Mitä mielipiteitä tämä herättää?

ristiriitaisuus.

Mitä mieltä odottajat ovat?


Kiinteistökuningatar Kaisa Liski, 44, odottaa kolmatta lastaan.


YLLÄTYSRASKAUS Kiinteistönvälittäjänä tutuksi tulleen Kaisa Liskin mies valahti valkoiseksi, kun kuuli vaimonsa raskaudesta. (KARI PEKONEN)
Syysvauvaa odottava Kaisa Liski ei aio MeNaiset-lehden mukaan imettää eikä pitää lainkaan äitiyslomaa.

Kiinteistökuningatar Kaisa -ohjelmasta julkisuuteen ponnahtanut Kaisa Liski odottaa kolmatta lastaan. Hän kertoo yllätysraskaudestaan tänään ilmestyvässä MeNaiset-lehdessä.

Kaisa avioitui viime vuonna miehensä Kimmo Liskin kanssa, ja häiden jälkeen pari tuumi, että lapsia saa tulla, jos on tullakseen. Raskaus tuli kuitenkin yllätyksenä niin Kaisalle itselleen kuin myös lähipiirille.

- En olisi uskonut, että voin saada vielä vauvan. Olen sentään 44-vuotias, ja kavereistani on alkanut tulla jo mummoja.

Kaisalla on ennestään kaksi aikuista lasta, 22-vuotias Valtteri ja 26-vuotias Amanda, joka nähtiin myös Kaisasta kertovassa ohjelmassa. Uuden perheenjäsenen Kaisa aikoo ottaa rennosti vastaan. Perheen talous on tasapainossa verrattuna aikaan, jolloin esikoinen syntyi.

- Silloin meillä oli taloudellisesti todella tiukkaa. Olen molempia lapsiani varmasti imettänytkin niin kauan sen takia, että se oli ilmaista.

"En ole orja"

Nykyään liiketoimintajohtajana työskentelevä Kaisa uskoo, että pystyy hoitamaan työnsä vauva-arjen keskellä.

- En halua sitoa itseäni vauvaan liikaa, joten aio imettää enkä pitää äitiyslomaa. Kaupasta saa huippulaadukasta äidinmaitokorviketta ja sitä pystyy isäkin antamaan. En ole orja ja imettäjä, olen nainen äitinäkin, Kaisa pohtii MeNaisissa.

- En pitänyt äitiyslomaa kahden edellisenkään lapsen kanssa ja kaikki sujui hyvin. Tämä vauva on minulle hirveän rakas jo nyt, ja aion tehdä kaikkeni, jotta hänellä on hyvä olla.

223

6558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikäs siinä jos sik?

      Mitäs siinä? Kaisa on nuorekas ja hyväkuntoinen nainen, niin why not?
      Kylläpä kaisalla on viiruja naamasa aika paljon, mutta eikös se ole joku entinen bodari tai muu urheilija, eli on fysiikka kunnossa.? 44v ikänä ei ole paha, mutta onhan se siellä kalkkiviivoilla jo vaikka olisi miten hyvässä hapessa. kaisa varmaan on kropaltaan vastaavassa kunnossa kuin joku 25-vuotias kermaperse, sätkänpolttaja ja siiderimötky tai parikymppinen mt-avohoitopotilas takahikiältä, joka on tyypillinen tämän päivän nuorisynnyttäjä tai vauvaunelmoija.
      Mieshän Kaisalla on päälle viidenkymmennen ainankin ulkoisesti, mutta kyllä sillä vielä nalli palaa ja hyvin:)
      Ihmisen elinikä jatkuu, eli parempihan kaisan on lapsia hankkia kuin jonku persesilmättömän elämästä mitään tajuamattoman penikan. Tokihan Kaisallekin olisi kaksi lasta riittänyt, mutta uusi mies, uusi avioliitto, niin pitäähän se lapsi tehdä. Tietty olisi parempi ollut, kun olisi tehnyt ekatkin lapset sen verran kypsällä iällä, että ei olisi tarvinnut enää ukkoa alkaa vaihtamaan ja eroamaan lastensa isästä.

      Mikäs ikäisiä kaisan muut lapset? Joko se on mummo?

      • Mikäs siinä jos sik?

        eiku tuossahan tuo lasten ikä lukeekin...sori:)


      • Mikäs siinä jos sik?

        26 vuotias vanhin lapsi, eli sehän on 18 kesäisenä ekan pierassu maailmaan. Liian nuorena joka tapauksessa.


      • mummo ikäinen

        mummo ikäinenhän se on.minä tulin papaksi isoisäksi ja vaimani mummoksi tuossa iässä.on se vanha jo.eihän sitä tartte imettää jos antaa adotoitavaksi lapsen.tai hankkii lypsykoneen ja tuttipullosta juottaa.mutta jos meinaa terveitä allegittomia ja atooppikottomia lapsia niin oma tissi suuhun onhan ne eväät aina mukana ja tuoretta ruokaa.ei ton ikäsen enää kannata tissejään ressata,kohta on jo vaihdevuodet ovella ja rupsahtaa kuin nahka rukkanen veltok vesisateella.se on jo huomenna kun aika menee niin nopsaan.lapset kun on vasta opiskelemassa ylioppilaaksi niin eläke mummo jo


      • O sancta simplicitas

        Ja mikähän mahtaa olla tämän kirjoittajan ikä? Ja montakohan lasta mahtaa kirjoittajalla itsellään olla? Aivan naurettavaa pohdiskelua. Ei tässä nyt niinkään pitäisi mietityttää Kaisan kropan kunto tai henkinen valmius äitinä oloon. Sen lapsen etua tässä nyt ennenkaikkea pitää ajatella. Sitäpaitsi yli neljäkymppisellä synnyttäjällä on huomattavasti suurempi riski saada vammainen lapsi, kuin nuorella synnyttäjällä. Naisen optimaalinen ikä biologisesti lasten saamiseen on 18 - 26 vuotta. Itse olen saanut ensimmäisen lapseni 21-vuotiaana, toisen 23-vuotiaana ja kolmannen 32-vuotiaana ja mielestäni lapset pitää hommata 35 ikävuoteen mennessä. Olen nyt 46-vuotias ja minäkin voisin aivan hyvin tulla vielä raskaaksi, kuukautiseni ovat edelleen säännölliset ja kroppani keskimääräistä paremmassa kunnossa terveellisten elämäntapojen ja hyvien geenien ansiosta, näytän kaikkien mielestä vasta 35-36 vuotiaalta. Mutta ei tulisi mieleenkään hankkia lasta, vaikka vauvakuume välillä iskeekin, koska se ei olisi lapsen etu. On aivan helvetin itsekästä hankkiutua raskaaksi ja antaa lapsen syntyä, jos muija kerran tuntee itsensä orjaksi ja imettäjäksi, jos hän "joutuu" ihan itse imettämään! Kaisahan on melkein kuusikymppinen lapsen ollessa pahimmassa teini-iässä, lapsi parka. Kuka nyt haluaisi itselleen ihan ikäloppuja vanhempia? No, Kaisa nyt on osoittautunut ohjelmassaan niin pinnalliseksi ja typeräksi kanamaiseksi ämmäksi, ettei tuollainen kommentointi minua ainakaan yllätä.


      • Oletko katkera?
        mummo ikäinen kirjoitti:

        mummo ikäinenhän se on.minä tulin papaksi isoisäksi ja vaimani mummoksi tuossa iässä.on se vanha jo.eihän sitä tartte imettää jos antaa adotoitavaksi lapsen.tai hankkii lypsykoneen ja tuttipullosta juottaa.mutta jos meinaa terveitä allegittomia ja atooppikottomia lapsia niin oma tissi suuhun onhan ne eväät aina mukana ja tuoretta ruokaa.ei ton ikäsen enää kannata tissejään ressata,kohta on jo vaihdevuodet ovella ja rupsahtaa kuin nahka rukkanen veltok vesisateella.se on jo huomenna kun aika menee niin nopsaan.lapset kun on vasta opiskelemassa ylioppilaaksi niin eläke mummo jo

        Ei kun menet hieman sekaisin. SINÄ olit pappaikäinen ja päättänyt äijääntyä tuossa iässä. SINUN VAIIMOSI, joka hänkin on eri ihminen kuin sinä, oli ilmeisesti samaa laatua. 44-vuotias ei ole mikään "mummoikäinen", ellei päätä olla. Naisen odotettu elinikä on 86 vuotta, miehen 82 vuotta, joten hän on nuori keski-ikäinen! Keskellä ikäänsä. On aika säälittävää, että kun sinä olet itse paappaantunut ennen aikojasi, koet että niin täytyy muidenkin tehdä. Mutta siinä kun sinä saat paappantua ja valita ukkoontumisen ennen aikojaan, hän voi varsin vapaasti olla ihan oman ikäisensä ja onkin aika hemmetin hehkeä 44-vuotias!

        On se surullista miten ensin itse valitsee, kuten sinäkin pappaantua, ja sitten kateellisena pitää yrittää silti tyrkyttää omia valintojaan muillekin, kun vissiin tajuaa, että tosiaan... Niin, mutta tosi on se, että vaikkakaan 44-vuotta ei ole se tavallisin synnytysikä enää nyt, kun pillerit ja kierukat on keksitty, yleistyneet ja parantuneet, niin eipä sen ikäinen ole lähelläkään vanhaa.
        Tissit kääntyy maata kohti jokatapauksessa että ton ikäisen nimenomaan kannattaa käyttää kehostaan kaikki, mitä irti saa! Hän on 6 vuoden päästä jokatapauksessa 50-vuotias ja 30 vuoden päästä vanha, vaikka jättäisi koko elämänsä elämättä.

        Kohta on vaihdevuodet ovella... Olet niin säälittävä! Mitä sitten vaikka olisikin? Joopa joo, otan osaa, on se varmaan surullista tajuta, että itse hassasi parhaatkin vuotensa paappaantumalla ja "olemalla vanha" ja nyt herätä todellisuuteen miten nuori oli. Mahtaa se olla mukavaa olla noin myrkyllinen ja kateellinen: ei se kaikille ainakaan viisautta se vanhuus tuo :D


      • mk
        mummo ikäinen kirjoitti:

        mummo ikäinenhän se on.minä tulin papaksi isoisäksi ja vaimani mummoksi tuossa iässä.on se vanha jo.eihän sitä tartte imettää jos antaa adotoitavaksi lapsen.tai hankkii lypsykoneen ja tuttipullosta juottaa.mutta jos meinaa terveitä allegittomia ja atooppikottomia lapsia niin oma tissi suuhun onhan ne eväät aina mukana ja tuoretta ruokaa.ei ton ikäsen enää kannata tissejään ressata,kohta on jo vaihdevuodet ovella ja rupsahtaa kuin nahka rukkanen veltok vesisateella.se on jo huomenna kun aika menee niin nopsaan.lapset kun on vasta opiskelemassa ylioppilaaksi niin eläke mummo jo

        Mummo ikä alkaa vasta 60v ja sen jälkeen sit ennen ollaan aikuisia ja jos sittenkään. Itse yli 50v mies ja olisi se kauheetä jos olisi lapsen lapsia muitta onneksi saimme naiseni kanssa lapsen kun minä olin 34v ja tänä vuonna täyttää 18v eikä niin lapsenlapssia joskus 10 vuoden päästä voi tulla kun itse pääsen eläkkeelle mutta ei niinhin aika riitä kun on muuta tekemistä.


      • Ei tuokaan yllätä
        O sancta simplicitas kirjoitti:

        Ja mikähän mahtaa olla tämän kirjoittajan ikä? Ja montakohan lasta mahtaa kirjoittajalla itsellään olla? Aivan naurettavaa pohdiskelua. Ei tässä nyt niinkään pitäisi mietityttää Kaisan kropan kunto tai henkinen valmius äitinä oloon. Sen lapsen etua tässä nyt ennenkaikkea pitää ajatella. Sitäpaitsi yli neljäkymppisellä synnyttäjällä on huomattavasti suurempi riski saada vammainen lapsi, kuin nuorella synnyttäjällä. Naisen optimaalinen ikä biologisesti lasten saamiseen on 18 - 26 vuotta. Itse olen saanut ensimmäisen lapseni 21-vuotiaana, toisen 23-vuotiaana ja kolmannen 32-vuotiaana ja mielestäni lapset pitää hommata 35 ikävuoteen mennessä. Olen nyt 46-vuotias ja minäkin voisin aivan hyvin tulla vielä raskaaksi, kuukautiseni ovat edelleen säännölliset ja kroppani keskimääräistä paremmassa kunnossa terveellisten elämäntapojen ja hyvien geenien ansiosta, näytän kaikkien mielestä vasta 35-36 vuotiaalta. Mutta ei tulisi mieleenkään hankkia lasta, vaikka vauvakuume välillä iskeekin, koska se ei olisi lapsen etu. On aivan helvetin itsekästä hankkiutua raskaaksi ja antaa lapsen syntyä, jos muija kerran tuntee itsensä orjaksi ja imettäjäksi, jos hän "joutuu" ihan itse imettämään! Kaisahan on melkein kuusikymppinen lapsen ollessa pahimmassa teini-iässä, lapsi parka. Kuka nyt haluaisi itselleen ihan ikäloppuja vanhempia? No, Kaisa nyt on osoittautunut ohjelmassaan niin pinnalliseksi ja typeräksi kanamaiseksi ämmäksi, ettei tuollainen kommentointi minua ainakaan yllätä.

        Niin, kanamaiseksi ja pinnalliseksi ämmäksi toisen haukkuminen varmasti kuvastaa sinun syvällisyyttäsi ja sitä, miten henkisesti kovasti olet vanhemmuutesi myötä kypsynyt :D
        Kyllä se on totta, ei se kaikilla auta ikäkään! 46-vuotiaanakaan sinä et edes tajua, ettet tunne koko ihmistä, etkä etenkään minkään tv-ohjelman perusteella. Miten voi noin vanha ihminen olla noin lapsellinen?

        No, mitä taas tulee kysymykseen "kuka nyt haluaisi itselleen ikäloppuja vanhempia?" se on huvittava sinun suustasi ja surullinen, koska et edes itse tajua: loukkaat sillä nimenomaan kaikkia niitä, kenellä on vanhemmat vanhemmat.
        Sinäkö siis sitä lasten etua ajattelet? Joopa. Valehtele itsellesi.

        Sinun kaltaistesi ihmisten takia ne lapset oppii esimerkiksi kiusaamaan, nimittelemään ja haukkumaan muita, esimerkiksi heidän vanhemmistaan. Onnittele itseäsi, sinä se et tässäkään pätkääkään tajua ajatella lasten parasta, vaan omia käsityksiäsi itsekeskeisesti tunget esiin haukkumalla toisten lasten vanhemmat, nolaamalla ne lapset, nimittelemällä tuntematonta ihmistä (jonka kuvittelet tuntevasi "telkkarista") ja niin... Kyllä ne vaan ne asenteet ihan vanhemmiltaan oppii, sinä hyvää esimerkkiä tässä näyttäen. Näin kirjoittaa 46-vuotias aikuinen ja kertoo mikä on oikein ja mikä on väärin.

        Ikäloppuja? Olet siis ikäloppu?

        Harmillista, nimittäin 60-vuotias nainen saattaa hyvin elää 26 vuotta vielä. Eli 60-vuotias voi olla varsin hyvin hauska, nuorekas ja oikein hyvä äiti!
        Ei se ihminen numeroiden takia pilalle mene. Eikä ne vaihdevuodet kaikkia naisia pilaa, se on vain yksi elämän vaihe. Muutama juonne ei vanhaksi tee! Toki 60 vuotta on enemmän kun 50 vuotta, mutta, niin?

        Harmi, että olet jo nyt ikäloppu, harmi että sinulla on niin pitkä aika elää vanhana ikäloppuna... Ai niin, mutta sinähän olet se kunigatar ja poikkeus: sinä olet keskimääräisesti paremmassa kunnossa kropaltasi ja kyllä se sinäkin lapsia saisit ja kyllä sinä oletkin niin erinomainen... Narsistilta sinä kuulostat ja tyypilliseltä ikäiseltäsi katkeroituneelta naiselta: tuo saa ja minä en. Taitaapi olla niin, että kateus ja katkeruus vaivaa. Et osaa olla tyytyväinen omiin henkilökohtaisiin valintoihisi ja nyt kaihertaa kun joku toinen uskaltaa ja sinä et: lapsien parasta sinä et ajattele, sen jo todistit.

        Kyllä, vammaisen lapsen saamiseen on riski. Eikö sinun mielestäsi he ole ihmisiä? Eikö heissä ole mitään hyvää? Mikä siinä on sinulle niin kauheaa?
        Kyllä, lapsia ei enää saada kuten ennen, kun ehkäisyä on jo. Minun mummoni synnytti viimeisen lapsensa 53-vuotiaana, ja henkilökohtaisesti olisi pitänyt jo ajatella naista! :)
        Mutta ennen e-pillereitä, kierukoitten yleisyyttä ja näitten molempien tehon kasvua lähes 100% varmuuteen, on ollut hyvinkin normaalia saada lapsia jopa yli 40-vuotiaana.

        Lopeta teeskentely.
        Mikä se oli se oikea syy siihen, että hän on mielestäsi "itsekäs" ja "ämmä" ja niin, kuka nyt haluaisikaan ikäloppuja... Kaisa vaan ei ole näköjään lähelläkään ikäloppua, ja sinä koet tarvetta korostaa ulkonäköäsi...
        Ai jai... Taitaa ne todelliset syyt olla ihan jossain muualla kuin "lasten edun ajattelemisessa".


      • piipp
        mummo ikäinen kirjoitti:

        mummo ikäinenhän se on.minä tulin papaksi isoisäksi ja vaimani mummoksi tuossa iässä.on se vanha jo.eihän sitä tartte imettää jos antaa adotoitavaksi lapsen.tai hankkii lypsykoneen ja tuttipullosta juottaa.mutta jos meinaa terveitä allegittomia ja atooppikottomia lapsia niin oma tissi suuhun onhan ne eväät aina mukana ja tuoretta ruokaa.ei ton ikäsen enää kannata tissejään ressata,kohta on jo vaihdevuodet ovella ja rupsahtaa kuin nahka rukkanen veltok vesisateella.se on jo huomenna kun aika menee niin nopsaan.lapset kun on vasta opiskelemassa ylioppilaaksi niin eläke mummo jo

        Jos nainen tulee raskaaksi luonnollisesti niin ei ole mummoikäinen.


      • kj
        Ei tuokaan yllätä kirjoitti:

        Niin, kanamaiseksi ja pinnalliseksi ämmäksi toisen haukkuminen varmasti kuvastaa sinun syvällisyyttäsi ja sitä, miten henkisesti kovasti olet vanhemmuutesi myötä kypsynyt :D
        Kyllä se on totta, ei se kaikilla auta ikäkään! 46-vuotiaanakaan sinä et edes tajua, ettet tunne koko ihmistä, etkä etenkään minkään tv-ohjelman perusteella. Miten voi noin vanha ihminen olla noin lapsellinen?

