Koliikkia ei ole olemassakaan

Huolestunut!

Koliikki on vain nimitys sille, että vauvan itkun takana on oikeasti joku syy. Allergia, refluksi yms.. Älkää uskoko jos teille sanotaan että vauvalla on koliikki! Tutustukaa tähän: refluksilapset.fi

6

638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä mölyä

Olen monasti miettinyt tuota koliikki juttua. Itse muistan ensimmäisen muistikuvan
      lapsuudesta, jossa itken jo tyrskimällä äitini sylissä. Olen jo ratkaissut syyn,
      mutta jätän sen asiantuntijoille mietittäväksi. Mistähän sana, nähdä painajaisia, tulee??

• painajaisia

Koliikkia ei ole olemassakaan. On vain nälkäisiä rintalapsia tai ylensyötettyjä pullolapsia.

• näinköhän...

Entäpä ne kirahtelut pitkin päivää ja selvästi vatsavaivoista johtuva itku? Molemmat poikamme ovat pullolapsia (kumpikin eri syistä), joista vanhemmalla alkoi jokailtainen itku n.viikon ikäisenä, sitä kesti enemmän ja vähemmän aikaa, Päivisin kuului sellaisia kirahduksia, joiden terveydenhoitaja sanoi olevan koliikin oireita (kolliiki =kouristuksenomainen kipu). Sekä iltaitkut että kirahtelut lakkasivat täysin, kun kolme kuukautta tuli täyteen...Ja joi pullosta samalla tavalla kuin ennenkin, joten hänkö oli "ylensyötetty pullolapsi"? Pienemmällä pojalla ei näitä oireita ollut lainkaan, vaikka oli myös pullolapsi...

• kkkkllllll

En voi uskoa, että edelleekin on ihmisiä, joiden mielestä koliikkia ei ole olemassakaan tai että se johtuu nälkäisestä vauvasta...tällaisille ihmisille soisi syntyvän oikein koliikkisen vauvan, jotta näkee mistä se johtuu. Ei siinä juomiset ja syömiset auta eikä vaikuta. Meillä vauvat oli hyvin rinnasta ruokittuja ja koliikkisia. Huuto loppui vähitellen n. 3-4 kuukauden iässä, vaikka ruokavalio ja ruuan määrä pysyi samana. Ei ollut refluksia eikä maitoallergiaa eikä vielä myöhemmässäkään iässä mitään allergioita. Toki nämä kannattaa sulkea pois, mutta ei ne varsinaisen koliikin syitä ole.

Vai miten nämä nälkäteoreetikot, ruokavalio-, allergia- yms. teoreetikot selittävät sen, että esimerkiksi meilläkin ainoa vähän kauemmin koliikkihuutoa vähentävä tekijä oli särkylääkesuppo??? Lääkärikin kommetoi, että "koliikki on kuoleman kipua", siis valtavan kovaa kipua lapsen vatsassa.

• ...............

No koliikki taitaa olla sitä kun vauvan suolisto ei ole vielä kunnolla alkanut toimimaan ja huutaa mahakipua. Koliikkivauvat nimenomaan kasvavat normikäyrällä, eli paino nousee normaalisti. Jos paino ei nouse niin on joku muu syy.

• uskonkoliikkiin

Mielenkiintoinen otisikko nimittäin...

Ensimmäisellä vauvallani oli koliikkia, mutta ei allergioita. Kasvoi normaalikäyrällä.

Toisella vauvallani todettiin allergioita, mutta ei ollut koliikkia. Kasvoi normaalikäyrällä.

Kolmas vauvani todettiin terveeksi mitä nyt refluksi alussa vaivasi. Kasvoi normaalilla pluskäyrällä eli pullakanpuoleisena normaalilapsena. Maito lensi siis helposti kaaressa ulos, mutta silti puskistui.

Kaikki lapseni syntyivät täysiaikaisina. Kaikkia heitä täysimetin 4-6 kk ikään ja sen jälkeen aloitin soseet. Korviketta en antanut missään vaiheessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3298
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      35
      2659
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      73
      2259
    4. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2258
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2191
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      110
      2163
    7. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      19
      1937
    8. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1914
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      20
      1909
    10. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      86
      1642
    Aihe