Minulla todettiin tänään dermatofibrooma oikeassa sääressä. Olen nyt ihan paniikissa kun lekuri sanoi että voin saada tyvisolusyövän. Olen vasta 25 niin kiva kun jo nyt tässä iässä pitää pelätä syöpää. Onko täällä muita joilla on dermatofibrooma tai onko joku sairastanut tyvisolusyövän? Miten tappava tyvisolusyöpä on? Kaikki faktat on tervetulleita.
ihon sidekudoskasvain
1
5773
Vastaukset
- Ei hätää
hei, olen joskus tautikammoisena ihosyöpiäkin pelännyt, sanon nyt vain tämän ÄLÄ HUOLI!
tyvisolusyövästä terveyskirjasto kirjottaa"Tyvisolusyöpä lähettää hyvin harvoin etäpesäkkeitä. Sen takia siitä parantuu käytännöllisesti katsoen jokainen." Ja näin olen ymmärtänyt että se on ihosyövistä ja kaikista syövistä ns. kivoin. Tai siis ei kai mikään syöpä kiva ole, mutta ei ole niin vaarallinen kuin kuulostaa. Säärestä se olisi helppo leikatakin tosin jos tulisi silmäluomeen tms..
Ja sinun säären dermatofibroomasta samainen sivusto sanoo "Lääkärissä käynti on tarpeen vain diagnoosin teossa. Kosmeettisesti häiritsevät dermatofibroomat voidaan poistaa leikkaamalla. Vaikka itse dermatofibrooma ei muutukaan pahanlaatuiseksi, sen pintaan voi tulla kroonisen ärsytyksen seurauksena tyvisolusyöpä. Sellainen on harvinaista. Epäily herää, jos pitkään olleen dermatofibrooman pinta alkaa karheutua ja hilseillä oudosti."
Joten älä huoli, esim imusolmuke syövän voi saada jos on sairastanut barr-epstein viruksen ja melkein kaikki ovat, joten ota rauhassa.
Ymmärrän kyllä paniikkisi itse ahdistun kanssa taudeista tottakai, mutta tämä sinun on hyvin pieni mahdolisuus että se syöväksi muuttuu ja jos muuttuu niin se syöpäkään ei kovin tappava ole. Näin olen ymmärtänyt. Ja hyvä kun tiedät nyt siitä säärenluomestasi niin osaat seurata sitä. Alla linkit:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=hpa00037#s2
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01028#s1
Älä ole huolissasi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042895Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2381538Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus911396- 881312
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401236Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1471172Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121128Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze116950Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89882Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.43763