        No, mitä taas tulee kysymykseen "kuka nyt haluaisi itselleen ikäloppuja vanhempia?" se on huvittava sinun suustasi ja surullinen, koska et edes itse tajua: loukkaat sillä nimenomaan kaikkia niitä, kenellä on vanhemmat vanhemmat.
        Sinäkö siis sitä lasten etua ajattelet? Joopa. Valehtele itsellesi.

        Sinun kaltaistesi ihmisten takia ne lapset oppii esimerkiksi kiusaamaan, nimittelemään ja haukkumaan muita, esimerkiksi heidän vanhemmistaan. Onnittele itseäsi, sinä se et tässäkään pätkääkään tajua ajatella lasten parasta, vaan omia käsityksiäsi itsekeskeisesti tunget esiin haukkumalla toisten lasten vanhemmat, nolaamalla ne lapset, nimittelemällä tuntematonta ihmistä (jonka kuvittelet tuntevasi "telkkarista") ja niin... Kyllä ne vaan ne asenteet ihan vanhemmiltaan oppii, sinä hyvää esimerkkiä tässä näyttäen. Näin kirjoittaa 46-vuotias aikuinen ja kertoo mikä on oikein ja mikä on väärin.

        Ikäloppuja? Olet siis ikäloppu?

        Harmillista, nimittäin 60-vuotias nainen saattaa hyvin elää 26 vuotta vielä. Eli 60-vuotias voi olla varsin hyvin hauska, nuorekas ja oikein hyvä äiti!
        Ei se ihminen numeroiden takia pilalle mene. Eikä ne vaihdevuodet kaikkia naisia pilaa, se on vain yksi elämän vaihe. Muutama juonne ei vanhaksi tee! Toki 60 vuotta on enemmän kun 50 vuotta, mutta, niin?

        Harmi, että olet jo nyt ikäloppu, harmi että sinulla on niin pitkä aika elää vanhana ikäloppuna... Ai niin, mutta sinähän olet se kunigatar ja poikkeus: sinä olet keskimääräisesti paremmassa kunnossa kropaltasi ja kyllä se sinäkin lapsia saisit ja kyllä sinä oletkin niin erinomainen... Narsistilta sinä kuulostat ja tyypilliseltä ikäiseltäsi katkeroituneelta naiselta: tuo saa ja minä en. Taitaapi olla niin, että kateus ja katkeruus vaivaa. Et osaa olla tyytyväinen omiin henkilökohtaisiin valintoihisi ja nyt kaihertaa kun joku toinen uskaltaa ja sinä et: lapsien parasta sinä et ajattele, sen jo todistit.

        Kyllä, vammaisen lapsen saamiseen on riski. Eikö sinun mielestäsi he ole ihmisiä? Eikö heissä ole mitään hyvää? Mikä siinä on sinulle niin kauheaa?
        Kyllä, lapsia ei enää saada kuten ennen, kun ehkäisyä on jo. Minun mummoni synnytti viimeisen lapsensa 53-vuotiaana, ja henkilökohtaisesti olisi pitänyt jo ajatella naista! :)
        Mutta ennen e-pillereitä, kierukoitten yleisyyttä ja näitten molempien tehon kasvua lähes 100% varmuuteen, on ollut hyvinkin normaalia saada lapsia jopa yli 40-vuotiaana.

        Lopeta teeskentely.
        Mikä se oli se oikea syy siihen, että hän on mielestäsi "itsekäs" ja "ämmä" ja niin, kuka nyt haluaisikaan ikäloppuja... Kaisa vaan ei ole näköjään lähelläkään ikäloppua, ja sinä koet tarvetta korostaa ulkonäköäsi...
        Ai jai... Taitaa ne todelliset syyt olla ihan jossain muualla kuin "lasten edun ajattelemisessa".

        Vai niin.


      • mummona 20
        Mikäs siinä jos sik? kirjoitti:

        eiku tuossahan tuo lasten ikä lukeekin...sori:)

        Lapsi on rippikouluiässä äiti 60v, voivat kaverit kysellä,et tuliko mummo sua hakee.
        Lapsi 20v äiti eläkeiässä, sopisi tosiaan mummoksi omalle lapselleen.


      • tiuku111
        Mikäs siinä jos sik? kirjoitti:

        26 vuotias vanhin lapsi, eli sehän on 18 kesäisenä ekan pierassu maailmaan. Liian nuorena joka tapauksessa.

        Kaisan elämä hiukan sivuaa omaani. Olin myös 18 v. kun sain pojan. Maitoa tuli aivan kauheasti mutta töihin oli mentävä. Äitiys"loma" oli silloin 2 kk ja lapsi syntyi 2 viikkoa jäljessä, siis 2 viikkoa lapssen kanssa kotona ja töihin meno. Imetys jäi sen vuoksi kovin lyhyeksi. 2 lasta lisää ja ikää oli jo 35 ja 38 silloin sain imettää 9 kk kumpaakin.
        Se oli hyvä lapset ovat hyvin terveinä pysyneet ja onhan sse ihana intiimi hetki kanssa . Matkustin myös molempien kanssa eikä ruokapuolesta ollut ongelmaa nuoremman kanssa ulkomailla kun oli omat eväät aina mukana ja vanhemman kanssa saimme syödä matkoilla ravintoloissa.
        Itse sanon, että rintani ovat huomattavasti kauniimmat kuin 20v. on kokoa ja näköä :)))


      • omfg
        Ei tuokaan yllätä kirjoitti:

        Niin, kanamaiseksi ja pinnalliseksi ämmäksi toisen haukkuminen varmasti kuvastaa sinun syvällisyyttäsi ja sitä, miten henkisesti kovasti olet vanhemmuutesi myötä kypsynyt :D
        Kyllä se on totta, ei se kaikilla auta ikäkään! 46-vuotiaanakaan sinä et edes tajua, ettet tunne koko ihmistä, etkä etenkään minkään tv-ohjelman perusteella. Miten voi noin vanha ihminen olla noin lapsellinen?

        No, mitä taas tulee kysymykseen "kuka nyt haluaisi itselleen ikäloppuja vanhempia?" se on huvittava sinun suustasi ja surullinen, koska et edes itse tajua: loukkaat sillä nimenomaan kaikkia niitä, kenellä on vanhemmat vanhemmat.
        Sinäkö siis sitä lasten etua ajattelet? Joopa. Valehtele itsellesi.

        Sinun kaltaistesi ihmisten takia ne lapset oppii esimerkiksi kiusaamaan, nimittelemään ja haukkumaan muita, esimerkiksi heidän vanhemmistaan. Onnittele itseäsi, sinä se et tässäkään pätkääkään tajua ajatella lasten parasta, vaan omia käsityksiäsi itsekeskeisesti tunget esiin haukkumalla toisten lasten vanhemmat, nolaamalla ne lapset, nimittelemällä tuntematonta ihmistä (jonka kuvittelet tuntevasi "telkkarista") ja niin... Kyllä ne vaan ne asenteet ihan vanhemmiltaan oppii, sinä hyvää esimerkkiä tässä näyttäen. Näin kirjoittaa 46-vuotias aikuinen ja kertoo mikä on oikein ja mikä on väärin.

        Ikäloppuja? Olet siis ikäloppu?

        Harmillista, nimittäin 60-vuotias nainen saattaa hyvin elää 26 vuotta vielä. Eli 60-vuotias voi olla varsin hyvin hauska, nuorekas ja oikein hyvä äiti!
        Ei se ihminen numeroiden takia pilalle mene. Eikä ne vaihdevuodet kaikkia naisia pilaa, se on vain yksi elämän vaihe. Muutama juonne ei vanhaksi tee! Toki 60 vuotta on enemmän kun 50 vuotta, mutta, niin?

        Harmi, että olet jo nyt ikäloppu, harmi että sinulla on niin pitkä aika elää vanhana ikäloppuna... Ai niin, mutta sinähän olet se kunigatar ja poikkeus: sinä olet keskimääräisesti paremmassa kunnossa kropaltasi ja kyllä se sinäkin lapsia saisit ja kyllä sinä oletkin niin erinomainen... Narsistilta sinä kuulostat ja tyypilliseltä ikäiseltäsi katkeroituneelta naiselta: tuo saa ja minä en. Taitaapi olla niin, että kateus ja katkeruus vaivaa. Et osaa olla tyytyväinen omiin henkilökohtaisiin valintoihisi ja nyt kaihertaa kun joku toinen uskaltaa ja sinä et: lapsien parasta sinä et ajattele, sen jo todistit.

        Kyllä, vammaisen lapsen saamiseen on riski. Eikö sinun mielestäsi he ole ihmisiä? Eikö heissä ole mitään hyvää? Mikä siinä on sinulle niin kauheaa?
        Kyllä, lapsia ei enää saada kuten ennen, kun ehkäisyä on jo. Minun mummoni synnytti viimeisen lapsensa 53-vuotiaana, ja henkilökohtaisesti olisi pitänyt jo ajatella naista! :)
        Mutta ennen e-pillereitä, kierukoitten yleisyyttä ja näitten molempien tehon kasvua lähes 100% varmuuteen, on ollut hyvinkin normaalia saada lapsia jopa yli 40-vuotiaana.

        Lopeta teeskentely.
        Mikä se oli se oikea syy siihen, että hän on mielestäsi "itsekäs" ja "ämmä" ja niin, kuka nyt haluaisikaan ikäloppuja... Kaisa vaan ei ole näköjään lähelläkään ikäloppua, ja sinä koet tarvetta korostaa ulkonäköäsi...
        Ai jai... Taitaa ne todelliset syyt olla ihan jossain muualla kuin "lasten edun ajattelemisessa".

        kaisa on täysi pelle eikä ajattele mitään muuta kuin omaa kermapersettään. aika todennäköisesti kaisan raskaus on vain yksi säälittävä keino saada lisää turhaa julkisuutta. miksi muutenki kaikki ylistätte lapsia ja lisääntymistä? maailmassa on viissi miljardia ihmistä jo varmiiksi liikaa ja lisää on pakko puskea joka helv reijästä! miljoonat ja miljoonat lapset vailla vettä ruokaa ja huolenpitoa niin eikun lisää vaan. hankkikaa ihmiset elämä, täällä te pikku surkimukset päivittelette jonkun turhaakin turhemman kaisan raskautta, miksi? ja ompa tosiaan yllätys raskaus, voi luoja! eiköhän tossa iässä jo pitäs tietää mitä peitonheiluttelusta voi aika todennäköisin syin seurata:D ootte p e l l e j ä!!!


      • 6xmummi <3
        mk kirjoitti:

        Mummo ikä alkaa vasta 60v ja sen jälkeen sit ennen ollaan aikuisia ja jos sittenkään. Itse yli 50v mies ja olisi se kauheetä jos olisi lapsen lapsia muitta onneksi saimme naiseni kanssa lapsen kun minä olin 34v ja tänä vuonna täyttää 18v eikä niin lapsenlapssia joskus 10 vuoden päästä voi tulla kun itse pääsen eläkkeelle mutta ei niinhin aika riitä kun on muuta tekemistä.

        Minä olen 49v ja mummo jo kuudelle pikkuiselle. Rakastan jokaista pientä hurjasti. Mua ei yhtään harmittaqnut kun tulin mummiksi ollessani 41v ja mieheni oli 48. Hyvin on mennytlapsilla ja lastenlapsilla


      • hohonklmmm
        mummona 20 kirjoitti:

        Lapsi on rippikouluiässä äiti 60v, voivat kaverit kysellä,et tuliko mummo sua hakee.
        Lapsi 20v äiti eläkeiässä, sopisi tosiaan mummoksi omalle lapselleen.

        so???antaa muiden kysellä, ei tätä elämää saa liiaksi muiden mahdollisten mielipiteiden varassa elellä....


      • Our business?
        Oletko katkera? kirjoitti:

        Ei kun menet hieman sekaisin. SINÄ olit pappaikäinen ja päättänyt äijääntyä tuossa iässä. SINUN VAIIMOSI, joka hänkin on eri ihminen kuin sinä, oli ilmeisesti samaa laatua. 44-vuotias ei ole mikään "mummoikäinen", ellei päätä olla. Naisen odotettu elinikä on 86 vuotta, miehen 82 vuotta, joten hän on nuori keski-ikäinen! Keskellä ikäänsä. On aika säälittävää, että kun sinä olet itse paappaantunut ennen aikojasi, koet että niin täytyy muidenkin tehdä. Mutta siinä kun sinä saat paappantua ja valita ukkoontumisen ennen aikojaan, hän voi varsin vapaasti olla ihan oman ikäisensä ja onkin aika hemmetin hehkeä 44-vuotias!

        On se surullista miten ensin itse valitsee, kuten sinäkin pappaantua, ja sitten kateellisena pitää yrittää silti tyrkyttää omia valintojaan muillekin, kun vissiin tajuaa, että tosiaan... Niin, mutta tosi on se, että vaikkakaan 44-vuotta ei ole se tavallisin synnytysikä enää nyt, kun pillerit ja kierukat on keksitty, yleistyneet ja parantuneet, niin eipä sen ikäinen ole lähelläkään vanhaa.
        Tissit kääntyy maata kohti jokatapauksessa että ton ikäisen nimenomaan kannattaa käyttää kehostaan kaikki, mitä irti saa! Hän on 6 vuoden päästä jokatapauksessa 50-vuotias ja 30 vuoden päästä vanha, vaikka jättäisi koko elämänsä elämättä.

        Kohta on vaihdevuodet ovella... Olet niin säälittävä! Mitä sitten vaikka olisikin? Joopa joo, otan osaa, on se varmaan surullista tajuta, että itse hassasi parhaatkin vuotensa paappaantumalla ja "olemalla vanha" ja nyt herätä todellisuuteen miten nuori oli. Mahtaa se olla mukavaa olla noin myrkyllinen ja kateellinen: ei se kaikille ainakaan viisautta se vanhuus tuo :D

        Nimimerkille Oletko katkera.
        Mikäs sinua riivaa, kun noin räyhäät täällä? Pappa on ihan oikeassa!! Ja millä silmälaseilla luet, kun ei hän mitenkään myrkylliseltä ja kateelliselta vaikuta - vaan fiksulta aikuiselta mieheltä!

        Ei kai se "elämä jää elämättä", jos jättää lapsen tekemisen väliin reilusti yli nelikymppisenä?


      • 20 mies
        Oletko katkera? kirjoitti:

        Ei kun menet hieman sekaisin. SINÄ olit pappaikäinen ja päättänyt äijääntyä tuossa iässä. SINUN VAIIMOSI, joka hänkin on eri ihminen kuin sinä, oli ilmeisesti samaa laatua. 44-vuotias ei ole mikään "mummoikäinen", ellei päätä olla. Naisen odotettu elinikä on 86 vuotta, miehen 82 vuotta, joten hän on nuori keski-ikäinen! Keskellä ikäänsä. On aika säälittävää, että kun sinä olet itse paappaantunut ennen aikojasi, koet että niin täytyy muidenkin tehdä. Mutta siinä kun sinä saat paappantua ja valita ukkoontumisen ennen aikojaan, hän voi varsin vapaasti olla ihan oman ikäisensä ja onkin aika hemmetin hehkeä 44-vuotias!

        On se surullista miten ensin itse valitsee, kuten sinäkin pappaantua, ja sitten kateellisena pitää yrittää silti tyrkyttää omia valintojaan muillekin, kun vissiin tajuaa, että tosiaan... Niin, mutta tosi on se, että vaikkakaan 44-vuotta ei ole se tavallisin synnytysikä enää nyt, kun pillerit ja kierukat on keksitty, yleistyneet ja parantuneet, niin eipä sen ikäinen ole lähelläkään vanhaa.
        Tissit kääntyy maata kohti jokatapauksessa että ton ikäisen nimenomaan kannattaa käyttää kehostaan kaikki, mitä irti saa! Hän on 6 vuoden päästä jokatapauksessa 50-vuotias ja 30 vuoden päästä vanha, vaikka jättäisi koko elämänsä elämättä.

        Kohta on vaihdevuodet ovella... Olet niin säälittävä! Mitä sitten vaikka olisikin? Joopa joo, otan osaa, on se varmaan surullista tajuta, että itse hassasi parhaatkin vuotensa paappaantumalla ja "olemalla vanha" ja nyt herätä todellisuuteen miten nuori oli. Mahtaa se olla mukavaa olla noin myrkyllinen ja kateellinen: ei se kaikille ainakaan viisautta se vanhuus tuo :D

        aattele ennenkuin,lapsi on aikuinen ja omillaan toimeen tuleva.jos lapsi opiskelee 30 vuotiaaksi ja aikuistuu nyky menolla tuohan on jo vanha mummo.aatelkaa onko tuossa mitään järkeä.mummon mummon mummo.johan se on lähellä 80 vuotta.johan tuota lapsen lapsetkin ihmettelee.antaa nuorten tehdä lapsia.johan tuo on ihan kurttunen.en minä ainakaan noin vanhaa ottas eukoks.johan tuo on riski että syntyy höyrypäisiä lapsia ja vammaisia.oh hoh


      • radikaali nuori 19
        Our business? kirjoitti:

        Nimimerkille Oletko katkera.
        Mikäs sinua riivaa, kun noin räyhäät täällä? Pappa on ihan oikeassa!! Ja millä silmälaseilla luet, kun ei hän mitenkään myrkylliseltä ja kateelliselta vaikuta - vaan fiksulta aikuiselta mieheltä!

        Ei kai se "elämä jää elämättä", jos jättää lapsen tekemisen väliin reilusti yli nelikymppisenä?

        kyllä on totta.meillä tehtiin lapset alle kaksikymppisiä.päätimme että on sitten vanhempana,mukavaa katsella lapsen lapsen lapsia,ja vielä hänen lapsensa taapertamista.tyhmää tehdä lapsia vanhuksina.mummo ja pappaiässä.tuohan on ihan kurttunen niinkuin meidän mummokin,ja vaarilla otta rutussa niinkuin kuuluu ollakkin,tuosaa iässä,


      • ijuhyg

        paksuhan se Kaisa on. Pullukka.


      • Joopa joo.
        mummo ikäinen kirjoitti:

        mummo ikäinenhän se on.minä tulin papaksi isoisäksi ja vaimani mummoksi tuossa iässä.on se vanha jo.eihän sitä tartte imettää jos antaa adotoitavaksi lapsen.tai hankkii lypsykoneen ja tuttipullosta juottaa.mutta jos meinaa terveitä allegittomia ja atooppikottomia lapsia niin oma tissi suuhun onhan ne eväät aina mukana ja tuoretta ruokaa.ei ton ikäsen enää kannata tissejään ressata,kohta on jo vaihdevuodet ovella ja rupsahtaa kuin nahka rukkanen veltok vesisateella.se on jo huomenna kun aika menee niin nopsaan.lapset kun on vasta opiskelemassa ylioppilaaksi niin eläke mummo jo

        Nelikymppisenä mummoksi on ihan liian nuori, mutta monen ikäisinä tullaan äidiksi ja mummoksi - niin se vaan on.


