Löytyykö toista, jolla on samanlaiset sydänoireet kuin minulle. Eli koko ajan tuntuu kuin sydän hakkaisi keskellä kehoa ja välillä veret hulmahtavat päähän ja heikottaa sekä yskittää. Kuuluukohan tämä oireisto vaihdevuosiin vai onkohan kysymyksessä joku muu sairaus? Verenpaine ja pulssi ovat mitattaessa ihan normaalit. Kaipaisin mahdollisten kohtalotovereiden kokemustietoja. Kiitos etukäteen!
sydänoireita
10
12348
Vastaukset
- myöskin
Olen 52v. ja ihan samanlainen tunne minullakin, muttei kokoajan, vaan päivänmittaan ajottain yks kaks tulee, pitää ihan pysähtyä ja milloin päässä humahtaa, ihan laittaa pää alaspäin. Eikä ihan joka päiväkään. Kuulemma nämäkin oireet ovat vaihdevuosiin kuuluvia. Mutta jos oikein hankalia sinulla, kannattaa tutkituttaa uudestaan tai otattaa kilpirauhaskoe.
- minullakin
joopa joo. itsestäni voin kertoa että en syö enää päivääkään estrogeenilääkkeitä. söin 5vuotta ja kärsin tykytyksistä jopa 200kertaa minuutissa olevia ja 6:n tunnin ajan. arvaa olinko poikki? en selvinny siitä muutoin kuin sähköshokilla sairaalassa ja jopas rauhoittui. tykytykset jatkui ja totesin eräänä kauniina päivänä että niistä estrogeenilääkkeistä ne johtui. siksipä turvauduin luonnonlääkkeisiin vaikka ovatkin kalliimpia. eri nimisiä on olemassa. itse syön soyalife säästöpakkauksessa olevia. tykytykset loppu kuin seinään ja olokin on kuin nuorella tytöllä. ei mielialavaihteluita ja seksikin tuntuu ihan normaalilta. eli luontaistuotekauppaan kipin kapin ja kokeileen että jospa sinullekin olisi tästä apua.
- N52
Onko sinulla myös nopea pulssi? Sehän voi olla tietyntyyppistä verenpainetta. Minulla itselläni ei ole verenpainetta mutta kylläkin nopea pulssi. Syön siihen vaivaan erästä beetasalpaajaa. Mene lääkäriin.
- vastaan
Hei - pulssini ja veranpaineeni ovat aivan kohdillaan. Olen monta kertaa ns. kohtauksen aikana mitannut ne ja hyvät ovat. MUTTA joku tällä palstalla jossain toisessa yhteydessä mainitsi kalaöljyn auttaneen tämänkaltaisiin oireisiin. Minäkin ostin kapselit ja olen syönyt niitä nyt reilun viikona ja kuinka ollakkaan - oireeni ovat todellakin kadonneet. Öljykapselit ovat nimeltään Eye Q ja niitä saa mm. apteekista selostuksen kera. Suosittelen!
- tykytystä myös
vastaan kirjoitti:
Hei - pulssini ja veranpaineeni ovat aivan kohdillaan. Olen monta kertaa ns. kohtauksen aikana mitannut ne ja hyvät ovat. MUTTA joku tällä palstalla jossain toisessa yhteydessä mainitsi kalaöljyn auttaneen tämänkaltaisiin oireisiin. Minäkin ostin kapselit ja olen syönyt niitä nyt reilun viikona ja kuinka ollakkaan - oireeni ovat todellakin kadonneet. Öljykapselit ovat nimeltään Eye Q ja niitä saa mm. apteekista selostuksen kera. Suosittelen!
Huh jo helpotti kun sain tietää että on muitakin joilla sydän tykyttää. Mulla on tullu karmeita sydänmuljahteluja erityisesti nukkumaanmeno aikana ja luulin että sydän kohta pysähtyy. Luontaistuotekauppaan siis. Kiitos vinkistä!
- Liisa 55
tykytystä myös kirjoitti:
Huh jo helpotti kun sain tietää että on muitakin joilla sydän tykyttää. Mulla on tullu karmeita sydänmuljahteluja erityisesti nukkumaanmeno aikana ja luulin että sydän kohta pysähtyy. Luontaistuotekauppaan siis. Kiitos vinkistä!
Joo.. puhutaan aika vähän näistä sydänoireista vaihdevuosissa..jopa lääkärit kieltävät niitten olemassaoloa. Minäkin kyllä huomasi että estrogeeni pahensi niitä ja olen nyt ollut ilman kuukauden. Ovat kyllä vähentyneet mutta eivät kokonaan poissa.En tiedä haluanko edes syödä mitään luontaistuotteita olen vähän skeptinen niihin. Kävin kyllä kardioloogilla ja sydän pitäisi olla terve, niin minusta hormooneistä nämä sydänoireet kyllä johtuvat.
- Helena
tykytystä myös kirjoitti:
Siis voiko sydänoireet johtua estrogeenista? Mulle määrättiin reilumpi estrogeeniannos jokuaika sitten ja sydän on vaivannut todella paljon. Iltaisin ei pysty nukkumaan ilman nukahtamislääkkeen apua sydän paukuttaa tosi kovasti ja muljahtelee. Ajattelin yrittää varovasti pudottaa estrogeenimäärää ja hitaasti lopettaa kokonaan korvaushoidon tai ainakin vähentää reilusti. Minulla on estrogeeli ja keltarauhashormoni käytössä sillä kohtu on tallella. Korvaushoitoa en pysty lopettamaan kerralla sillä vaihdevuosioireet ovat tukalat. Aiemmin käytin luotaistuotteita mutta ne eivät ainakaan minun oloani korjanneet. Minkälaisia kokemuksia teillä on naiset lopettamisesta tai vähentämisestä.
- sydäntykytystä myös
Helena kirjoitti:
Siis voiko sydänoireet johtua estrogeenista? Mulle määrättiin reilumpi estrogeeniannos jokuaika sitten ja sydän on vaivannut todella paljon. Iltaisin ei pysty nukkumaan ilman nukahtamislääkkeen apua sydän paukuttaa tosi kovasti ja muljahtelee. Ajattelin yrittää varovasti pudottaa estrogeenimäärää ja hitaasti lopettaa kokonaan korvaushoidon tai ainakin vähentää reilusti. Minulla on estrogeeli ja keltarauhashormoni käytössä sillä kohtu on tallella. Korvaushoitoa en pysty lopettamaan kerralla sillä vaihdevuosioireet ovat tukalat. Aiemmin käytin luotaistuotteita mutta ne eivät ainakaan minun oloani korjanneet. Minkälaisia kokemuksia teillä on naiset lopettamisesta tai vähentämisestä.
Kävin ostamassa Menolistica nimistä luontaistuotetta ja mieliala ja yleinen fiilis parantui heti. Sydänpompottelu ei kylläkään ole kokonaan loppunut mutta en tiedä onko vaarallista. Tänään vedin minitriathlonin läpi eikä sydän temppuilu yhtään. Inhottavaa kyllä on kun sydän alkaa muljahtelemaan ja olisi kiva tietää mitä silloin kropassa oikeastaan tapahtuu. Olen välillä ottanut betasalpaajaa mutta en tiedä auttaako mitään.
Toisinaan muljahtelu mene ohi kun kävelee pienen lenkin, toisinaan ei uskalla nukahtaa kun herää heti kun sydän "hypähtää". Huh
Kärsin myös turvotuksesta, olen oikeastaan kärsinyt siitä koko ikäni. Huh sekin. - Tuulikki
Liisa 55 kirjoitti:
Joo.. puhutaan aika vähän näistä sydänoireista vaihdevuosissa..jopa lääkärit kieltävät niitten olemassaoloa. Minäkin kyllä huomasi että estrogeeni pahensi niitä ja olen nyt ollut ilman kuukauden. Ovat kyllä vähentyneet mutta eivät kokonaan poissa.En tiedä haluanko edes syödä mitään luontaistuotteita olen vähän skeptinen niihin. Kävin kyllä kardioloogilla ja sydän pitäisi olla terve, niin minusta hormooneistä nämä sydänoireet kyllä johtuvat.
Täytyy myöntää että kun tietää kuinka moni painii saman sydänoireilun kanssa niin alkaa helpottaan. Jo tieto siitä ettei varmaankaan ole ihan luulotautinen. Itselläni beetasalpaajat käytössä joskus puolikas riittää joskus kokonainen. Nykyisin illat pahimmat, mutta on taas aikoja jolloin ei ole ollenkaan oireita. Tsemppiä kaikille!
- outolintuko?
Olen 43-vuotias ja lääkäri totesi että vaihdevuodet ovat osaltani ohi. Ainoa oire jonka huomasin vaihdevuosista oli sydämen rytmihäiriöt, joita oli rasituskokeessakin. Estoreeni-korvaushoito vei rytmihäiriöt pois. Gyne sanoi, että korvaushoitoa voi syödä vaikka koko loppuelämän.
Kävin varjoainekuvauksessakin - kuvannut sydänkirurgi sanoi että on 20 vuotta tulkinnut filmejä ja jos olisin mies niin 99%:n varmuudella sellaiset sivuäänet tarkottaisivat sepelvaltimotautia. Omat sepelvaltimot olivat kuulemma paremmassa kunnossa kuin vastavan ikäisillä ihmisillä keskimäärin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006514
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t313890törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/303305Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3781783- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471043Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11986Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11920- 42889