Pakotettu suhteeseen.

Suhteeseen Pakotettu

Olen 22vuotias mies ja "pakotettu" suhteeseen. Suhde on aivan karilla ja tyttöystäväni on itse ottanut eron puheeksi. Haluan erota, mutta jos tulee tilanne, että eron aika olisi. Tyttöystäväni uhkaa itsemurhalla, hänellä on ollut ennenkin itsetuhoisia tekoja ja muutaman kerran yrittänytkin tappaa itsensä.

Eilen taas "erottiin" sain todella sekavia viestejä ja vihjausta itsemurhasta. Menin tietokoneelle ja keskustelimme tyttöystäväni kanssa messengerissä, kunnes hän laittoi pyynnön katsoa webbikameraansa. Hyväksyin pyynnön ja kun videokuva tuli esiin hän hiveli kaulaansa leipäveitsellä ja alkoi tunkea sitä suuhunsa, siinävaiheessa laitoin videon kiinni..

Pakotin hänet lopulta ulos ja kysyin mikä hemmetti tuo haju on, hän oli ottanut huikan hajuvesipullostaan. Tarkkaa selvitystä kyseiseen toimenpiteeseen en saanut.

Joku joka on kyseistä touhua konenut ehkä ymmärtää millainen vastuuntunto/olotila tulee kun tuntuu että on vastuussa toisen elämästä/kuolemasta.

Olen itse henkisesti vakaa, mutta kyllä tämä alkaa pikkuhiljaa raastamaan vähän liikaa, miten pääsen kyseisestä ihmisestä eroon? Ehkä paras tapa olisi jollain tapaa saada hänet ei välittämään minusta enään. Millä tämä onnistuu?
Ja miten kuuluu oikeaoppisesti toimia tilanteessa missä joku vihjaa itsemurhalla?

235

10298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttaja1

      Tyttöystäväsi ei selvästikkään oikeasti halua eroa. Sinun on vaan uskallettava itse ottaa ero, vaikka hän uhkailee. Ei kukaan voi väkisin olla toisen kanssa. Yritä keskustella tyttösi kanssa asiasta. Sano, että et voi olla onnellinen tässä suhteessa, mutta ei se tarkoita sitä ettet välittäisi hänestä. Ja sinä et ole vastuussa hänen teoistaan muista se!

      • Eltxups

        Minä elin itse vastaavanlaisessa suhteessa. Silloinen mieheni kärsi masennuksesta ja kieltäytyi tarjoamastani avusta. Päätin lopuksi laittaa lusikat jakoon jolloin hän uskasi tappaa itsensä. Koin tehtäväkseni auttaa häntä ja palasimme yhteen.

        Seuraava riita kantoi mukanaan uhkauksen että hän tappaa sekä itsensä että minut. Kaikesta huolimatta - vaikka pelkäsin että hän itselleen jotain tekee - erosimme. Miehessä henki pihisee vieläkin :)

        Oppikaa arvostamaan itseänne ja lakatkaa työntämästä omaa hyvinvointia syrjään. Oikeat päätökset tekevät toisinaan kipeää!


      • nimim erkki
        Eltxups kirjoitti:

        Minä elin itse vastaavanlaisessa suhteessa. Silloinen mieheni kärsi masennuksesta ja kieltäytyi tarjoamastani avusta. Päätin lopuksi laittaa lusikat jakoon jolloin hän uskasi tappaa itsensä. Koin tehtäväkseni auttaa häntä ja palasimme yhteen.

        Seuraava riita kantoi mukanaan uhkauksen että hän tappaa sekä itsensä että minut. Kaikesta huolimatta - vaikka pelkäsin että hän itselleen jotain tekee - erosimme. Miehessä henki pihisee vieläkin :)

        Oppikaa arvostamaan itseänne ja lakatkaa työntämästä omaa hyvinvointia syrjään. Oikeat päätökset tekevät toisinaan kipeää!

        hyvä meis, tyttöystäväsi mitään tee. huomionhaun vuoksi, usein jotkut erittäin tyhmät ihmiset uhittelevat tappaa itsensä. pakko ei ole kuin kuolla. jos mulle nainen sanois että tappaa ittensä jos eroon, ottaisin eron heti. ehkä mahdollisesti hoitaisin naiselle käsiaseen tai haulikon, voisin sanoa, että jos tykkäät musta niin vatusti, ehkä mä tapan itteni. mitähän huomiohuora sitten keksii ;)

        huomionhakuisuus on sairaus, ei sun naises suinkaan itsetuhoinen ole.

        en muuten vastannut edellisen tekstin tekijälle, vaikka se siltä näyttääkin. huomionhakuisuuttani vain halusin itseni ja tekstini esille. :D


      • nimim erkki
        nimim erkki kirjoitti:

        hyvä meis, tyttöystäväsi mitään tee. huomionhaun vuoksi, usein jotkut erittäin tyhmät ihmiset uhittelevat tappaa itsensä. pakko ei ole kuin kuolla. jos mulle nainen sanois että tappaa ittensä jos eroon, ottaisin eron heti. ehkä mahdollisesti hoitaisin naiselle käsiaseen tai haulikon, voisin sanoa, että jos tykkäät musta niin vatusti, ehkä mä tapan itteni. mitähän huomiohuora sitten keksii ;)

        huomionhakuisuus on sairaus, ei sun naises suinkaan itsetuhoinen ole.

        en muuten vastannut edellisen tekstin tekijälle, vaikka se siltä näyttääkin. huomionhakuisuuttani vain halusin itseni ja tekstini esille. :D

        hauska kuulla et huomiohuorat on saaneet laitoshoitoa ja pakkohoitoa, saattaa vähä omena juuttuu kurkkuun ku kusetuksen takia tulee valkotakit oven taa. :D

        t. jos täti ois joskus seissy sanojensa takana, se ois nyt tappanu ittensä yli sata kertaa, ois ollu raskaana semmoset 120kertaa ynnä muuta mitä sairaassa päässään voi koskaan keksiä.


      • Kokemusta on
        nimim erkki kirjoitti:

        hauska kuulla et huomiohuorat on saaneet laitoshoitoa ja pakkohoitoa, saattaa vähä omena juuttuu kurkkuun ku kusetuksen takia tulee valkotakit oven taa. :D

        t. jos täti ois joskus seissy sanojensa takana, se ois nyt tappanu ittensä yli sata kertaa, ois ollu raskaana semmoset 120kertaa ynnä muuta mitä sairaassa päässään voi koskaan keksiä.

        Melkoista tekstiä:"huomio huorat"! Sinussakin on jotain outoa, asian esitystyylistä sen huomaa. Kyllä tämän tyyppiset ihmiset ovat oikeasti sairaita,hoitoon heitä on vaikea saada.Käyvät yleensä työssä,keskustelevat normaalisti ihmisten kanssa. Ulkopuolisen on vaikea huomata mitään. Ja eroon pääsemnen on todella vaikeata. Sitä varmaan syyllistäisi ikänsä itsensä jos jotain kuitenkin sattuisi. Harvoin tappavat itsensä ,mutta kuitenkin. Nämähän ovat yleensä hyvin hertaisia ihmisiä suhteen alussa.
        Itselläni kesti 12-vuotta eroon pääsy . Sitten sattui tilenne jossa tavallaan pääsin niskan päälle.. Eli uskalsin erota. Voimia ja koeta pysyä itsesi kanssa tasapainossa.
        Rumien ommenttien paikkoja tilanteet ei ole. Joskus miettii miten sairaita ovat ihmiset jotka tosta vaan lonkalta huitaisevat sitä sun tätä nettiin.


      • ett näeiin

        Tuo meni muuten oikein, paitsi että tuo nainen ei välitä kenestäkään, edes itsestään. Se haluaa vain että joku kiinnittää huomiota ja on löytänyt miehen johon ripustautua. Ei tuo ole mikään suhde, tuo on hyväksikäyttöä naisen puolelta, se purkaa omaa sekavaa mieltään toiseen ihmiseen kun on sellaisen pakoreitin löytänyt.
        Tuo nainen kuuluu hoitoon.


      • nimim erkki
        Kokemusta on kirjoitti:

        Melkoista tekstiä:"huomio huorat"! Sinussakin on jotain outoa, asian esitystyylistä sen huomaa. Kyllä tämän tyyppiset ihmiset ovat oikeasti sairaita,hoitoon heitä on vaikea saada.Käyvät yleensä työssä,keskustelevat normaalisti ihmisten kanssa. Ulkopuolisen on vaikea huomata mitään. Ja eroon pääsemnen on todella vaikeata. Sitä varmaan syyllistäisi ikänsä itsensä jos jotain kuitenkin sattuisi. Harvoin tappavat itsensä ,mutta kuitenkin. Nämähän ovat yleensä hyvin hertaisia ihmisiä suhteen alussa.
        Itselläni kesti 12-vuotta eroon pääsy . Sitten sattui tilenne jossa tavallaan pääsin niskan päälle.. Eli uskalsin erota. Voimia ja koeta pysyä itsesi kanssa tasapainossa.
        Rumien ommenttien paikkoja tilanteet ei ole. Joskus miettii miten sairaita ovat ihmiset jotka tosta vaan lonkalta huitaisevat sitä sun tätä nettiin.

        ja siis sinun kokemuksesi on täysi oikea?

        itse tapaan päivittäin melkeenpä uusia ihmisiä ja niitä kokemuksia on paljon erinlaisia. mutta suurin osa kyseisen aihealueen kokemuksista on ollut, että kyseinen ihminen hakee vain teoillaan huomiota. kyllähän se minustakin sairasta on. ja itselläni, kuten sanoit, on myös mielenterveydellisiä ongelmia. hienoa, huomasit asian. mutta ku tätä ostopolitiikka, kuljetaan medianmukana haahuilua katsoo, en voi sanoa kovin monta muutakaan ihmistä täysin terveeksi. tää maailma on nykyään ihan sekaisin.

        jotenki omituista, et sä rakastat sydämes kyllyydestä jotain ja voit silti tuottaa sille noin vahvasti mielipahaa. ja viellä oudompaa, että jos nyt mietitään, että aloittajan naisystävä ei tee itsemurhaa vaan on juurikin huomionhakuinen, kauan luulet, että hänellä on uusi mies, jota hän rakastaa sydämensä kyllyydestä? : )

        sellaisia naisotuksia on paljon, jotka ovat huomionkipeitä. jotkut ei voi nähdä kavereitaan, koska heidän pitää jatkuvalla syötöllä olla tyttöystäviensä kanssa. useat surevat eroa viikon ja niillä on jo uutta lihaa kiikarissa.


      • nimim erkki
        nimim erkki kirjoitti:

        ja siis sinun kokemuksesi on täysi oikea?

        itse tapaan päivittäin melkeenpä uusia ihmisiä ja niitä kokemuksia on paljon erinlaisia. mutta suurin osa kyseisen aihealueen kokemuksista on ollut, että kyseinen ihminen hakee vain teoillaan huomiota. kyllähän se minustakin sairasta on. ja itselläni, kuten sanoit, on myös mielenterveydellisiä ongelmia. hienoa, huomasit asian. mutta ku tätä ostopolitiikka, kuljetaan medianmukana haahuilua katsoo, en voi sanoa kovin monta muutakaan ihmistä täysin terveeksi. tää maailma on nykyään ihan sekaisin.

        jotenki omituista, et sä rakastat sydämes kyllyydestä jotain ja voit silti tuottaa sille noin vahvasti mielipahaa. ja viellä oudompaa, että jos nyt mietitään, että aloittajan naisystävä ei tee itsemurhaa vaan on juurikin huomionhakuinen, kauan luulet, että hänellä on uusi mies, jota hän rakastaa sydämensä kyllyydestä? : )

        sellaisia naisotuksia on paljon, jotka ovat huomionkipeitä. jotkut ei voi nähdä kavereitaan, koska heidän pitää jatkuvalla syötöllä olla tyttöystäviensä kanssa. useat surevat eroa viikon ja niillä on jo uutta lihaa kiikarissa.

        joskus aikoinaan kirkko katto sua kieroon tommosesta toiminnasta. ennen aikoinaan, tietenkin nuorempana kokeiltiin ja seurusteltiin enemmän. mutta vanhempana, oli enemmänkin epänormaalia, että vaihdettiin kumppania melkeimpä kuin kenkiä tai takkia. ja onhan se nykyään hieman omituista vanhemmalle väelle, että on ollut 5kertaa naimisissa eri naisen kanssa.
        joskus tällaisesta menosta silvottiin sukupuolielimet tai kivitettiin kuoliaaksi, hirtettiin tai katkaistiin pää. onneks maailma sentää muuttuu johonkin suuntaan.

        ''mä rakastan sua, olet elämäni valo ja voima. ilman sinua tunnen itseni heikoksi. ilman sinua tunnen itseni tyhjäksi.'' vuoden ja kaksikuukautta myöhemmin, olen uuden naisen kanssa.. hyvin mahdollista. :D

        nykyään jopa arvostetaan vanhoja pariskuntia, jotka on ollut päälle 20-30vuotta yhdessä. vaikka entisaikaan se oli enemmänkin normaalia.


      • ei saa uskoa kaikkee

        Ei se tee itselleen mitään ja jos tekee ei ole sinun syysi,ei minunkaan mies tehny kuhan uhitteli mutta kun minä sanoin että miten meinasit tehdä niin minä autan niin ei käy niin kipeetä .Loppu uhoaminen kun näki että ei se auta kun apulainen lähtee pois.Nyt ollaan kavereita ja hänellä uusi ja minulla uusi muutaman kerran on ehdottanut jos mentäs takaisin yhteen mutta kun olen sanonut että ei käy.


      • voihöh
        ett näeiin kirjoitti:

        Tuo meni muuten oikein, paitsi että tuo nainen ei välitä kenestäkään, edes itsestään. Se haluaa vain että joku kiinnittää huomiota ja on löytänyt miehen johon ripustautua. Ei tuo ole mikään suhde, tuo on hyväksikäyttöä naisen puolelta, se purkaa omaa sekavaa mieltään toiseen ihmiseen kun on sellaisen pakoreitin löytänyt.
        Tuo nainen kuuluu hoitoon.

        tuli mieleen että onko nainen käyttäytynyt muiden ex:ien, kavereiden, perheen kanssa yhtä riippuvaisesti. Jos ei, täytyy miehessä olla mätää ja hallitsee tunteilla tätä ihan miten haluaa. Toivottavasti ei saa kaikkea syitä päällensä ja molemmat ottaisi vastuun elämästänsä.


      • Anonyymi
        nimim erkki kirjoitti:

        hyvä meis, tyttöystäväsi mitään tee. huomionhaun vuoksi, usein jotkut erittäin tyhmät ihmiset uhittelevat tappaa itsensä. pakko ei ole kuin kuolla. jos mulle nainen sanois että tappaa ittensä jos eroon, ottaisin eron heti. ehkä mahdollisesti hoitaisin naiselle käsiaseen tai haulikon, voisin sanoa, että jos tykkäät musta niin vatusti, ehkä mä tapan itteni. mitähän huomiohuora sitten keksii ;)

        huomionhakuisuus on sairaus, ei sun naises suinkaan itsetuhoinen ole.

        en muuten vastannut edellisen tekstin tekijälle, vaikka se siltä näyttääkin. huomionhakuisuuttani vain halusin itseni ja tekstini esille. :D

        Tuo todellakin kuulostaa huomionkakuiselta ja on jo edennyt niin pitkälle, että alkaa olemaan sairaus.
        Suhteessa ja eteenikään huonossa suhteessa ei tarvitse elää toisen ehdoilla. Myös liiallinen mustasukkaisuus on sairaus eikä sitäkään tarvitse kenenkään sietää.
        Uhkaukset ja pelottelut eivät kuulu myöskään joten jotenkin kuulostaa, että ei ole henkisesti tasapainossa itsensä kanssa. Tälläisten ihmisten kanssa ei tarvitse olla missään tekemisissä ellei halua, joten sinun päätös sekä valinta katoatko hänen elämästään. Et ole vastuussa hänestä vaan hän itse käyttäytyy ja on vastuussa täysin itsestään ja tekemisistään.


    • justiinsa.

      Jos hän vielä tämän jälkeen juo hajuvettä ja uhkailee itsarilla soita hätäkeskukseen ja pyydät neuvoa sieltä.

      Kerro ensin tyttöystävällesi että aiot tehdä niin. Hänet voidaan viedä psykiatriseen hoitoon jos todetaan että hän on vaaraksi itselleen.

      Sinun juttujesi mukaan niin taitaa asianlaita olla.

      Älä epäröi, vaan toimi. Mutta varoita nyt sentään ensin ystävääsi, jo sekin voi auttaa ja hän lopettaa.

      • kalle123456

        Juuri näin kuten justiina sanoo.

        Minun exäni halusi pitkään erota ja kun viimein eropaperit vietiin, niin uhkasi tappaa itsensä, jos en peru eroa.

        Ilmoitin asiasta sosiaalityöntekijöille, jotka hakivat hänet hoitoon suljetulle osastolle.
        Exä on nykyisin uudessa suhteessa ja kaikki on hyvin kait? Omasta mielestäni hyvän ja huolehtivan miehen on löytänyt.

        Älä pilaa omaa elämääsi tuollaisen uhkailun takia, sillä jos hän aikoo tosissaan itsensä tappaa niin et sinä voi sitä kuitenkaan estää.


      • justiinsa.
        kalle123456 kirjoitti:

        Juuri näin kuten justiina sanoo.

        Minun exäni halusi pitkään erota ja kun viimein eropaperit vietiin, niin uhkasi tappaa itsensä, jos en peru eroa.

        Ilmoitin asiasta sosiaalityöntekijöille, jotka hakivat hänet hoitoon suljetulle osastolle.
        Exä on nykyisin uudessa suhteessa ja kaikki on hyvin kait? Omasta mielestäni hyvän ja huolehtivan miehen on löytänyt.

        Älä pilaa omaa elämääsi tuollaisen uhkailun takia, sillä jos hän aikoo tosissaan itsensä tappaa niin et sinä voi sitä kuitenkaan estää.

        Hänen olisi pitänyt soittaa heti silloin hätäkeskukseen kun ystävä oli juonut sitä hajuvettä. Vatsahuuhteluun olisi ensiksi viety, tai tarkistettavaksi.. No, toivotaan ettei siitä koidu mitään.

