Help! Orkideani varsi pääsi katkeamaan, kuinka tulisi toimia?
katkenneen varren päässä on edelleen kukintaa.
Saman orkidean ilmajuurista osa on alkanut myös muuttua rusehtaviksi, kuinka vakavaa tämä on? Mitä teen kasvini kanssa vai onko se jo täysin menetetty tapaus..
Orkidean varsi katkesi
7
6494
Vastaukset 7
- tempmil
Jos se vain taittui, voit laittaa kokeeksi sille kukkakepin ja kiinnittää sen katkenneen kohdan yläpuolelta niin että varsi on mahdollisimman suorassa taitoskohdastaan. Sain oman orkideani pysymään ihan kunnossa kun tein niin. Jos se on kokonaan poikki, niin vähän lienee tehtävissä.
- kukka kumminkin
Orkidean oksa kukkii kauan maljakossakin! :)
- tilaa valmis oy
tukea vaan, jos ei ole irtipoikki, jos on, niin maljakkoon! enpä ole omissani nähnyt, että ilmajuuret rusehtuisivat.... mitä niille tapahtuu, jos suihkutat...? itse olen pelastanut vaikka kuinka huonon näköisiä hellällä hoidolla, pitää vaan muistaa kastella ja pitää valaistus ja ilmankosteus kohdallaan.
- Lusidia
Kurkkaisin kyllä ruukkuun miltä sillä näyttää. Katkennut kukkavarsi maljakkoon siitä on pitkään iloa :)
- Lusidia
Miten sen orkidean oksan kanssa kävi?
- papi1
kasvattaako orkidea uuden varren, jos varsi poikkee kokonaan? Itellä kävi niin, että poika katkaasi varren ihan juuresta. Tästä on jo puoli vuotta aikaa. muuten päällisin puolin hyvin voivan näköönen, mutta uutta vartta ei ole näkynyt. Eli odottelenko uutta vartta vaiko heitän hyvästit?
- TarjaT
Hei
Onnistuin palelluttamaan tavallisen perhosorkideani, ja siitä kuoli viimeinenkin lehti, mutta sitä ennen toiseen kukkavarteen tuli uusia nuppuja pudonneiden kukkien tilalle. Nuput tosin tipahtivat, kun kukkavarsi kuihtui. Sitten yllättäen huomasin, että kasvi alkaa työntää uusia lehtiä, oikeastaan kahta erillistä sanoisinko ruusuketta. Mikään koristus tuo kasvi ei ainakaan vielä ole, mutta onhan sen tekemisiä mukava seurata. Toivoa siis on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.881273Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu27809- 13787
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.38756- 90705
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl17687Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.79684- 46678
- 58628
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj27627- 65600
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan85595- 41571
Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47546Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa54538- 43534
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.129527Kylän tielle remonttia?
Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?13502Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31485Miten vuosien jälkeenkin tunteet voivat olla niin voimakkaat?
Että pelkkä ajatus sinusta täyttää silmät kyynelistä.27467