Delhistä Goalle

Intia <3

Moikka, osaisko joku sanoa kannattaako matkatavarat laittaa jo Helsingistä menemään Goalle asti, vai lähtöselvittää uudelleen Delhissä..siis voinko luottaa siihenn että ne saapuvat kanssani Goalle ykkösvaihtoehdossa.
Entäpä onko jotain lisäveroja joita joutuu maksamaan Delhissä, kun siitäkin on kovasti kirjoiteltu.
Odotteluaika on n.10 h lentojen välillä..kannattaako lähteä kaupungille hengailemaan, vaik löytyykö Delhin kentältä joku lepohuone, missä voisi jopa nukkua..entäpä matkalaukkusäilytystä, löytyykö kentältä? Terminaalien ero on käsittääkseni muutamia kilometrejä, kummassa terminaalissa aikaa kannattaisi viettää, jos päättää odotella lentoasemalla. Onko Indigolla lentämisestä kokemusta, onko lennot yleensä ajallaan, ja tarjotaanko koneessa jotain ruokaa/juomaa. Onko jollakulla kokemusta kuskin vuokraamisesta päiväksi (odotteluajaksi)..onko turvallista jättää matkatavaroita taksiin, ja mitä mahtaisi maksaa about?. Mitä maksaa suurinpiirtein taksi Goan kentältä pohjois goalle?
Paljon kyssäreitä, mutta kiitos etukäteen jos joku antaisi vähän infoa.

4

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kandeeko sun lähtee

      ollenkaa sinne Goalle, jos alat kyselee täällä tollassia. Mee jollaki matkatoimiston matkalla, ne paapoo. Muutenki Goa on aika kälynen paikka.

      Ota vaa laukut ulos Delhissä, riippuu tietty millä lennät Delhii. Älä jätä laukkuja taksii, ellei ihan tuttu luotettava taksi, siis tarkottaa OMAA AUTONKULJETTAJAA, joka on taattu luotettava. Tietty kaupungille voi mennä vähäksi aikaa, mutta 10 tuntia on aika vähän ja Delhi on iso kaupunki, jos sulla ei ole sitä tuttua taksia, niin voi olla aika tukala tilanne tiedossa. Ruokaa ja juomaa saa koneessa riippuen yhtiöstä. Kentältä löytyy aina jotai nukkumasoppee reissaajille.

    • indigou

      Indigolla ei vissiin ole yhteistyökumppania lentoyhtiöissä, jotka lentävät Helsingistä Delhiin, vai onko jatkolento Intiassa samalla lipulla kuin alkumatka? Mikäli ei ole, matkatavarat joutuu selvittämään uudelleen Delhissä.
      Indigolla olen lennellyt ja kone oli muistaakseni kokolailla uusi Airbus ja ajallaan.
      Ruoka- ja juomatarjoilu (pientä juomapullollista lukuunottamatta) on maksullista, kuten useasti muillakin halpalentoyhtiöillä.
      Lisätietoja aiheesta: http://book.goindigo.in/skylights/cgi-bin/skylights.cgi, Fags, Indigo Products and Services.
      Pohjois-Goaan maksaa karkeasti arvioiden n. tonnin.

    • Oletan sun

      lentävän suoralla lennolla Helsingistä Delhiin (kun et maininnut mitään Euroopan kenttää/Istanbulia vaihtopaikkana siinä välissä). Joudut tsekkaamaan laukut uudestaan Goan lennolle, sillä Finnairilla ei ole sopimusta Indigon kanssa.

      Voit tsekata IGI:n sivuilta mistä terminaalista Indigon lennot lähtevät. Nykyäänhän monet kotimaanlennot lähtevät samasta T3:sta kuin mihin Finnairkin saapuu. Muutenkin kentän tarjoamat palvelut löytyvät sieltä näppärästi, mm. tuntitaksainen capsule-hotelli, jonne voi vetäytyä tavaroineen nukkumaan.

      Kaupungille lähtemisessä 10 tunnissa ei ole kauheasti mieltä. Ehkä sitten jos tunnet kaupungin hyvin jo entuudestaan, tai sinulla on siellä tuttuja jotka noutavat/palauttavat sinut kentälle.

      Matkatavaroita ei missään nimessä voi jättää taksiin. Jos lähdet kaupungille tavaroinesi, niin on parempi kysäistä jostain hotelista tavaransäilytystä. Ei haittaa vaikka et olisikaan majoittumassa ko hotelliin. Rs 100-200 on riittävä korvaus siitä palvelusta. Itse olen muutamilla pitemmillä reppureissuilla ottanut hotellihuoneen muutamaksi tunniksi vain käydäkseni suihkussa, ja vaihtaakseni vaatteita kun on pitänyt nopeasti siistiytyä tapaamista varten. Samalla olen jättänyt ylimääräiset kantamukset hotellin tavaransäilytykseen.

      Kysyit myös Delhin kentällä maksettavista veroista. Verot sisältyy lipun hintaan. Ne maksut joista tällä palstalla on kirjoiteltu, olivat takautuvasti lipunhintoihin tulleita hinnankorotuksia. Niitä oli sitten peritty kentällä.

      Kummalla puolella sitten kannattaa hengata? Jos joudut vaihtamaan terminaalia, niin itse kyllä jäisin odottelemaan T3:seen. Ennen kentän remppaa kotimaanlähtöjen puolella oli kivempi odotella, sillä kansainvälinen puoli oli tosi ankea.

      Goasta ei ole päivitettyä tietoa. Siellä olen viimeksi käynyt yli 10 vuotta sitten, enkä suoraan sanottuna kaipaa sinne pätkän vertaa. Varmaan ensikertalaiselle yksinkertaisin tapa 'päästä sisään' intialaiseen elämänmenoon:) Mukavaa matkaa sinulle, ja älä stressaa liikaa etukäteen!

    • AY021

      No joo, kyssäreitä aika reippaasti...

      Finskillä jos menet, niin eipä voi tsekata kamoja perille asti.
      Immigration Delhissä ja kamat kantoon.

      Nukkumamestat T3 puolella "kapselit" on vaan lähtevien puolella.
      T3 terminaalista lähtee sisäiset lennot ainoastaan Kingfisherillä ja AirIndialla.
      (No KF.ää nyt ei hullukaan buukkaa, ku melkeen konkassa jo)
      Muutenkaan näillä firmoilla ei pääse suoralla Goaan.

      Kaikki muut halpikset: GoAir,Indigo,Spicejet 1D kotimaan terminaalista.
      Kaikilla ihan ok konekalusto
      Ajan vietto kyllä sujuu 1D puolellakin ihan ok, fasiliteetit kunnossa nykyään, kun aika uusi terminaali sekin. Mieluummin 1D:ssä kuin arrival puolella T3:ssa.

      Niinkuin joku totesikin, about 1000 ruppanaa Dabolimistä P-Goan kyliin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      63
      8847
    2. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      154
      5524
    3. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      127
      4976
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      9
      3851
    5. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      85
      3460
    6. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      53
      3359
    7. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

      Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      36
      2711
    8. En tiedä ymmärrätkö

      Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      2651
    9. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      39
      2603
    10. Kenenkä halli se on tulessa nelostiellä

      11 yksikköä paikalla
      Pyhäjärvi
      24
      1727
    Aihe