        Sitä juuri tarkoitin että pakkohoidon kriteerit täyttyvät jos on itselleen vaaraksi.


      • hmfmfm
        justiinsa. kirjoitti:

        Hänen olisi pitänyt soittaa heti silloin hätäkeskukseen kun ystävä oli juonut sitä hajuvettä. Vatsahuuhteluun olisi ensiksi viety, tai tarkistettavaksi.. No, toivotaan ettei siitä koidu mitään.

        Sitä juuri tarkoitin että pakkohoidon kriteerit täyttyvät jos on itselleen vaaraksi.

        HETI jos joku miettii itsemurhan tekemistä, soita hätäkeskukseen, terveyskeskukseen, sairaalaan tai johonkin vastaavaan.

        Luurin toisessa päässä osataan kyllä neuvoa ja ohjata eteenpäin. Pyydä ambulanssimiehiä hakemaan tämä hoitoon tai vie hänet itse jos pystyt. Tietenkään hän ei varmaan ole halukas lähtemään, mutta asialle on usein läheisten ihmisten tehtävä jotain ennen kuin on myöhäistä.

        Sano hänelle, miten tärkeä hän on sinulle vaikket enää rakastaisikkaan häntä. Et voi vain kylmästi jättää masentunutta ihmistä omaa elämäänsä päättäämään.


    • Suhvero

      Ei kukaan ole vastuussa kenenkään elämästä... Kuulosti oikeesti NIIN tutulta. Mulla oli aikoinaan miesystävä, joka oli hyvin takertuvainen, omistushaluinen jne. Halusin erota, koska tämä käytös sai minut voimaan todella huonosti, henkisesti sekä fyysisesti. Eikä siinä vielä kaikki... Kun ilmoitin tahtovani erota, miesystäväni rupesi uhkailemaan itsemurhalla.Enhän sitten uskaltanut erota. Aikaa kului jokin aika ja ykskaks yllättäen, LÄHDIN vaikka kuinka itsemurhasta tulikin uhkauksia yms... Ja eihän se jätkä sitä koskaan tehnyt... Noi on narsistisia piirteitä, että tappaisi itsensä jos jätetään... Niin ei tule tapahtumaan! Narsisti ei ajattele kuin omaa parastaan!

      • ett näeinn

        Mistä tiedät? Itse en koskaa uhkaillut itsemurhalla kun suhde päättyi, mutta lähellä oli että olisin sen tehnyt. Onko tämä narsismia?

        Ehkä olisi ollut hyvä jos olisinsen tehnyt, tämä maailma on tehty idiooteille, paikkani ei ole täällä.


    • Pentujen touhua

      Tyttöystäväsi haluaa ilmeisesti hallita sinua ja onnistuukin siinä harvinaisen hyvin. Kaiken kaikkiaan hän on ihan itse vastuussa itsestään ja hakee käyttäytymisellään huomiota. Nuorien pentujen normi ongelma. Eroa.

    • rekisteröitymätön**

      On todella alhaista uhkailla itsemurhalla ja kiristää toinen pysymään suhteessa. Ohjaa tyttökaverisi avun lähteelle - menkää vaikka yhdessä terveyskeskuspsykologille. Anna hänelle kriisipuhelimien numeroita ja sitten vaan lähdet.

      Et ole vastuussa toisen tunteista ja elämästä. Kun hänellä on avun avaimet (esim. se kynnys hakeutua hoitoon on ylitetty), hänellä on vastuu omista toimistaan.

    • Järki päähän

      Jos kaiikki naiset tappaisivat itsensä eron kohdatessa, niin naiset olisivet kuolleet sukupuuttoon !!

      • Kokemusta on.

        Ja miehet.


    • Ei tarvitse

      välittää uhkauksista. Jos tyttö on hullu, antaa kuolla vaan. Ei tuollaisesta tule olemaan sinulle jatkossakaan muuta kuin harmia. Mistähän näitä sekopäitä nykyisin oikein tulee? Vapaan kasvatuksen tuloksia mahdollisesti. Aina on ollut suojaverkko alla pennusta lähtien, teki sitten mitä vaan tai vaan kiukkusi. Tuntuu että näitä henkisesti sairaita on nykyään kolmasosa lapsista ja nuorista. On taidettu vitsaa säästää väärässä paikassa kun oikean ja väärän käyttäytymisen raja on hämärtynyt oleellisesti.

      • mami

        Tuossa voi hyvinkin olla perää, että aina on ollut suojaverkko eli kun lapsi on pieni sitä suojellaan liikaa siinä mielessä että kytätään selän takana ettei se saa edes kaatua. ja kun kaatuu nostetaan ylös. eihän lapsi opi siinä oikeasti itsenäiseksi.hirveää näin äitinä kun ei lapsi pidä yhteyttä eikä vastaa edes viesteihin,ja kun tietää ettei lapsi voi hyvin. hän on vaan ilmoittanut että ei halua olla suvun kanssa tekemisissä ei edes oman äidin. annanko itsenäistyä ja olla itsekkin pitämättä yhteyttä vai mitä teen? t. 24vuotiaan äiti


    • nähnyt

      Lähde suhteesta ja äkkii ei tuu parannusta !

    • järkevä

      KUULKAAS IHMISET!!! TÄÄ JUTTU ON KEKSITTY VAAN SEN TAKIA ETTÄ SAIS TÄLLE PALSTALLE KESKUSTELUJA! TÄYTTÄ HUIJAUSTA!!!

      • .

        oot mun mielest helvetin urpo.. pedofiilit on pedofiilejä, PISTE!


      • Järkevämpi

        "jarkevä" on kyllä ottanyt vähän liian komean nimimerkin! Olis pitänyt olla "idiootti" ! Tiedän ettei tämä juttu ole keksitty. Kyllä täällä palstalla keskustelun aiheita piisaa ilman keksimistäkin. Tuollaistahan elämä juuri on, mutta "järkevä" kun vaan on idiootti eikä edes aikuinen. Miksi ihmeessä ylläpito päästää kakaroita tänne aikuisten palstoille? Näen psykologina heti kuka on aikuinen ja kuka ei.


      • Järkevämpi kirjoitti:

        "jarkevä" on kyllä ottanyt vähän liian komean nimimerkin! Olis pitänyt olla "idiootti" ! Tiedän ettei tämä juttu ole keksitty. Kyllä täällä palstalla keskustelun aiheita piisaa ilman keksimistäkin. Tuollaistahan elämä juuri on, mutta "järkevä" kun vaan on idiootti eikä edes aikuinen. Miksi ihmeessä ylläpito päästää kakaroita tänne aikuisten palstoille? Näen psykologina heti kuka on aikuinen ja kuka ei.

        vuodatan suomi24:ään koska tiedän ettei tyttö/naisystäväni kuitenkaan tunnistaisi itseään tekstistä jonka vuodatan.


      • 1234

        ite oot hullu


      • justiinsa.
        mrtriwial kirjoitti:

        vuodatan suomi24:ään koska tiedän ettei tyttö/naisystäväni kuitenkaan tunnistaisi itseään tekstistä jonka vuodatan.

        Ap:n olisi pitänyt heti soittaa 112 kun ystävä joi hajuvettä, jotta hän olisi päässyt vatsahuuhteluun tai tarkistettavaksi. Sen jälkeen yhteiskunta on velvollinen tekemään asioita sen eteen ettei itsemurhayritys toistu.

        Ja siksi ap:n ystävän olisi hyvä soittaa apua että tyttö pääsisi psykiatriseen hoitoon. Pakkohoidon kriteerit täyttyvät jos on itselleen tai toisille vaaraksi.


      • Keksitty tai ei, näitä tilanteita ja ihmisiä silti riittää maailmassa, ja ihan hyvä vaan, että näistä keskustellaan!

        Omakin exäni oli samanlainen ja vielä pahempikin, yli kaks vuotta erosta ja edelleen koittaa hallita. Puoleen vuoteen en oo vastannu sen mihinkään viesteihin, numeron vaihoin salaiseks, että loppuis se puhelinhäiriköinti. Silti jaksaa pommittaa viesteillä ja olipa pistänyt viestiä uudelle miehellenikin, että en kuulemma yli puolta vuotta sen kanssa tuu olemaan ja että näyttää muutenkin idiootille. No puol vuotta tulee täyteen viikon päästä ja oon ihan umpirakastunut. Viimeinkin oon löytäny fiksun ja tasapainosen miehen.

        Narsistit ja psykopaatit pysykööt kaukana mun elämästä jatkossa.


      • 5555558884
        mayara kirjoitti:

        Keksitty tai ei, näitä tilanteita ja ihmisiä silti riittää maailmassa, ja ihan hyvä vaan, että näistä keskustellaan!

        Omakin exäni oli samanlainen ja vielä pahempikin, yli kaks vuotta erosta ja edelleen koittaa hallita. Puoleen vuoteen en oo vastannu sen mihinkään viesteihin, numeron vaihoin salaiseks, että loppuis se puhelinhäiriköinti. Silti jaksaa pommittaa viesteillä ja olipa pistänyt viestiä uudelle miehellenikin, että en kuulemma yli puolta vuotta sen kanssa tuu olemaan ja että näyttää muutenkin idiootille. No puol vuotta tulee täyteen viikon päästä ja oon ihan umpirakastunut. Viimeinkin oon löytäny fiksun ja tasapainosen miehen.

        Narsistit ja psykopaatit pysykööt kaukana mun elämästä jatkossa.

        mayara
        6.4.2012 13:05

        Luettuani tekstisi tunnut samanlaiselta "täydellisyydeltä" kuin eräs Lahtelainen ympäristönhoitaja blondi. Hän syyllistää niinikään exiään eri palstoilla. Milloin haukkuu narsoksi milloin takertuvaksi paniikkihäiriöiseksi jne... Yhteistä sihteerikkö lookia ylläpitävillä lutkapaitaan pukeutuvilla neitokaisilla on täydellinen viattomuus, mitä omaan persoonaan tulee....


      • Rankka juttu

        Vaikka juttu olisi kuinka keksitty, niin tosielämässä tätä tapahtuu. Itse olin myös samassa tilanteessa, mutta annoin naiselle kenkää sopivassa vaiheessa, että hän ymmärsi itsekin typeryytensä. Hän oli todella kaunis, naisellinen, järkevä ja tempperamenttinen, mutta jatkuva kiusaaminen itsemurhalla teki minun elämästäni helWetin. Aina, kun tuli kotiin, niin sai pelätä, että siellä se makaa ranteet auki. Vein sen lopulta hullujen huoneelle. Hän oli ihan terve, mutta halusi vain kiusata ja kiusata. Olen joskus ajatellut, että hän oli ehkä hienoin lady, jonka olen tuntenut, mutta tuolla tekniikalla on vaikeaa elää. Tein myöhemmin pikku music-slidenkin meistä:
        http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/1/o5qPbi5aZ1I


    • voevoe

      Ota yhteyttä myös tytön vanhempiin. Täysi-ikäisiä olette, mutta kuitenkin hyvin nuoria. Jos se siitä suuttuu, niin anna suuttua. Tuskin tekee itselleen mitään. Jos tekee, niin et ole siitä vastuussa ! Älä heitä aikaasi hukkaan tuollaisen ihmisen kanssa, nuori mies ! Onhan sillä tytöllä selvästi paha olla ja voithan tarjota hänelle tukeasi ystävänä, mutta irti suhteesta!

      • kerro ulkopuoliselle

        Oikein hyvä neuvo edellä, kerro tytön vanhemmille tai jollekin muulle sukulaiselle. Onko hänellä sisaruksia tai hyvää ystävätärtä? Saat itsellesi mielenrauhan, jos heität vastuun jollekin toiselle. Olet itse liian nuori hoitamaan mielenterveyspotilasta ilman koulutusta.


      • maamkiodsäåj
        kerro ulkopuoliselle kirjoitti:

        Oikein hyvä neuvo edellä, kerro tytön vanhemmille tai jollekin muulle sukulaiselle. Onko hänellä sisaruksia tai hyvää ystävätärtä? Saat itsellesi mielenrauhan, jos heität vastuun jollekin toiselle. Olet itse liian nuori hoitamaan mielenterveyspotilasta ilman koulutusta.

        "heität vastuun jollekin toiselle". Kyllähän ihminen on loppujen lopuksi vastuussa vain itsestään ja alaikäisistä lapsistaan. Jos joku tekee itsemurhan niin ei siitä voi ketään vastuuttaa. Toki uhkailu kannattaa kertoa esim. tytön vanhemmille joilla olisi helpompi tarttua tilanteeseen ja auttaa. Lääkäri arvioi täyttyvätkö pakkohoidon kriteerit. Mikäli tuohon uhkailuun menee mukaan niin se on arjessa mukana niin kauan kuin tyttö sitä haluaa tehdä..


    • liirumlaarum

      Eroa vaan. Niinkuin muissa viesteissä lukeekin, et ole vastuussa toisen teoista. Itse olen kokenut vastaavaa ja vieläkin tää niin vakaasti itsemurhaa uhannut tyyppi elää porskuttaa vaan.. Hoitoon tommoset pitäis saada. Seuraavan kerran sanotkin tytölle, että soitan 112:een ja hommaan sulle hoitoa. Ei täyspäiset tommosta tee. Sä et saa potea huonoa omaatuntoa... Ihanaa elämää sulle :)

      • turkanen

        Kun poika soittaa 112:seen, niin tyttö taatusti väittää pojan keksineen koko stoorin ja poika joutuu maksamaan turhasta hälyytyksestä. Meniskö näin?


      • responsibility
        turkanen kirjoitti:

        Kun poika soittaa 112:seen, niin tyttö taatusti väittää pojan keksineen koko stoorin ja poika joutuu maksamaan turhasta hälyytyksestä. Meniskö näin?

        Ei mene. On varmaan todisteitakin tytön entisistä itsemurhayrityksistä, ehkä potilastiedoissaankin, ja helppohan tuo on todentaa tekstareista ja sähköpostiviesteistä tms.

        Paljon verukkeita keksitään laiskuuden ja välinpitämättömyyden tueksi. Sairaiden, varsinkaan psyykkisesti hoidon tarpeessa olevien, ei todellakaan ole velvollisuus huolehtia itse itsestään, vaan vahvempi ja vastuullisempi huolehtikoon itsetuhoisen hoitoon. Yksiselitteisesti se on ainoa oikea tapa toimia.


    • Minulla oli suunnilleen samanlainen tilanne. Ulospäin muija selitti kaikille, että olen vainoharhainen ja pakkomielteisen mustasukkainen ja, kun suhde loppui, alkoi tutustua kavereihini, jotka ovat uskoneet kaikki valheet.
      Oikeasta itsemurhasta ei missään vaiheessa ollut kyse, vaan itsemurhalla uhkailu oli tapa saada huomiota. Naisella oli useita muita miehiä, eikä hän arvostanut minua ihmisenä, mistä uhkailu oli merkkinä.

      Minun tapauksessa oikea teko olisi voinut olla välien katkaiseminen ja täydellinen vastaamattomuus, mutta siinä vaiheessa sain kaverieni vihan päälleni.

      • korkkis

        oon kokenut kanssa samanlaisen kokemuksen ja tajunnut että pahoja ihmisiäkin (kylmiä hyväksikäyttäjiä) on olemassa, onneksi vaan n.1-5% kaikista ihmisistä, joten kanttaa dazu pitää usko suurimpaan osaan ihmisistä, joille olet arvokas ja rakas.


      • Kultit-tuhoavat

        Kuulostaa todella tutulta, kylmät väreet menevät pitkin ihoa, kun muistelenkin tuota naista. Pyöritti useampaa miestä lisäkseni ja teki minusta itsestään riippuvaisen manipuloimalla emotionaalisesti. Pahinta mielestäni tämän "enkelin" kohdalla on se, että hän kuuluu uskonnolliseen lahkoon ja kuvittelee tekevänsä ikäänkuin oikeutettua työtä pettäessään muita ihmisiä.


    • tytytyty....

      Seuraavan kerran kun hän elehtii videolla noin nauhoita se ja näytä viranomiasille. Säästä myös itsemurhaa vihjaavat viestit ja soita valkotakkiset paikalle. Tyttö pääsee hoitoon, sinä saat mielenrauhan ja eron :)

      • Henkistä väkivaltaa

        Se voidaan toimittaa pakkohoitoon niiden perusteella ja se olisikin tarpeen. On vaaraksi itselleen ja muille.
        tYTTÖYSTÄVÄ HARJOITTAA MYÖS HENKISTÄ VÄKIVALTAA.


    • vanha vanha täti

      Sano tyttöystävällesi että soitat hätänumeroon seuraavan kerran. Siellä laitetaan itsemurhalla esittävät suoraan pakko hoitoo on sitten tosissaan tai ei. Sinä vapaudut samalla vastuusta koska olet kuitenkin ohjannut hoitoon. tyttö tarvitsee ammatti apua.

    • 123433

      Jos et halua, että hän vahingoittaa itseään, ehkä jonkun muun (sinun) pitäisi tehdä se. Ja olet 22 vuotias poika, etkä mies!

    • rrrous

      Olen ollut melkein samanlaisessa tilanteessa, paitsi emme koskaan seurustelleet. Siinä vaiheessa kun olin saanut lukuisia itsemurhaa uhkaavia, viestejä ja soittoja otin yhteyttä pojan vanhempiin. Vaikka olimme molemmat yli 20, koin sen tarpeelliseksi ja jopa hyväksi, sillä jokainen vanhempi haluaa auttaa/olla läsnä lapsensa elämässä.

      Ota siis rohkeasti yhteyttä tytön vanhempiin, jotka varmasti jatkavat huolenpitoa ja avun etsintää ammattilaisten puolelta.

    • Ota yhteyttä tytön vanhempiin. Heille se vastuu tuossa kuuluu. Jos kenellekkään...

    • Wellamo

      Olin itse aikoinani samassa tilanteessa. Pääsin lopulta eroon. Jälkeenpäin olen ajatellut asiaa ja olen sitä mieltä, että minun olisi pitänyt puhua asiasta poikaystäväni vanhemmille ja erota heti eikä viivytellä säälinsekaisin tuntein.

      Kerro siis tytön vanhemmille asiasta. Ja lähde sitten heti suhteesta pois.

      • jepa

        Sama juttu minullakin. Samanlaisessa tilanteessa ollut. Monta kertaa näin poikaystäväni veitsi kurkulla ja parvekkeen kaiteella. Liian kauan kestin mutta kun sain tarpeekseni, lähdin . Enkä ole katunut päivääkään lähtöäni. Rankkaa se oli mutta onneksi niin tein..


    • trollailun taide

      huono trolli

    • fnewi9qr hcew9

      Olipa taas todella typerä aloitus.

    • katariina

      Hän tarvitsee pikaisesti psykiatrista hoitoa. Terve ihminen ei uhkaile tai toimi näin ! Vastuu ei ole sinun. Jos tunnet hänen läheisiään,onko mahdollista että puhut heille aivan avoimesti tästä. Tai jos tunnet olevasi itse jotenkin vastuussa, voit hyvin napakasti vaatia häntä hakemaan itselleen apua ja pidät huolen et myös hakee sitä.
      Ota etäisyyttä ainakin siksi aikaa,kun näet että hoito tehoaa.
      Saat vain harmaita hiuksia. Voimia sinulle !!

      • .

        oot mun mielest helvetin urpo.. pedofiilit on pedofiilejä, PISTE!


    • nais mielipide

      Jätä tuollainen "tyttöystävä", äläkä keskustele yhtään missään hänen kanssaan. Kaikkein ala-arvoisinta on uhkailla toisia suhteeseen. Ja joo, anna juoda hajuvettä ei siihen kuole.

    • JRnen

      Mitä tuosta. Vaiha kännynumero ja laita se salaiseksi . Taikka laita soitonesto sille punrolle, josta et halua ottaa vastaan puheluita. Sellaisen palvelun saa puh.operaattorilta. Tollaset uhkailut jne ovat merkki siitä, että iiiso pyörä alkaa heittään. Taikka vaikkas että, hihna alkaa luistattaan t.vast.

      Itte en ainaskaan ala kauaa kuunteleen moista !"painostusta". Jos kerta tuntuu siltä, ett ollaan kiwillä, nin sit ollaan. Ei se siitä muutu, vaikkas kiäsillä kävelis. Jos kerta akka alkaa wenkoilemaan, ni siittä pikki ja jenka päähän! Mitä sitä wenkoilua kuunteleen? Uusia tilaisuuksia tulee (ja menee). Eikö uutta matoa koukkuun jo het vaikkas tänä iltana!

      Sulla on must-sukkanen muija ja se koettaa ny kaik konstit, mitä on olemas. Ei se kuiteskaan kulkkuusa poikki nihraa, vaikkauhitteleeki. Oon ihka varma, ett onkelmii tulee myöhemminki, jos vaa roikuskentelet kuviois. Tollasilla (mahollisest) mustasukkasilla narsisteila wenkoilijoilla on manipulointikonsteja aina takataskus ja kaikkee ne kokeilee, ettei vaa toine pääsis koskaa helepommalla. Se yrittää vaa nytki päästä susta niskan pääle ja sit o vasta tyytyväisempi, kö sullaki alkaa pyöräwiipottaa...

      Kato kax kertaa peilii. Pistä letti oikeelle ja poistutakavasemmale ennenkö on liian myöhästä!

      • !!!

        tarvitset pikaisesti psykiatrista hoitoa.


    • hullun kanssa ollut

      Aamupoikia lainaten : Jätä se.

      Tollanen ihminen tarvii ammattiapua monessa mielessä.
      Sä kärsit tossa suhteessa. Kärsit ihan oikeesti ja sun järki on vaakalaudalla.

      Lähde ja lopeta yhteydenpito jos haluut järkes pitää päässä. Hommaa muijalle vaikka ammattiapua mut sä et pysty sitä nyt auttaa olette yhdessä tai ette. Amen.

    • Jepa86

      Kuten monet on sanoneet, ja sen varmasti itsekin tiedät, sinä ET ole vastuussa toisesta aikuisesta ihmisestä. Tyttöystävälläsi ei ole kaikki hyvin ja koska hän kokee että ilman sinua ei selviäisi mistään (mikä ei tietenkään ole totta, mutta tietyssä mielentilassa sitä helposti ei näe mitään muuta), hän yrittää pitää sinut itsellään uhkailemalla ja varmasti tietää että itsemurha on siihen paras keino. Vaikkakin sairas sellainen.

      Sinuna ottaisin nyt yhteyttä tytön vanhempiin ja kertoisin mikä on tilanne, ja että sinä et voi etkä halua ottaa vastuuta tällaisessa tilanteessa. Tyttöystävälle kannattaa myös kertoa että sinun ei ole hyvä olla, kuten ei varmasti tytönkään ja jos tällainen toiminta jatkuu, otat heti yhteyttä viranomaisiin, ellei tyttö ymmärrä itse hakea apua.

      Voimia sulle, pystyn kuvittelemaan miten rankassa tilanteessa olet, ja toivon että pääset siitä pian ulos.

      • lhklhhlklk

        Väärin.

        Jos hän on kuullut ja nähnyt, ja kirjoittanut siitä täällä, että tyttö uhkailee itsemurhalla, on sekainen ja juo hajuvesiä jne. niin silloin poika ON VASTUUSSA.

        Pojalla on vastuu hoitaa tyttö ammattilaisten käsiin saamaan apua. Vasta sen jälkeen hänen vastuunsa lakkaa.

        Meillä kaikilla on auttamisvastuu vaikka se ei niin miellyttävää olisikaan, mutta sellainen on laki.


    • -meww-

      Sinun täytyy vain olla vahva, ja sanoa että haluat erota. Jos hän tekee itsemurhan syy ei ole missään tapauksessa sinun. Vaan se olisi hänen omaa tyhmyyttään!

    • mielipide?

      Tiedän monia tapauksia, joissa avopuoliso on todella tappanut lopulta itsensä, koska on ollut niin paha olo. Kaikki käsittelee asioita eri tavalla, se pitäisi ymmärtää.
      Tietenkin täytyy saada elää omaa elämää, mutta ei toista saa suhteen päättymisen jälkeen jättää heitteille. Jos toisella on sydäntä yhtään ja inhimillisyyttä, niin välittää sen verran, että eroaa hienotunteisesti, jolloin toiselle jää kaikesta parempi olo...lopulta.

    • 10.10.10

      Ei ole sinun velvollisuute estää hänen itsemurhaa, jos teillä on välit poikki. Ota yhteyttä tytön vanhempiin, kerro miten asiat ovat. Myöskin soitto hätäkeskukseen voisi auttaa.

    • Tässä

      Olet itse kuin tyttö. Kysyt neuvoja muilta vaikka sinun pitäisi itse niitä ratkoa.

      Sinulla tulee olemaan erittäin kiire ja toisaalta myös erittäin hidas elämä jos joudut joka asiaan kysymään neuvoa joltain toiselta.

    • Toimi pian

      Ota yhteys terveyskeskukseen, ja kerro kaikki mitä on tapahtunut. Vaadi lääkäriaikaa itsellesi ja sano, että tarvitset heti apua. Lääkärin pitäisi osata ottaa vastuu tyttöystävästäsi, kun kerrot tilanteen avoimesti. Jos ihminen on vaaraksi itselleen tai muille, hänet voidaan ottaa hoitoon pakkokeinoin. Vastuu on ammatti-ihmisen ei sinun.

      • hei, minä tiedän tuon jutun . Ei vaan toimi. olen kokeillu. vein naiseni ja vielä yksityiselle, hän kertoi lääkärille unettomuudesta ja masennuksesta ei siitä et kotona haukku minua miksi milloinkin. sain kerrottua siinä tiskillä vastaanooto neitoselle et hänellä on itsemurha aikeita, ettei saa antaa liian voimakkaita jutskia.
        Eivät antaneetkaan, HYVÄ.
        Nyt kuuluu kymysys , kun reseptin vaikutus loppu , "kalkkitapletit" jotka haettiin apteekista.
        Kukaan ei ole tänäkään päivänä kysyny et mites sille potilaalle kuuluu.
        p.s teekoohon varaus aika meillpäin n.2-3kk . kyllä siihen yks rakas muru kerkee kuolla jos ei muista ottaa kaulasta kiinni sanoo et olet kyllä rakas


      • ...
        Pelimiespanostaja-61 kirjoitti:

        hei, minä tiedän tuon jutun . Ei vaan toimi. olen kokeillu. vein naiseni ja vielä yksityiselle, hän kertoi lääkärille unettomuudesta ja masennuksesta ei siitä et kotona haukku minua miksi milloinkin. sain kerrottua siinä tiskillä vastaanooto neitoselle et hänellä on itsemurha aikeita, ettei saa antaa liian voimakkaita jutskia.
        Eivät antaneetkaan, HYVÄ.
        Nyt kuuluu kymysys , kun reseptin vaikutus loppu , "kalkkitapletit" jotka haettiin apteekista.
        Kukaan ei ole tänäkään päivänä kysyny et mites sille potilaalle kuuluu.
        p.s teekoohon varaus aika meillpäin n.2-3kk . kyllä siihen yks rakas muru kerkee kuolla jos ei muista ottaa kaulasta kiinni sanoo et olet kyllä rakas

        Todella luottamusta herättää kuiskia selän takana itsariaikeista. Ne kun ovat pakkohoidon kriteeri. Eivät uskoneet sua kun ei pakkohoitoon joutunut.

        Miksi et rakkaalle murullesi sanonut suoraan että tuo itsemurhasta puhuminen pitää loppua?

        Tavallaan petit hänet, ja toivonkin ettei hän saa sitä tietää, eikä lue tätä juttua jonka jo kuvallasi laitoit.

        Ei toisten asioita saa mennä kertomaan, sinut tunnistaaa, aloittajaa ei.


      • 8 + 9
        Pelimiespanostaja-61 kirjoitti:

        hei, minä tiedän tuon jutun . Ei vaan toimi. olen kokeillu. vein naiseni ja vielä yksityiselle, hän kertoi lääkärille unettomuudesta ja masennuksesta ei siitä et kotona haukku minua miksi milloinkin. sain kerrottua siinä tiskillä vastaanooto neitoselle et hänellä on itsemurha aikeita, ettei saa antaa liian voimakkaita jutskia.
        Eivät antaneetkaan, HYVÄ.
        Nyt kuuluu kymysys , kun reseptin vaikutus loppu , "kalkkitapletit" jotka haettiin apteekista.
        Kukaan ei ole tänäkään päivänä kysyny et mites sille potilaalle kuuluu.
        p.s teekoohon varaus aika meillpäin n.2-3kk . kyllä siihen yks rakas muru kerkee kuolla jos ei muista ottaa kaulasta kiinni sanoo et olet kyllä rakas

        Toimit väärin, vaikkakin hyvässä tarkoituksessa. Yksityinen lääkäri ei ole viranomainen. Hänelle varataan aika (potilas itse tai läheisensä). Todennäköisesti lääkäri on kehottanut naista varaamaan toisen käynnin esim. kahden viikon kuluttua, mutta tämä on "unohtanut" asian (vahingossa tai tahallaan). Itsemurhalla uhkaileva, masentunut, uneton henkilö kuuluu tk-PÄIVYSTYKSEEN, johon lyhemmän tai pidemmän jonottamisen jälkeen kyllä pääsee. Jos siinä kohtaa olisit kertonut itsemurhauhkailuista, lääkärin harkinnan mukaan osastolähete/pakkohoitopäätös voisi tulla siltä istumalta. Kotona tablettien napsiminen harvempaa parantaa, kuten tiedämmekin. Monet masennuslääkkeet itseasiassa lisäävät itsemurhariskiä aktiivisuutta kohottamalla ja harkintakykyä sumentamalla? Itsetuhoisen masentuneen oikea paikka on siis sairaalaosasto, kunnes paraneminen on edennyt tarpeeksi pitkälle.
        pmp-61, ota uudestaan samaan yks. vast. ottoon yhteys ja pyydä katsomaan tiedoista, milloin rakkaasi piti tulla kontrolliin. Ja mene itse mukaan vastaanottohuoneeseen asti!


    • itsemurhanläheinen

      Nyt tulee itsemurhan tehneen läheisen näkökanta asiaan.

      Ensinnäkin itsesi kannalta tilanne ei todellakaan mene oikein, ja sun on tehtävä radikaaleja ratkaisuja asian suhteen ihan itsesi vuoksi! Ensinnäkin, nyt tulee itsemurhan tehneen läheisen suusta (myös parisuhde- ero jutun myötä) tyttöystäväsi ratkaisusta päättää tai jatkaa elämäänsä ei ole sun! Vaikka tottakai mikäli eronne jälkeen niin kävisikin syyttäisit siitä itseäsi ja saisit varmaan muiltakin syytöskiä asian suhteen, nämä muiden syytöksen kyllä loppuvat kun läheisten järkytys hälvenee, samoinkuin kenen tahansa syyllisyys ajan kanssa, joita lähes jokainen tuollaisessa tilanteessa kokee.

      Kenenkään ei pidä elää huonossa suhteessa, ahdistuneena tms. vain toisen vuoksi.

      Sun kannatta kuitenkin varautua muutamaan asiaan, ottaessasi eroa

      - pyri tekemään ero mahdollisimman mukavasti, ei tekstiviestillä, ilmoita että haluat jatkossa kuitenkin olla hänen kanssaan tekemissä, kannattaa toki sitten myös olla jos näin sanoo, mut kuten muidenkin kavereiden eikä olla muka erossa. Kannattaa yrittää ottaa etäisyyttä pikkuhiljaa

      - Toinen todellakin voi tehdä itsemurhan, etenkin jos on moista jo yrittänytkin ja on noin selkeät merkit kuuin taauksessasi, joten ei kannata luottaa vain siihen perusajatukseen mikä ihmisillä on, että ei se kuitenkaan tee sitä. Mieti miten kova paikka se sitten on sulle jos tekeekin, ja läheisille ettet reagoinut?

      - Jos/kun hän uhkaa itsemurhalla, ilmoita siitä hänen vanhemmilleen ja tarpeen vaatiessa myös hätäkeskukseen. Silloin voit hyvin mielin ajatella tehneesi kaikkesi, eikä vastuu ainakaan enää ole sinun. Silloin tyttöystäväsi myös todennäköisemmin saa tarvitsemansa avun!

      Toivon että aloittaja ei joudu enää kauaa ottamaan vastuuta ja kantamaan huolta toisesta, koska niin elämän ei pidä mennä, mutta myös puuttuu selvästi hiukan sekaisin olevan ihmisen tilanteeseen, edes niiden läheisten ja oman mielenterveytensä puolesta, eikä vain katso mitä tapahtuu.

    • vallankäyttöä

      Ketään ei voi väkisin pitää, eikä kukaan omista ketään. Ihminen,joka uhkailee ja käyttää itsemurhaa kiristyskeinona ei luultavasti sitä tee. Jos tekee, se on hänen valinta eikä sun syy. Mikään suhde ei onnistu,jos se perustuu tuollaiselle. Lähde hyvä mies pois tuollaisesta suhteesta. Se on vain vallankäyttöä.

    • Paska suoli taas kerran tehny aiheen johon itse säälissä rypevät ottaa kantaa 78,1 % . hei ei muutaku akka mäkeen et sinä ole edes äitisi vartija , kuten raamattu sanoo.

    • vjhvljhhj

      Jos hän juo hajuvesipulloista, on sekava ja muutenkin leikkii leipäveitsellä, otat kuvat ja viet ne yhdessä hänen kanssaan psykiatrian polille, niin he ottavat hänet sisälle kunnes hän on kuntoutunut eikä ole enää uhka itselleen tai muille.

      Se ei olisi pelkästään ihmisestä välittämistä, vaan se on sinun velvollisuutesi koska olet nähnyt hänen toimensa!

      Itsemurhavihjailut on otettava todesta, mutta ei niin että siirrät syyllisyyden itsellesi, vaan vastuu pitää siirtää uhkailijalle, eli toimittaa hänet hoitoon.

      • 'Porthen

        Helpommalla pääsisit mikäli saisit tuon tytön naitettua poliisille.


      • IV Sauli
        'Porthen kirjoitti:

        Helpommalla pääsisit mikäli saisit tuon tytön naitettua poliisille.

        Totta! Poliislle naittaminen lienee ainoa mahdollisuutesi?


    • mo

      olen kokenut itse saman jo edes mennyt poika ystäväni puhui samaa en ole vastuussa tapahtuneesta olen melko vahva henkisesti

    • jarmotrulli

      trullit tulee,ootko valmis?

    • 7+18=?

      veäppä vaikka turpaan , niin näät miten heleposti poliisi ohjaa sut oikeelle tielle :-DDD lykkyä sun pönttöön

      • pelimies erimies 21

        tietääkö porukat et tää ilimanen suoli24 saa ekusa siitä ku myö pöljät klikkaillaan,
        täällä ja parannettaan mualimmaa. joka mainos tossa sivussa on ehtoo rahhoo , ei oravaisten nahkoo


    • lounas

      joo ei muuta kun lähdet lätkimään kaverisi tarvitsee psykiatrin apua.on saanut sinusta jotenkin yli otteen ei kukaan voi olla toisen tekemisestä vastuussa eikä teidän elämä tästä korjaannu ihmisellä on vain yksi elämä se pitää muistaa.

    • Neitinaikkonen

      Seuraavaksi se tyttö hankkiutuu raskaaksi, jottet pääsisi lähtemään!

      • pelimies on taas 21

        minäkin haluaisin raskaakksi rikkaan tytön kans . ja sit mentäs yhessä kynegoologille eiku sykiaatriseen nam nam


    • gyfu789

      tyttöystäväsi on mieleltään sairas , tarvitsee apua

      • pelimiespanostaja61

        ei ole sairas vai oletko sinä lääkäri???? kysyn vaan


    • ex- uhkailijan uhri

      voi hyvä ihminen, et oikeesti ole vaastuussa hänestä, jos tekee itsarin, ei ole sun syysi. Niin uhkas exäki ja oli jopa onnistua, mutta viis veisasin. itseni takia lähin ja vuosikymmenien jälkeen os exä löyttänyt tasapainon elämäänsä. Lähe ennenkuin oma eämäsi tuhoutuu

    • Järkeväviesti

      Tyttöystävälläsi on mahdollisesti epävakaapersoonallisuushäiriö. Googleta termi ja lue lisää. Tiedän samankaltaisen tapauksen, koska kaverilla on noin käyttäytyvä tyttöystävä.

      • pelimiespanostaja61

        juoruilet , et tiiä ite asiasta vaan kamun kumppanin siskon pojan veljestä. höpöpö höpö kun et ITE OO ASUNU semmosessa liitossa. MINÄ OON ja oon vieläkin se ja tämä juttu on kahen (2) parisuhteessa olevan ihmisen juttu. ei paska huoli juttuun kuuluva asia . jees


    • tyhjää kans

      ilmoita sossuun ja eroa !!!!!

    • tähtisilmä...

      vaikea tilanne sinulla.sinuna ottaisin yhteyttä hänen vanhempiinsa kyllä hän on mieleltään sairas.kyllä hän tarvitsee jonkun ammattilaisen apua ja vanhempien kuuluu tietää ja yhdessä ohjaavat hoitoon.on tuossa niin vakavasta uhkailusta kyse että se kannattaa ottaa tosissaan.sinun syytäsi se ei ole ei todella mutta jokaisen ihmisen velvollisuuteen kuuluu huolehtia toisista( en tarkoita että yhdessä pitää olla).voimia sinulle.

    • jk

      ei mitenkään

    • psyk.sh

      Toista ei voi pelastaa,etkä sinä voi itseäsi syyllistää jos hän tekee jotain itselleen.Todennäköisesti jos mielitaudista kyse harrastaa uhkailua säännöllisesti.
      Kehoitan myös varaamaan aikaa lääkärille.Apua on saatavilla.Mutta muistutan voit tukea mutta et voi itseäsi sitoa.Sinun ja hänen elämästä ei tule mitään yhdessä näillä eväillä.Hänellä on pitkä tie kuljettavaan.Jaksamista sinulle ja hänelle.Perheessä saattaa olla myös jollakin samanlaista probleemaa taikka suvussa.Aina ei esim.skitsofrenia peridy suoraan.Itsemurhalla uhkailu kertoo monesta ongelmasta.Riippuvus,turvattomuus,hylkäyskokemus,toivottomuus,masennus,oman itsensä hyväksyminen jne.Et voi millään häntä parantaa.Koeta saada hänet joko lääkäriin tai psyk.sh juttusille.

      • Lopeta jo

        Et ole psykiatrian sairaanhoitaja.

        Jos olisit niin tietäisit että aloittaja on vastuussa tytöstä hoitoon saattamisen ajan koska tyttö on uhkaillut teoillaan ja hän on ne kuullut.

        Suomen laki tulee syyllistämään hänet jos tyttö tekee jotain itselleen. Samalla tavalla, jos tyttö uhkailisi sinulle, jos olisit se pskiatrian sairaanhoitaja, mitä et ole, sinutkin syyllistettäisiin kun et ottanut tyttöä tosissaan.

        Psykiatrian sairaanhoitajat tietävät myös olla tekemättä diagnooseja ja arvailuja netissä. Käsittäisit sen, että vaikka olet ollutkin osastolla hoidettavana ja tiedät mikä sinua vaivaa ja tiedät miten osastohoito toimii, se ei tee kuitenkaan sinusta psykiatrian ammattilaista.


    • ilmoita siitä 112 ja sen jälkeen älä vastaa jos koittaa soittaa ym. muuten et pääse siitä koskaan eroon!!! koita kestää!!!

    • anna tappaa

      Et sinä ole hänestä vastuussa. Eroatte ja jos tappaa itsensä, niin silloin ongelma poistuu lopulllisesti.

      Itsemurhalla uhkailu on maaiman alhaisimpia asioita, eikä siihen pidä koskaan alistua.

    • sillä siisti

      Viesti tytön vanhemmille tai ystävälle että ero on käsillä ja olet huolisassi viesteistä. Ja sitten välit poikki, et vastaa puheluihin, et puhu mesessä ja poistat fb-kaveruuden; etkä ajattele yhtään koko mimmiä.

    • hei ,toi suoli24 heitti pihalle. mutta oon taas täällä . just , miksi toi kysyjä ei koskaan vastaa teidän tai minunkaan kommetteihin ... kysyn vaan. mutta oon ite tietoinen moisesta ropleemista. ei se ole ongenkoukku kun tietää . soitappa minulle tai laita sp.postia [email protected] tai soita 040-7207943
      p.s molemmat osot ei ole salaisia

      • ja nyt viiiitun nyhveröt jotka meinaatte että kun ihminen olokoon mies tai nainen jätetään vanhempien tai tuttujen tai yksikseen hoitoon , niin hypätkää järveen viisauksiennekans . ihminen on laumaeläin ja tarvitsee elääkseen aina solsiaalista toimintaa ympärilleen . KELE PÄSSIT


      • Pelimiespanostaja-61 kirjoitti:

        ja nyt viiiitun nyhveröt jotka meinaatte että kun ihminen olokoon mies tai nainen jätetään vanhempien tai tuttujen tai yksikseen hoitoon , niin hypätkää järveen viisauksiennekans . ihminen on laumaeläin ja tarvitsee elääkseen aina solsiaalista toimintaa ympärilleen . KELE PÄSSIT

        SAATANAN viisaat häpeen että ollaan muka suomessa ja hienossa demokratia ja ihmisoikeus valtiossa . hävetkää , mittikää jos itellennä joskus tulis vähän vaikeeta ni kaikki täällä vaan heittäs pppaskaa naamalle , ei kukkaan ymmärtäs mistä ite kukin on lähtösin ja kokenut elämässään


      • Pelimiespanostaja-61 kirjoitti:

        SAATANAN viisaat häpeen että ollaan muka suomessa ja hienossa demokratia ja ihmisoikeus valtiossa . hävetkää , mittikää jos itellennä joskus tulis vähän vaikeeta ni kaikki täällä vaan heittäs pppaskaa naamalle , ei kukkaan ymmärtäs mistä ite kukin on lähtösin ja kokenut elämässään

        ei täällä lähe elämäänsä kaikki samalta ponnahdus alustalta.


      • Pelimiespanostaja-61 kirjoitti:

        ei täällä lähe elämäänsä kaikki samalta ponnahdus alustalta.

        jokku saa hyvätkin lähdöt mutta jos ei se riitä , ois vaan kiva että jokku hänenlaistaakin potkis perseelle ja pukkis elämässä ettenpäin.


    • Hei halooooooooooooo

      Oikeasti anna hänen tehdä, mitä hän haluaa ja ilmoita se hänelle, piste.......

      Et ole vastuussa toisten tekemisistä..............

      • hei, toivottavasti et ole koskaan se alistettu osapuoli


      • hei, siis tarkotin että menis vaan maailmassa hyvin vaan


      • Pelimiespanostaja-61 kirjoitti:

        hei, siis tarkotin että menis vaan maailmassa hyvin vaan

        katos ville pirua kun roikkuu ruumiin tukassa , ei potilas soita ei lata sp. eikä ees nämä ylellä halloooo purkautujat :-DDDDD


      • Pelimiespanostaja-61 kirjoitti:

        katos ville pirua kun roikkuu ruumiin tukassa , ei potilas soita ei lata sp. eikä ees nämä ylellä halloooo purkautujat :-DDDDD

        ny sattus osumaan ja uppoomaan , on vaan ikävä , pois menneitä....

        hyvää päästäistä kaikillen kansalle ...


      • tiältä
        Pelimiespanostaja-61 kirjoitti:

        katos ville pirua kun roikkuu ruumiin tukassa , ei potilas soita ei lata sp. eikä ees nämä ylellä halloooo purkautujat :-DDDDD

        elä höpötä ku et ymmärrä mittää


    • että näin ::

      Se on hänen omalla vastuullaan mitä hän tekee itselleen, aivan kuten miehet ketä ratkeaa juomaan eron tultua.

    • kuka ei ketä ...

    • juurikin näin...

      Anna rohkeesti pakit sille naiselle kun homma ei toimi, elämä on julmaa.

      • ei elämä ole julmaa. vaan välillä tuntuu että on mutta kun aikaa kuluu huomaa että joillain jutuilla on ollu jokintarkoitus.


    • Sovitaanko että pidetään lähimmäisistämme huolta ja tuetaan heitä aina kun itellä on voimavaroja potkii persuksille. kun koskaan ei tiiä millon ite tarttis semmosta kamua jonka on jopa unohtanu elämän saatossa , tuleekin ja alakaa potkii , ukkoo eteenpäin kun viimestä päivää.
      Hyvvää pääsiäisen alusaikaa , teilillen kaikille.

    • Tyttöystävä

      Silläkin uhalla, että tähän kommenttiin tulee paljon asiattomia vastauksia, kirjoitan nyt toisesta näkökulmasta. Olen nimittäin itse ollut hyvin samanlaisessa tilanteessa kuin tyttöystäväsi. Ero oli koittamassa, olin masentunut (kävin terapiassa ja sain lääkitystä) enkä ollut henkisesti valmis kestämään eroa. Syytin suhteen epäonnistumisesta täysin itseäni, mutta pyrin pitämään kiinni poikaystävästäni keinolla millä hyvänsä. Leipäveitset ja itkuiset uhkailut ovat tuttuja ja kyllä ihoa tulikin naarmutettua epätoivon hetkinä. Ero kuitenkin koitti ja olen edelleen hengissä. Eron jälkeen masennukseni syveni ja johti jopa sairaslomajaksoihin. Työni ja opintoni keskeytyivät ja elämäni oli suoraan sanottuna yhtä helvettiä.

      Siitä huolimatta olen samaa mieltä kuin aiemmin kommentoineet: et voi pakottaa itseäsi olemaan suhteessa eikä toisen ihmisen elämä ole vastuullasi.

      Oma tarinani jatkuu niin, että pikkuhiljaa toivuin. Hain apua masennukseen ja tein lopulta suuren elämänmuutoksen. Syytin masennuksestani suhdetta ja eroa ja koin itseni hylätyksi, kun rakastamani ihminen jätti minut yksin elämäni synkimmässä vaiheessa. Mutta ongelmani juursivat muualta kuin suhteestamme ja valitettavasti myrkyttivät suhteemme. Jos olisin käsitellyt ongelmani ennen suhteemme alkua, ehkä olisimme edelleen yhdessä. Tutustuttuani nykyiseen mieheeni monet edellisen suhteen ongelmat kantautuivat uuteen suhteeseen. Kuitenkin uusi suhteemme kantoi ja pitkän taipaleen kautta - joskus hyvinkin kivikkoista polkua kulkien - olemme onnellisia yhdessä. Olen pystynyt käsittelemään ongelmani ja jättämään ne taakseni. Jokaisella meillä tulee, etenkin parikymppisinä, käsittelemättömiä nuoruuden ongelmia esiin. Juuri ihmissuhteessa, jossa koetaan uudenlaista läheisyyttä toisen ihmisen kanssa ja suunnitellaan ehkä yhteistä tulevaisuutta, ihminen on haavoittuvimmillaan ja siksi siinä tilanteessa esiin tulee erilaisia ongelmia kuin esimerkiksi teininä.

      Mikä neuvoksi? Uskon, että tyttöystäväsi on todella pahassa tilanteessa henkisesti ja tarvitsee apua. Sillä ei edes loppujen lopuksi ole väliä, kuka auttaa, kunhan hän ei ole yksin. Itse jälkeenpäin kadun, etten osannut hakea apua perheeni luota. Hänen vanhempiinsa yhteyden ottaminen on hyvä idea. Myös ystävät ovat erittäin tärkeitä, heille tulee ehkä kerrottua enemmän kuin vanhemmille. Ja ammattiapu. Jos ihminen on vaaraksi itselleen tai toisille, sinulla on, kuten moni on jo tässä sanonut, velvollisuus soittaa apua paikalle. Ja apua tyttöystäväsi tarvitsee. Mutta karille mennyt suhde on jo traumaattinen asia sinänsä eikä sinun tehtäväsi ole ryhtyä häntä terapoimaan. Siitä syntyy - ja ilmeisesti on jo syntynyt - vaarallinen riippuvuussuhde, jossa henkisesti epätasapainoinen ihminen kontrolloi tervettä. Ja ihmissuhteesta irtautuminen on jo vaikea asia, sinunkin pitää kokemuksistasi toipua.

      Itse en ole väleissä entiseen poikaystävääni enkä koskaan pystyisi olemaan. Olen aina sanonut itselleni tuntevani katkeruutta, koska hän jätti minut haavoittuneessa tilanteessa. Mutta tosiasiassa tunnen syyllisyyttä epäonnistuneesta suhteesta. Parasta, mitä voit tyttöystävällesi sanoa, on lämpimästi häntä halata ja vakuuttaa hänelle, että suhteen epäonnistuminen ei ole hänen syynsä. Ja että olet hänen tukenaan. Mutta olet päätöksesi tehnyt ja siihen sinulla on oikeus. Hän tarvitsee masennuksestaan ja ongelmistaan - joista ero varmasti on oikeasti pienimmästä päästä - apua, välittäviä ja rakastavia ihmisiä ympärilleen. Se on parasta, jota hänelle voit antaa.

    • .......anonyymi

      AP voi hyvällä omatunnolla dumppaa se muija menemään, saa selvitä itse itsekseen tai olla selviämättä ja vaikka vetää itsensä päiviltä, sellainen on luonnon laki.

      • anonyymös runkkari, oot hieno paskasuoli , klikkauttaja. et tiiä oikeesta elämästä mitään


      • .......anonyymi
        Pelimiespanostaja-61 kirjoitti:

        anonyymös runkkari, oot hieno paskasuoli , klikkauttaja. et tiiä oikeesta elämästä mitään

        Sinäkö vit_tupää tiedät elämästä kaiken?! Olen seurustellut pisimmillään 3 vuotta mikä melkein silloisen naisen temppuilun paljastumisella onnistui tuhoamaan minun elämäni kokonaan, onnistui melkein viedä lähestulkoon kaikki alta! t. M27

        Eli tappakoon tämä AP:n tuleva exä itsensä, elämä on kovaa


      • .......anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö vit_tupää tiedät elämästä kaiken?! Olen seurustellut pisimmillään 3 vuotta mikä melkein silloisen naisen temppuilun paljastumisella onnistui tuhoamaan minun elämäni kokonaan, onnistui melkein viedä lähestulkoon kaikki alta! t. M27

        Eli tappakoon tämä AP:n tuleva exä itsensä, elämä on kovaa

        kuuleppa lerppa huuli , kuten äsken sanoin ei elämä oo aina miltä se näyttää. minäkin tiiän asioita , toi m27 on vielä nulikka. laita naamari tauluun niinku mullakin tai voit soittaa kerron miltä tuntuu kun elämä kohtelee sillai mulkvisti. p.s mun tyttöni vanhin oli 17v kun kuolikolarissa eikä ollu ainut mun likoista. sillon ku se sattu minäkin luulin et mulla on ollu väärät vanhemmat ne ei oo osannumua hemmotella . opettajat oli peestä. nakkarilla ei saanu nami jäätelöö . ny mätiedän missä oli vika , ja mä oon M50v.
        Että terkut vaan "----" päälle


    • Hei , kun elämässä alakaa mättään . ensimmäinen jutska on keskustelkaa , keskustelkaa , keskustelkaa . iliman kynsiä ja hampaita . molemmat rehellisinä.
      ei asiaa voi auttaa sukulaiset ei terapeutit. ja jos ei se riitä pittää erota toista siis lähimmäistä tukien , ei syyttäen .

      • tommoset anonyymokset , on täällä hienoja tyyppejä.
        terve nuorimies ois nytkin tai tyttö kylillä kamujensa kanssa , mutta ei ne on täällä netissä ja parantaa maailmaa. jos ei se onnistu sit mennään johonkin kostaan kun isi ja äitee ja suku ja kela ei oo ymmärtäny , pikkusen sielun maaailmaa


    • Jos menee ni menköö. Tilanne on se, et naiset kerjää huomiota tollasella ja tekee kaikkensa ettei joutus siihe erotilanteesee. Jätä se. TODELLA harva oikeesti tekee niiku uhkaa. Ei mtn järkeä kattoo tollast touhuu.

      • niin kerjää pojatkin ja miehet. suurin syy on ihmisen huono itsetunto ja itsesääli. se ajaa ajattelemaan vain oman poltsin mukaan


      • Pelimiespanostaja-61 kirjoitti:

        niin kerjää pojatkin ja miehet. suurin syy on ihmisen huono itsetunto ja itsesääli. se ajaa ajattelemaan vain oman poltsin mukaan

        Ja kun elämässä menee huonosti , eikö oo hienoo kun voi KOITTAA siirtää syyn toisten niskoille mutta lupaan ja vannon . se tie on itekullakin vastassa jossakin elämän vaiheessa. sillon ei oo kun yks vaihto ehto, PITTÄÄ KATSOO PEILIIN.


    • koettu on

      Täytyy sanoa että olen itse kokenut hyvin samanlaisen tilanteen 6kk sitten. Vaikka kuinka pahalta tuntuu niin paras ratkaisu on, että soitat hätäkeskukseen ja sanot mitä tyttö aikoo, ja lähdet itse pois. Älä sen jälkeen ole yhteydessä yhtään. Jätä vaikka tavaras ja unohda se!

      Omassa tapauksessa tyttö viiltelti ja pelleili jollain pillereillä, mutta ei hän koskaan mitään lopullista olisi tehnyt, aika hurjalta kyllä vaikutti. Edelleen on tyttö elävien kirjoissa. Ja muista, ET ole KOSKAAN vastuussa muiden tekemisist

      • toivottavasti , et koskaan tartte ymmärrystä muitten ihmisten taholta elämässäs.
        mut jos satut tarvitsemaan ymmärrystä, muista tää mun viesti :-D


      • lakiopillisesti, tilanteesta riippuen saattapi jopa ollakin vastuussa tai ainakin syytteenalaisena. taitaa olla teini kyseessä , ja 6kk ei takaa vielä mitään.
        Miltäs tuntus jos kuulisit , et ex-kamu ois heittäny lusikan nurkkaan.


      • Pelimiespanostaja-61 kirjoitti:

        lakiopillisesti, tilanteesta riippuen saattapi jopa ollakin vastuussa tai ainakin syytteenalaisena. taitaa olla teini kyseessä , ja 6kk ei takaa vielä mitään.
        Miltäs tuntus jos kuulisit , et ex-kamu ois heittäny lusikan nurkkaan.

        äiteen ja iskän ruokakupilla syövät sanoo , yleensä sou vot , ei kuulumulle :-DD


    • Ei sinun murheesi

      Lähetä lääkärin puheille, jos rakastaa sinua, tekee sen. Tai saa muodikkaan lääkityksen.

    • skorpionipiru

      voi hellanlettas sentään, kun nykyajan nuoret ei kestä yksinäisyyttä ja kärsimystä..elämä kantaa,teette nyt sitte niin taikka näin!

    • On eri asia tehdä kuin uhkailla. Eräs eksäni myös koitti tuota. Sanoi että itkee itsensä uneen joka ilta ja että koitti tappaa ittensä koska oli onneton. Otti äidin unilääkkeitä ja viinaa ja heräsi pettyneenä koska ei ollutkaan kuollut. Tai näin väitti. Kun homma meni liian vaikeaksi jätin hänet. Nyt hän on uudessa suhteessa, on lapsia ja muuta, ei taida olla edelleenkään onnellinen, mutta elossa kuitenkin.

      Otin linjan että en reagoi tähän mitenkään. Minua ei itsemurhalla kiristetä. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta olla hänen kanssaan. Jätä nainen ja nopeasti. Voit koittaa saada hänelle apua, mutta hän tappaa ittensä jos tappaa, syyllinen et ole hän vaan hänellä on vakavia psyykkisiä ongelmia.

      • on se mukava kun täällä on diaknoosin antajia siis lääkäreitä. VIIIITTTTTUUUH kun niitä ei tuolla terpassa näy.
        te oottakin täällä, mistä voin tilata reseptin kun tarttisin toksimysiniä. Tiiät varmaan mihin vaivaan :----DDD


    • Lyhyestä virsi......

      Anna sen exän tehdä itselleen mitä haluaa, ei kukaan nainen kenen kanssa menet tai menisit vaikkapa naimisiin välittäisi hevon v__ttua että miten selviät avioerosta vai selviätkö ollenkaan ja juot itsesi hengiltä, anna sun tulevan exän mennä vaan.

      • juu , pojat karjala on hyvää kun nyt on kyse NAISESTA. oOTTAKAAS KUN TOI KYSSÄRI TULEE TOISINPÄIN :---DD


    • Ajanvalinta

      Kuvaus on erittäin omituinen ja siksi ehdottomasti ulkoisen avun tarpeessa. Oireilevan nuoren läheisten eli vanhempien tulisi olla tietoisia sekä että toimia hänen edukseen. Samoin on ehdottomasti tehtävä ilmoitus todisteineen terveydenhuoltoon sekä poliisiviranpomaisille. SE on velvollisuuskin.

      Kun henkeä ja terveyttä uhataan.

      • millons sitä pöljä on uhattu , osaakos miten ton oikoluvun . nappula etkö muuta keksiny ha haa


    • joo , pitäsköhän lähtee ton murun viekkuun ,ku sekin mut aikonaan pakotti suhteeseen, vaikka en ois tahtonu. uhkas vaikka mitä.
      Mutta kun keskusteltiin et mistä mikin johtuu , niin loppujen lopuksi hän vain tarkoitti et rakastaa niin paljon että ei vois luopua millään hinnalla.
      silläpä se kommunikointi on ihmiselle tärkeetä , ei mei olla apinoita , siis käyttäkää sitä kieltä ja voi sitä murua välillä rutistaakin , ei hän siitä pane siis laita pahakseen.

    • RakkausEiOlePelkoa

      Eräs psykiatri sanoi, että itsemurhalla uhkailu on pahin henkisen väkivallan muoto. Siinä ei ole mitään aseita taistella vastaan.

      Sinä et ole vastuussa tytön elämästä. Hän on täysi-ikäinen ja tekee itse omat ratkaisunsa. Itsemurhan tehneen läheisenä ja uhkailuja kuulleena olen havainnut, että ne jotka itsemurhasta eniten puhuvat, eivät sitä lopulta tee. Sitten joku kaunis päivä, läheinen, jonka asioiden piti olla hyvin, ampuu itsensä. Ei kirjettä, ei mitään. Tästä tuskallisesta hiljaisuudesta olemme saaneet Elisan tarinan luettavaksemme. Kukaan ei tiennyt, paitsi päiväkirja.

      Kaverini on uhkaillut itsemurhalla 15-vuotiaasta saakka. Hän on nyt 28-vuotias. Siskoni exä uhkasi tappaa itsensä eron hetkellä 10 vuotta sitten. Vielä on hengissä.

      Muista: Sinulla on vain tämä yksi elämä.

    • saggsh

      Jos ihminen oikeasti aikoo tappaa itsensä, yleensä hän ei siitä puhu tai uhkaile vaan toteuttaa sen ykskaks.

      • saggsh

        Syö paskaa palikka! Uskotko tämän jutun olevan totta, tein sen itse sunlaisesi kusipäiden kusetuksi ja yläpito usko! ja korotti tämän ! DORK DORK DORK!

        Jos nyt ymmärsit mitä mää sanoin kopio tämä txt viestiketjun loppuun DOLKKIO!

        Vai oletko DICKKIO ?!


    • tämä on totuus

      Jokainen meistä on vastuussa itse elämästään ja kuolemastaan. Jos tyttöystäväsi tappaa itsensä, et ole siitä mitenkään vastuussa. Ikävää sanoa asia suoraan, mutta näin se nyt vain on. En tarkoita pahalla, vaan sanon totuuden.

      • Päivi Räsänenkin kertoo jopa eduskunassa mikä on TOTUUS , jees himmelit


    • Voi hitsin hitsi kun teillä luupäillä ois kasvot kertoo , OIKEESTI kuka on viestin takana mutta Ei , vain nyhveröt huutaa anonyymös karkki mulle sydeemillä

      • Eli SUOMENNETTUNA , pitäkää imukki kiinni jos ei pysty seisottamaan sanojensa takana RUNKUT.


      • JätäMuutRauhaan

        Sinun varmaan kannattaisi hakeutua hoitoon itsekin, et vaikuta tasapainoiselta. Muilla ei ole mitään tarvetta nolata itseään netissä omilla kasvoilla. Tämä on anonyymi keskustelupalsta syystä, kukaan ei haluaisi katsella sinunkaan kasvojasi täällä.

        Hakeudu hoitoon (vähintään katkolle, jos tuo alkoholismista johtuu) ja jätä tämä palstaterrori vähemmälle, niin ihmiset saa rauhassa keskustella.


    • radalle.death

      ohjaat hoitoon, ,jos se ei tepsi, nii ei muuta ku annat mennä jos on mennäkseen, monikin käyttää em. termiä kiristäkseen kumppaniaan pysymään suhteessa. Tuleva ex tekee sen itsarin ennemmin tai myöhemmin, jos on tosissaan. Harva se viikko näitä "onnettomuuksia" sattuu niin teillä (autot ajautuu tuntemattomasta syystä vastakkain) kun radallakin (jäi junan alle tuntemattomasta syystä).Toivottavasti näin ei käy.

    • tä... vtf?

      ... mikä trolli vai nou?

      anna sen tehä se, ja astu pari alkelta taakke.

    • laardiman

      nää 24 -trolli on aivan /C:stä... aina ollu... läskit.

    • Been there

      Ei tämä niin harvinaista ole. Itselleni käynyt kahdesti, kun yritin tytön kanssa laittaa poikki. Ei tietenkään ole reilua tms., mutta pari huomiota: Toimi minuun. Totta vitussa. Mä olen aina arvostanut kumppaneitani ja kun olen todennut, että nyt se on uhkauksen perusteella viimeisellä edgellä niin toki mä meen heti takaisin.

      En mä pystyisi elämään sen kanssa, että joku tappaisi itsensä mun takia. Tai tarkemmin: mun sen hetkisen väliinpitämättömyyden. Tytsä syliin etc. ja hoidetaan akuutti pois alta. Ja tätä suosittelen kaikille.

      Suositus perustuu siihen, että analysoi tilanteen olevan kiinni hetken mielenjärkytyksestä jonka voi hoitaa näin. Onneksi en ole kokenut pahempaa. Yhdellä kaverilla ex-mies änkesi sisään ikkunasta (erosta kuitenkin jo melkein vuosi) ja yritti hirttää itsensä kattolamppuun. Oli lähellä onnistua, kunnes tyttö sattui tulemaan kotiin. Kyllä mä siinä joutuisin toteamaan, et mun kyökkipsykkataidot on ylitetty.

    • apuatarvitsevalle

      Kyseessä on avunpyyntö. hanki hänelle apua. Soita vnahemmille ja kerro tilanne.

    • Ala juomaan

      Istu vaan sohvalla, ja juo viinaa. Ruikuta että et jaksa mitään ja tuijota vaan telkkua.

      Äläkä käy suihkussa vähään aikaan.

      Kyllä se siitä, usko pois....

    • kyllävain

      Mä en yhtään ihmettele, miks maailma on niin ällöttävä paikka. Nää kommentit mitä täällä lukee kertoo ihmisten täydellisestä tunteettomuudesta toisia ihmisiä kohtaan.

      • HyiHenkinenVäkivalta

        Totta, on täydellistä tunteettomuutta harjoittaa julmaa henkistä väkivaltaa muka "rakastamaansa" (=tarvitsemaansa) ihmistä kohtaan uhkailemalla itsemurhalla. Toivottavasti ihmiset tunnistaisivat tällaiset uhkailijat jo kaukaa ja osaisivat pysytellä heistä niin kaukana kuin mahdollista. Tai kun taipumukset paljastuvat juosta niin lujaa kuin pääsevät.


    • toinen puoli

      Jos ei välitä toisesta ihmisestä, niin ei välitä. Jos olet lakannut välittämästä häntä, koska hän on onneton, niin et välitä. Hänen on pakko hyväksyä se tai kuolla. Mutta älä helvetissä väitä itsellesi tai hänelle, että hylkäät hänet koska rakastat häntä, tai että hylkääminen jotenkin liittyy siihen että rakastat häntä. Niin se ei ole. Jos rakastaisit, niin et hylkäisi.

    • Nii-i

      Et halua olla tyttöystäväsi kanssa, et ole hänen kanssaan. piste

    • jookulit

      Ihan perus narsistipaska. Kunhan vähän kitisee niin saa toiset hyppimään pillinsä mukaan. Sano muijalle että anna mennä vaan, muista numero 112..

    • Mikko Roine

      Kyllä pelimiespanostaja ja moni muukin puhuu täyttä asiaa. Monella tuollainen uhkailu on hätähuuto tai lopullinen keino roikkua sinussa, kun mikään muu ei enää auta, ei sanat tai teot. Mene oikeasti hänen luo, ota syliin ja pidä ja purista ja anna hänen itkun ja raivon ja turhautumisen tulla. Jos olet mies, kestät sen, vaikka sylisi on täynnä kyyneliä tai karjuisi pää punaisena ja astiat kaikki menisivät uusiksi, materiaa se vaan on. Nyt on kyse arvokkaasta ihmiselämästä. Tuota keinoa en hyväksy, mutta siihen on motiivi. Hän hakee huomiotasi kaikin keinoin ja haluaa järkyttää veitsi kurkulla videoillaan. Me ihmiset emme ole kaikki samanlaisilla eväillä elämässämme ja jotkut eivät ole koskaan joutuneet kohtaamaan ja käsittelemään tunteitaan ja ajatuksiaan, mitä oikeasti haluaa elämältä. Selkä seinään vastaan ihminen on eläin ja se tulee päälle, kuten naisesi.

      Kerro, että vaikka et ainakaan nyt halua tai jaksa jatkaa tai suhde ei kanna ja anna mitään ja vie kaikki voimat, hän saattaa ymmärtää. Olennaista on, että hänellä nimenomaan on tukea ympärille ja vakuuta, että vaikka ette ole silleen parina yhdessä, et silti katoa koskaan hänen elämästään. Teillä on täytynyt olla joskus rakkautta ja kannat sitä ikuisesti sydämessäsi, nyt tämä ihminen on vain niin kipeä, että sinä yksin et voi auttaa paitsi hakemalla apua, perheestä tai ammattiauttajista, mistä vaan.

      Minut on itsekin jätetty parikymppisenä aika yllättäen ja oli niin oksettava olo, että mielessä kävi tosi mustia suorastaan itsetuhoisia ajatuksia. Luojan kiitos, en ryhtynyt tuumasta toimeen, ei kukaan ole korvaamaton, vaikka niin tuntuu eron hetkellä.
      Jälkikäteen ajatellen jos olisin tehnyt, olisi ollut järkytystä ja surua ja lohduttomuutta joka puolella. En voisi tehdä sitä muille, vaikka itse en näkisi elämässä muuta kuin paskaa juuri sillä hetkellä. Itsemurha on äärimmäisen vakava uhkaus ja tekona mitä itsekkäin riistää elämänsä väkisin, mutta tavallaan ymmärrän, vaikken hyväksy. Tähän päivään on silti kannattanut elää, vaikka kiviä polku täynnä ja välillä suoraa kallioseinää ja umpitunnelia ilman näköaloja. Kävin pari kertaa puhumassa psykiatrille, mutta se oli lähinnä, miten nyt menee ja miltä susta tuntuu ja miten itse koet asian jne. Sekin auttaa, vaikka tässä tuntuisikin ihan naurettavalta shitiltä. Et voi vain jäädä ihmettelemään, että tekeekö hän oikeasti sen lopullisen vaiko uhkailee yhä, helvetti vain jatkuisi tai sitten se lopullinen, suru ja syyllisyys, kun ei puhunut asiasta kuin suoli24:ssa ja hakenut ajoissa ammattiapua. Älä enää epäröi asioiden suhteen, paremmaksi odottelemalla ei takuulla mene kuin korkeintaan seuraavaan kertaan, sen lupaan.

      Kirjoitan nyt ihan poikkeuksellisesti nimellä asian vakavuuden takia ja että seison jokaisen sanani ja ajatukseni takana. Voimia ja pääsiäistä.

    • Niks Nappaa

      Ämmä valehtelee heitä se ulos.

    • et ole mitään

      Ilmaistaan vaikka niin että olet niin luuseri ihmisenä että hengissä pysymisesi perustuu lähinnä muilta saamaasi sääliin.

      Mielestäni ihmisarvosi on helposti alle nollan ja et ansaitse yhtään mitään mutta laillisesti olet oikeutettu elämään.

      Tämä ei sinänsä liity tarinaasi koska en sitä kunnolla edes lukenut mutta olen varma että joku pelle sen silti kirjoitti.

      Vastatkaa joku tähän että olen täynnä vihaa mutta itse asiassa en ole. Haukun vain luuseria.

    • Anna olla

      Eroaminen on toki aina hankalaa ja jos toinen oikeasti rakastaa on jokseenkin "ymmärrettävää", että masentuu, mutta ketään ei voi pakottaa rakastamaan.

      Jos, et halua olla tytön kanssa niin mikäs muu siihen auttaa kuin erota vaikka mikä olisi, koska teeskennelty rakkaus satuttaa enemmän kuin totuus.
      Yleensä ihmiset jotka kuuluttavat kaikille tappavansa itsensä eivät juuri tee niin. Se on hätähuutoa/huomion kerjuuta tai kiristyskeino.
      Eihän sitä koskaan voi mennä takuuseen, ettei toinen loppujen lopuksi mitään tekisi, mutta tuo vaikuttaa vain huomion kerjäämiseltä ja kiristämiseltä.

      Tässä tilanteessa näyttää siltä, että exäsi yrittää saada sinua vain kaikin mahdollisin keinoin jäämään luoksensa, mutta en itse näkisi järkevänä jatkaa suhdetta pelkästä säälistä toista kohtaan tai pelosta.

      Päätös on loppujen lopuksi omissa käsissäsi. Itse en ainakaan tuollaista touhua katsoisi... ! :/

      • -mielipide-

        "Anna olla"?

        Ei tuollainen pelle voi mitään antaa olla.

        Kun ei se mitään osaa.

        homoseksuaalisuus paistaa läpi joka lauseen.

        Eläköön sananvapaus!


    • palvelevapuhelin

      Soita kriisipuhelimeen ja juttele siellä asiastasi.

    • yks,immeinen

      mun avovaimoni teki itsarin,syytin siitä itesäni siitä vuoden mut sitten tajusin ett jokainen on vastuussa itsestään.Sun ong, on tuttu ota sen vanhempiin yhteyttä ja kerro kaikki.tää on miun mieli pide. terv;sabata1

    • tuulaaaa

      kuule näitä löytyy,ohjaa hoitoon,minullakin mies,josta olen eronnut melkein vuosi sitten.hänellä mennyt lujaa naisia tullen mennen,sitten kun kariutunut soittelee mulle ja uhkailee, et tapan itteni,sanonut et tee se sitten,mut kelle teet,hänellä tyttö,
      ollaan eletty jo elämä omillaan

    • saman_kokenut

      Tollanen tilanne ei ole mukava. Itse olin suljetulla kun poikaystävä jätti. Meinasin silti onnistua tappamaan itseni siellä. En halunnut elää ilman häntä. Kuitenki uhkailu pakkohoidosta ja muutaman päivän täys sisähoito sai pään selväks. Nykyään olen onnellinen että pitivät väkisin sisällä, kun "sekosin". Onneni oli et olin osastolla silloin.

    • Seko

      Olen ollut itse samassa tilanteessa ja tiedän nykyään että tommonen on vain ja ainoastaan huomion hakua. Pistät suhteen poikki niin voit olla varma että se akka aloittaa saman leikin jonkuntoisen miehen kanssa heti kun löytää jonkun joka hänet huolii.
      Älä murehdi ei se itelleen tee mitään vaikka eroottekin.

      • Löysähirsi

        Samoilla linjoilla olen sun kanssa. Vallankäyttöä ja huomiohuorausta jolla saadaan kaveri edelleen roikkumaan mukana.
        Asiasta voi vinkata tytön vanhemmille tai kavereille mutta sen kummempaa vastuuta ei aloittajan tarvitse kantaa. MT-toimistosta voisi saada lisävinkkiä miten toimia, näin ei kannata kuitenkaan jatkaa.


    • Pakkohoito34

      Eikös pakkohoito ole juuri näitä tapauksia varten. Siirrä vastuu viranomaisille ja karkaa niin nopeasti ja kauas kuin pääset.

    • Ota yhteyttä tyttökaverisi vanhempiin ja kerro tilanteesta ja pyydä heitä hakemaan hänelle kiiresti apua ennen kuin väistämätön tapahtuu.

      Hyviä vinkkejä saanee myös auttavasta puhelimesta, jossa on ammattiauttajia ja jotka osaavat neuvoa, miten toimia oikein. Silti voi olla niin, että apu on jo tyttöystäväsi tavoittamattomissa.

      • Anna-lrmeli

        Käske myös juoksemaan pikajunan alle, liian ruma on avauksessa hänen kuva!


    • Ei tarvitse

      Avauksen kuvassa on kyllä sellainen VUORENPEIKON PERSE, jotta muut säikähtäisivät kuoliaaksi, kuin itsarin tekijä

      Mene eduskuntaan, siellä ne muutkin luuserit ovat - ja kunnon palkalla!

      haista paska! horo!

    • Mielipiteetön.

      Kuulostat fiksulta kaverilta. Tiedät itse parhaimman mahdollisen erota jos niin haluat ja teet niin kuin itsesätsi hyvältä tuntuu!

      Hänen toimintansa vaikuttaa oudolta, koska hänhän otti eron puheeksi. Häntä on varmaan alkanut kaduttamaan eron puheeksi ottamisen. Mutta siitä huolimatta hän on aivan kamalan EPÄREILU sinua kohtaan!!

      Voimia.

      • Mielipiteetön.

        Ja itse olet luuseri, hyppää jo sanon! Pieni hyppy = suuri lykky!


    • auttaja1

      Tapaus tulisi saattaa ammattiauttajien tai viranomaisten tietoon - mutta mitä tekee ylläpito Suomi24?

      Tekee tähän lisäkuvia, ja nostaa tämän jutun kaikkien irvailtamaksi.

      Sitten kaikki puhevikaiset hölömöt, kuten alias

      "
      välittää uhkauksista. Jos tyttö on hullu, antaa kuolla vaan"

      sanoi nimim. Ei tarvitse, vaikka "välittää uhkauksista" on aika paska kielioppilinen paska!

      Ylläpito edes,vastuuseen tällaisesta toisten juttujen muokaamisesta, ellei ole ylläpidon OMA TROLLI!

      Tämä avaus on täyttä paskaa, tiedottaen
      auttaja1

    • äiti.

      Ompas taas ylläpidolla juttuvalinta Pääsiäiseksi JA KAIKENIKÄISTEN luettavaksi!

      nää 24 -trolli on aivan /C:stä... aina ollu... läskit ylläpitäjät.

      Alan ilmoittaa järjestelmällisesti vastauksia poistoon, ja ilman nimimerkkiä kirjoitavat lausepalat lähtävät heti.

      • kokeillut itsekin

        Tietäisitpä vaan, miten flegmaattisia ovat palstojen sheriffit poistamaan yhtään mitään, jollei ole suoraan toisen henkeen tai terveyteen suora uhkaus tms. asiatonta propagandaa tai lapsipornoa tms. Eikä sittenkään, yhdessäkin viestissä uhkasi hakata minut sairaalakuntoon, ettei äitinikään enää tunnistaisi. Siis niin kipeää tekstiä ja sairasta uhkailua ja pyysin poistamaan. Niin mitä teki sheriffi, kavoi nenää, hörppäs kahvia ja naureskeli mahaansa näitä idiootteja ja todella sairaita "ihmisiä".

        Täällä voi nimimerkin suojassa lusmuilla ihan huoleti ja heittää ihan kipeää provoa ja tahallaan ärsyttää muita, voi kiroilla ja johdatella keskustelua harhaan jne. Ainoa poikkeus on Audin autopalsta, menepä sanomaan tautia paskaksi, niin olet ulkona sivustosta saman tien, mitään kritiikkiä ei suvaita, jopa estetään sivulle kirjoittelu jatkossa.
        SINÄ ET TODELLAKAAN PÄÄTÄ YHTÄÄN MITÄÄN, mikä menee poistoon, olen niin kymmenet kerrat huomauttanut täysin aiheettomista johdatteluista ja keskustelun häiritsemisistä ja mainoksista keskusteluissa, niin EI, EI YHTÄÄN MITÄÄN tapahdu. Koita vaikka huviksesi!


    • kyllävain

      Mä en yhtään ihmettele, miks maailma on niin ällöttävä paikka. Nää avaukset mitä täällä lukee kertoo ihmisten täydellisestä tunteettomuudesta toisia kohtaan. Avaaja on skitso!

    • HUOMIO!

      hoitoon psykologille juttelemaan....ihan asiallinen paikka jutella

    • heini2356

      ei näitä viestiketjuja mitenkään "vahdita" sivuston ylläpitäjä on vain tyytyväinen että heillä on paljon lukijoita, myöskin tyhmille jutille, tietysti he laittavat kipeistä asioista tänne juttuja jotta mahd. moni lukisi ja kertoisi oman mielipiteen asioista.

    • selviytyminen

      mielialahäiriöstä on kyse. Hoitoon saattaminen parasta. Jos hän ei uhkailisi sinun kohdalla, hän tekisi sen toisen kohdalla jossain vaiheessa. pelkoa olla yksin.
      Ja ota sinäkin apua itsellesi kokemuksen takia. saat puhutuksi. Jos ystäväsi tekee jotain, saatat syyttää itseäsi. Siksi sinnkin kohdalla olisi viisasta käydä asia läpi, jotta vapautuisit ja pystyt luottamaan muihinkin.

    • muru

      Sinulla kurja tilanne , mut muista myös et jokainen on oman onnensa seppä . Hoitoahan tuo tyttö tarvitsee , siis ammattilaisen apua . Itse olin kaun " onnellisesta naimisissa " kunnes mieheni tappoi itsensä ja voin sanoa et elämä oli yhtä helvettiä 2 seuraavaa vuotta . Jos olisin jotain edes aavistanut , olisin hakenut hänelle apua . Eikö ystävätkään pysty vaikuttamaan ? Toivottavasti puhut asiasta , mitä useempi tietää he voivat silloin myös reagoida . Voimia ja Tsemppiä sinulle

    • ex

      Älä kuuntele noita urpo-viestejä. Kyseiset henkilöt eivät tiedä, että maailmaan mahtuu monenlaisia ihmisiä. Heissäkin saattaa löytyä se 'pimeäpuoli'. Epämieluisaan tilanteeseen joutuessaan harva ihminen, joka elää tunteella kykenee käyttäytymään rauhallisesti ja järkevästi. Itsekin olen joutunut samaan tilanteeseen ex-poikaystäväni kanssa, joka uhkasi varsinkin kännipäissään tappaa itsensä, jos jätän ja tekikin kaikenlaisia typeriä temppuja. Minä naivina annoin ylipuhua jatkamaan suhdetta. Suhde kuitenkin päättyi, tosin kolmen lapsen jälkeen. Jälkiviisaana voin sanoa, että olisi vain kannattanut jättää hänet silloin parikymppisenä. Paljosta olen joutunut luopumaan tuon suhteen takia, ystävistä, työskentelystä ulkomailla, harrastuksista. Sanoisin, että sinun ei kannata pakottaa itseäsi jatkamaan suhdetta. Kerro tytön käytöksestä hänen vanhemmilleen, sisaruksille ja läheisille ystäville. Pyydä heitä olemaan tytön tukena eron hetkellä. Toivottavasti hänellä on lojaaleja läheisiä, jotka ymmärtävät asian myös sinun kannalta.

    • Olet hankalassa tilanteessa,mutta näyttää siltä että tyttöystäväsi manipuloi sinua
      ja pahasti,ota yhteyttä johonkin auttavaan palveluun ja kerro heille tilanteestasi,
      mutta muista,sinä et ole syyllinen siihen mitä tyttöystäväsi tekee ja mitä nopeammin otat eron sitä parempi sanoo tyttö mitä tykkää älä kanna syyllisyyttä siitä ,

    • tuttu juttu

      Moi, mulle on käynyt IHAN kaikki mitä tossa ap-viestissä lukee. Paitsi vielä niin, että mut pakotettiin miehenä naimisiin, ja olen jo siinä vaiheessa murtanut sydämeni, en pystynyt enää rakastaan häntä tekojensa tähden. No kaksi vuotta kesti avioliittopainajaista, sitten lähdin. Fiksumpi ois tosiaan lähtenyt aikaisemmin eikä kuunnellut psykologien lässytystä, että ei kannata hätiköidä ja ottaa eroa. Kyllä kannattaa, lähdet vaan vitun äkkiä salaa pois ja jos tulee itsemurhaviesti, sanot soittavas hätäkeskukseen. Jos olisin lähtenyt suhteestani aikaisemmin, niin tää nuori nainen ei varmaankaan olisi hankkinut itselleen elinikäisiä terveysongelmia syömällä älyttömän määrän unipillereita. Nimittäin lähdettyäni sillä ei kestänyt kuin kuukausi kunnes toipui flirttaileen muiden kanssa ja vaikutti paljon onnellisemmalta

    • 11123555678900987654

      Miksi useimmiten kannustetaan eroon. Ei se vaihtamalla parane, kun samat ongelmat siirtyy seuraavaan suhteeseen.
      Mieti, mihin rakastuit hänessä ja selvittäkää ongelmat.

      Vai onko nykypäivänä tarkoituskin vaihtaa paria yhtä usein, kuin autoa?

      Ihmistä pitää kunnioittaa, rakastaminen on vastuun ottoa.
      Siihen ei varmaan kyllä tollaset pysty, jotka tänne kirjottelee tunteettomia viestejään.

      heillä on vain yksi tie -> alaspäin.

      • 666surullinen vastaaja66

        sanompa vaa et haistakaa suuri paska "ei se mitää itse murhaa tee " noiden paska puheiden takii mun tyttö ystäväni makaa haudassa! Vittu tämä näki mut mun kaverin yhden tytön kaa emme oo yhdessä.ja illalla tyttö kertoi tappavansa itsensä.ja kaverini kertoi että ei tyttöni sitä tee. Ja vitut mä uskoin sitä, menin käymää siel kertoo mite asiat on... Mutta kas kummaa tyttö on verisenä puukon kanssa veistellyt itseään aivan olan takaa ja kuollut veren hukkaan. Et nyt vittu paskapuheet loppu! Saatana!


    • ihmetteliä..

      Eihän toi Keskustelun luonu oo kirjottanu mitää! tuttujuttu... trolli!

      • 666surullinen vastaaja66

        häh?


      • kello kuuden suru
        666surullinen vastaaja66 kirjoitti:

        häh?

        Mene kirkkoon siitä suremaan.

        Tämä on sattumoisin bile chat.


    • been_there_

      Teepäs nyt näin. Kerro suoraan tämän tytön perheelle miten asian laita on, et voi yksin kantaa vastuuta tästä asiasta, se on ihan kohtuutonta.

      Kun hänen lähipiirinsä tietää tilanteen ja tytön tämän hetkisen tilanteen, he voivat pitää silmällä tilanteen muuttumista ja tarvittaessa (siltä kuullostaa) ohjata hänet hoitoon, se on muutenkin tehokkaampaa silloin. Hänelle olisi tärkeää, että perhe on tukena, kun eroatte. Suosittelen, että eroat hänestä, koska tuo on ihan kestämätön tilanne, joka vie teidän kummankin mielenterveyden, eikä ainakaan edesauta tytön tervehtymistä, kun väistämätön tilanne vain pitkittyy.

      Joillakin paikkakunnilla, esim. Espoo, ei pääse psykiatriselle osastolle, vaikka yrittäisi itsemurhaa. Sairaalasta passitetaan kotiin, se on todella järkyttävää. Vain psykoottiset tai muille vaaralliset potilaat pääsevät pakkohoitoon. Espoossa on psykiatrisia sairaalapaikkoja tosi vähän, jos sen väärin muista, niin alle 20...!

      Joillain paikkakunnilla tilanne puolestaan on paljon parempi. Toivottavasti asutte sellaisessa. Toisaalta ei tuosta tilanteesta välttämättä psykoosi ole kaukana.

      Kerro ihmeessä ihan rehellisesti hänen perheelleen asia ja että aiot erota ja tyttö uhkailee itsemurhalla ja tarvitsee apua, vaikka ei sitä itse myöntäisi.

      Mulla on ollut samanlainen tilanne ja toimin yllä mainitulla tavalla, se auttoi.

      Tsemppiä!

      • mene Jorviin

        Puhut ihan mitä sattuu. Isoveljeni sairastaa kaksisuuntaista mielialahäiriötä, bipolarisoitunutta mieltä eli ennen puhuttiin maanis-depressiivisestä, mille on tyypillistä syvät montut ja hillittömät nosteet kun kaikki on hyvin, on visioita vaikka mistä ja rahasta ei mitään käsitystä jne. Hänenkään tapauksessa ei tosiaankaan ollut edes mikään itsemurhakandidaatti saati maisterin papereilla, eikä muutenkaan kamalan vaarallinen itselleen tai perheelleen, mutta kun ihminen ei ole työkykyinen ja asiat kaatuvat päälle jne.
        Broidi pääsi nimenomaan Espoon Jorviin ja ollut siellä suljetulla ja avoimella ihan saman päivän iltana vielä yöksi. Samoin jotkut viihdetaiteilijat käyvät laataamassa akkuja aika ajoin kuten Tapani Kansa kertoo ihan avoimesti.
        Ei ne suljetun potilaatkaan mitää zombeja ole kuola valuen lääkkeistä lasittunein katsein, huomaa vaan, ettet ole päässyt näköjään vielä sisälle kertaakaan.


    • +++

      tyttö tarvii apua, ilmoita ero jonkun toisen läsnäollessa.

    • TaasTätä

      Tämän ketjun vastauksista huomaa, millainen tabu koko aihe monille ihmisille on. Ei tarvitse kun sanoa "itsemurha", niin jopas vapautuu masentuneen "kumppani" omasta vastuustaan, ja voi huutaa avukseen viranomaisia ja ketälie vanhempia. Aivan kuin ahdistuneisuus olisi joku vika, joka oikeuttaa palauttamaan "tavaran" välittömästi. On se harmi ettei ihmisille ole takuuaikaa.

      En tiedä mitä tässä kuviossa on taustalla, mutta olisi hyvä jos kaikki pitäisimme mielessä, ettei tuollaiseen tilaan yleensä päädytä tyhjiössä, läheiset voivat myös pahentaa tilannetta entisestään. Tosin tässä tapauksessa tuskin kuitenkaan on kyse "läheisistä", vaan nulikasta (ap) joka on leikkinyt aikuisten leikkejä, ja nyt sitten ei suhde kiinnostakaan kun pitäisi ottaa vastuuta.

      Minäkin olen sitä mieltä, että jokaisella on oikeus kuolla niin halutessaan, mutta asiaan liittyvä tekopyhyys inhottaa: jos on ei kaveristaan enää(?) välitä, voisi kuitenkin sen verran arvostaa tätä, ettei väittäisi jättävänsä koska rakastaa tai suoltaa muuta vastaavaa valheellista sotkua.

      • Takuulla mennään

        Loisto kommentti "Taas tätä", ihmiset ovat nykyään niin itserakkaita paskoja, että heti kun toinen, vaikka se kumppani alkaa oireilla, pistetään suhde poikki ja vaaditaan takuuna palautusoikeus, kun suhde ei olekaan ihan niin auvoisessa tilassa, kun kuvitteli pilvilinnoissaan.
        Totta tuokin, ei kukaan tyhjiössä sairastu tuosta vaan ja jos ei kukaan kotona, koulussa tai kumppani tajua mitään, syytä saa hakea ihan muualta. Tosin opettajat ovat niin tyhmiä, naiveja, sokeita ja kykenettömiä puuttumaan, vaikka olen itsekin yläasteella aika lailla kiusattu ihan lyömiseen. Voisin tänä päivänäkin pistää opettajani oikeuteen virkavirheestä, kun lapsikin tajuaa, että nyt ei ole ok ja toista heitellään ruuilla ja vaikka mitä.

        Aloittaja on niin nuori ja raakile ihminen parisuhteessa, että heti lähdetään omilleen, kun toinen ei olekaan toivomansa. Tietenkään kaikkea ei pidäkään sietää, mutta tämä nuori nainen on nyt oikeasti sairas jollain tapaa, se on täysin selvä, ei vaan vanhemmille tai sisarille valkene. Kumppani on oikeasti velvollinen hakemaan apua, jos tulee jatkossa tuollaisia, ei siitä vaan lähdetä lusikat kainalossa kiitämään. Saa vielä syyt niskoilleen ja löytää itsensä raastuvasta.
        Jokaisella on tosiaan oikeus kuolla kunniakkaasti tai ei niin kauniisti. Itsemurha ei ole rikos, kuten saamme lehdistäkin uutisista lukea. Sehän onkin ihan normaalia kävellä junan alle tai hypätä katolta ja lehdessä ei liity rikosta. Ei niin. Ei kukaan tule vaatimaan itsemurhan tehnyttä minnekään, vain USAssa voi saada 200v vankeutta tai tyyliin kymmenen kertaa lifetime.
        Se onkin tosi rakkautta, että jättää toisen, kun toinen sairastuu, sanoo vaan, että teen tämän, koska rakastan sua, mutta en vaan jaksa (nähdä vaivaa toisen eteen, että hakisi tälle apua). Voi Luoja näitä kusipäisiä uusavuttomia, joille kaikki pitää tuoda vatilla ja siltikään ei tajua mistään mitään.


    • been_there_

      Kuule, on se aika rankkaa elää ihmisen kanssa, joka on itsetuhoinen siksi että sinä olet olemassa. Tai no itsetuhoisuus varmasti kumpuaa syvemmältä, koska se ei ole normaali reaktio vaan oire siitä että on sairas. Terve ihminen ei tee itsemurhaa eron tapahtuessa. Toisekseen mitä kukaan tekee suhteella jossa toinen ei halua olla? Ei mitään.

      Silloin asiaan aika harvoin voi itse vaikuttaa, vaan apua joutuu pyytämään perheen muilta jäseniltä, niinkuin muutenkin pitäisi. Kukaan ei yksin jaksa loputtomiin kantaa vastuuta ihmisestä, jonka mielenterveys on noin palasina.

      Se on kohtuutonta. Olen ollut molemmissa asetelmissa ja ei ainakaan mitenkään ole auttanut se, että asiaa olisi jotenkin vältelty kertomasta muille. Paras apu olisi ollut erota, kun sitä kerran on haluttu.

    • violi

      "Silläkin uhalla, että tähän kommenttiin tulee paljon asiattomia vastauksia, kirjoitan nyt toisesta näkökulmasta. Olen nimittäin itse ollut hyvin samanlaisessa tilanteessa kuin tyttöystäväsi. Ero oli koittamassa, olin masentunut (kävin terapiassa ja sain lääkitystä) enkä ollut henkisesti valmis kestämään eroa. Syytin suhteen epäonnistumisesta täysin itseäni, mutta pyrin pitämään kiinni poikaystävästäni keinolla millä hyvänsä. Leipäveitset ja itkuiset uhkailut ovat tuttuja ja kyllä ihoa tulikin naarmutettua epätoivon hetkinä. Ero kuitenkin koitti ja olen edelleen hengissä. Eron jälkeen masennukseni syveni ja johti jopa sairaslomajaksoihin. Työni ja opintoni keskeytyivät ja elämäni oli suoraan sanottuna yhtä helvettiä.

      Siitä huolimatta olen samaa mieltä kuin aiemmin kommentoineet: et voi pakottaa itseäsi olemaan suhteessa eikä toisen ihmisen elämä ole vastuullasi.

      Oma tarinani jatkuu niin, että pikkuhiljaa toivuin. Hain apua masennukseen ja tein lopulta suuren elämänmuutoksen. Syytin masennuksestani suhdetta ja eroa ja koin itseni hylätyksi, kun rakastamani ihminen jätti minut yksin elämäni synkimmässä vaiheessa. Mutta ongelmani juursivat muualta kuin suhteestamme ja valitettavasti myrkyttivät suhteemme. "

      Allekirjoitan täysin tämän kommentin.
      Minä olin just semmonen tyttökaveri, joka kerta kun erosta tuli puhetta niin mää aloin vollottaa hysteerisesti koska oikeesti tuntu siltä että mä en pysty elämään ilman sitä toista, että haluun vaan kuolla. Mut elämä voitti. Jälkeenpäin mua on hävettänyt miten suuri taakka oon ollut eksälleni. Nykyään olen niin paljon paremmassa kunnossa, ja "oppinut virheistäni" etten vyörytä toivottavasti enää koskaan tuollaista taakkaa toisen niskoille...

      Tärkeintä tuommoiselle narsistisenomaiselle (luonnehdin itseänikin näillä sanoin, ainakin sitä itseäni joka olin silloin kun tein tätä samaa kuin ap:n tyttöystävä) ja omistushaluiselle, masentuneelle henkilölle on että siitä pidetään huolta. Jättäjä voi sanoa, että pitää eksää kuitenkin ystävänä ja "pitää huolta", jos tuntuu että pystyy ns. sitoutumaan ystävyyssuhteeseen heti eron jälkeen. Voi myös puhua eksän kanssa avun hakemisesta masennukseen ja itsetuhoisuuteen yhdessä. Toisen itsemurha ei ole kenenkään vastuulla, mutta jos välittää niin voi tietysti yrittää auttaa jollain tavoin.

      Ehkä nämä kaikki sanomani asiat on jo sanottu aikaisemmin mutta halusimpahan tämmöisenä "uhkailijaeksänä" tulla kertomaan oman osuuteni ja miten paljon se hävettää.

    • Poliisille

      Ilmoita poliisille! Siten siirrät vastuun oikealle taholle. Ne järkännee epätasapainoisen tyttöystäväsi hoitoon.

    • saman tilanteen koke

      Itse olin vastaavassa tilanteessa aiemmin. Tyttöystäväni ja sittemmin vaimoni, jota kovasti rakastin pelotteli usein erolla ja sanoi, että nyt hän lähtee. Samalla hän usein ihan mitättömistäkin asioista alkoi hautomaan itsemurha-ajatuksia. No, edelleen olemme yhdessä ja hän on muuttunut. Hänelle saattaa toisinaan tulla pahoja ajatuksia, mutta osaa niitä paremmin hallita. Miten selvisimme...

      Olen ollut itse uskovainen koko ikäni. Ja tiesin, ettei ero eikä itsemurha ole ratkaisu ongelmiin. Minulla ei ole koskaan ollut itsemurha-ajatuksia ja erokin on käynyt mielessä vain kaikkein huonompina hetkinä, kun on tuntunut ettei asiat muutu. Olin sitkeä ja kärsivällinen, pyrin osoittamaan hänelle rakkautta ja rukoilin, että asiamme järjestyisivät. Kuitenkin olin varma, että molemmat rakastamme toisiamme jne...

      Asiat alkoivat pikkuhiljaa asettua uomiinsa, kun hän tuli ns. "virallisesti" uskoon. Hän kuunteli konferensseja ja saarnoja parisuhteista, joista hänkin ymmärsi sen, ettei ero ratkaise mitään. Samalla hän alkoi pääsemään itsemurha-ajatuksista eroon.

      Ymmärrän täysin aloittajan tunteet, kun sydän pomppaa kurkkuun kun säikähdät, että toinen on saattanut tehdä jotain itselleen tai pelkäät koko ajan toisen puolesta.

      Jos nyt sanoisin mistä parisuhdeongelmat osittain johtuvat on TV:n sarjat. Meilläkin tv:n tuomat vaikutteet vaikuttivat pitkään suhteessa. Kyllä erot, pettämiset ja itsemurhat sun muut on tehty niin hienoiksi ratkaisuiksi ja helpoiksi että kyllä kelpaa ottaa mallia. Siihen päälle vielä hiukan narsistisia piirteitä... Jos haluat kunnon elämän heitä tv ikkunasta pihalle ja lopeta pornon katsominen. TV:nkin voi omistaa, jos jättää BB:t ja muut vahvasti mieleen vaikuttavat ohjelmat katsomatta.

      Mutta suurin syy ihmisten ongelmiin on erkaantuminen Raamatullisesta arvomaailmasta. Rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi ja Jumalaa yli kaiken. Tee samoin toisille kuin toivoisit itsellesi tehtävän. Mies rakastakoot vaimoaan ja nainen kunnioittakoot miestään. Älä himoitse lähimmäisesi puolisoa tai omaisuutta jne...

      Jos en itse olisi ollut uskossa, ehkä se olisinkin ollut minä, joka olisi sen junan eteen jossain vaiheessa oikeasti hypännyt.

      Aloittaja, ehkä voisit ehdottaa tyttöystävällesi jotain kristillisiä avio/parisuhdeseminaareja tai terapeutteja, koska uskon, että niistä on varmasti apua.

    • Auttajahai

      Et ole vastuussa hänen itsemurhastaan. Et vaikka hän sillä uhkaa ja väittää sen johtuvan teidän (mahdollisesta) erosta. Täytyy jotenkin ratkaista asia, niin että hän voi sen hyväksyä ja mielellään ilman itsemurhaa. Lopulta kuitenkin hän on itse vastuussa itsemurhastaan, jos siihen päätyy. Sinun ei siitä tarvitse tuntea syyllisyyttä.

      • Syyllinen(KÖ)

        Sinulla ei varmaankaan ole kokemusta läheisen ihmisen itsemurhasta... Helppoahan sitä on sanoa, että "ei tarvitse tuntea syyllisyyttä", mutta kun se syyllisyys tulee OIKEASTI! Minun kaverini teki itsemurhan muutama vuosi sitten (olimme molemmat 20v.). Hänen kanssaan oli aina hauskaa ja hänestä ei läheskään aina huomannut, että hänellä olisi paha olla...

        Hän oirehti silloin tällöin ja me ystävät (hänellä oli PALJON ystäviä ja kavereita) yritimme aina parhaan mukaan tukea ja auttaa... Hän kuitenkin päätti päivänsä ja arvaa vaan kuinka tunnemme vieläkin syyllisyyttä siitä ettemme osanneet auttaa tarpeeksi, emme ollee tarpeeksi tukena, mitä vielä olisi pitänyt tehdä jne. :( Samaa ajattelee hänen vanhempansakin... Välillä tulee viha häntä kohtaan miten itsekäs hän oli, kun teki noin julmasti meille läheisille, välillä tulee viha itseä ja muita kavereita kohtaan kuinka emme saaneet mitään aikaiseksi jne.

        Toivottavasti syyllisyyden tunne loppuu jossain vaiheessa, koska OIKEASTI me emme olleet syyllisiä hänen ratkaisuun, yritimme kaikkemme. Sitä nyt on vaan vaikea uskoa...


    • Niilo kesähimo

      Täällä olisi kiva ja komea sinkkumies. Voisitko kenties suositella minua hänelle? Pääsisit eroon hänestä ja takuulla hän ihastuisi minuun. Voisin ainakin aikani naida sitä, ja minulla on munaa sitten soittaa hätäkeskukseen ym. että saadaan nainen hoitoon. Ei todellakaan kannata uhata hoitoon viemisellä, koska sillon varmaan ehtii tappaa itsensä, pitää toimia seläntakana juonien näiden sekopäisten kanssa. Oli miten oli, kukaan ei ole vastuussa toisen itsemurhasta, paitsi Kreikan valtio.

    • Sinä olet kaunis....

      Hyvä mies Sinun tulee kertoa tyttöystävällesi miksi ihastuit häneen. Kerro missä hän on hyvä ja osaava. On ehdottomasti tärkeää että tyttöystäväsi itsetunto säilyy myös teidän eronne jälkeen. Kerro kuinka Sinulla oli suuri onni tutustua viehättävään hurmaavaan naiseen.
      Jos et sitä tee halveksit omaa makuasi ja joudut myöntämään, että hoksottimeni eivät toimineet oikein.

      Ole mies ja kiitä häntä kunniasta ja siitä, että sait tutustua niin viehättävään naiseen

    • beenthere1

      Moni ulkopuolinen uskoo että ei itsarilla uhkaileva sitä itsemurhaa tule tekemään. Kunhan uhkailee ja kiristää. MUTTA, jos on oikeasti epätoivoinen, kuvittelee että ei pysty elämään ilman toista, niin hän voi ihan oikeasti sen itsemurhan tehdä.

      Läheinen ystäväni yritti itsemurhaa kun miehensä jätti. Ja meni vielä sänkyyn hänen ystävänsä kanssa. Viilti ranteensa auki, onneksi hänen´ystävänsä oli paikalla ja soitti ambulanssin. Oli kuulema parin millin päästä valtimosta, eli hengen lähtö oli lähellä.

      Kenenkään kanssa ei tietenkään ole pakko olla, mutta pitää muistaa että jos on tarpeeksi epätoivoinen, voi itsemurhan tehdä. Siksi olisikin nyt parasta että aloittajan tyttöystävä saa apua itselleen HETI!

      • 2+19= Ventti

        parin millin päässä valtimosta ei tapa ketään, luonnollinen vanhuuteen kuoleminen ehtii ennen


    • esptytto

      Hei,

      Pahoittelen ain aluksi, etta aakkoset puuttuvat. Asun ulkomailla, joten taalla niita ei ole.

      Minulla on laheisen ystavan kokemus vastaavasta tilanteesta, joten oli pakko kirjoittaa sinulle. Minun ystavani, nainen, oli vaikessa parisuhteessa miehensa kanssa. Mies kertoi, etta haluaa erota. Ystavani uhkaili miesta itsemurhalla ja kaikella muulla, kuten omaisuuden ottamisella jne. Mies ei naista saikahtanyt, vaan halusi siltikin eroa. Nainen jatti pillerit syomatta, iski kondoomit nuppineuloilla reijille ja hankkiutui raskaaksi talle miehelle. Taman jalkeen han alkoi uhkailla lapsella seuraavaan tyyliin "jos jatat minut, en anna sinun iina nahda lastasi. En anna sinun ikina tunnustaa isyytta jne" Mies ei aluksi uskonut raskautta, mutta laakarikayntien jalkeen han tajusi, etta nainen todella on raskaana.

      Taman jalkeen mies paatti jaada yhteen naisen kanssa. Nainen kiristaa hanta edelleenkin lapsella joka asiasta. Suhde on hyvin epavakaa ja vaikea. Usein vieraillessani ystavani luona, naan kuinka loppu mies on siihen tilanteeseen.

      He ovat yhdessa kayneet terapiassa ja vaikka mita, mutta nainen kahlitsee miehen vaikka vakisin.

      Haluan vaan sanoa taman saman, mita olen ystavallenikin sanonut, etta suhteesta taytyy saada lahtea, jos haluaa. Ketaan ei voi omistaa eika kahlita. Toisen kanssa ollaan vapaasta omasta tahdosta, ei pakosta. Mikali toinen ei sita ymmarra, sitten han ei ymmarra. Ei voi antaa silti oman elamansa liukua ohi. Joskus taytyy tehda sellainen ratkaisu joka saattaa satuttaa toista ja jolla voi olla huomattaviakin seurauksi. Joskus on tehtava ratkaisu voidakseen itse olla onnellinen. Asioilla on kylla tapana vuosien aikana korjaantua, aika parantaa haavat. Aika ei kuitenkaan paranna huonoa suhdetta aina, joskus se vaan pahentaa asioita.

      Haluan sanoa sinulle, etta hanki tyttoystavallesi aspua. Koettakaa puhua ja loytaa yhteinen ratkaisu. Loppu ei tule olemaan onnellinen, mutta asioista paasee kylla yli, jos haluaa ja antaa itselleen aikaa. Minutkin on jatetty. Silloin tuntui, etta maailma musertui eika elama tuntunut jatkuvan, mutta kylla se elama aina jatkuu, kun vaan jaksaa pitaa kiinni arjesta. Kylla elama tuo tullessaa teille molemmille varmasti uusia ja ihaniakin asioita. Nyt tosin ehka eri teita kulkien. Kylla tytto varmasti lopulta ymmartaa joskus, etta ratkaisu eron suhteen oli oikea.

      Paljon tsemppia sinulle ja kaikkea hyvaa. Voima halaus. Mieti asioita ja esita ne tyttoystavallesi hienovaraisesti. Jatka sitten elamaasi...

    • Thorax

      Kuule. Sanot horolle, että lopetat nyt. Lyöt kaikki yhteydet kiinni ja käyt vaikka kuukauden loma reissulla jossain. Jos horo on tappanut ittensä, niin problem solved ja sinä olet tehnyt ihmiskunnallekkin palveluksen.

      • ja vara timantit

        Ja tarkoitathan myös laadukasta lomaa? Ei mitään helvetin aurinkomatkojen paketti lomaa jossa istutaan 2 viikkoa bussin kiertoajeluilla jälkeenjääneiden lapsien ja eläkeläisten kanssa.

        Kunnon "kaikki peliin loma" missä myyt asunnon ja irtaimiston madventures tyyliin ja ota myös kaikki videolle jos saisit sen myytyä telkkariin.

        Ja miksipä vain kuukausi? Ehkä puoli vuotta tai vuosi olisi parempi aika ja sen jälkeen kotikonnuille takaisin tarkistamaan ketä tutuista on vielä hengissä.

        Paitsi ihme jos aloittaja osaa edes ulos asti omin neuvoin. Ensimmäisenä tuo pyytää evokki muijaansa mukaan lomalle...huoh ääliöt.


    • Hyvä ihminen

      Voi kun tässä nyt edes saisi sen tyttöystävän.

    • IFEELYA

      Itse olen kokenut saman ja suosittelen että lopetat yhteydenpidon ihan kokonaan. Ei mitään vastausta mihinkään, kun hän yrittää tavoittaa sinua. Poistat numerot, yhteystiedot ja yksinkertaisesti kadotat hänet elämästäsi. Heidän, jotka uhkaavat tappaa itsensä eron tullessa, on kasvettava ihmisenä.

      Ps. Nykyään tämä kyseinen itsemurhalla uhkaillut mieshenkilö elää edelleen ja voi hyvin.

    • jaahas jaa

      Tyttöystäväsi saattaa olla ja melkoisella varmuudella onkin sairas henkisesti.

      Tuskin sinusta hänelle mitään apua on missään hänen elämänsä vaiheessa kun ette enään kerran seurustelekkaan.

      Jos hän käyttäytyy näin pöllösti, niin soita ambulanssi ja kerro kaikki tilatessasi sitä. Hän saa (toivottavasti) MT1 lähtteen sitten lekurilta, elikkä piipaa auto vie hänet edelleen sairaalaan psyk. osastolle minne hän ilmeisesti kuuluukin.

      Kerro tuo hänelle. Saattaapi olla että jättää sut rauhaan ja keksii onneksi seuraavan miesuhrin itselleen. Sitten kun pääsee kotihoitoon jos hänen telkien taka saat.

      Älä vastaa puhelimeen. Älä ota yhteyttä. Sinä et ole hänen hengestään millään tavoin vastuussa.

      Selvästi itsetuhoiselle pitää soittaa ambulanssi. Ei muuta.

    • Run Forrest run

      Ihme hullun olet sinäkin löytänyt... Mahtaako tuolla olla edes ikää 16-vuotta, kun noin lapsellisesti käyttäytyy?

      Ota yhteyttä tytön vanhempiin ja kerro asiasta. Noin epävakaan ihmisen kuuluisi olla hoidossa, joten hänet on saatava sinne vaikka väkisin. Jos vanhemmat ei auta, niin sitten hommaat hänet hoitoon itse.

      Sinulle suosittelen karkuun juoksemista ja niin kovaa kuin suinkin. Masentuneiden ihmisten kanssa ei voi seurustella, siitä ei koidu kuin murheita, joten parempi vältellä heitä kuin ruttoa nimim. kokemusta on!!!!

    • laiva on lastattu

      Onhan näitä saman tyyppisiä tarinoita, oma exäni ihastus vainoaa ja seurailee, mutta ei tahdo puhua, pitäisikö olla huolissaan? mitään itsemurhaan viittaavaa ei ole tullut vastaan.

      Monella on niitä ajatuksia elämässä eikä ne aina ole kuin hetken pahaa oloa, mikä menee ohi joskus hyvinkin nopeasti.

    • Hengenheimolainen

      Tyttöystäväsi tekee noin hakeakseen huomiota ja saadakseen säälisi. Jos hän saisi järjen päähän niin tajuaisi, ettei itse haluaisi sinun olevan hänen kanssaan säälistä tai velvollisuuden tunnosta. Itselläni oli poikaystävä joka uhkaili tehdäkseen itselleen jotain sekä minulle. Joka tapauksessa edessä oli väistämätön ero ja eräänä iltana hän sitten vaanikin minua piesten oikein kunnolla. Pelosta annoin asian olla ja yksi kerta riitti hänelle, lisäksi hän elää porskuttaa edelleen uhkailuista huolimatta. En usko tyttöystäväsi olevan tosissaan ja vaikka olisi, sinä et ole vastuussa aikuisen ihmisen teoista etkä voi ottaa syytä omalletunnollesi. Sinun on elettävä omaa elämääsi ja irtautua ennen kuin oma elämäsi kärsii enempää. Tsemppiä tulevaisuuteen.

    • tosissaan otan

      Soita 112 ja kerro mitä pitäisi tehdä kun tyttöystävä uhkaa irsarilla. Joskus ne soittaa takaisin tuolle itsarin esittäjälle ja homma jää siihen. Tai sitten on hoidon tarpeessa .

      5v sitten koulukaverini teki itsarin. seurusteli pettävän ukkomiehen kanssa eikä tietenkään ollut kiinnostunut masentuneeksi muuttuneen nuorikkonsa mielialoista.

      Tippa silmässä kertoi että tyttö oli löydetty kuolleena ja koirat hyvin nälkiintyneenä kämpästä. Joskus kannattaisi näiden petturi ukkomiestenkin vastata tekstariin jossa näin uhataan . Eikä itkeä asiaa 2 viikon jälkeen.

    • kokenut myös

      Olen elänyt vastaavan suhteen, jossa tuo itsetuhoisuus oli kumppanilla keino pakottaa jatkamaan.
      Hankala kuvio, eikä käy kyllä kateeksi. Pirullista tuossa kuviossa on se, että helposti se laajenee myös läheisten tappouhkailuihin asti, puhumattakaan sinuun kohdistuvaa uhkailua.
      Syynä tyttöystäväsi käytökseen on läheisriippuvuus. Ja nuo jutut kuuluu sekä naisten että miesten elämään. Osa kokee tuon ongelman vaikeammin kuin toinen. Usein ne nuoruussuhteet ovat läheisriippuvuussuhteita molemmin puolin.
      Osa itsenäistyy aikaa myöten, osa ei valitettavasti koskaan.
      Tuon läheisriippuvuuden kanssa ongelmaan joutuvat ajautuvat omassa henkisessä kehityksessä narsistiksi, jonka on aina alistettava toiset.

      Tuosta ei taida olla muuta ulospääsyä kuin todellinen ero, vaikka vaikeaa se on. Suosittelen tiedustelemaan apua myös.

    • hatahkades

      ei täällä ole pakko olla kun on kerran niin typerää. Verottaja vie omaisuudet sitten jälkeenpäin, koska on kommunistisika

    • Kiristystä.....

      Joskus olin entisen poikaystäväni kanssa samassa tilanteessa. Vetkutin ja vetkutin ja odottelin aikaa parempaa, jolloin hänkin olisi sopeutuvaisempi eroon. No arvaapa tuliko sitä? No eipä niin...

      Lopulta sitten otin itseäni niskasta kiinni ja vastasin tähän itsemurhauhkauskeen että "No sittenpä saadaan kunnon monttubailut". Siihen loppui itsemurhauhkailut kun ei tullutkaan ymmärrystä, eikä saanutkaan olla se keskipiste.

      Fakta vain on että niin kauan kuin annat itseäsi pompottaa ja säälit niin niin kauan saat sitä tehdä. Kun teet selväksi, ettei mahdollinen itsemurha sinua kiinnosta, etkä katso olevasi siitä vastuussa, tuollainen peli luultavasti loppuu siihen. Ei sinullakaan ole kuin yksi elämä, et sinä lopulta voi sitä uhrata toiselle, vaikka hän kuinka sitä haluaisi.

    • Jos joku tappaa

      itsensä suhteen päättymisen takia niin se on jo sitä luonnollista poistumaa, yritä puhua hänet ympäri, mutta pysy tiukasti kannassasi että haluat erota. Jos hän todella tappaa itsensä niin yrität vaan suhtautua kylmän rauhallisesti asiaan vaikka läheinen ihminen onkin kyseessä. Et ole ollut painamassa liipasinta.

      Ei ihmistä voi kahlita itseensä vain sillä että uhkaa tappaa itsensä.

    • 13

      " Ehkä paras tapa olisi jollain tapaa saada hänet ei välittämään minusta enään. Millä tämä onnistuu? "

      Tuossa on vaarana että jos oikeen kusipääksi, laiskaksi, siaksi tms. alat niin naisesi juoruaa siitä muille.

    • shshstyjttj

      Vie tyttöystävästi välittömästi ja väkisin hoitoon! Kun olet sen tehnyt, voit lopettaa suhteen hänen kanssaan, tai mikäli hän parantuessaan muuttuu, voit katsoa suhteenne tilaa uudelleen.

    • Ei tunnu kivalta

      Romantiikkaa pelii. Ne tytöt joskus sekoo tollai, mut ei sitä kannata ottaa liian lujasti. Se on joku kuukauden oikku taas:

      http://youtu.be/qt9ua31YirE

    • Tsemppiä sulle

      "suhteeseen pakotettu"...tuollatavoin käyttäytyvä tyttöystäväsi ei ole henkisesti ihan terve. Sinuna ottaisin yhteyttä tytön vanhempiin ja keskustelisin heidän kanssa että mikä tilanne on. Et voi iankaiken olla tämän tytön kanssa vain siksi ettei hän tappaisi itseään. Sinä et ole vastuussa hänen elämästään. Kannattaa sanoa tuolle tytölle että hän tarvii hoitoa. Jos hän itsensä päättää tappaa, ei se ole sinun vikasi. Voihan olla että hän vain uhkailee jotta et jättäisi häntä. Sun täytyy tehdä niinkuin tunnet oikeaksi. Sinulla on oikeus sellaiseen tyttöystävään ketä rakastat oikeasti, ja myös tällä tytöllä on oikeus sellaiseen poikaystävään joka rfkastaa häntä oikeesti.

      Ikävä tilanne sinun kannaltasi kyllä.

    • Sh

      Sinä et ole vastuussa toisen käytöksestä tai itsemurhasta. Vaikuttaa pahasti persoonallisuushäiriöiseltä ihmiseltä. Anna uhkailla ja eroa.Älä hyvä ihminen tuhlaa elämääsi moiseen,tulet kärsimään tuosta loppuelämäsi jos suhteeseen jäät. Sinä olet vastuussa vain itsestäsi ja omasta elämästäsi.Äkkiä jalat alle ja menemään:) Älä pidä mitään yhteyttä puhelimessa,netissä tai muuallakaan....

    • zakuzaku

      Älä jää suhteeseen jossa ei ole hyvä olla. kiristys itsemurhalla ei ole enään tervettä ja sinä et ole vastuussa tyttöystäväsi tekemisistä. Sinuna miettisin että mitä haittaa itsellesi on jos jäät suhteeseen jossa et ole onnellinen. Tsemppiä sinulle ja voimia! löydät varmasti oikean ratkaisun!

    • Takaisinmenotarina

      Kommenttien määrästä huomaa, että aihe on monelle tuttu. Joukossa on, normaalien urpoilujen lisäksi, muutamakin hyvä pohdinta. Ja jokainen tilanne on uniikki jne. joten eihän näihin patenttilääkettä ole.

      Minä menin takaisin. Miksi? Koska olin niin epävarma itsestäni, etten kuvitellut jonkun tosissaan rakastavan minua. Saati sitten niin intohimoisesti että tappaisi itsensä, jos elämä mun kanssa ei ole mahdollista.

      Uhkaus oli todellinen ja tilanne ns. päällä. Olin jättänyt vaikkei mitään erityistä syytä ollutkaan, ei vaan tuntunut miltään. Ja uhkauksen tullessa tuntu ja sitä tunnetta on helppo kuvata: rakastuin korviani myöten. Ehkä se oli ollut alla koko ajan ja tuli vasta silloin pintaan. Tai ehkei ollut ja rakastuin vain siihen, että ymmärsin jonkun voivan rakastaa minua.

      Varmaan imelää kaikilla mittareilla mutta sinä iltana mä pyysin siltä polvillani anteeksi, että omaa tunnevammaisuuttani ajoin sen uhkaamaan itsemurhalla. Ja se pyysi anteeksi uhkaustaan, joka tyhjänäkin on epäoikeudenmukaista ja toteutettena aivan tolkuttoman julmaa.

      Sen jälkeen ei olla meillä jätelty eikä uhkailtu. Tällainen happy end on ehkä harvinaisempi mutta kirjoitin kertoakseni, että näinkin voi käydä.

    • Erotako vai ei erota

      Kurjaa kuulla, että olet joutunut noin suureen vastuuseen toisen ihmisen "sairaasta" käytöksestä. Pysy päätöksessäsi erota hänestä, jos siltä tuntuu. Sinulla on oikeus omaan elämään. Voit sanoa tyttöystävällesi, että hänen olisi syytä hakea apua itselleen. Hän on niin poissa tolaltaan, että olisi syytä kääntyä hakemaan apua ammattiauttajilta. Minusta hän on sairaaloisen riippuvainen sinusta. Hänen reagointitapansa ei ole normaalia. Hänen olisi syytä varmaan selvittää miksi hän reagoi näin voimakkaasti.

    • Ex pimp

      Ditch the bitch! Kontrolloivat psykot kuuluukin narun jatkoks.

      Jatka elämääs ja muista tämä kokemus seuraavan kerran kun haluat naisesta jotakin muutakin kuin hauskaa! Veikkaan että tämänkin pipipään kanssa sulla oli aluksi niiiiin hauskaa ja teidän piti olla elämänne loppuun asti yhdessä. Pointti: ei se toimi, älä mene lankaan. Take the good without the bad.

    • apua hakemaan

      Kävipä kerran kauan aikaa sitten niin, että erotilanteessa naisen uhattua ensin itsemurhalla jos tulee ero, itsensä lopettikin mies, koska joutui umpikujaan suhteessa joka oli menossa pahasti pieleen. Varmaan naisellekin yli käymätön paikka, miettii varmaan vieläkin, kannattiko uhata itsarilla. Naisella oli ilmeisesti kyse tyhjän uhkailusta, mutta mies vei tilanteen pidemmälle. Eli apua hakemaan ennen kuin noin epätoivoiseen tilanteeseen joudutaan!

    • Kun seuraavan kerran tyttöystäväsi aloittaa nuo jutut, soitat hänelle ambulanssin välittömän itsemurhavaaran vuoksi. Hoitohenkilökunta hoitaa loput! Älä jää kuuntelemaan itse noita uhkauksia, sillä hän hakee vaan huomiota. Selittäköön hoitohenkilökunnalle sitten itsemurha-aikeensa, ne pystyvät auttamaan paremmin kuin sinä.

    • Been there....

      Samassa tilanteessa olen ollut. Mies uhkasi itsemurhalla jos hänet jätän ja uhkasi tapaaminut ja kaikki tuttavani ja sukulaiseni. Kauheaa se oli, ei sitä apua saanut terveydenhuollostakaan kun mies esitti heille tervettä ja näytti sairaan puolensa vain minulle. Minut leimattiin sairaaksi valehtelijaksi. No, lopuksi mies tappoi vain itsensä. Oma valintansa se loppujen lopuksi oli, en minä sille mitään voinut. Ei kukaan pysty olemaan vastuussa toisen ihmisen elämästä, eikä missään nimessä ole tarkoituskaan. Yritä saada hänelle apua; kerro vanhemmille ja vaikka terveyskeskuslääkärille/hätäkeskukseen. Mutta enempää et voi tehdä. Suosittelen, että otata etäisyyttä hitaasti mutta varmasti.

    • 10+17

      Tyttöystävälläsi on todella vaikea kohdata todellisuutta. Mielessään hän on maalannut valmiit kuvat tulevaisuudelle, ja nyt hän huomaa niiden olleen pelkkää illuusioita. Tämän ymmärtämisen myötä hänellä nousee pintaan myös pelot, sillä "valmiin" tulevaisuuden kaatuessa hän huomaa että joutuu ottamaan vastuuta itsestänsä oikeasti, ja hän voi olla valmis tekemään mitä tahansa jottei näin kävisi.

      Hän on sekavassa tilassa, mutta koska se on tila, hän voi sen korjata. Sinä et voi sitä korjata hänen puolestaan, mutta voit kyllä ehdottaa häntä lukemaan erästä kirjaa, josta on todella apua. Kirjan mukaan jo lapsuudessa oppimamme ajatukset ja mielikuvat alkavat hallitsemaan meidän elämää. Kirjan avulla niistä ajatuksista voi päästä, sillä siitä löytyvän tiedon varassa oppii tarkastelemaan omaa sisintään. Kun ajatus paljastuu, siitä tulee tietoiseksi jolloin sen voi valita pois, mutta sitä ennen se vaikuttaa toimintaan tiedottomuudesta, eli sitä ei edes huomaa. Tämä kirja on paras apu minkä voit hänelle antaa, sillä tämä todella toimii. Tutustu siihen myös itse. Lisää sivulla www.alkuajatus.org

    • BlackSwan..87

      Minulla oli sama tilanne entisen poikaystävän kanssa. Suhde oli karilla minusta sillä en rakastanut miestä vaan vain pidin kuin kaverista. Halusin erota sillä olin henkisesti rikki, koska mies arvosteli aina eikä koskaan ollut minuun tyytyväinen. Sitten ensi kerran kun ehdotin eroa, alkoi mies uhkailla itsensä tappamisella, jos jätän hänet. Minulla ei kuulemma ole varaa jättää, kun kukaan muu ei minua huolisi ja olisi minun vikani, jos hän tappaa itsensä. Noh, en nyt sallinut sitä, että joku tappaisi itsensä takiani niin jatkoin suhdetta. Mutta joka kerta kun ehdotin eroa, mies uhkasi tappaa itsensä. Ja aina jatkoin ja mies jatkoi minun pilkkaamistani ja aloitti vielä muiden naisten vikittelyn ja vertaili minua heihin.
      Niimpä minä sitten valehtelin pettäneeni häntä eräs päivä ja mies suuttui silmittömästi ja jätti minut samantien.
      Ensi kerran tunsin olevani vapaa ja onnellinen pikku valheesta. Parin kuukauden päästä mies vinkui minua takaisin ja lupasi antaa anteeksi jolloin kerroin asian oikean laidan ja mies ihmetteli vain miksi valehtelin, eihän hänessä ollut mitään vikaa. Siinäpä ihmetteli.

    • O-71

      Niin julmalta kuin se kuulostaakin sinun tulee jättää tämä tyttö heti. Teet sillä ennen kaikkea palveluksen itsellesi, mutta myös tälle tytölle. Mikäli jotakin itselleen tekee niin pääsee ainakin tarvitsemansa avun piiriin, ellei sitten vahingossa onnistu itsemurha yrityksessä. Et ole vastuussa toisen ihmisen psyykeestä. Sairastut pian itsekkin ja tulevaisuudessa nämä kokemukset voivat vaikuttaa negatiivisesti uusiin parisuhteisiisi.

    • sivustakatsoja

      Vaikuttaisi huomionhakuiselta toiminnalta. Serkkuni ja hänen tyttöystävänsä olivat samassa tilanteessa muutama vuosi sitten. Eron jälkeen serkku alkoi puhua itsetuhoisista ajatuksista. Piinasi ex-tyttöystävää soitoilla ja viesteillä. Ajan kuluessa vaihe meni ohi ja tilanne normalisoitui. Serkkuni ja hänen ex-tyttöystävänsä eivät pidä enää yhteyttä.
      Toki jokainen suhde on yksilöllinen, mutta en usko kyseen olevan mistään vakavasta. Vaikka tuntuisi, että olet vastuussa tyttöystäväsi toiminnasta, olet kuitenkin oikeutettu elämään omaa elämääsi. Vaikka se julmalta kuulostaakin niin välinpitämättömyys voi olla paras lääke.
      Samanlainen tilanne tapahtui myös ystäväpiirissäni mikä meni suoraan ystäväni huomionkipeyden piikkiin.
      Jos tilanne äityy kuitenkin oikein pahaksi kannattaa ottaa yhteyttä tyttöystäväsi läheisiin ja keskustella näistä ongelmista. Et voi antaa hänen roikkua itsessäsi loppuelämäsi ajan.

    • Ukko ylitukala

      Täten uhkaan tappaa koko maailman jos en saa haaremia!!! Ja tonniviissataa käteen tai riisun itteni alasti!

    • Sinun kannattaisi ottaa yhteyttä tyttöystäväsi vanhempiin tai ystäviin.

      • King Corvax

        Tää oli ehkä paras ohje! Kun näyttää tekstarit vanhemmille, voi olla varma että tyttö on turvassa ja tarkkailussa alta aikayksikön ja mies voi hipsiä kuuseen. Voi saada vihat niskaansa mutta jokainen järkevä vanhempi ymmärtää että sairas ihminen tarttee apua.


    • Suhteeseen Pakotettu

      hah, yllättävän moni lankesi selvään Trolliin :D Oletteko vastaajat kännissä vai Jeesuspilvessä

      Teidän S.P.

    • tsygootti

      Ota yhteys viranomaisiin ja kerro asia.Henkilö joutuu yleensä pakkohoitoon tuollaisessa tapauksessa.Mutta muista ettet tee perättömiä ilmiantoja.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2903
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1526
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      22
      1058
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe