistin. Trafi 2004
      Taka-alatukivarren kiinnitys. Trafi 2004
      Ohjauspylvään väliakselin uraliitos voi löystyä, korjataan. Trafi 2004
      Jarrutehostimen alipaineletku. Trafi 2005
      Avensis SB1: Ohjausakselin uraliitos, mikäli ei korjata, voi ohjausakseli irrota liitoksistaan. Trafi 2004
      Ohjausakseli, mahdollisesti ohjaus voi lakata toimimasta. VOSA 2006
      Ohjausakselin riittämätön materiaalivahvuus voi johtaa ohjauksen toimimattomuuteen (1.8 bensiinimoottorilla varustetuissa malleissa vm 2001 -2005) KBA 2008
      Kaasupoljin voi takerrella ja palautua hitaammin vapaa-asentoon ja pahimmassa tapauksessa juuttua osakaasu-asentoon, autojen kaasupoljin korjataan 2010. Trafi
      1AZ-FSE- ja 2AZ-FSE-moottori, autoyksilöstä riippuen joko bensiiniputki taikka sekä bensiiniputki että polttoainepumpun takaiskuventtiili. Trafi 2011


      Tielle jättäviä vikoja ADAC

      Akkuvikoja epätavallisen usein (vm 2007 asti)
      Pakokaasujen takaisinkierrätys rikki (Diesel vm 2007 asti)

      • H11

        No johan oli listaa. Pari kohtaa taisi jopa liittyä uusimpaan malliin, josta ketjussa kai oli kyse...


    • kirves8mies

      Big list, mutta jos ottaa jonkun toisen auton/merkin niin kyllä tuo lista jää kakkoseks. Kolmannen sukupolven avensista koskevia vikoja kylläkin hyvin vähän tuossa listauksessa, esim kuuluisa kaasupoljin vika - joka on aiheuttanut yhden jummittumisen ameriikoissa, joka myähemmin osoittautui käyttäjän itse aiheutetuksi. On se tojota paske.

    • 28

      Mukavia listoja autonosista autoalaa opiskeleville, 10 v edellisen Aven omistaneena löysin tuosta listasta (ties miten vanha hesarin lista) peräti 2 kpl omaa autoani koskenutta vikaa, kummatkin olivat n.s. "halpoja" vikoja..

      Hienostihan tuo lista jo alkaakin: "moottoriviat"; kuitenkin Ruotsalaisen vakuutusyhtiön selvityksessä näkyy, että Toyotassa kaikkein vähiten moottorivikoja.
      Minkälainen pelle tai automyyjä näitäkin listoja tänne alvariinsa laittelee, monessa ketjussa täällä suolessa muhineet jo aiemminkin...

    • Tojoo35

      Vikoja ei vielä noita yhtäkään :)

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe