ihon sidekudoskasvain

ahdistaa_25_v

Minulla todettiin tänään dermatofibrooma oikeassa sääressä. Olen nyt ihan paniikissa kun lekuri sanoi että voin saada tyvisolusyövän. Olen vasta 25 niin kiva kun jo nyt tässä iässä pitää pelätä syöpää. Onko täällä muita joilla on dermatofibrooma tai onko joku sairastanut tyvisolusyövän? Miten tappava tyvisolusyöpä on? Kaikki faktat on tervetulleita.

1

5626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei hätää

hei, olen joskus tautikammoisena ihosyöpiäkin pelännyt, sanon nyt vain tämän ÄLÄ HUOLI!

tyvisolusyövästä terveyskirjasto kirjottaa"Tyvisolusyöpä lähettää hyvin harvoin etäpesäkkeitä. Sen takia siitä parantuu käytännöllisesti katsoen jokainen." Ja näin olen ymmärtänyt että se on ihosyövistä ja kaikista syövistä ns. kivoin. Tai siis ei kai mikään syöpä kiva ole, mutta ei ole niin vaarallinen kuin kuulostaa. Säärestä se olisi helppo leikatakin tosin jos tulisi silmäluomeen tms..

Ja sinun säären dermatofibroomasta samainen sivusto sanoo "Lääkärissä käynti on tarpeen vain diagnoosin teossa. Kosmeettisesti häiritsevät dermatofibroomat voidaan poistaa leikkaamalla. Vaikka itse dermatofibrooma ei muutukaan pahanlaatuiseksi, sen pintaan voi tulla kroonisen ärsytyksen seurauksena tyvisolusyöpä. Sellainen on harvinaista. Epäily herää, jos pitkään olleen dermatofibrooman pinta alkaa karheutua ja hilseillä oudosti."

Joten älä huoli, esim imusolmuke syövän voi saada jos on sairastanut barr-epstein viruksen ja melkein kaikki ovat, joten ota rauhassa.
      Ymmärrän kyllä paniikkisi itse ahdistun kanssa taudeista tottakai, mutta tämä sinun on hyvin pieni mahdolisuus että se syöväksi muuttuu ja jos muuttuu niin se syöpäkään ei kovin tappava ole. Näin olen ymmärtänyt. Ja hyvä kun tiedät nyt siitä säärenluomestasi niin osaat seurata sitä. Alla linkit:
      http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=hpa00037#s2
      http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01028#s1

Älä ole huolissasi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1393
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1360
    3. 76
      1155
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      1096
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      941
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      935
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      36
      889
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      855
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      61
      825
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      821
    Aihe