Rahaa melkein tyhjästä

ihme touhua

Kerjääminen eli kerjuu tai kerjäläisyys on rahan tai muiden hyödykkeiden vastikkeetonta pyytämistä toisilta ihmisiltä, yleensä elinkeinona tai elintavaksi vakiintuneena. Sitä harrastavia kutsutaan kerjäläisiksi. Yleensä kerjäämistä harjoittavat vain huomattavan köyhät ihmiset.
- wikipedia

Nyt kerjääminen on rantautunut Poriin. Eikä siinä mitään, mutta ärsyttää, kun kävelykadulla ei saa rauhassa kulkea vaan aletaan lähennellä! On yksi asia kerjätä paikallaan kyhjöttäen lakki kourassa, mutta kun mies kävelee luokse ja tulee alle puolen metrin päähän ja pyytää rahaa, on jo röyhkeys huipussaan.

Eikä siinäkään mitään, jos 20 senttista tai peräti 50 sentin kolikkoa kerjäisi, mutta kun mies kehtää pyytää paria euroa! Sitten kaivat lompakkoa esiin, niin pyyntö muuttu 10 euroksi!!!

Hei haloo! Kuka kuvittelee saavansa pyytämällä, ventovieraalta ihmiseltä, 10 euroa? Sehän on palkka tunnin työstä monille, ja siitä menee verot ennen kuin se tulee omaan käteen. Ihme touhua nämä kerjääjät. Onneksi käviksellä on valvontakameroita tusinoittain. Jääpähän poliisinkin tallenteisiin jäljet jokaisesta kävelykadulla "lähennellystä".

Joko sinulta on pyydetty 10 euroa käviksellä keskellä kirkasta päivää?

24

885

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mafia kerää rahat

Pitää vaan olla antamatta näille iilimadoille yhtään mitään, parempi kun ei katso edes päin. Sylkeä ei kannata päin koska sitten maksat ja maksat paljon. Stadissa viikonloppuna heitin hanuristin kuppiin tupakinnatsan, tosin sammutetun, Jotain kummaa mölyä sieltä kuului perään :-)

• ei näille ei ei

ei oo vielä pyydetty ja toivon sen pummin puolesta että ei erehdy multa ruinaamaan. kai ne silti alkavat enemmän pöllimään siwasta aivan kun suomalaiset heimoveljensä mut onneksi en omista siwaa

• teräskärkibootsit

Onko tuo samainen pyytäjä lihavahko, epäsiisti ja paskanhajuinen suomalainen kaveri? pyydellyt minultakin ja kun otin lompakon esiin niin sanoi että "jos laitetaan sellanen kymppi" :D

Kyllä on punkerolla pokkaa jumalauta :)
      Eikä edes vittu kiitoksen sanaa siitä parista eurosta jonka sai käteen.

Ensi kerralla pyytelijä saattaa saada jotain muuta kuin rahaa..

• ihme touhua

Kyllä. Sama tyyppi. "jos laitetaan sellanen kymppi" yritti hänkin minulle...

Eikä siinä mitään. Kukapa ei haluaisi rahaa tyhjästä! Tunnin palkka pyytämällä, puhtaana käteen!

• Aika röyhkeää

Juu multakin pyysi sama tyyppi rahaa ruokaan. Lupasin katsoa löytyykö kolikoita, vitonen olis ollu kuulemma passeli summa. Annoin 30 senttiä, jonka käteisenä lompakosta löysin. Viime vuonnakin sama tyyppi heilu samoihin aikoihin Porissa. Pyyteli sillonkin rahaa ruokaan. Informoin tyyppiä ruokajaoista mutta hän ilmoitti, ettei hän sellaisiin mene.

• no easy money
        Aika röyhkeää kirjoitti:

Juu multakin pyysi sama tyyppi rahaa ruokaan. Lupasin katsoa löytyykö kolikoita, vitonen olis ollu kuulemma passeli summa. Annoin 30 senttiä, jonka käteisenä lompakosta löysin. Viime vuonnakin sama tyyppi heilu samoihin aikoihin Porissa. Pyyteli sillonkin rahaa ruokaan. Informoin tyyppiä ruokajaoista mutta hän ilmoitti, ettei hän sellaisiin mene.

Tähän aikaan vuodesta kerjäläisemme voisi yrittää tienata rahaa TYÖTÄ TEKEMÄLLÄ. Lähtisi kävelemään vaikka oamkotialueille ja kyselisi ovelta-ovelle tarvitaanko haravointia tai ikkunoiden pesua.

Siitä sitä rahaa saa, kun tekee töitä. Ei kun harava käteen ja ihmisten pihoja haravoimaan. Raha kun ei tule tyhjästä edes kerjääjälle.

• ........?
        no easy money kirjoitti:

Tähän aikaan vuodesta kerjäläisemme voisi yrittää tienata rahaa TYÖTÄ TEKEMÄLLÄ. Lähtisi kävelemään vaikka oamkotialueille ja kyselisi ovelta-ovelle tarvitaanko haravointia tai ikkunoiden pesua.

Siitä sitä rahaa saa, kun tekee töitä. Ei kun harava käteen ja ihmisten pihoja haravoimaan. Raha kun ei tule tyhjästä edes kerjääjälle.

No jopas keksit neuvoa rahan hankkimistavan .Se on kuule verollista tuloa.

Kukapa nyt tontilleen ventovieraan päästää,saatika sisälle ikkunoita pesemään.

Vähän on kakspiippunen juttu ,et silleen.

• ---

"Onko tuo samainen pyytäjä lihavahko, epäsiisti ja paskanhajuinen suomalainen kaveri? pyydellyt minultakin ja kun otin lompakon esiin niin sanoi että "jos laitetaan sellanen kymppi" :D"

Sama tyyppi on pyytänyt multa rahaa...

• narkit jokeen

Nyt se paskanhajuinen ahdisteli naishenkilöitä käsi ojossa ilman takkia, katosi kun joku ilmeisesti soitti poliisit.Ainakin maijat kovin haki kävikseltä jotain..

Menis sossuun pyytämään rahaa tai hyppäis jokeen jumalauta, normikansa maksaa paskaväenkin elämisen jo verojen muodossa, ei tarvi elättää enää kadulla käsikolehdilla saatana!

• tappi täynnää

Eikö noita helkutin luteita saada suomessa kuriin!

• pummi töihin stana
    • Aristoteles

Tämä kerjäävä mies väitti minulle, ettei ole syönyt moneen päivään ja siksi tarvitsee ruokarahaa, mutta kun sanoin, etten anna rahaa, mutta voin hakea hänelle kaupasta ruokaa, niin ei kelvannut!!! Siinä vaiheessa viimeistään loppu mielenkiinto auttaa sitä pummia! Luulisi ruoan tosiaan kelpaavan, jos nälkäänsä muka kerjää....

• mikään ei kelpaa

Minulle sanoi että haluaa hakea kaupasta juotavaa, lupasin tuoda miehelle purkin piimää. Sekään ei kelvannut.

• jiippe

Joo eivät lähde ravintolaan syömään vaikka tarjoaa ruokailun jälkeen 10euron seteliä.
      Niitä on meinaan kiva kiusata näin. Ottaa 10euron setelin lompakosta ja sanoo, että saat tämän setelin, jos tulet kanssani tuohon ravintolaan syömään. Ruoka ei kelpaa, mutta raha kyllä kelpaisi.

Itse aattelin, että kun sais tehtyä semmoiseen pienen jekun, että menis kerjäläiseen viereen kerjäämään ja kaverit tulis ja heittelis mun hattuun rahaa. Olisi mukava katsoa, että mitenkäs he reagoivat tuohon.

Jos on joskus aikaa, niin seuratkaas näiden "kerjäläisten" toimia. Itse seurasin viimekesänä erään naisen toimia kävelykadulla tunnin ajan. On muuten mielenkiintoista.

• valekerjuulle jes!

"Itse aattelin, että kun sais tehtyä semmoiseen pienen jekun, että menis kerjäläiseen viereen kerjäämään ja kaverit tulis ja heittelis mun hattuun rahaa. Olisi mukava katsoa, että mitenkäs he reagoivat tuohon."

Jumalauta aivan PARAS idea!

Porukalla kylälle ja joku vaarin vanha banjo tai haitarinrisa matkaan, sitten siihen viereen vinguttelemaan kaikessa rauhassa ja kaverit tuo vain mulle hattuun rahaa, katsotaan miten romaaaaaaaanit ihastuu siihen :D
      Olen sen verran iso setä, ettei minua siitä häädä edes koko heimo soittelemasta jos sille päälle satun.

• toimeentuleva pappa

No jopas, enpä ole noille ulkomaan pummeille periaatteestakaan koskaan antanut mitään, mutta pitääpä kokeilla tuota syömään vientiä jos kerran nälkäänsä valittavat. Ajatella. lähteä toiselta puolelta eurooppaa suomeen että saisi muutaman euron ruokarahaa päivässä :-) melkoinen bisnes.. Voisihan sitä hyvinkin viettää rattoisan lounashetken jos sattuisi jostain pongaamaan seurakseen nätimmän puoleisen nuoren bulgaarityttösen, ties mitä muita bisneksiä kanssaan tarjoutuisi mahdollisuus tehdä.

• sama mies

Tästä samasta kerjääjästä puhutaan vielä elokuussakin.

• työtön paska

"just äsken työttömäksi jäänyt" :D

Ei varmasti ole ikinä missään töissä ollutkaan...

• menköön sossuun

Ei varmaan, koska työtön saa työttömyyskorvausta ja sossusta rahaa.

• taas tänään

Tyypillä sama tarina tänään.

Taas jääty työttömäksi eikä ole saanut ruokaa, ja pari euroa kelpais!

Ajoin tyypin pois Nordean kulmalta. Olkaahan varovaisia!

• ihme touhua

Tämä sama kerjäläinen raportoitu tänään kerjäämästä rahaa tytöltä. Olkaa varovaisia!

• joss1

Olin ainakin yksi tyttö jota tyyppi lähestyi tänään. Tyyppi ei katso silmiin kun tarinaansa kertoo ja muutenkin outo tarina. Kipitin karkuun ja tunsin pientä syyllisyyttä ennenkuin googletin vähän ja näin muutaman ketjun.

• läski töihin
        joss1 kirjoitti:

Olin ainakin yksi tyttö jota tyyppi lähestyi tänään. Tyyppi ei katso silmiin kun tarinaansa kertoo ja muutenkin outo tarina. Kipitin karkuun ja tunsin pientä syyllisyyttä ennenkuin googletin vähän ja näin muutaman ketjun.

Käskekää sen painua esim. vitttuuun samantien ja mennä töihin.

• rahaa tarvii taas

2.6.2014 tämä sama hemmo nähty pyytelemässä rahaa. Varokaa miestä. Vaaraton, mutta kinuu rahaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      93
      7577
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      4027
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      47
      3576
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      2961
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2702
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      45
      2532
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      132
      2461
    8. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      21
      2454
    9. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2399
    10. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      25
      2195
    Aihe