      • mammamummu

        Kaisa olet upea nainen,onnea odotukseen sinulle ja Kimmolle.


      • valkoinen1918

        ookko joku kuala lumbur.mitä sinäkään maksat yhteiskunnalle?


      • elän täysillä, nautt
        piipp kirjoitti:

        Jos nainen tulee raskaaksi luonnollisesti niin ei ole mummoikäinen.

        Mitkä mahtaa olla riskit saada sairas lapsi tuossa ijässä?????
        Miten sitten suut pannaan jos tuleekin sairas lapsi ????
        Kyllä elämässä pitää olle muutakin kuin kahdessa sarjassa lasten teko, noin kahdenkymmenen vuoden välein.Milloin se oma elämä alkaa, jolloin voi nauttia
        siitä ettei enää ole lastenhoito ongelmia.Sillä kohta alkaa omien vanhempien
        auttaminen kun ne ei enää jaksa , mihinkäs sitten aika riittää jos siinnä vielä pienet lapset pyörii jaloissa? Kyllä elämässä pitää olle muutakin kuin ainaista jonkun paapomista.


      • Isäksi 35v
        elän täysillä, nautt kirjoitti:

        Mitkä mahtaa olla riskit saada sairas lapsi tuossa ijässä?????
        Miten sitten suut pannaan jos tuleekin sairas lapsi ????
        Kyllä elämässä pitää olle muutakin kuin kahdessa sarjassa lasten teko, noin kahdenkymmenen vuoden välein.Milloin se oma elämä alkaa, jolloin voi nauttia
        siitä ettei enää ole lastenhoito ongelmia.Sillä kohta alkaa omien vanhempien
        auttaminen kun ne ei enää jaksa , mihinkäs sitten aika riittää jos siinnä vielä pienet lapset pyörii jaloissa? Kyllä elämässä pitää olle muutakin kuin ainaista jonkun paapomista.

        Samallailla niitäsairaita tulee rapakuntoisista nuorista. Ette nyt lapset takua tätä asiaa, eli käykää koulut loppuun.


      • ??
        elän täysillä, nautt kirjoitti:

        Mitkä mahtaa olla riskit saada sairas lapsi tuossa ijässä?????
        Miten sitten suut pannaan jos tuleekin sairas lapsi ????
        Kyllä elämässä pitää olle muutakin kuin kahdessa sarjassa lasten teko, noin kahdenkymmenen vuoden välein.Milloin se oma elämä alkaa, jolloin voi nauttia
        siitä ettei enää ole lastenhoito ongelmia.Sillä kohta alkaa omien vanhempien
        auttaminen kun ne ei enää jaksa , mihinkäs sitten aika riittää jos siinnä vielä pienet lapset pyörii jaloissa? Kyllä elämässä pitää olle muutakin kuin ainaista jonkun paapomista.

        lienee jokaisen oma asia minkä ikäsenä lapsia tekee!! ja haluaako hoitaa omia lapsia vai lastenlapsia tai vaikkapa naapurin lapsia .......vai hoitaako ylipäätään ollenkaan elämä kun on täynnä valintoja joihin ulkopulisilla ei varmaankaan ole oikeutta puuttua.ja mitä vanhenpiin tulee niin nykypäivänä harvoin enää näkee että joku hoitais omat vanhempansa itse hautaan asti ( valinta tietty sekin ) jotkuinkin kyllä laitokseen päätyvät ennen kuin kuukahtavat. ja sitten sairaat lapset nyky tekniikalla kun harvoin tarttee enää sairaita (vammaisia )lapsia tehdä jollei itse välttämättä halua. valinta sekin...


      • kvbkvjvjk
        Isäksi 35v kirjoitti:

        Samallailla niitäsairaita tulee rapakuntoisista nuorista. Ette nyt lapset takua tätä asiaa, eli käykää koulut loppuun.

        40 ikävuoden jälkeen mahdollisuus saada sairas lapsi on noin 6%, eli ihan sama mahdollisuus kuin serkusten kesken. Vuosien vieriessä siitä lisää mahdollisuudet sairauteen lisääntyy, samalla tietenkin mahdollisuus hedelmöittyä vähenee myös. Normaalisti alle 40 vuotiailla synnyttäjillä on 3% mahdollisuus, parhaassa tapauksessa ja parhaiden geenien ollessa kyseessä, saada sairastunut lapsi. Rapakuntoisuudella ei ole siinä mitään väliä.


      • Äiti41+5v+9v+16v+17v
        elän täysillä, nautt kirjoitti:

        Mitkä mahtaa olla riskit saada sairas lapsi tuossa ijässä?????
        Miten sitten suut pannaan jos tuleekin sairas lapsi ????
        Kyllä elämässä pitää olle muutakin kuin kahdessa sarjassa lasten teko, noin kahdenkymmenen vuoden välein.Milloin se oma elämä alkaa, jolloin voi nauttia
        siitä ettei enää ole lastenhoito ongelmia.Sillä kohta alkaa omien vanhempien
        auttaminen kun ne ei enää jaksa , mihinkäs sitten aika riittää jos siinnä vielä pienet lapset pyörii jaloissa? Kyllä elämässä pitää olle muutakin kuin ainaista jonkun paapomista.

        Maailmassa on tilaa sairaillekin lapsille. Toivottavasti myös rakkautta kasapäin...

        Ja todellakin, jos vielä voi lapsia saada, ei ole mummoutunut.

        Miksei voisi olla mummo ja pienen lapsen äiti?

        Ei kaiken tarvitse mennä jonkun sääntökirjan mukaan =)


      • O sancta simplicitas
        Ei tuokaan yllätä kirjoitti:

        Niin, kanamaiseksi ja pinnalliseksi ämmäksi toisen haukkuminen varmasti kuvastaa sinun syvällisyyttäsi ja sitä, miten henkisesti kovasti olet vanhemmuutesi myötä kypsynyt :D
        Kyllä se on totta, ei se kaikilla auta ikäkään! 46-vuotiaanakaan sinä et edes tajua, ettet tunne koko ihmistä, etkä etenkään minkään tv-ohjelman perusteella. Miten voi noin vanha ihminen olla noin lapsellinen?

        No, mitä taas tulee kysymykseen "kuka nyt haluaisi itselleen ikäloppuja vanhempia?" se on huvittava sinun suustasi ja surullinen, koska et edes itse tajua: loukkaat sillä nimenomaan kaikkia niitä, kenellä on vanhemmat vanhemmat.
        Sinäkö siis sitä lasten etua ajattelet? Joopa. Valehtele itsellesi.

        Sinun kaltaistesi ihmisten takia ne lapset oppii esimerkiksi kiusaamaan, nimittelemään ja haukkumaan muita, esimerkiksi heidän vanhemmistaan. Onnittele itseäsi, sinä se et tässäkään pätkääkään tajua ajatella lasten parasta, vaan omia käsityksiäsi itsekeskeisesti tunget esiin haukkumalla toisten lasten vanhemmat, nolaamalla ne lapset, nimittelemällä tuntematonta ihmistä (jonka kuvittelet tuntevasi "telkkarista") ja niin... Kyllä ne vaan ne asenteet ihan vanhemmiltaan oppii, sinä hyvää esimerkkiä tässä näyttäen. Näin kirjoittaa 46-vuotias aikuinen ja kertoo mikä on oikein ja mikä on väärin.

        Ikäloppuja? Olet siis ikäloppu?

        Harmillista, nimittäin 60-vuotias nainen saattaa hyvin elää 26 vuotta vielä. Eli 60-vuotias voi olla varsin hyvin hauska, nuorekas ja oikein hyvä äiti!
        Ei se ihminen numeroiden takia pilalle mene. Eikä ne vaihdevuodet kaikkia naisia pilaa, se on vain yksi elämän vaihe. Muutama juonne ei vanhaksi tee! Toki 60 vuotta on enemmän kun 50 vuotta, mutta, niin?

        Harmi, että olet jo nyt ikäloppu, harmi että sinulla on niin pitkä aika elää vanhana ikäloppuna... Ai niin, mutta sinähän olet se kunigatar ja poikkeus: sinä olet keskimääräisesti paremmassa kunnossa kropaltasi ja kyllä se sinäkin lapsia saisit ja kyllä sinä oletkin niin erinomainen... Narsistilta sinä kuulostat ja tyypilliseltä ikäiseltäsi katkeroituneelta naiselta: tuo saa ja minä en. Taitaapi olla niin, että kateus ja katkeruus vaivaa. Et osaa olla tyytyväinen omiin henkilökohtaisiin valintoihisi ja nyt kaihertaa kun joku toinen uskaltaa ja sinä et: lapsien parasta sinä et ajattele, sen jo todistit.

        Kyllä, vammaisen lapsen saamiseen on riski. Eikö sinun mielestäsi he ole ihmisiä? Eikö heissä ole mitään hyvää? Mikä siinä on sinulle niin kauheaa?
        Kyllä, lapsia ei enää saada kuten ennen, kun ehkäisyä on jo. Minun mummoni synnytti viimeisen lapsensa 53-vuotiaana, ja henkilökohtaisesti olisi pitänyt jo ajatella naista! :)
        Mutta ennen e-pillereitä, kierukoitten yleisyyttä ja näitten molempien tehon kasvua lähes 100% varmuuteen, on ollut hyvinkin normaalia saada lapsia jopa yli 40-vuotiaana.

        Lopeta teeskentely.
        Mikä se oli se oikea syy siihen, että hän on mielestäsi "itsekäs" ja "ämmä" ja niin, kuka nyt haluaisikaan ikäloppuja... Kaisa vaan ei ole näköjään lähelläkään ikäloppua, ja sinä koet tarvetta korostaa ulkonäköäsi...
        Ai jai... Taitaa ne todelliset syyt olla ihan jossain muualla kuin "lasten edun ajattelemisessa".

        Nimimerkille "Ei tuokaan yllätä" nimimerkiltä "O sancta simplicitas": Tiedoksi, että nimimerkkini on latinaa ja tarkoittaa suomeksi "Voi pyhä yksinkertaisuus" ja sepä sattuikin oikein hyvin kohdalleen sinun vastaustasi lukiessa! Osaatpa näköjään itse kirjoittaa sivistyneesti ja muita haukkumatta. Ja kylläpä sinulla on luetun ymmärtäminen hallussa mainiosti. Itse vedät aivan älyttömiä johtopäätöksiä minusta yhden ainoan mielipidekirjoitukseni takia, ja silti arvostelet minua siitä, että luulen tuntevani Kaisan tv-ohjelman perusteella.

        En todellakaan luule tuntevani Kaisaa, mutta oli tuollainen reality-sarja sitten miten käsikirjoitettu tahansa, saa siitä aika erinomaisen kuvan päähenkilön hengenlahjoista ja luonteen ominaisuuksista. Syvällisempi ja fiksumpi nainen tai mies ei hevillä edes suostuisi moiseen ö-tason realityyn tai ainakin kieltäytyisi käsikirjoituksesta, jossa hänestä annetaan tuollainen kuva kuin esim. Kaisasta.

        En tietenkään tarkoita solvata "vanhoja vanhempia" tai loukata heidän lapsiaan, lapselle on aina paras äiti ja isä ne omat vanhemmat heidän iästään riippumatta (tai riippumatta siitä, pitääkö äiti äitiyslomaa tai imettääkö hän). Tarkoitan ennen kaikkea sitä, että iäkkäiden vanhempien lapsilla on moninkerroin suurempi riski menettää vanhempansa jo hyvin nuorena, kuin nuorien vanhempien lapsilla. Ja moninkerroin suurempi riski joutua huolehtimaan sairaista vanhemmistaan siinä vaiheessa, kun itsellä on perheen perustaminen ajankohtainen tai pieniä lapsia.

        Tunnen monia ihmisiä, joilla on iäkkäät vanhemmat ja joka ainut heistä on sanonut, että he ovat monesti toivoneet, että heidän vanhempansa olisivat olleet nuorempia! Milloin syynä on ollut se, että he ovat teini-ikäisenä "hävenneet" vanhempiaan, joita on luultu heidän isovanhemmikseen, milloin syynä se, että iäkkäät vanhemmat eivät ole isovanhemmiksi tultuaan jaksaneet leikkiä ja puuhailla lastenlastensa kanssa. Ja eräs nainen menetti molemmat vanhempansa vähän yli parikymppisenä (hänen äitinsä oli 45- ja isänsä 56- vuotias hänen syntyessään) ja oli todella surullinen, kun olisi kaivannut vielä parikymppisenäkin vanhempiensa tukea ja erityisen paljon hän kaipasi vanhempiaan, kun meni naimisiin ja sai omia lapsia. Ei ollut omaa äitiä, jolta kysysä äidiksi tulemisesta, lasten kasvatuksesta jne. Eräskin tuttu mies on kärsinyt koko lapsuutensa ja nuoruutensa isättömyydestä niin, että on sen johdosta alkoholisoitunut, eikä itse ole koskaan pystynyt hankkimaan lapsia, niin suuren trauman isättömäksi jääminen 10-vuotiaana hänelle aiheutti. Hänen isänsä oli hänen syntyessään 53-vuotias ja kuoli aivoinfarktiin 63-vuotiaana. Eräässä tuttavaperheessämme sekä miehen että naisen vanhemmat ovat hyvin iäkkäinä tulleet vanhemmiksi ja nyt kun perheessä on pieniä lapsia, yksi isovanhemmista on kuollut ja kolme jäljellä olevaa ovat kaikki sairaita, niin että lapset eivät tule isovanhemmistaan muuta muistamaan, kuin että he makasivat sairaina vuoteessa ja puhuivat vaivalloisesti ja hiljaisella äänellä tai eivät dementialtaan tunteneet edes lapsiaan, saatikka lapsenlapsiaan.

        Tietenkin lapsi voi jäädä orvoksi joka tapauksessa jo lapsena tai nuorena, vaikka vanhemmat eivät olisi iäkkäitä, mutta TODENNÄKÖISYYS siihen on helvetin paljon pienempi, kuin vanhojen vanhempien lapsilla!

        jatkuu...


      • O sancta simplicitas
        O sancta simplicitas kirjoitti:

        Nimimerkille "Ei tuokaan yllätä" nimimerkiltä "O sancta simplicitas": Tiedoksi, että nimimerkkini on latinaa ja tarkoittaa suomeksi "Voi pyhä yksinkertaisuus" ja sepä sattuikin oikein hyvin kohdalleen sinun vastaustasi lukiessa! Osaatpa näköjään itse kirjoittaa sivistyneesti ja muita haukkumatta. Ja kylläpä sinulla on luetun ymmärtäminen hallussa mainiosti. Itse vedät aivan älyttömiä johtopäätöksiä minusta yhden ainoan mielipidekirjoitukseni takia, ja silti arvostelet minua siitä, että luulen tuntevani Kaisan tv-ohjelman perusteella.

        En todellakaan luule tuntevani Kaisaa, mutta oli tuollainen reality-sarja sitten miten käsikirjoitettu tahansa, saa siitä aika erinomaisen kuvan päähenkilön hengenlahjoista ja luonteen ominaisuuksista. Syvällisempi ja fiksumpi nainen tai mies ei hevillä edes suostuisi moiseen ö-tason realityyn tai ainakin kieltäytyisi käsikirjoituksesta, jossa hänestä annetaan tuollainen kuva kuin esim. Kaisasta.

        En tietenkään tarkoita solvata "vanhoja vanhempia" tai loukata heidän lapsiaan, lapselle on aina paras äiti ja isä ne omat vanhemmat heidän iästään riippumatta (tai riippumatta siitä, pitääkö äiti äitiyslomaa tai imettääkö hän). Tarkoitan ennen kaikkea sitä, että iäkkäiden vanhempien lapsilla on moninkerroin suurempi riski menettää vanhempansa jo hyvin nuorena, kuin nuorien vanhempien lapsilla. Ja moninkerroin suurempi riski joutua huolehtimaan sairaista vanhemmistaan siinä vaiheessa, kun itsellä on perheen perustaminen ajankohtainen tai pieniä lapsia.

        Tunnen monia ihmisiä, joilla on iäkkäät vanhemmat ja joka ainut heistä on sanonut, että he ovat monesti toivoneet, että heidän vanhempansa olisivat olleet nuorempia! Milloin syynä on ollut se, että he ovat teini-ikäisenä "hävenneet" vanhempiaan, joita on luultu heidän isovanhemmikseen, milloin syynä se, että iäkkäät vanhemmat eivät ole isovanhemmiksi tultuaan jaksaneet leikkiä ja puuhailla lastenlastensa kanssa. Ja eräs nainen menetti molemmat vanhempansa vähän yli parikymppisenä (hänen äitinsä oli 45- ja isänsä 56- vuotias hänen syntyessään) ja oli todella surullinen, kun olisi kaivannut vielä parikymppisenäkin vanhempiensa tukea ja erityisen paljon hän kaipasi vanhempiaan, kun meni naimisiin ja sai omia lapsia. Ei ollut omaa äitiä, jolta kysysä äidiksi tulemisesta, lasten kasvatuksesta jne. Eräskin tuttu mies on kärsinyt koko lapsuutensa ja nuoruutensa isättömyydestä niin, että on sen johdosta alkoholisoitunut, eikä itse ole koskaan pystynyt hankkimaan lapsia, niin suuren trauman isättömäksi jääminen 10-vuotiaana hänelle aiheutti. Hänen isänsä oli hänen syntyessään 53-vuotias ja kuoli aivoinfarktiin 63-vuotiaana. Eräässä tuttavaperheessämme sekä miehen että naisen vanhemmat ovat hyvin iäkkäinä tulleet vanhemmiksi ja nyt kun perheessä on pieniä lapsia, yksi isovanhemmista on kuollut ja kolme jäljellä olevaa ovat kaikki sairaita, niin että lapset eivät tule isovanhemmistaan muuta muistamaan, kuin että he makasivat sairaina vuoteessa ja puhuivat vaivalloisesti ja hiljaisella äänellä tai eivät dementialtaan tunteneet edes lapsiaan, saatikka lapsenlapsiaan.

        Tietenkin lapsi voi jäädä orvoksi joka tapauksessa jo lapsena tai nuorena, vaikka vanhemmat eivät olisi iäkkäitä, mutta TODENNÄKÖISYYS siihen on helvetin paljon pienempi, kuin vanhojen vanhempien lapsilla!

        jatkuu...

        jatkoa vastaukseen nimierkille "Ei tuokaan yllätä"

        En todellakaan koe olevani ikäloppu 46-vuotiaana, päinvastoin. Minusta on ihanaa, että minusta tulee isoäiti näin nuorena, kun jaksan touhuta lastenlasteni kanssa ja olla vanhempien tukena heidän arjen pyörityksesssään, koska nykyvanhempien työelämä ja muut arjen haasteet ovat paljon rankempia kuin edellisten sukupolvien. Tarkoitin, että vanhat vanhemmat ovat aika ikäloppuja, kun lapsi on teini-iässä. Juuri kun lapsi kipuilee murrosiän kriiseissään ja aikuiseksi kasvamisensa kanssa ja elämä on nuorelle välillä raskastakin, äiti ja isä ovat mahdollisesti jäämässä eläkkeelle tai jo eläkkeellä ja heidänkin elämässään on menossa murrosvaihe.

        Taidat itse olla vanhojen vanhempien lapsi tai tullut "vanhana" äidiksi, kun noin henkilökohtaisesti otit kommenttini ja noin kovasti se sinua riepoo?

        Kaisan kommentti: "En halua sitoa itseäni vauvaan liikaa, joten aio imettää enkä pitää äitiyslomaa. Kaupasta saa huippulaadukasta äidinmaitokorviketta ja sitä pystyy isäkin antamaan. En ole orja ja imettäjä, olen nainen äitinäkin", Kaisa pohtii MeNaisissa.

        Hehheh, ai Kaisa oikein pohtii tällaisia, salli mun nauraa :D Nimimerkki "Ei tuokaan yllätä" moittii minua siitä, että loukkaan mielipiteelläni vanhoja vanhempia ja heidän lapsiaan. No, Kaisa, jota niin henkeen ja vereen puolustat, solvaa aika rankasti tuolla kommentillaan kaikkia äitejä, joille lapset ja heidän etunsa ovat uraputkea ja julkisuutta tärkeämpiä. "En ole orja ja imettäjä, olen nainen äitinäkin"!!?? Siis naiset, jotka lapsensa parhaaksi haluavat imettää lastaan ja jäädä äitiyslomalle, vanhempainvapaalle ja mahdollisesti vielä hoitovapaallekin, ettei lapsia tarvitsisi viedä päivähoitoon niin pienenä, eivät ole naisia vaan orjia???!!! Sanonpa edelleen, että Voi pyhä yksinkertaisuus! Ja heti perään Kaisa sanoo: "Tämä vauva on minulle hirveän rakas jo nyt, ja aion tehdä kaikkeni, jotta hänellä on hyvä olla". Todellako? Kaisalla ei taida olla kaikki inkkarit kanootissa, kun laukoo tuollaisia ristiriitaisuuksia. Tai sitten hän suuressa viisaudessaan kuvittelee, että hän tekee kaikkensa VAUVAN eteen, kun huolhetii ensisijaisesti urastaan ja naisena olemisestaan ja toissijaisesti vauvan hyvinvoinnista. Ei tarvitse olla pediatrian asiantuntija tietääkseen/ymmärtääkseen, että lapsi tarvitsee jatkuvasti vanhempiensa läsnäoloa ja syliä ja lämpöä juuri elämänsä ensimmäisinä kuukausina. Kaisalla on mitä ilmeisimmin "bisnesälyä", mutta muussa älykkyydessä näyttää olevan toivomisen varaa rutkasti.

        Itse olen aina tuntenut itseni mitä naisellisimmaksi naiseksi isolla N:llä silloinkin, kun olen imettänyt ja hoitanut lapsiani kotona. Lapset ovat vain hetken vauvoja ja pienokaisia, sitä aikaa en olisi halunnut missata mistään hinnasta, varsinkaan uraputken takia tai ollakseni mahdollisimman paljon julkisuudessa. Uraa olen aivan hyvin pystynyt rakentamaan äitiyslomien ja hoitovapaiden jälkeenkin, enkä todellakaan ole menettänyt mitään naiseudestani tai katunut hetkeäkään lasten kanssa viettämääni aikaa!!!


      • ei takuuta
        20 mies kirjoitti:

        aattele ennenkuin,lapsi on aikuinen ja omillaan toimeen tuleva.jos lapsi opiskelee 30 vuotiaaksi ja aikuistuu nyky menolla tuohan on jo vanha mummo.aatelkaa onko tuossa mitään järkeä.mummon mummon mummo.johan se on lähellä 80 vuotta.johan tuota lapsen lapsetkin ihmettelee.antaa nuorten tehdä lapsia.johan tuo on ihan kurttunen.en minä ainakaan noin vanhaa ottas eukoks.johan tuo on riski että syntyy höyrypäisiä lapsia ja vammaisia.oh hoh

        AINA on riski saada höyrypäisiä lapsia. Kaksikymppisetkin voi niitä saada.


    • Mikkiminä

      Hieno homma. Itsekin tuossa iässä olisi upea saada vauva. Kokemus on valttia elämässä.

      • Melkoista

        individualismia, narsismia ja tyhjäpäisyyttä. Säälittää todella paljon tuon tulevan lapsen puolesta. Kun lapsi saa peruskoulutodistuksen, äiti menee todistustenjakotilaisuuteen 60 vuotiaana, kun lapsi saa omia lapsia vaikka 30 vuotiaana isoäiti on jo 74 ja varmasti siitä on apua lasten hoidossa yms.
        Naiset pitäis pakkosterilisoida viimeistään 40 vuotiaina, jos ne on noin tyhmiä, ettei ne itse tajua asiaa.


      • Samaa sinusta!
        Melkoista kirjoitti:

        individualismia, narsismia ja tyhjäpäisyyttä. Säälittää todella paljon tuon tulevan lapsen puolesta. Kun lapsi saa peruskoulutodistuksen, äiti menee todistustenjakotilaisuuteen 60 vuotiaana, kun lapsi saa omia lapsia vaikka 30 vuotiaana isoäiti on jo 74 ja varmasti siitä on apua lasten hoidossa yms.
        Naiset pitäis pakkosterilisoida viimeistään 40 vuotiaina, jos ne on noin tyhmiä, ettei ne itse tajua asiaa.

        Hyi hemmetti, miten ällöttävä olet! Ketä haukut, kenelle sairaan asenteesi osoitat? Niille kaikille lapsille joiden vanhemmat ovat vanhempia!!! Niitä sinä siinä haukut ja yrität saada oman ahtaan ja vammaisen asenteesi uhriksi.
        60-vuotias ei ole mitenkään pilalle mennyt, haloo, onko siellä päässä edes himmeetä valoo?!

        Joo, mummon tärkein tehtävä on olla apuna lasten hoidossa. Kuka on narsisti? SINÄ! Juttusi ovat sitä luokkaa tyhjäpäisiä, että voisit miettiä ensin... Tai itseasiassa, ehkä parempi että kierrät hieman maailmaa, näät muutakin kuin oman pienen nurkkasi, opettelet ajattelemaan, keskustelet ihmisten kanssa, harjoittelet empatiaa, ajattelua ja kuuntelemista, sekä oikein treenaamalla treenaat suvaitsevaisuutta... Ja sitten, jos vielä koet tarvetta avata suusi, ehkä huomaat, että sieltä tulee jotain, mitä kannattaa sanoa.

        Nykyinen "tasosi" ei sitä ole.


      • höhhöhhöö
        Melkoista kirjoitti:

        individualismia, narsismia ja tyhjäpäisyyttä. Säälittää todella paljon tuon tulevan lapsen puolesta. Kun lapsi saa peruskoulutodistuksen, äiti menee todistustenjakotilaisuuteen 60 vuotiaana, kun lapsi saa omia lapsia vaikka 30 vuotiaana isoäiti on jo 74 ja varmasti siitä on apua lasten hoidossa yms.
        Naiset pitäis pakkosterilisoida viimeistään 40 vuotiaina, jos ne on noin tyhmiä, ettei ne itse tajua asiaa.

        individualismia, narsismia ja tyhjäpäisyyttä

        sitä sinun kommenttisi juuri on! :)


      • Elämää
        Melkoista kirjoitti:

        individualismia, narsismia ja tyhjäpäisyyttä. Säälittää todella paljon tuon tulevan lapsen puolesta. Kun lapsi saa peruskoulutodistuksen, äiti menee todistustenjakotilaisuuteen 60 vuotiaana, kun lapsi saa omia lapsia vaikka 30 vuotiaana isoäiti on jo 74 ja varmasti siitä on apua lasten hoidossa yms.
        Naiset pitäis pakkosterilisoida viimeistään 40 vuotiaina, jos ne on noin tyhmiä, ettei ne itse tajua asiaa.

        Ei naisia tarvitse "pakkosterilisoida". Yleensä kun osaavat ajatella omilla aivoillaan. Mutta ei tuomita, vaan annetaan jokaiselle tilaa elää. Ja toivotaan, että yli nelikymppisenä lapsia tekevät saavat elää pitkän ja terveen elämän. Mikään ei ole niin kurjaa kuin teini-ikäisenä huolehtia sairaista vanhemmista. Siinä jää oma elämä elämättä.


    • Johan..

      Kaisa on mummoikäinen, mutta mikäs siinä. Näyttää hänellä olevan aika epäterve suhtautuminen äitiyteen, jos imetys ja äitiyslomalla oleminen on orjuutta. En kyllä itse haluaisi, että lapsia asuu vielä kotona kun ikää on 60-vuotta ja alkaa vanhuus painaa.

      • 7+4

        No joillain lapset asuu kotona hamaan loppuun asti.

        Aina ei voi valita tai suunnitella tai laskelmoida.


      • 60 ja risat

        Olen 60 eikä tässä kyllä ikä eikä etenkään vanhuus paina! Ja on ihanaa, että osa lapsista asuu vielä kotona.


      • Näkyväksi
        60 ja risat kirjoitti:

        Olen 60 eikä tässä kyllä ikä eikä etenkään vanhuus paina! Ja on ihanaa, että osa lapsista asuu vielä kotona.

        On erikuntoisia nelikymppisiä / kuusikymppisiä. Synnytys on riski muulloinkin
        kuin iän suhteen, jos sitä pelkää. Vauva saa rakkautta muutenkin kuin imettäen.
        Läheisyys , lämpö ja läsnäolo ovat tärkeimmät ominaisuudet. Onkohan tutkittu
        ja todistettu tarpeeksi allergiat ym,että ne tulevat automaattisesti naiselle joka ei imetä.
        Naisen vointi ja geenit merkitsevät paljon. Vaikuttaa tosi reippaalta ja mutkattomalta äidiltä , kyseinen äiti! Odottamisen onnea ensi alkuun!


    • Yualle

      Mikäpäs siinä. On ainakin erittäin hedelmällisen oloinen nainen.

    • 23

      kyllähäntuo ylittää uutiskynnyksen,

    • ( o ) # (,)

      aika vähän kiinnotsaa ketä kaisa imettää tai ei imetä.

      pelkkää saippuakuplaa koko akka.

    • Seinlo

      Ihan sama, jokainen valitsee oman tiensä. Jos ei ole äitihahmo, eikun baanalle vaan.

      • mielipide täältä

        Jos ei ole äitihahmo ja on tuo asenne, olisi kannattanut käyttää ehkäisyä, tai vaikka poistaa kohtunsa kokonaan. Abortinkin voi tehdä, jos ei tunne olevansa äitihahmo.


      • v
        mielipide täältä kirjoitti:

        Jos ei ole äitihahmo ja on tuo asenne, olisi kannattanut käyttää ehkäisyä, tai vaikka poistaa kohtunsa kokonaan. Abortinkin voi tehdä, jos ei tunne olevansa äitihahmo.

        Kohtua ei poisteta "mukavuussyistä". Eli ei käytetä ehkäisykeinona.


    • regbedbetr

      Ei aio imettää... Joo, itserakas kusipää narttu sanon minä.

    • Öökstöks..

      Yllätyshän se lapsi aina on vaikka hikipäis huhurotahan ja lakana luistaa...
      On se hyvä että on tuokin nainen mieltänyt oikeutensa naisena.. ei oo pakko imettää ku tissit roikkuu navalla sen jäläkehen..myi sitte siinä kaksiota tietoosena riippurinnoosta. Onneksi on näitä melamiinivastikkehia.. ne on ku tehty pisnesvainuusille synnyttäjille.

    • från blåkulla

      Bitch!

      • Bitch on

        Just oikee sana kuvaamaan tätä rahanahnettä ämmää:BITCH. Itsekeskeinen rahankiilto silmissä kulkeva kassakoneobotti.


    • sepä se

      Samaa kastia Tuksun kanssa

      • Kaisa

        No eikä oo! Itse taidat olla kateellinen, saamaton nahjus.


      • Karu totuus
        Kaisa kirjoitti:

        No eikä oo! Itse taidat olla kateellinen, saamaton nahjus.

        Joo ei kuulu samaan kastiin Tuksun kanssa. Sanoisin että samaa kastia Henna Kalinaisen kanssa.


    • Satukuningatar

      Onnea teille molemmille :) toivotaan että raskaus sujuu hyvin.Olen itsekkin saanut ensimmäisen lapseni 33v ja toisen 41v.

      • Kukkeliskoo

        Onhan näitä horoperseitä joka lähtöön.


      • +
        Kukkeliskoo kirjoitti:

        Onhan näitä horoperseitä joka lähtöön.

        Oletko itse jäänyt ilman?


    • JaOnnea!!!

      Fiksu nainen :) Ainakin tämän asian suhteen. Kun sanoi ettei aijo imettää eikä pitää äitiyslomaa. Kerrankin joku, joka uskaltaa sanoa asiat suoraan eikä "alistu" siihen tyypilliseen äidin rooliin, joka hoitaa lapset ja kodin ja on kotiäitinä. Nostan hattua tuollaiselle asenteelle todella paljon! Voi sitä siltikin olla hyvä ja rakastava äiti vaikka ei itse tekisikään kuten valtavirta naisista ruukaa tehdä. Oman vapauden ei tartte kärsiä siitä vaikka lapsi syntyykin! Asioilla on tapana hoitua! Hyvä Kaisa!

      • onnea lapselle

        Mistä lapsi tietää että äiti rakastaa jos ei koskaan hoida ja ole lapsen kanssa? Jos lapsi saisi valita niin ei ehkä haluaisi syntyä siihen perheeseen. Heittopussina ja korkeintaan näyttelyesineenä tulee olemaan.


    • asxdcfvg

      miten helekkarisa lapselle voi "alistua" tai olla "orjana" saatanan ääliöt, jos hommaatte lapsen niin kans hoijjatte sen. Ei se ole lapsen valinta syntyä tähä maailmaa teijän tissejä lutkuttaa helevetin itsekeskeiset glitteriämmät.

      • oohhoh

        Aiivan loistava kommentti! hatun nostot sulle!!!


    • Ei tarvi olla hyla

      Mutta mihin ne maidot sitten menevät? En ihan tuon näköisestä nisästä ala maitoa imemään mutta jos jollain nuoremmalle ja nätimmällä on myös aikomus olla imettämättä niin siinä tapauksessa autan kyllä.

      • pumppaa nyt kuitenki

        Toivottavasti Kaisa pumppaa ne maitonsa pulloon ja pullo jääkaappiin niin että isä voi sitten lämmittää pullon ja antaa sitä äidinmaitoa yläruumis paljaana siitä pullosta vauvalle sillä aikaa kun äidin velvollisuuksista karannut Kaisa hoitelee vauvan sijaan kiinteistökauppojaan.


    • vanha mummikka

      Kyllä kai tuo kaisakin on imättämisensä jo imettänyt.
      Mitään en muista lasten vauva-ajasta niin rasittavaa kun imettämisen ( 6 kk)
      Enää en suostuis minäkään. Silloin kakskymppisenä sitä luulee että kaikkeen täytyy ryhtyä. Vartalo kärsi ja ennenkaikkea henkinen riippakivi tuo imetys.
      HYVÄ KAISA !!

      • hjrfgv

        Jos sei ei suostu ennää imettämää nii miksi se hommas uuen lapsen? ehkäsy on keksitty käyttämistä varte. Ja tunge sinä vaa "vanha mummikka" nyrkki anuksees, kyllä käy sääliksi jos joku sun kaltane itsekeskeine ja pinnalline ämmä saa vauvan.


      • dfvbg

        ei oo aina pakko hommata lasta jos ei tykkää imettää. Kyllä käy sääliksi sitä lasta jonka saa samallaine itsekeskeine ja pinnalline ämmä ku sinä oot.


      • kaikkea sitä

        idiootti


      • Vanhalle mummikalle
        kaikkea sitä kirjoitti:

        idiootti

        Tää oli siis vanhalle mummikalle tää idioottinimitys.


      • luonnottomuustrendi

        Jokainen tietysti valitsee itse mitä tekee. mutta ihan noin yleisesti on se aika kummaa, että ei halua käyttää rintoja siihen mitä vatrten ne naisella on.

        Se on vähän sama kuin jos päättäisi olla käyttämättä jalkojaan kävelemiseen. No onhan Aasiassa aikoinaan sidottu naisen jalkaterät niin, että niiden normaali kasvu estyi. Esteettiset? arvot menivät edelle. Onko sellaiset epämuodostuneet ja kivuliaat jalkaterät, joilla sipsuttaminen on vaikeata, sitten kauniit onkin jo toinen juttu.

        Samanlainen ilmiö ovat vielä nykypäivänä Suomessakin naisten kengät. Jatkuvasti näkee kaupungilla naisia joiden kengistä ei voi vetää muuta johtopäätöstä kuin sen,, että se miltä ne kengät näyttävät on paljon tärkeämpää kuin se, voiko niilla kävellä kunnolla ja normaalisti. Luulisi, että kenkien tärkein ominaisuus olisi se, että niillä on hyvä kävellä.


        Ei oikein tiedä itkisikö vai nauraisiko, kun näkee naisen sellaisissa kengissä , jotka pakottavat naisen täysin epänormaaliin kävelyasentoon (esim. etukeno), ja joissa ei ole minkäälaista joustoa, ihan kuin olisivat puusta tai teräksestä tehdyt.

        Mitä jenkit edellä, sitä pieni mutta pippurinen Suomi perässä. Jenkeissähän luonnottomuudesta on jo tullut normi. Kaikki käy eli anything goes. Luonnollisuus on luonnotonta, kun suurinta osaa on kohta leikelty ainakin sieltä monia myös täältä.

        Eikö ne tollot tajua esim. sitä, kuinka typeriltä täytetyt ylähuulet lähes poikkeuksetta näyttävät?


      • ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
        dfvbg kirjoitti:

        ei oo aina pakko hommata lasta jos ei tykkää imettää. Kyllä käy sääliksi sitä lasta jonka saa samallaine itsekeskeine ja pinnalline ämmä ku sinä oot.

        "ei oo aina pakko hommata lasta jos ei tykkää imettää"...Niinkö ?
        Tyhmä, ei sitä lasta imettämisen vuoksi hankita. Hyvin pärjää ilmankin. Ei sana imettäminen välttämättä kuulu samaan yhtälöön lapsen hankkimisen kanssa.


      • dfvbg
        ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ kirjoitti:

        "ei oo aina pakko hommata lasta jos ei tykkää imettää"...Niinkö ?
        Tyhmä, ei sitä lasta imettämisen vuoksi hankita. Hyvin pärjää ilmankin. Ei sana imettäminen välttämättä kuulu samaan yhtälöön lapsen hankkimisen kanssa.

        Ei hommatakkaan imettämisen vuoksi mutta millä se lapsi sitten elää? Korvike ei vastaa lähellekkään oikeaa äidinmaitoa. Ja kyllä se nyt vaan kuuluu lapsen saamiseen. Sitä vartenhan sitä maitoa rintoihin tulee kun vauvaa odottaa.


    • neljä*äitee

      Just just. Imetys suojaa lasta allergioilta, astmalta jne. Mutta tissithän ne tärkeimmät on, ja työkin menee tottakai lapsen edelle. Olisi tehnyt abortin.

      • iIIuminatus

        Olisi murhannut tulevan lapsensa,ainakin Siun takiasi ....voi vittsi mikä tolppa!


      • mitenkä se oli
        iIIuminatus kirjoitti:

        Olisi murhannut tulevan lapsensa,ainakin Siun takiasi ....voi vittsi mikä tolppa!

        No pahempaa on jättää lapsensa hoitamatta ja moni on kuollut allergioihin ja astamkohtaukseen.


      • uskomatonta juttua
        mitenkä se oli kirjoitti:

        No pahempaa on jättää lapsensa hoitamatta ja moni on kuollut allergioihin ja astamkohtaukseen.

        Ai että lapsi kuolee siks allergiaan ja astmakohtaukseen ettei äiti imetä! ajatelkaa nyt vähän! Suurin osa korvikelapsista ihan yhtä terveitä ja osa imetetyistä vastaavasti allergisia ja astmaatikkoja! Astmalle ja allergialle ihan muut syyt kuin imettäminen tai imettämättömyys, vaikka imettäminen voi pientä suojaa antaakin. 12 ikävuoteen mennessä imetetyt ja ei imetetyt ovat sairastaneet tutkitusti infektioita yhtä paljon. Imetetyt vauvat myös tutkitusti itkee enemmän ja nukkuu huonommin ja lyhyempiä pätkiä, joten puolensa on molemmissa asioissa.


      • 123123123

        Ei Kaisa minusta missään vaiheessa sanonut ettei imetä esteettisistä syistä. Uskon että hänellä ei riitä aikaa kanniskella vauvaa asuntoesittelyihin ja toimistolle. Hänhän ei pidä äitiyslomaa, ja siksi isukki hoitaa välillä imetyksen.

        Mutta olisi tietysti fiksua käyttää omaa maitoa kun sitä kerran tulee. Voisi laittaa jääkaappiin talteen isän annettavaksi jollei itse olisikaan aina paikalla ruokkimassa.

        Aika fanaattista porukkaa täällä. Vaikka imetys olisi terveyssyistä paras vaihtoehto lapselle, ei korvikkeen käyttäminen mikään kuolemantuomio ole.


    • kiinteistöhuoara

      Isä imettää lapsen

      • GGGGGGGGGGGG

        VARO SANOJASI !
        ILMOITUS TEHTY.


    • Vastustuskyky-

      Entä vauvan vastustuskyky jos ei saa äidinmaitoa?? Eikö äidinmaito ole siksi tärkeää? Tutkimuksia olen lukenut. Kai sitä saisi erikseenkin otettua jos ei imetä.

    • tapperi

      Oikein ihanan näköinen nainen

    • hjemmetti

      KEKSIKÄÄ PAREMPIA PUHEENAIHEITA!!!

    • uknow...

      Lapsi tarvitsee äitiä varsinkin ensimmäisenä ikävuotena. Jokainen kehityspsykologiaa opiskellut tietää mitä tarkoitan.
      Todella itsekästä sanoisin.

    • Mies

      uratykki kusipää..

    • jaahasssss

      ja kiviäki kiinnostaa jonku kaisan imetykset....

      • Raha sumentaa järjen

        Hänen imetyksensä olisi normaalia mutta siitä kieltäytyminen ja synnytyslomasta kieltäytyminen on osoitus välinpitämättömyydestä ja lapsipsykologian osaamattomuudesta. Lapsen huono kohtelu minua ainakin tässä kiinnostaa.
        Siis tämä ihminen asettaa itsensä ensimmäiseksi ja on yllätysvauvasta puhumassa, vaikka itse on sanonut että saa tulla jos on tullakseen. Silloin pitää otta TÄYSI VASTUU lapsen hyvinvoinnista imetyksineen ja vapaineen.
        Jos hän pitää rahantakomista tärkeämpänä niin ei sitten ois kannattanu hankkiutua raskaaksi.


    • kat-kat-kit

      Bisnes-nainen on bisnes-nainen, mutta lapsen etu menee aina, siis aina muun edun ohi. lasta ei voi ohittaa. Meidän jokaisen henkisen kasvun perustaon luotu 0-3 vuotiaana, siis se aina on merkityksellinen, miten paljon lapsi saa äidin/isän syliä, rintaruokintaa ym.
      Silloin kasvaa meidän tunne-elämän pohja, siis luodaan tunne-elämän kehitykselle pohja. Se näkyy sitten aikuisuudessa, mitä virheitä vanhemmat on tehneet. Ja imetys on vauvan turvallisinta ruokaa. Siinä on suojat niin allergialle kuin muillekin sairauksille, kuten diabetekselle.

      Onne vaan tuleville vanhemmille!

    • KTM.

      Tehköön tasan mitä lystää.

      Miksi asian pitäisi meitä muita kiinnostaa?

    • lämpöäjarakkautta

      Lapsi tarvitsee läsnäolevan äidin ensimmäisinä elinvuosinaan. Parhaiten läheisyyttä, niin fyysistä kuin henkistä, tuo vauvalle imetys, lisäksi se suojaa lasta allergioilta tulevaisuudessa.

      itse imetin lapsia pitkään ja rinnat pysyivät kuosissa.Olisin imettänyt joka tapauksessa, vaikkeivat olisi pysyneetkään.

      Jos imetys ei onnistu, hellä pulloruokinta ja sylihoito ajaa melkein saman, ei äidin töihin lähtö synnytysvuoteelta.

      • Voi Kaisa eieiei:(

        Pulloakin tulisi antaa yläruumis paljaana jotta lapsi saisi ihan tuon ihonläheisyyden tuntea. Näin minua kehoitti synnytyslääkäri. Niin että en itse tätä keksinyt, vaan ihan erityisasiantuntija näin sanoi.


      • ett silleen
        Voi Kaisa eieiei:( kirjoitti:

        Pulloakin tulisi antaa yläruumis paljaana jotta lapsi saisi ihan tuon ihonläheisyyden tuntea. Näin minua kehoitti synnytyslääkäri. Niin että en itse tätä keksinyt, vaan ihan erityisasiantuntija näin sanoi.

        Juuri noin, kyllähän niitä keskosiakin pidetään paidan alla, vaikkeivat osaisi imeäkkään, eli nenä-mahaletkun kanssa äidin paidan alle.


      • just...

        lapsii saa saman läheisyyden muös pulloruokinnasta, joka tapahtuu sylissä! ei se imetys sitä lämpöä ja rakkautta takaa, eikä pulloruokinta sitä toisaalta myöskään vähennä!


    • Jenny

      Suosittelen lämpimästi Professori Liisa Keltikangas-Järvisen uutta kirjaa "Pienen lapsen sosiaalisuus". Asiantuntija!

    • ei hyvä

      riskialtis synnyttäjä on 44 vuotias nainen.!!

    • oohhoh

      Ei jumalauta! noi yllätyslapsi otsikot alkaa jo ottaa nuppii. kyllä ihmisten luulis tietävän miten niitä lapsia tulee. sehän on oikein suuri yllätys kun ilman ehkäsyä häsläillään ja mitäs sieltä tuleekaan? nooo, sehän on ylätyslapsi omfg! ylipäätään ketä vittua kiinnostaa joku kaisa ja sen raskaus. tääl on muutenki liikaa ihmisiä ja kokoajan tulee lisää vaan.

    • Taitaa Kaisa nyt ajatella vain itseään ei lastaan.
      Joten onko valmis edes tulemaan noilla kriteereillään äidiksi?
      Haloo... ei lapset tule VAHINGOSSA enää tuossa iässä !

    • oh my

      Äidinmaidonkorvike on ihan yhtä hyvää tavaraa kuin tissimaitokin, joten miksi imettää?
      Kenenkään ei tarvitse jäädä äitiyslomalle, etenkin jos on uraa tekemässä. Mies tai joku sukulainen voi jäädä hoitamaan lasta.

      • niin on joo ja lapses tuntee sun sukulaises paremmin ku oman äidin! haloo teille urpoille, jos niitä lapsia on aivan pakko tehdä tänne valmiiks täyteen maailmaan ni kyllä se on vanhemman vastuu myös huolehtia lapsesta. eikä sysätä sitä kakaraa kokoajan sukulaisille ym tutuille ku ite olla hoitamassa hienoa uraansa.


      • oh my
        j27kpoju kirjoitti:

        niin on joo ja lapses tuntee sun sukulaises paremmin ku oman äidin! haloo teille urpoille, jos niitä lapsia on aivan pakko tehdä tänne valmiiks täyteen maailmaan ni kyllä se on vanhemman vastuu myös huolehtia lapsesta. eikä sysätä sitä kakaraa kokoajan sukulaisille ym tutuille ku ite olla hoitamassa hienoa uraansa.

        Ja miksi sen pitäisi olla juuri äiti joka pitää sen ekan vanhempainloman? Ihan hyvin se voi olla isäkin. Kyllä sen lapsen kanssa ehtii leikkiä töiden ohellakin.


      • Lapsparka

        Väärää tietoa, äidinm aitoa ei korvaa mikään eikä sitä läheisyyttä mikä syntyy äidin ja vauvan välille imetystilanteessa.
        On valmis laiminlyömään lastaan mammonankiilto silmissään.
        Ei lasta tuollaiselle.
        Miksi ihmeessä oli hankkituduttava raskaaksi kun ei aio olla edes lapsen kanssa äitiyslomalla.


      • mitä vielä

        niin. miksi imettää? miksi ylipäätään huolehtia omasta lapsesta kun sukulaiset on keksitty? miksi enään edes kannattaa itse synnyttää kun kuitenkin eletään jo 2000lukua ja koeputki hedelmöityskin onnistuu? miksi tekisin enään mitään lapseni takia kun minulla on jo hieno ura.


      • :=O

        niimpä. erittäin hyvä idea. miksi sukulaiset ja mies ei voisi imettää ja hoitaa lasta kun äiti on tekemässä hienoa uraansa. äiti voi varmasti tuntea onnistuneensa kasvatusessa kun lapsi kysyy isältään, isi kuka toi täti on? isi voi siihen sit nopsaa tokasta et sun äitishän se, ei vaan ole pajon näkynyt kun se ura nyt tuppaa vähän oleen kaikkikaikessa.


    • ihmetyttää

      Uskomatonta tekstiä täällä keskustelupalstoilla kyllä on. Eikö voitaisi keskustella asioista niinkuin aikuiset? Ei täältä tosiaan kannata aikaansa tuhlata ja luulla löytävänsä fiksua keskustelua. Mutta onnea Kaisa ja Kimmo!
      Ihmiset miettikää vähän ennenkuin kirjoitatte mitä mieleen ensimmäisenä tulee! Oletteko itse niin täydellisiä että voitte toisista noin inhottavasti puhua, vai kateuttako se on naista kohtaan joka pärjää elämässään ja itsellänne ei välttämättä näin hyvin mene?

      • Lapsen etu ensiks

        Minusta tuon rahanahneen ihmisen puheet kuulostavat hirviön tekstiltä. Mitä tuommonen lapsella tekee kun ei huvita olla edes lapsen kanssa äitiysvapaalla eikä huvita imettääkään. Typerä kana koko tyyppi.


    • tyhmä kansa

      voi luoja ootte kyllä tyhmiä, tällasesta aiheesta pitää tehä oikee etusivun juttu. ketä vattua kiinnostaa imettääkö joku lastaan vai ei, se on jokasen ihan oma asia. antakaa ihmisten olla rauhassa

    • mart21

      Kiinteistökuningatar !!! Kuka hänet on kruunannut kuningattareksi ja kuka on kuningas.
      Typeriä tämän ajan tositv-viihteen tekemiä paperitähtiä.Kansa menee halpaan ja lehdet tekee rahaa tälläisella typeryydellä.
      Typerä rahvas seuraa näiden paperitähtien elämää.

    • divid

      Eiköhän tuo ole ihan hänen asiansa. On vissiin jutun juuret vähissä, kun pitää ruotia asiaa, jolla ei ole merkitystä kellekään muulle kuin tuolle mikälie liskille.

    • lastenhoitaja

      Kaisa kuuluu kastiin Tuksu... että nää jaksaa... ei Kaisa jaksaisi enää äitinä ollakaan kokopäiväisesti ko on jo mummuihminen. Pakenee työhön äityyttä... että näitä ei tavis vaan jaksa..

    • ei kuulu muille

      Eiköhän se ole jokaisen oma asia imettääkö vai ei. luulis maailmassa olevan tärkeempiäkin asioita kuin puuttua toisten imetyksiin!!!

    • ....

      Kuka siellä sitä vauvaa yöllä syöttää sitten ja vanhempi nainen ei jaksa enään valvoa kuin nuori se on fakta. Kyllä siinä saa Kaisa olla valvotun yön jälkeen skarppina aamulla, kun vauva alkuun valvottaa.
      Äitiysloma on kyllä lapsen etu, en ymmärrä tota asiaa...miksi ura on omaa lastaan tärkeämpi, vai eikö äidinvaistot vain muuten toimi?
      Vauvaparka sanon mä.

    • ymrdmrydm

      Kuinka pitkällä raskaus sitten on?

      Jos se on ihan alkuvaiheessa, keskenmenon riski on aika suuri.

      Se on jokaisen oma asia, pitääkö äitiyslomaa ja imettääkö. Pääasia että lapsi kasvaa rakastavassa ja turvallisessa perheessä.

    • Sääli lasta

      Vai ei aio imettääkään, mitäs ihmettä tuommonen ämmä tekee lapsella kun ei aio olla lapsen kanssa äitiyslomalla eikä imettää ja kaiken lisäksi valehtelee kun uskottelee itselleen että äidinmaitokorvikkeet ovat yhtä hyviä kuin äidinmaito. EIVÄT OLE! Äidinmaidossa on tuhannesti enemmän antidioksiineja jotka suojaavat lasta pitkän aikaa taudeilta, niitä ei noissa korvikkeissa ole.Ei ikinä samanlaatuista mikään korvike ole äidimaidon kanssa.
      Luuleeko tuo ämmä olevansa joku hyvä jätkä vai mitä kun ei edes halua pitää äityslomaa. Inhoan tuommosia nykynaisia, joilla on pallot hukassa ja karriääri noussu niin hattuun että ovat jo enemmänkin hirviöitä kuin ihmisiä, rahankiilto silmissä ne kulkee ja jätkittelee.
      Ei lapsia tuommosille.

      • iskä kotiin.

        Mieskin voi imettää.


      • kj
        iskä kotiin. kirjoitti:

        Mieskin voi imettää.

        vai niin


    • ...

      KETÄ VITTU KIINNOSTAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Karu totuus

      Snookin raskautta koskeneita kommentteja myötäillen. (Joan Rivers: ”My God, Snooki is pregnant! Even Rick Santorum wants her to abort.”):

      Voi hyvä luoja! Kaisa raskaana, jopa Päivi Räsänen haluaa hänen tekevän abortin.

    • taavis

      Lehmä on lehmä....aivoton

    • sopissille

      Eiks se vois myydä sen muksunsa jonnekin arabimaahan homojen orjaksi.. Sais talouttaan vielä parempaan tasapainoon ja utareet säästyis nussimiskunnossa. Se olis retee bisneshenkinen teko.

    • elämä on,.,

      on se hianoo ku laps on teini-ikäinen niin mamma jää eläkkeelle niin o helpompaa vahtia teinin tekemisiä, mutta kaikkei hianointa o ku kaisa ei aio imettää eikä ottaa mammalomaa lapsen takia, ei muuta ku kehdossa kärrätään beibi vaan päiväkodin pihalle ja tuttelia naamaan niin hyvä tulee, mitä sitä nyt pennun takia lomia pitämään ku tarttee rahaa takoa, sitten on hyvä nauttia kaheksankybäsenä työnsä hedelmistä ku on rahaa millä mällätä eikä rikostuomiot taikkas konkurssit enään ole mainetta pilaamassa, yheksänkybäsenä sitten kasataankin jo multaa naaman päälle ja kapas vaa ku se laiffi vilahtikin siinä sivussa kissoja paimentaessa

      • turvatussu

        mikäs uo suoja raja?


    • tosi asia että

      Halusi vain uutisellaan tuoda esille, että on RASKAANA mikä on jo sinänsä uutisena melko suuri kun 44 vuotias kykeni tulemaan raskaaksi. Hän tällä viestittää olevansa vielä hedelmällinen ja olevansa vielä kuin nuoret naiset konsanaan. Säälittää nää vanhenevat naiset jotka ei osaa vanheta normaalisi ja arvokkaasti. Haluavat vain peitellä väistämätöntä ja pelko venhenemisesta näkyy säälittävänä lehtien lööpeissä tällaisilla kaiken maailman tempauksilla.

      • titi-tyy

        Jos on hedelmällinen niin on. Ei voi siltä osin vanheta väkisin.
        Itse olen 54 ja kuukautiset vielä ihan säännölliset. Toivoisin kuitenkin pääseväni niistä vähitellen eroon. Että osaisin vanheta normaalisti ja arvokkaasti.


    • akka mökilt..

      liskin paikka on kotona hellan ääressä, joka laittaa ruokaa ja pesee sinappikoneen takapuolen ja pyykin, on ehdottomasti oltava mökillä ainakin 3v ja tiukanpaikan tullen lisää, joo ja mitäs lapsen isä tekee, eikun kotaia ja vaippa kännyyn perk....outoo porukkaa kun virka tärkeempi kuin pennut jumankuta en muuta sano saatana..

    • impi umpio

      Miten niin Yllätysraskaus ??? hei haloo, jos nussii miehen kanssa, niin voipi tulla raskaaksi.Onko se todella Kaisalle ollut yllätys???

    • cattityttö71

      Onnittelut! Lapsi on aina lahja :) Itse olen 40 v ja viimmesillään raskaana. Aion myös tehdä äitiyslomalla jonkin verran töitä, mutta aion kyllä imettää ja vauva kulkee mukana. Imettäessä mukavasti kilot karisee ja kroppa palautuu entiselleen. Ja lapsi saa taatusti tuoretta maitoa. Terveellisyydestä en kyllä enää nykyaikana mee takuuseen (kemikaalimaailma).

      Mutta koskaan ei kannata olla ehdoton etukäteen. Yllätyksiä voi tulla vastaan ja asiat ei menekään suunnitellun mukaisesti. Olenkin luvannut tehdä töitä jos synnytys menee hyvin. Vauva on terve, nukkuu hyvin ja kaikki muutenkin ok. Asiat päivitetään sitten synnytyksen jälkeen ja niillä eväillä mennään.

    • 6 lapsen äiti

      no ei kovin rakas jos ei imetä !

      • ....

        siis huhhuh!!! sinun mielestäsikö rakkauden määrittelee imetys? kaikki ei edes voi imettää ja hekö eivät rakasta lastaan. Minä aiankin tunnen muutaman erittäin terveen, rakastetun, onnellisen ja iloisen lapsen, jotka ovat syystä tai toisesta korvikkeella kasvaneet. Vastaavasti tunnen allergisia, korvatulehduskierteisiä, oppimisvaikeuksissa olevia imetettyjä lapsia. Kannattako tästä lapsen ruokinnasta tehdä isompaa numeroa kuin se on? Rakkaus lapseen on ihan muista jutuista kuin imetyksestä kiinni. Mutta jos haluaa omaa mieltään rauhoittaa sillä, että rakastan lastani, koska imetän, niin ihan vapaasti!


    • Irjaliisa

      Äidinmaidossa on tärkeitä aineita ja vasta-aineita myös sairauksia vastaan. Pienen vauvan immuniteetti on hyvin kehittymätön ja äidinmaito sen takia tosi tärkeää. Puhumattakaan siitä läheisyydestä mitä vauvan ruokinnassa syntyy. Jotenkin tuli sääli tuota vauvaa. Minkä ihmeen takia täällä jotkut pitävät äitinä olemista jonain "alistumisena"?? Jos lapsen hankkii niin onhan siitä pidettävä huoli. Jotenkin kylmän sydämetöntä tämä aika - ei anneta sitä mitä lapselle kuuluu - ei aikaa, ei vaivannäköä eikä muutakaan.

      • Ei normaalia enään

        Oletkos joltain 1940luvulta. Vaiko uskis?
        Vai, saatko nautintoa imeskelystä?


      • fgdfs
        Ei normaalia enään kirjoitti:

        Oletkos joltain 1940luvulta. Vaiko uskis?
        Vai, saatko nautintoa imeskelystä?

        Tekeekö inhimillinen lapsestaan välittäminen henkilöstä vanhanaikaisen? ja miten uskonto liittyy tähän aiheeseen. Ja kaikkihan sitä nautinto imeskelystä saa mutta imettäminen ei välttämättä niin nautinnollista ole.
        Mene sinä perkeleen pissis aikuistumaan takaisin kotiin.


    • ei riippareita

      No, huh. Olipas taas aloitus?
      Eletään sentään 2012 lukua. Miksi helvetissä naisen pitäisi muuttua joksikin imetyskoneeksi, kun sen sijaan voi olla työelämässäkin mukana.

      Jostain syystä tuo naisten itsetunto on jäänyt huonoksi.

      Itse en halunnut, että joku roikkuu ikenillään mun kehossa kiinni. Ällöö. Oli sitten mies tai, pentu. En hankkinut kumpaakaan.
      Olen nainen. Onnellinen nainen.

      • IQIQIQIQ

        No oletko tehnyt IQ-testin, tee se ensin ja puhutaan sitten uudelleen.


      • defbg

        Niin valitettavasti eletään 2012 lukua, kun kaikki naiset on saatanan tyhmiä lehmiä. Nainen on luonnostaan tarkoitettu imettämään lastaan, ei pelkästään sen takia että lapsi saa ravintoa ja hyvän vastustuskyvyn, vaan myös sen takia että äidin ja lapsen välille syntyy side.
        Ja millä helvetin tavalla imettäminen alentaa naisen itsetuntoa. Siinähän vasta itsensä naiseksi tuntee.
        Sinä olet sitten vaan niin saatanan outo.


      • glandula mammae

        Hei, ja kiitos sinulle, että olet tehnyt universumille palveluksen. Olet päättänyt olla jatkamatta geenejäsi ja vääristynyttä maailmankuvaasi -ja se on meidän kaikkien etu. Voi kun kaikki kaltaisesi osaisivat toimia yhtä vastuullisesti!


    • Epäviisasta, Kaisa

      No näyttää siltä että tuo Kaisan mies ainakin on orja-Kaisan ikioma sellainen.
      Äitiyslomat ja imettämiset kuuluu miehelle, Kaisan miehelle, tottakait.
      Toivon kyllä että tää tää nainen viisatuu tuossa odotuksen aikana ja lukee lapsipsykologian alkeet.
      Ottais vaikka yhteyttä johonkin pätevään lapsipsykologian erityistuntijaan.
      Lapsipsykologian alkeiskurssi pitäis olla pakollien kaikille odottaville äideille ja isille.

    • äiti 3 kertaa

      No, äidinmaitohan on se lapsen paras maito, mutta kyllä niistä vauvoista ihmisiä kasvaa vaikka sitä äidinmaitoa ei olisikaan. Pääasia että tulee ruokittua.

      Itsekyllä imetin mielelläni. Kahdelle ensimmäiselle ei kyllä kauan aikaa maitoa riittänyt, kolmatta imetin 9 kk ja olin silloin "vanha" äidiksi. Mutta hyvin meni eikä rinnat jääneet roikkumaan.

    • Miesxxxxx

      Eiköhän se ole jokaisen oma asia imettääkö vai ei. Vittuako se kenellekkään kuuluu. Paskanjauhamista mahtuu maailmaan aina, mutta antaa katkerien horojen jauhaa kerran ei heillä muutakaan elämää ole.

      • Lapsen etu ensin

        Ei se ole oma asia imettääkö vai ei ja onko äitiyslomalla vauvan kanssa vai ei, se on sen LAPSEN ASIA.
        Lapsen etu menee tässä äidin turhamaisuuden ja rahanhimon edelle.
        Edelliset lapsensakin sanoi imettäneensä vain siksi että oli köyhä ja äidinmaito oli ilmaista, siis ei tainnut olla silloinkaan kyse lapsen edusta, vaan siinäkin oli kyse äidin talaudellisesta edusta.


      • fjdks

        Ei millään pahalla, mutta kyllä se kuulostaa siltä, että se olet sinä, kuka olet katkera.


    • kkkkkkkkkk

      Imettäjä orja..? Aika rajua...

    • :O

      kivetkin kiinnostaa enemman kun kiinteistölutka kaisa!

    • kaksi nuppuu

      Ihmettelen miksi Kaisa ei meinaa imettää lastansa!! Kyllä äidinmaito on parasta ravintoa ekana kuukausina lapselle.Helppoo ja huoletonta ruoka on aina saatavilla!Lieneekö Kaisalla mielessä vaan omat muodot!!

      • Yllätyslapsukainen?

        Onko tämä lasonen toivottu lapsi, Kaisahan kertoi, ettei uskonut enää tulevansa raskaaksi ja tuleva isäkin kalpeni kauhusta? kun kuuli uutisen.


    • Ufo

      Onnea vaan Kaisalle,tähti se on iltatähtikin, kyllä tälle galaksille mahtuu.

    • Ihqua!!

      Ihana ikä tulla vielä kerran siunatuksi vauvelilla, onnea Kaisa!!! Nuoruuden typeryydet takanapäin, elämänkokemusta ja äitinä olemisen kokemusta löytyy ja viikonloppubiletykset varmaan enimmälti biletetty. Talous vakaa ja hyvä työ, rinnalla auttava mies, joka korvikkeen ansiosta voi osallistua lapsenhoitoon omalta osaltaan. Vauvalla on varmasti hyvä olla!

      Mitä synnyttäjän "riski-ikään" tulee, ainoa kohonnut riski on downin syndrooman mahdollisuus, mutta sekin pystytään seulonnan avulla minimoimaan tehokkaasti, jos synnyttäjä itse niin haluaa. Tässä tapauksessahan synnyttäjä ei ole enää ensisynnyttäjä ja painoindeksi ja kunto ainakin ulkonäöstä päätellen hyvät.

      Mitä synnyttäjän riskeihin tulee noin ylipäätään, niin ylipaino, elintasosairaudet, erilaiset riippuvuudet, mielenterveysongelmat, mahdolliset muut sairaudet jne. lienevät aika yleisiä kuitenkin ikään katsomatta. Monen raskaus päätyy keskenmenoon niinikään ikään katsomatta.

      Eikä se kenestäkään sen parempaa äitiä tee, vaikka nyhjäisi kakrun kanssa 24/7 kotona istuksimassa. Ehkäpä laatu korvaa määrän, kun ei taritse koko ajan vauvan vieressä istuksia ja isäkin pääsee jo pienestä pitäen mukaan lapsen elämään. Tuskinpa tuo turvatonta oloa vauvalle antaa. Äitiyslomahan oli vielä 70-luvulla Suomessakin se pari kuukautta, jonka jälkeen työhön mentiin, imetit tahi et.
      Ja mitä nuorempi äiti, sen enempi haluaa vielä kokea uusia juttuja ja viikonloppujuhlimisia ym. Kokemus, että lapsi rajoittaa on varmasti yleisempää nuorempana kuin vanhempana, kun tietää jo mihin on päänsä survaissut.

      Pienet lapset pitävät ihmisen nuorena tai ainakin nuorekkaana. Mitä yövalvomisiin tulee, niin mitä vanhempi ihminen, sitä vähemmällä unella pärjää, tämäkin on fakta.
      Ympärilläni olevia nuorison edustajia kun katselen, niin kellon ympäri nukkuminen ei tuota heille mitään vaikeuksia, kun taas vanhemmat veteraanit pärjäävät viiden tunnin yöunilla viikot läpeensä. Nuoriso nukahtaisi pystyyn, jos yrittäisi sinnitellä samalla tuntimäärällä :)
      Ettäs tiedätte...Klmydian Veskua lainatakseni "turpa kiinni, olen vanhempi kuin yksikään teistä..."!!!!

      • ei muuta

        idiootti


    • yrittäjääiti

      Höpöpuhetta, että yhteys lapseen jäisi jotenkin vajaaksi jos ei imetä! Kyllä läheisyyttä ja syliä voi antaa muutenkin kuin imettämällä. Ja on kai lapsella isäkin? Onko isällä ennestään lapsia, jospa vaikka hyvin innokkaasti odottaa pääsevänsä vauvaa hoitamaan? Itse olen kyllä imettänyt lapsiani, mutta tunnen myös äitejä, joille imetys ei ollut yhtään niin luonnollinen ja toivottu tapa ruokkia lasta kuin itselleni, ja ihan kunnon ihmisiä on näistä pullolapsistakin kasvanut. Ja pitkiä äitiyslomia en voinut koskaan pitää, miehen työ vei häntä pitkin maailmoita, ja minun vastuullani oli yksityisyrityksen pyörittäminen. Mummo hoisi lapsia työaikoina jo melko pienistä asti, eikä lapsille mitään traumoja jäänyt, päinvastoin heillä lienee ollut tavallista turvallisempi olo, kun oli monta aikuista huolta pitämässä. mielestäni en ollut huono äiti, eikä lapseni olleet heitteillä tai huonolla hoidolla.

      • näin juuri

        Täälläkin yksi korvikelapsi kirjoittelee ja ei voisi kyllä parempaa suhdetta äitini kanssa olla. Ja niin pienestä kuin muistan suhteemme on ollut erittäin hyvä ja läheinen. Muut haukkui nuorena vanhempiaan, mutta minä löysin murrosikäisenäkin heistä vain hyvää sanottavaa. Päivittäin olen äitini kanssa yhteydessä edelleen, vaikka minulla onkin jo oma perhe. Omaa lastani aluksi imetin ja sitten mentiin korvikkeilla ja nyt meidän pikkuisella on erittäin hyvä suhde sekä isään että äitiin. Hymyjä satelee molemmille, rauhoittuu yhtä hyvin molempien syliin,
        nukahtaa molempien kanssa.Terve on myös ja kasvaa ja kehittyy vauhdilla.


    • .

      Onko ne lapsetkin nykyään jotain leikkikaluja vai? Huhhuh mitä heitteillejättöä.

    • pellekuningatar

      Katsoin viisiminuttia tätä hänen ohjelmaansa, tämä kertoo tästä ajasta jossa elämme. tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.
      Ei tuleva lapsikaan kauaksi puusta putoa, ellei sitten isä ole täyspäinen.

    • isänä olo on hienoo

      Minulle lapseni ovat upeinta elämässäni.

      • kj

        vai niin


    • nyt

      Ainaki oma lapse kohalla kannattasin perinteistä systeemiä,jos ei olis aikaa ainaki äitiyslomaan,minkälaisee tahasa ja mahollisesti jonku mittasee isyyslomaanki jättäsin lapsenteo pois elämä laskelmista,omasta mielestä se aika sais olla takanapäi että saunassa töihi välillä laps tehhää ja jatketaa töitä heti,ne äitit sen vanhemmite titää vaivonee,jotaki etätyötä tietokoneella varmaa voi tiettyy rajaa tehä pienokaiseki hoijo ohes, mut vieneekö yhtenä syynä tää eu rahottamine meijät siihe aikaa takas,ensisijaisiaha tänä päivänä sosiaalievuissaki näkkyy oleva elintasopakolaiset,sitte kotimaa kansalaiset

      • Pisteet hukassa?

        Onks tää vain yks lause?
        Vähän vaikealukusta.


    • Kaisa 10 Hyppö...O

      Katsoin joka jakson. Hyppösen ohjelmaa katsoin 10 min ja ajattelin siinäkö on kaikki Suomalaiset humoristit laitettu riviin.

    • 2x2+(luojatietää)

      Olipas taas tekstiä kerrakseen. Täällä Super-Mamat jauhaa imetyksen aiheuttamista vaivoista, hihhuh. Kas kun ei ne vaivat ole meille rantautunut. Itse en ole äidinmaitoa suuhuni ikinä saanut eivätkä omat lapseni myöskään. En koe olevani mitenkään huonompi äiti vaikka en tietoisesti maitoan ilapsille antanutkaan. Lapseni eivät myöskään ole mitenkään sairastaneet ja normaalisti ovat kasvaneet käyrien mukaisesti.
      Olen onnellinen että Kaisa uskalsi vielä tässä vaiheessa alkaa lisääntymään. Monelle kynnys kun lasten ikäero alkaa olemaan noinkin iso.
      Kaisalle pointsit myös siitä että sanoo ääneen että lapsi ei häntä kotiin saa jäämään, ura ja lapsi kun voivat kulkea käsikädessäkin.
      Itse aion ainakin lapsia maailmaan toivoa niin kauan kun luonto sen minulle suo ja lasteni kanssa olla kotona ja tehdä töitä samalla. Yrittäjyydessä ei äitiyslomille jäädä tai jos jäädään niin ei se yritys odottele niin kuin työpaikka nurkan takana.
      En ole SuperÄiti enkä arvostelemaan mutta jokainen lapsensa hoitaa tavallaan.
      Jos piuhoja pitäisi poikkasta olisi se mielestäni aivan joku muu ryhmittymä kun uranaiset 40

      • Korvike on korvike

        Mulla on päinvastaset kokemukset, toisen lapseni ruokin imettämällä, mutta toista en pystynyt imettämään kun ei ollut tarpeeksi maitoa.
        Se lapsi jonka imetin oli terve ku pukki koko lapsuutensa ajan, mutta tuo korvikeruokinnalla kasvanut oli jatkuvasti tulehduskierteessä.
        Niin että silleen.
        Ja eikö tää nyt ole ihan tutkittu juttu että ädinmaito on parempaa kuin korvikkeet.


      • 2x2+(luojatietää)
        Korvike on korvike kirjoitti:

        Mulla on päinvastaset kokemukset, toisen lapseni ruokin imettämällä, mutta toista en pystynyt imettämään kun ei ollut tarpeeksi maitoa.
        Se lapsi jonka imetin oli terve ku pukki koko lapsuutensa ajan, mutta tuo korvikeruokinnalla kasvanut oli jatkuvasti tulehduskierteessä.
        Niin että silleen.
        Ja eikö tää nyt ole ihan tutkittu juttu että ädinmaito on parempaa kuin korvikkeet.

        Meitä on niin moneksi. Lapselle toki harmittavaa kun tulehduskierre alkaa, mutta ei ole aivan sanottua että pelkkää "tuttelia" juova on automaattisesti tulehduskierteessä. Kaippa siihen liittyy myös muut ympäristö seikat. En ole asiasta väitellyt tohtori vaan maalaisjärjellä toimiva tavallinen äiti. Lapseni eivät ole ikinä olleet karantteenissa kotona vaikka kaikki tipu ja sorkka flunssat on jyllännyt.


    • Itsekkyyttä

      Ihan sama, että imettääkö vai ei.

      Mutta. 44 on aivan liian korkea ikä tulla äidiksi. Pitäisi ajatella LASTA. Ymmärrän, jos on rakastunut ja tuntee itsensä juuri nyt terveeksi ja nuorekkaaksi. Mutta ei enää lapsia tuossa iässä. Puhun kokemuksesta.

      • joopa joo

        Maailmansivun lapsia on hankittu yli nelikymppisenä tai ei hankittu vaan saatu.

        ...ja aion tehdä kaikkeni, jotta hänellä on hyvä olla... kommentti on korni jos ei luo läheistä suhdetta lapseen, koska siihen on hyvä mahdollisuus nykyisin ja voi olla hoitovapaalla..,


    • miten muka aiot elättää lapsesi ?
      Imettäminen on vauvalle ensiarvoisen tärkeää alusta asti.
      Jos ei vauvasi saa äidinmaitoo miten luulet et pysyy
      hengissä?

    • en ole mitn mieltä.

      En ole mitään mieltä mistään Kaisa Liskistä: en tiedä kuka on Kaisa Liski ja inhoan yli kaiken tosi-tv:ta, jotka ovat mielestäni vain ilmainen mainoskanava yrityksille ja halpaa viihdettä tv- yhtiöille tuottaa. En tosiaan ymmärrä, millaiset ihmiset jaksavat katsella tosi-tv:ta. Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa katsoa taviksia valmistamassa ruokaa, myymässä asuntoja, etsimässä deittikumppania tai lomailemassa Turkissa... Milloin tosi-tv- buumi loppuu?

    • tuolla naamalla vois pysyä jo aivan hyvin kotona. anna sentään lapselle lapsuus vaikka olet kuin itsekäs. ei hän ole tänne pyytänyt. sinä olet yksi toisesta joka lapsen on alulle saattanut. tulet varmasti huomaamaan oman virheesi. sitä niität mitä kylvät. en osaa kunnioittaa "äitiyttäsi". hyi

    • ))))))))))))))))))))

      Vitun muija siis oikeesti menee töihin eikä imetä lastaan se lapsi tarvii äidin maidon ravinteita ei vitsi mikä idiootti!!

    • egooigihorhepioreior

      hankkikaa elämä.

    • ei hyvä

      44-vuotias on kerännyt elimistöönsä jo niin suuren määrän kemikaaleja ja myrkkyjä, jotka siirtyisi imetyksessä lapseen, joten parempi vaan kun ei imetä. Mikään luomuemäntä kun ei näytä olevan, vaan kaikenlaista tököttiä on tullut naamaan ja muuallekin tupsuteltua.

      Muuten olen sitä mieltä, että lapsi adoptioon, jos lähtökohdat on tuollaiset.

      • Kuka.

        Meistä voi tietää imettääkö Liski,vaiko ei? Liski sai lehden haastattelusta kivat rahat,vain kertomalla ettei aio imettää. Fiksu nainen.


    • Kaisafani

      Oletteko tulleet ajatelleeksi että Kaisalla saattaa olla silikonit? Ehkä siksi ei halua imettää ja ottaa ylimääräisiä riskejä.

      Onhan 44v aika korkea ikä tulla äidiksi, mutta Kaisa on niin nuorekas nainen että hänen ollessa 60v kalpenee varmasti monet neli-viiskymppiset rinnalla ulkonäössä....Kaisa tuskin tulee mummoutumaan missään vaiheessa mitä monelle muulle äiti-ihmiselle käy. mielestäni erittäin hyvännäkönen nainen...!!

      • nuff said

        Ei kannata ottaa silikoneja, jos meinaa lisääntyä.


      • efrgth

        Jos se ei kerta halua imettää nii miksi se hommas lapsen?


      • ¤_¤
        efrgth kirjoitti:

        Jos se ei kerta halua imettää nii miksi se hommas lapsen?

        Yllätys raskaus on Suomeksi vahinko.


    • Haistakaa jo!

      Liskin mies imettää sekä vauvaa että äitiä.

    • Huvittava provo,.

      Lapsi ei elä ilman imetystä vaan kuolla kupsahtaa pois.

    • evvk

      jessus sentää,ketä kiinnostaa imettääkö tai odottaako kaisa???
      Kyllä on aiheet vähis......

    • 2 poikaa imettänyt

      että kehtaat viellä tunnustaa, kuka sinun lapsesi hoitaa jos et sinä jää hetkeskään äitiyslomalle, et tekisi koko lasta .Tuntuu ihan kamalalta vaan tuntuuko sinusta siltä että joku vie sun paikan töissä, että ole ainut joka tekee työt.Ei kukaan joka tahtoo lapsen niin ole imettämätä, vaikka pelkääköROUVA ETTÄ RINNAT MENEE KYLLÄ TUOSSA IÄSSÄ RUPSOTTAAVAT .että ei oma lapsi saa imeä rintamaitoa,Sinä varmaan lypsät aamulla päivän maidot vaan pistätkö heti korvikkeelle.

    • Ilmajärveltä joku ?

      jep,"onnea" vaan ,uudesta lapsesta,sekin varmaan vielä joku päivä kaisan ex:llä ,töissä.Tietyistä syistä! mutta asiaan,laitan kaisan myymään taloni saarijärven rannalta,ruokolahdelta,katsotaan mitä julkisuus saa kiinteistön hinnan nousemaan! varsinkin kun kaisa tuntee aluetta jo ennestään,vehkajärvi kun on vieressä.(kyseisen ihmisen tuntevat tietävät) kuka asuu vehkajärven rannalla.ryssät jo useasti olleet taloani ostamassa,mutta evakon perillisenä en periaatteesta myy! ja jos kaisa tarttee rantatonttia vehkajärveltä lapselleen,niin ehkä sekin löytyy,mutta......tontilta voi löytyä jopa kaisaa yllättävä "kultalöytö" ,joka hätkähdyttää
      todennäköisesti kaisankin "onnellisesti",lopun ikäänsä! mutta kaisa kokeneena bisnesnaisena kyllä osaa "välttää muuton pitkäksi aikaa hämeenlinnaan".perhe tapaamiseen kun on laki olemassa,ja mutta siellä voi ehkä päästä vain kanttiiniin myyjäksi! mutta hienolta näyttää kaisan perheonni! että kesää odotellessa!

      • imatralainen A,koulu

        murha AS... kyseisen vistin tekijä mutta hulluja on monenlaisia! en kyllä tykkäis olla tekemisissä,millään tavoilla kys ihmisten kanssa,"venäläinen ruletti" A... takia perinnässä tiedetään itä suomessakin ja kukaan ei voi mitään,ei uskallusta todistaa a,,, vastaan.mihin tämä maaa on menossaa,rikolliset sekoilee,ja kukaan ei uskalla tehdä rikosilmoitusta.kaisalla on näköjään monia tuttuja!


    • malla

      no, pitäähän sitä jotenki itteensä tuoda esille - jos ei muuten niin älyttömyyksillä ja sitähän tältä ihmiseltä voi odottaa

      kaippa se sitten esittelee telkkarissa synnytyksensäkki - kas ku ei pennun alkuunpanoaki esitellyt...

      kautta aikain on naiset synnyttäneet ja ei normaali-ihmiset itsestään tee tuollaista numeroa, mutta onhan täällä Suomen maassa jo muutama älyvälkky tälläkin saralla, - kas ku kasvattaa mainetta - mitäs siitä vaikka kunnia onkin mennyt

      ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu!!!

    • adotiojonossa.

      Olen itse lapsettomuudesta kärsivä, ja kun tälläisen jutun lukee tulee mieleen miksi ei anna arvoa pienelle ihmiselle?
      Lasta ei hinnoitella.
      Kun kerran talous on kunnossa, mikä estää olemasta 100% äiti ja läsnäoleva sellainen.

      Mitä tämä lapsi käytännössä heille merkitsee? amerikassa on pakko mennä heti töihin aika pian, suomessa sentään ei on olemassa sellainen kuin äitiysloma joka on kaikille vauvoille hyväksi ensimmäiset 10-kuukautta että kiintyy vanhmepiin.

      • tjstjr6s

        Mun mielestä tuokin on ihmeellinen asenne. Mitä hemmettiä sinä tiedät hänen läsnäolostaan ja heidän välittämisestään? Ihan normaaleita aikuisia hänen aikaisemmistakin lapsistaan tuli, katsos, jotkut osaa järjestää asiansa, ja pystyy järjestämään asioita.
        Mitä se lapsi heille käytännössä merkitsee? Sinäkin marttyyrina yrität siis väittää, että kyllä sinä välittäisit ja olisit niin hyvä, mutta... Olkoon lapsettomuus kuinka kipeä asia, niin älä nyt sentään tuohon lähde. Kyllä tämä henkilö on ihan jo ollut äiti, kaksi kertaa ja saanut lapsensa aikuisiksi. Joten höpö-höpö ja löpö-löpö. Sinä et tiedä millainen äiti itse olisit, koska et sitä vielä ole, se selviää sinulle ehkä jos ja kun adoptio onnistuu.

        Uskoisin, että varmasti hän tietää mitä tekee, hän on aikuinen 44-vuotias nainen, jolle tämä on jo kolmas lapsi.

        Kyllä täällä on täysin pimeää porukkaa. Katkeria muiden valinnoista mäkättäjiä "kun minä en tuon ikäisenä lasta tekisi niin ei saa kukaan muukaan tehdä!" ja kaiken maailman ennen aikojaan vanhuksiksi rupeavia ihme asennevammaisia, joiden mielestä kaikkien muidenkin pitää tehdä juuri kuten hekin tekevät. He haukkuvat, nimittelevät ja esittävät sitten olevansa aikuisia, he haukkuvat lasten vanhempia jos nämä ovat vanhoja, eli siis niitä lapsia, ja niille lapsille rakkaita vanhempia, ja sitten tekopyhästi esittävät ajattelevansa lasten parasta?!

        Ja sinä, et tunne koko ihmistä etkä koko pariskuntaa! Kuten ei nämä haukkujatkaan tai kuten ei moni muukaan. Todennäköisempää on, että kaikki menee hyvin, koska on aikaisemminkin mennyt, mutta paskaahan pitää aina päästä kaatamaan jonkun niskaan. Väittäisin että etenkin koska se on hyvin säilynyt, kaunis nainen, joka ei pyytele koko ajan itseään anteeksi ja saa huomiota, ainakin naisten kateuden se kirvoittaa, kun se vielä kehtaa olla hedelmällinenkin 44-vuotiaana. Sen pitäisi hokea olevansa vanha, antaa hiusten valua maantien harmaina ja rasvaisina poskia pitkin ja lihoa 20 kg niin jo kelpaisi suomalaisille naisille, kun se vielä hokisi miten vanha, ruma ja lihava on ja tuntee itsensä huonoksi, eikä ainakaan olisi julkisuudessa ja saisi palkkaa! Joopa joo... Miehillä on ikäkateus ongelma vissiin myös.

        No, mutta. Sinulle omien ongelmiesi takia sitten tulee mieleen, ettei he muka anna arvoa omille lapsilleen. Kuka sinä olet siitä mitään sanomaan?! Häpeäisitte, kyllä on röyhkeää ja omahyväistä.
        Sinulla on omia ongelmia mutta ei se tee sinusta muiden elämän asiantuntijaa, ja lehtijuttujen ja tv:n perusteella ei voi tehdä... Tai voi. Aikuiset ihmisetkin on niin s-tanan tyhmiä ja lapsellisia, että niin vaan voi, tuomita ja olla tuntevinaan.

        Mutta paljonko te ajattelette niitä lapsia ja opetatte miten muista puhutaan? Paljonko te ajattelette lapsia ja miten hyvin te opetatte miten muita arvostellaan? Kyllä, oikein oman tien kulkijoiksi: toki lapset saatte elää kuten haluatte ja tehdä aina elämässä omia päätöksiä... Kunhan ne ovat samoja kuin minun tai muuten olette sitä ja tätä ja kaikkea pahaa.

        Kyllä. Minä kärsin myös lapsettomuudesta ja tuli mieleen tällaista juttua lukiessa, että onpas rohkea nainen. Tekee ainakin omat ratkaisunsa, ja myös se että kai hän kokemuksesta tietää mitä tekee. Toivottavasti raskaus onnistuu ja kaikki menee hyvin!

        Että eipä tullut tuommoisia ajatuksia.


    • Huokaisu

      Näitä kommentteja lukiessa tulee mieleen, että mahtaa lapsestani tulla himskatin huono kansalainen... Sain hänet liki 35 ikäisenä, en imettänyt ja menin takaisin töihin, kun lapsi oli 1,5 vuotta... Ja ainoastaan siksi, että ehkäisy petti, maitoa ei tullut, enkä kyennyt maksamaan asuntoa tai laskuja, kun jäin yksin. Lapsi ei ole sairastanut lainkaa, lukuunottamatta asunnon homeongelman aiheuttamia korvatulehduksia. Ja vaikken imettänyt, lapseni sai/saa hellyyttä sylisssä ololla ja nimenomaan LÄSNÄOLOLLA!!!! Ja varmasti isäkin osaa hoitaa lasta, jos toinen haluaa käydä välillä töissä?!

    • Itsekäs akka! Haluaa lapsen, mutta ei halua hoitaa sitä. Ei anna itsestään mitää, mutta ei myöskään saa kokonaista elämää. Kukin taaplaa tyylillään, mutta toi on harvinaisen itsekästä!!

    • Olin 35vuotias kun sain kolmannen lapseni.

      Jo päiväkodissa oltiin lapselleni ihmetelty kuinka sinun äitisi on noin vanha... ja kuinka sun äitisi posket roikkuu alaspäin rumast-- tuon tapaisia kuulin.

      Se otti aivoon kun kahden eka lapsen kanssa ei mitään ilkeyksiä kuulunut. Mutta kaikilla lapsillani olikin kuusi vuotta ikä eroa

      Mutta ei ota aivoon enään. Vanhin lapseni on jo kohta 60:n, poikakin 50:nen ja valittavat hunokuntoisuuttaan.
      Nyt kun tarvitsen apua niin tämä "pahnanpohjimmainen" jaksaa auttaa asiassa kuin asiassa .

      Ivailuja ei kannata ottaa raskaasti, ... vaikka lapsella ehkä on vähän vaikeaa, mutta ei se ikäänsä kestä.Kyllä on hyvä Kaisallakin kun on joku auttamassa sitten, kun ei itse enää jaksa.

    • Narksu

      "EN OLE ORJA" ..Kummallisempaa kommenttia tuskin voi kuulla odottavan ihmisen suusta.
      Mitenkähän äitys voi liittyä orjuuteen..?

    • Onnea onnea vaan

      Lehtijutut on AINA otsikoitu raflaavasti!
      Jokainen joka on kerrankin lukenut sellaisen lehtijutun, jonka taustoja tietää enemmän tai itse on antanut jutun, aina löytyy vääristelyä, toimittajan tulkintaa, virheitä jne.

      Ei kannata ottaa niin kirjaimeillisesti kaikkea, mitä jossain Me Naisissa lukee. Aivan varmasti tämä Kaisakin on kironnut juttua lukiessaan, että mitä hittoa, ei hän ole noin sanonut.

      Ja Kaisalle onnea rohkeudesta. Joku vois sanoa myös, että tyhmänrohkeudesta, ikää kun on. Mutta hienoa, kun JOKU USKALTAA ELÄÄ!

    • Kahden äiti

      Kahden lapsiinsa voimakkaasti sitoutuneen lapsen äitinä tämä kuulostaa käsittämättömältä ja surulliselta sellaisen naisen suusta, joka on saamassa lapsen:

      "En halua sitoa itseäni vauvaan liikaa."

      En voi ymmärtää tuollaista ajattelutapaa lasta odottavalta naiselta. Sitähän se äitiys on, että siihen lapseen luodaan mahdollisimman syvä kiintymyssuhde. Ja nimenomaan sitä se lapsi tarvitsee saadakseen riittävän perusturvallisuuden kokemuksen elämäänsä, mikä taas mahdollistaa terveen perustan lapsen myöhemmälle kehitykselle, aikuisuuteen asti. Monet mielenterveysongelmatkin juontavat juurensa nimenomaan siihen, että tuon kiintymyssuhteen muodostumisessa on ollut häiriöitä lapsen kolmen ensimmäisen elinvuoden aikana. Ja se ensimmäinen vuosihan on niistä se kaikkein kriittisin.

      Kai kiintymyssuhde isäänkin lapselle riittää perusturvallisuuden muodostumiseksi, mutta silloin vastaavasti isän pitää pystyä olemaan riittävän sitoutunut lapseen. Säröjä tulee lapsen kiintymyssuhteisiin, jos sekä isä että äiti molemmat vaillinaisesti sitoutuvat lapseen, ja mahdollisesti jo ensimmäisen elinvuotensa aikana lasta hoitaa usein muutkin kuin omat vanhemmat.

      Itse koen, että jo biologisin perustein äiti on pienelle vauvalle tärkein lapsen ensimmäisinä elinkuukausina. Ja jos ihan todella ajatellaan asiaa vastasyntyneen näkökulmasta, niin se äiti on lapsen syntyessä itsestäänselvästi se läheisin ja tärkein lapselle, koska hän on äitiinsä tutustunut jo kohdussa ollessaan. Äidin sydämenlyönnit, tuoksu, ääni ja kaikki ovat vahvana sisäisenä kokemuksena olemassa lapsen tietoisuudessa. Ja biologisten vaistojen (tuoksut, hormonit?) ohjaamanahan lapsi hakeutuu etsimään ravintoakin äidin rinnoista.

      Jos lapsi saisi itse valita, niin äitinsä hellässä huomassa hän ensimmäiset kuukautensa viettäisi, ja sieltä vähitellen avartaisi maailmaansa ja kasvaisi kohti omaa erillisyyttään tutustuen muihin ihmisiin ympärillään. Ja tämä siis ei tarkoita sitä, etteikö äidin ja vauvan symbioosi mahdollistaisi isän ja sisarusten tutustumisen lapseen ja osallistumisen hänen hoitoonsa jo heti alusta alkaen.

      Omat äidinvaistoni toimivat aikoinaan ihan luonnostaan niin, että en halunnut olla erossa lapsistani pakollista enempää heidän ensimmäisinä kuukausinaan. Siihen kuului luonnollisena osana se, että suurin osa vauvan valveillaoloajasta kului fyysisessä kontaktissa vauvaan. Itselläni se tapahtui luontevasti imetyksen kautta, mutta kyllä pulloruokitulle lapsellekin sitä läheisyyttä voi antaa ihan samalla lailla. Ja sitähän lapsi ei voi liikaa saada. Eivätkö ne äidinvaistot sitten kehity samalla lailla kaikille, vai antavatko jotkut tietoisesti tai tiedostamattaan ulkoisten seikkojen häiritä äidinvaistojensa varassa toimimista? Tällainen kysymys tuli mieleen. Ehkä kyse on molemmista. Tai jommasta kummasta. Tapauksesta riippuen. Yksilöitähän me ihmiset olemme.

      Mutta eniten ihmetyttää ja tekee surulliseksi lapsen puolesta tuo, että ne äidinvaistot mitätöidään jo alkuraskaudessa, ja tehdään etukäteen päätökset imetyksestä ja siitä, ettei lapsi saa liikaa häiritä äidin omaa elämää. Mikä voisi olla tuon pahempaa itsekkyyttä?

      • rakkaat poikaset

        Tässä varmasti asiallisin teksti koko ketjussa. Ajattelen itse täysin samalla tavoin. En kauhistele Kaisan ikää, mitäs ihmeellistä siinä muka on??

        Tosin totta on sekin, että lehdet esittävät asiat siinä valossa, mikä niiden kannalta parhaiten myyntilukuja nostattaa. Mutta jos Kaisan vastaukset ovat olleet kirjailmellisesti noin kuten lehti väittää, ei voi kun ihmetellä rouvan arvoja. Olin ohjelman perusteella saanut Kaisasta sellaisen kuvan, että on hyvä työssään ja ns. teräksenluja uraihminen, mutta myös empaattinen ihminen. Tuota kuvaa kyllä nyt horjutetaan.

        Vielä sekin, ettei jostain syystä kykene (tai esim. tiedostamattomien traumojen tms. takia ei halua) imettää, on mielestäni ymmärrettävää. Tai se, että haluaa osittain olla työelämässä mukana vauvan synnyttyäkin, jos on isä tai lapsen isovanhempi hoidossa tiiviisti mukana ja jakamassa arkea (kuten eräs aamu-TV:n juontaja oli jakanut lapsenhoidon miehensä kanssa onnistuneesti). Tosin siinä vaiheessa, jos jo ennen lapsen syntymää päättää olla imettämättä ja mennä "laitokselta työpaikalle", mennään kyllä aika kauas lapsilähtöisyydestä, ja siitä että "halutaan lapselle parasta".


      • itsekkyydelle raja

        Just noin, loistava kommentti.


    • Matkalla suurella

      Ihanaahan se olisi, kun voisi sen vastasyntyneen kanssa jatkaa kohtuelämää kaksistaan kuin kuplassa ikään...välillä vaan tissi suuhun ja sitten tutitaan ihan ihokosketuksessa...
      Ei hätää pikkuinen, ÄITI on tässä ja ÄITI paapoo ja ÄITI huolehtii pikku paaperon maituliinista. Kaikki luomakunnan muut olennot pysykööt poissa, kun ÄITILLÄ on pikkuinen vauva ja niin vahvat äidinvaistot, että henki lähtee, jos pikkuiseen kajoatte!!
      Ja sit me herättiin ja muistettiin, et ollaanki niitten villielukoitten sijaan ihmisiä, joilla on yhteiskunta pidettävänä kasassa ja maksettava veroja ja kasvatettava niitä mallikansalaisia, jotka kans makselee niitä veroja ja pitää yhteiskunnan kasassa. Viidakon lait kun ei päde meidän ihmisten maailmassa.

      Mitä hyötyy on ensin opettaa penska kiinni äitiinsä ja sitten se kuitenkin joutuu päiväkotiin ja kouluun jne. Parempi vaan oppia jo pienestä, ettei se elämä ole äidin napanuorana roikkumista, koska se ei ole.
      Jos läheisyyttä saa ja ravintoa ja rakkautta, niin ihan sama, ketä ne antaa. Meillä äideillä kun jostain syystä tuntuu olevan niin tabu asia tämä äitiys, ettei kelpuuteta pienokaisten hoitajaksi ketään muuta kun se kohtuhedelmän kantaja itse.
      Itselläni neljä lasta ja viides vatsassa ja jos joku haluaa tulla auttelemaan pienen vastasyntyneen hoidossa nyt kun muutkin ovat vielä pieniä, niin teretulemas vaan. Kyllä sitä rakkautta muutkin osaa antaa kun minä.
      Mitä imetykseen tulee,niin näitten pikkutisujen maito ei todennäköisesti tule riittämään kuitenkaan, kun ei ole tähänkään asti riittänyt, joten varmasti vastikkeilla mennään tissin lisäks.
      Kolmannen lapsen meillä hoiteli aika pitkälle lapsen isä, koska olin pitkään toipilas synnytyksen jälkeen ja nyt niillä, isällä ja pojalla, on aivan ihana suhde. Ovat kun majakka ja perävaunu koko ajan. Hymyilyttää aina kun niitä katselee. Miten muka voisi olla väärin??
      Rakastan jokaista pienokaistani, vaikka en niiden kanssa symbioosissa koko ajan eläkkään. Lapset ovat välittömiä, iloisia ja niillä on äidin lisäksi isä ja isovanhemmat, jotka kaikki ovat olleet tosi suuressa osassa lasten elämää jo vastasyntyneestä. Rikkaus se on mukeloille, kun on monta huolehtijaa, eikä keneltäkään pois. Itsekäs olisin, jos en antaisi muiden lapsiini koskea ja kuvittelisin klaaraavani koko härdellin ihan yksin.
      Ei se rakkaus ole sukupuolesta eikä iästä kiinni. Ja yhtä voi rakastaa useampikin.

      • rakkaat poikaset

        "Ihanaahan se olisi, kun voisi sen vastasyntyneen kanssa jatkaa kohtuelämää kaksistaan kuin kuplassa ikään...välillä vaan tissi suuhun ja sitten tutitaan ihan ihokosketuksessa..."

        Ihokosketusta suositellaan vastasyntyneille nimenomaan, on tutkittu että esim. keskosilla ihokontakti on erittäin hyvä kivunlievitys kivuliaita toimenpiteitä (esim.verinäytteen otto) tehtäessä.

        "Ei hätää pikkuinen, ÄITI on tässä ja ÄITI paapoo ja ÄITI huolehtii pikku paaperon maituliinista. Kaikki luomakunnan muut olennot pysykööt poissa, kun ÄITILLÄ on pikkuinen vauva ja niin vahvat äidinvaistot, että henki lähtee, jos pikkuiseen kajoatte!!"

        Aikamoinen kärjistys! Tällainen käytös on jo melko sairasta- mutta lievemmässä muodossa ymmärrettävää ylihuolehtivuutta esim. ensimmäisen lapsen kohdalla, kun kaikki on uutta ja vähän pelottavaakin.

        "Ja sit me herättiin ja muistettiin, et ollaanki niitten villielukoitten sijaan ihmisiä, joilla on yhteiskunta pidettävänä kasassa ja maksettava veroja ja kasvatettava niitä mallikansalaisia, jotka kans makselee niitä veroja ja pitää yhteiskunnan kasassa. Viidakon lait kun ei päde meidän ihmisten maailmassa.""

        Oletko tullut ajatelleeksi, että pienten vauvojen keskushermosto on nimenomaan erittäin primitiivinen, eikä ole sen kummempi kuin vauvoilla joskus 10000 vuotta sitten? Siihen nähden se verojen maksaminen ja yhteiskunnan pyörittäminen on varmasti näille mukeloille aika yhdentekevää. Pääasia, että on tuttu ja turvallinen hoitaja, ja paljon läheisyyttä. Jos et ole perehtynyt lapsen kehityspsykologiaan, niin voisit olla hiljaa. Miksi se äidin "yhteiskunnan pyörittäminen" eli työssäkäynti on niin helkutin tärkeää juuri sen vuoden ajan, kun lapsen kehitys vaatii stabiiliutta? Voihan siihen myös miehen yrittää saada lasta hoitamaan täyspäiväisesti (harva tuskin edes suostuu), mutta näin ei ole luonto alun perin tarkoittanut. Vai oletatko, että lähitulevaisuudessa miehillekin evoluution seurauksena kasvaa kohtu ja rintarauhaset?


      • ei muuta

        idiootti


      • se siitä
        ei muuta kirjoitti:

        idiootti

        Siis tää idioottikommentti oli tuolle nimimerkille matkalla suurelle.


    • Matkalla suurella

      Sanoithan sen itsekin, hyvä "rakkaat poikaset", eli "Pääasia, että on tuttu ja turvallinen hoitaja, ja paljon läheisyyttä".
      Juuri sitähän yritän selittää, että hyvä ja turvallinen hoitaja voi olla muukin kuin äiti, esim. isä.
      Ja jos nyt oikeasti lähdetään kärjistämään, niin onhan noissa lööpeissä jo kerrottu isänkin synnyttäneen...
      Evoluutio loi mm.merihevosenkin niin, että uros se taitaa poikasen maailmaan pykätä...mutta se siitä...
      jos isien roolia ylipäätään miettii, niin onhan maailma mennyt hurjasti eteenpäin vaikkapa sitten seiskytluvulta, jolloin isiä ei juurikaan synnytyssaleihin päästetty, saati isyyslomia ja -vapaita viettelemään.
      Jos kerran lisääntymään tarvitaan kaksi, niin miksei lapsestakin huolehtimaan? Vai väitätkö, että tulevaisuudessa äideistä tulee yksineuvoisia ja lisääntyvät ihan itsekseen?
      Ja minun täytyykin olla sitten tosi onneton ja kurja, kun kerran äitini vei minut hoitoon jo kaksikuisena eikä voinut töiden takia imettää. Vaihtoehtona olisi ollut kodin menetys ja kurjuudessa eläminen, kas kun ne asuntovelat piti maksaa ja ruoat ja muut hankkia. Eikö sekin kuulu lapsesta huolehtimiseen, että turvataan lapselle koti, vaatteet ja ruoka? Vai yhteiskunnanko ne pitäisi äidille maksaa?
      Eli jos lapsella on se tuttu ja turvallinen hoitaja, niin ei se siitä traumoja saa, vaikka olisikin joku muu kuin äiti.
      Onhan niitäkin äitejä, jotka laiminlyövät lapsensa täysin. Kamala tilanne pienelle, kun äiti ei jaksa/osaakaan olla se tuttu ja turvallinen, eikä muitakaan ole. Miten se luonto mahtaa näiden äitien käytöksen selittää?

      • Matkalla suurella

        Siis tarkoitin tietenkin, että tulevaisuudessa äideistäkö tulee kaksineuvoisia, pieni korjaus tuohon edelliseen...


    • 15

      Vanha pieru voi nauttia jo lapsen lapsistaan.

    • Asiantuntija.

      "Jos sei ei suostu ennää imettämää nii miksi se hommas uuen lapsen? "

      "Vai ei aio imettääkään, mitäs ihmettä tuommonen ämmä tekee lapsella"

      Todella idioottimaisia kommentteja. Ei imettämättömyys ole niin suuri paha etteikö olisi oikeutta lapsia hankkia.
      HYVÄ KAISA!
      Jos toiset haluavat rintansa tuhota niin tuhotkoon. Kaikki eivät halua olla lypsylehmiä rinnat maitoa jatkuvasti tihkuen ja saada majavanhäntä tissejä. Rintaruokinta on muutenkin aivan yliarvostettua. Ei se mitään korvaamatonta kultajuomaa ole.
      Eikä se tee näistä tissiään imettävistä yhtään sen parempia äitejä. Yleensähän nämä narkit yms ovatkin ahkeria imettäjiä. Voi lapsi raukkoja.

      • yritä viisastua

        Noin tyhmää tektiä ei edes asiantuntija pystyis suoltamaan.Onneksi olkoon.


      • sanaoikaisu vain
        yritä viisastua kirjoitti:

        Noin tyhmää tektiä ei edes asiantuntija pystyis suoltamaan.Onneksi olkoon.

        Siis piti olla tekstiä.


      • Liski iski kommentit

        Taitaa olla Kaisa Liski itte joka kirjoittelee iltaisin näitä ääliömäisiä kommenttejaan, joissa puolustelee aivovapaita ajatuksiaan vauvanhoidosta.


    • Viisaanneuvovajaille

      Ei ollut ilta, vaan aamu. Ei näköjään kirjoittaminenkaan edes onnistu ^. Koitappa opetella kirjoittamaan ja toivottavasti saat lisää aivosoluja jostain.

      Te muita tuomitsevat maitokanisteriäidit olette todella kuvottavia, koittakaa viisastua.

      Ei siinä ole mitään pahaa jos haluaa lypsää rauhasistaan eritettä, mutta ei myöskään siinä jos näin ei halua tehdä.

    • .....

      Voi hyvänen aika jos naiset todella ajattelevat että imetys on jotenkin orjan hommaa.

      • kolmen lapsen äiti

        imetyksestä viel. Ei imetys ole haitaksi rinnoille, jos jostain tulee yleensä haittaa nii se on raskaus aika kun elimistö muuttuu yms. Eli turha vedota imetykseen. Tutustukaa asiaan ennen kuin kirjoittelette tänne joutavia


    • jööh

      No hyi h... en halua ajatellakkaa kuka p..ee lörpähtänyttä 44-vuotiasta... yäk. Tuos iäs pitäis jo melkein olla mummo ja vähintään piuhat katkaistu!

      Se on mielipiteeni.

    • minä

      kuvottava akka kaikenkaikkiaan....

    • Aika näyttää

      Jööh,niin sinäkin tulet p**een sitä olevaa/tulevaa vaimoos,kun hän on 44v=)

      Kaisalle&Kimmolle onnittelut syysvauvasta!

    • ihan pihalla

      "Kaksi lasta synnyttänyt Kaisa Liski ei omien sanojensa mukaan halua suhtautua odottavan äidin ohjeisiin ja rajoituksiin hysteerisesti.

      Raskaana oleva Kaisa Liski on päättänyt syödä huoletta myös sellaisia ruoka-aineita, joita monet odottajat välttelevät.

      - Olen syönyt esimerkiksi homejuustoja, sushia ja kylmiä einespitsoja ihan huoletta. Kuukausi sitten olimme Meksikossa lomalla ja söin siellä ostereita, Kaisa naurahtaa.

      - Suomessa ruoka on niin puhdasta, että bakteereja on ihan turha pelätä ja hössöttää. Meksikokin on niin lähellä Yhdysvaltoja, että ruoka on puhdasta.

      Yleensä odottavat äidit välttelevät muun muassa graavattua ja tyhjiöpakattua kalaa, pastöroimattomia maitotuotteita ja kuumentamattomia eineksiä erilaisten bakteeritartuntojen - pääasiassa listeriabakteerin pelossa, koska listeria voi aiheuttaa keskenmenon."

      http://www.iltasanomat.fi/viihde/raskaana-oleva-kiinteisto-kaisa-ei-pelkaa-listeriaa-soin-meksikossa-ostereita/art-1288458756227.html

    • järke peliin

      Voihan v.... Jo on uutisista puute.
      Pitääkö oikein netissä ilmoitella, jos
      joku imettää tai jättää imettämästä.

      • Muovilehmä

        Taitaa nainen olla niin täynnä myrkkyjä; botox, silikoni, akryyli,nailon jne...., että
        parempi onkin ettei imetä ja myrkytä lasta!


    • Eura

      Tommonen ei oo ansainnu lasta, jos ei haluu hoitaa sitä kunnolla.

    • huihai kateus

      Onnea Kaisalle ja Kimmolle. Turha maalailla kenenkään elämää! Kuka vanha äiti tai isä mitä väliä.- Kaikkien vanhemmat eivät edes elä vanhoiksi joten miksi murehtia kakskymppisen mummoiässä olevaa äitiä! Isäni kuoli 36 wee ja ei nähnyt meitä aikuisina eikä lapsen lapsiaan koskaan! Elämästä ei koskaan tiiä kuka näkee mitä ja mihin ikään ehtii vanhempana!! Joten huuh, kateus ja ilkeys kukkii herranjee!! Antakaa jokaisen päättää kohdallaan mitä elämässään tekee ja haluaa! Turha siinä on huudella että 40 kymppinen nainen on vanhus jne. Kaisa on rehellinen kun kertoo miten aikoo lapsensa hoitaa, ne muut vaan salaa lykkii tuttipullon vauvan suuhun, ja muka imettää kokonaan!! Haa, on äityidelle niin kovat vaatimukset nykysin... Ja vammaisen lapsen voi saada kuka vaan, ja lapsi voi kuolla tai vammautua synnytyksessä kaikki ei oo todellakaan itsestä kiinni tässä elämässä! Kuka tietää näkeekö koskaan lapsensa kasvavan aikuiseksi! Ei kukaan, mutta toivoa voi. Kyllä on paljon tyhmiä ihmisiä täällä kommentoinut tätä kaisan juttua! Ettei vaan kateita??

      • nöff nöff nöff

        Onnea Kaihalle ja Kimmolle. Turha maalailla kenenkään elämää! Kuka vanha äiti tai ihä mitä väliä.- Kaikkien vanhemmat eivät edeh elä vanhoikhi joten mikhi murehtia kakhkymppihen mummoiähhä olevaa äitiä! Ihäni kuoli 36 wee ja ei nähnyt meitä aikuihina eikä laphen laphiaan kohkaan! Elämähtä ei kohkaan tiiä kuka näkee mitä ja mihin ikään ehtii vanhempana!! Joten huuh, kateuh ja ilkeyh kukkii herranjee!! Antakaa jokaihen päättää kohdallaan mitä elämähhään tekee ja haluaa! Turha hiinä on huudella että 40 kymppinen nainen on vanhuh jne. Kaiha on rehellinen kun kertoo miten aikoo laphenha hoitaa, ne muut vaan halaa lykkii tuttipullon vauvan huuhun, ja muka imettää kokonaan!! Haa, on äityidelle niin kovat vaatimukhet nykyhin... Ja vammaihen laphen voi haada kuka vaan, ja laphi voi kuolla tai vammautua hynnytykhehhä kaikki ei oo todellakaan ithehtä kiinni tähhä elämähhä! Kuka tietää näkeekö kohkaan laphenha kahvavan aikuihekhi! Ei kukaan, mutta toivoa voi. Kyllä on paljon tyhmiä ihmihiä täällä kommentoinut tätä kaihan juttua! Ettei vaan kateita


      • vauvabuumi 46

        46-v yh 3:n lapsen äiti...ja tapasin miehen(jolla myös lapsia) ja nyt on kova vauva kuume..Tää yhteiskunnan vanhakantainen moraali vain pistää miettimään... Onko sen paineen alla elää normi perhe elämää??
        Olemme nuorekkaita hyvä kuntoisia ja henkisesti terveitä...Tahtois lapsen nyt kun on isä joka on huolehtiva ja rakastava...

        Ymmärrän täysin Kaisan motiivin tehdä vielä lapsi! Ihanaa!!


    • noohnoohnooh

      Eka lapsi liian nuorena ja vika liian vanhana.

      Tulikohan Kaisalle mummo-oireita? Piti hankkiutua raskaaksi, jotta Kimmokin pitäisi vielä nuorena tyttönä uutta vaimoaan!

      Sen todistaa se, ettei oikeasti halua uhrautua vauvansa eteen imettämällä ja antamalla parasta ravintoa!

      Itsekkyys huipussaan

    • ffffffffffffffffffff

      BIMBO BLONDI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
      tää kaisa läski on aivoton blondihuora

    • Äiti ja mummo

      Oli IHANAA saada suloinen tyttövauva 44.vuotiaana. Toiset lapset kun lensivät pesästä niin tämä pieni toi onnea ja iloa perheeseen.

      Nyt hänkin on jo kasvanut, löytänyt oman poikaystävän ja niin elämä etenee.

      Itse olen 63.vuotias ja niin vielä nuorekas ja elämänintoa täynnä ja moninkertainen mummo myöskin.

      Lapsen saaminen on aina onnellinen asia. Ja eihän vanhana voikkaan saada lapsia , täytyy olla hedelmällisessä iässä , silloin se onnistuu!

      • Onneksolkoon

        Näinpä;)


      • marblo

        ihanaa tehdä sitten myöhemmin, on kiva maksaa erinäisiä ja veroja!

        Haistakaa paska, lapset on kauniita mut politikoiminen pilaa sen!


    • kepuli 9

      kyllä nainen on pysyy seksikkäänä ja vetovoimaisena vaikka imettääkin.itse sain kuopukseni 41 vuotiaana ja kyllä voin kertoa että äitiysloma on ollut luksusaikaa.kyllä äitiyslomallikin pystyy ottamaan omaa aikaa.ei tartte katua ettei ollut läsnä silloin kun lapsi oli pieni.kyllä asoioita pitäiusi myös ajatella lapsen kannalta.

    • minkäs sille

      voi joson kiimassa ja munamaistuu kokoajan siinähän unohtuu ehkäisy.

      • ovikello käy jo

        tiiää m issä kaomoissa toiki on PANTU alulle, jos hän olis kansan tulevaisuus, nykyisellä hallituksella ei ole ku Timo Soini.


    • marblo

      No ku kyseessä on raskaus ,etten vois enempää vittuillla, taaas syntyy porvari köyhiä kiusaaamaan. Kai hänellekkin on hommaatu vähintään kotiopettaja
      ja paskaa 18 luvulta?

    • LaamaNaama

      miks toi jätkä häivy jo! vituttsss koko naama
      !

    • Kossukossus

      vähintään nostaa firmasta 6000 ekee ja muut "istuntopalkkiot pääle sekä osingot!

      Juuri teidänlaisia kansaa VIHAA.

    • ABU Mullah

      kiroan sinut ja äijäs, lapsi säästyy.

    • marinelle

      Onnea Kaisalle ihanan poikavauvan syntymän johdosta!Ja Jumalan siunausta.Olet todella kaunis ja tyylikäs nainen.

    • mies.

      "Olin 35vuotias kun sain kolmannen lapseni.

      Jo päiväkodissa oltiin lapselleni ihmetelty kuinka sinun äitisi on noin vanha... ja kuinka sun äitisi posket roikkuu alaspäin rumast-- tuon tapaisia kuulin."


      Normaali ikäinen nainen 35v.
      Mitäköhän pikkuh_uorapissiksiä sielläkin olet nähnyt. Olisit ottanut tukasta kiinni ja heittänyt lähimpään roskikseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      456
      3326
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      436
      3115
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2849
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2202
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2050
    6. 182
      1420
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      81
      1200
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe