lohi jossa on nahka toisella puolella?

maaarnio0

Laitetaanko se niin et nahkapuoli alaspäin vuukaan ja uuniin, mutta jos laittaa kermaa tai muuta sellaista sekaan, niin se nahkahan usi kerman seassa ja se kermakstike on sitt nahassa uinutta. Miten tehään?

44

4531

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole koskaan laitanut lohen mukaan kastiketta.
      Olen antanut lohen maustua ensin muutaman tunnin.
      Sitten uuniin nahka ylöspäin, se on siten helppo poistaa kun ottaa
      kalan uunista.

• ´´´´

Eihän nahassa mitään pelättävää ole, kunhan se on hyvin puhdistettu.
      Entivanhaan kalastajaperheessä lohesta perattu ja puhdistettu nahka paistettiin rapeaksi puuhellan päällä, ilman pannua, ja syötiin parempiin suihin, suurena herkkuna.

• fjsdlyhr32423g423g

Jos haluat rapeuttaa, niin: voita pannulle, ja sitten nahka alas sen voin päälle, sitten suolaa lihan päälle kun liha on ylöspäin ja muita mausteita kansi päälle vähäksi aikaa.

Tuollaisella keinolla nahka alas pannulle, ei liian kuumalla, kohtuukuumalla.

• meeriamanda

Jos sä sinne kermaa aijot laittaa niin fileroi nahka pois, herttinen sentään.
      Ja kerma noin 10 minuuttia ennen kuin otat pois uunista.

• bessie*

Miksi ihmeessä nahka pitäisi poistaa, Meeriamanda?

Veitsellä kaapimalla saa nahan riittävän puhtaaksi. Itse usein huuhtelen fileen kylmällä vedellä, vaikka ei se kovin oikeaoppista taida olla.
        Joskus tulee tehtyä heräteostos, ja se sitten lojuukin pari päivää jääkaapissa. Pois en heitä, enkä siinä vaiheessa enää tietenkään pakasta tai graavaa. Hieman epämiellyttävän tuoksuinen file on huuhtelun ja kuivaksi taputtelun jälkeen aivan raikas. Uuniin vain, kermalla tai useimmiten ilman.
        Kermasta voi kyllä valmistaa sen kastikkeen erikseen kattilassakin. Niin usein teen, laajassa uunipannussa se suotta hupenee liikaa.

• meeriamanda
        bessie* kirjoitti:

Miksi ihmeessä nahka pitäisi poistaa, Meeriamanda?

Veitsellä kaapimalla saa nahan riittävän puhtaaksi. Itse usein huuhtelen fileen kylmällä vedellä, vaikka ei se kovin oikeaoppista taida olla.
        Joskus tulee tehtyä heräteostos, ja se sitten lojuukin pari päivää jääkaapissa. Pois en heitä, enkä siinä vaiheessa enää tietenkään pakasta tai graavaa. Hieman epämiellyttävän tuoksuinen file on huuhtelun ja kuivaksi taputtelun jälkeen aivan raikas. Uuniin vain, kermalla tai useimmiten ilman.
        Kermasta voi kyllä valmistaa sen kastikkeen erikseen kattilassakin. Niin usein teen, laajassa uunipannussa se suotta hupenee liikaa.

Näin olen oppinut ja kokkien nähnyt tekevän. Kerma pehmentää nahkan uunissa ja on minun makuuni kamalaa. Eli maistanut olen, ja en pitänyt.

• bessie*
        meeriamanda kirjoitti:

Näin olen oppinut ja kokkien nähnyt tekevän. Kerma pehmentää nahkan uunissa ja on minun makuuni kamalaa. Eli maistanut olen, ja en pitänyt.

Eihän sitä nahkaa ole tarkoituskaan syödä, eikä sitä kokonaisena paistetusta fileestä ihan hevin lautaselleen saisikaan. Nahka mm. pitää fileen koossa ja helpompana käsitellä, esim. siirtää tarjoiluastiaan.

• sitroen.
        bessie* kirjoitti:

Eihän sitä nahkaa ole tarkoituskaan syödä, eikä sitä kokonaisena paistetusta fileestä ihan hevin lautaselleen saisikaan. Nahka mm. pitää fileen koossa ja helpompana käsitellä, esim. siirtää tarjoiluastiaan.

Miksi sitä nahkaa ei muka ole tarkoitus syödä?
        Minä aina syön nahkoineen jos vain hammas pystyy. Ja muistelen, että aina on pystynyt. Siinä nahassahan ne makuaineet on, samoin muissakin vähän epämääräisemmissä osissa. Viimeksi mainuíttu koskee myös lihatuotteita.

• bessie*
        sitroen. kirjoitti:

Miksi sitä nahkaa ei muka ole tarkoitus syödä?
        Minä aina syön nahkoineen jos vain hammas pystyy. Ja muistelen, että aina on pystynyt. Siinä nahassahan ne makuaineet on, samoin muissakin vähän epämääräisemmissä osissa. Viimeksi mainuíttu koskee myös lihatuotteita.

Keitetty tai hautunut kalan nahka on mielestäni jo suun tuntumaltaan niin ällöttävä, etten pystyisi kakomatta syömään. Joten parempi etten edes yritä. En usko, että maustakaan pitäisin.
        Rapeaksi paistettuihin lohennahkarulliin ihastuin jo 60-luvulla. En edes ensin tiennyt, mitä ne tötteröt siinä varsinaisen annoksen vieressä olivat, mutta kovasti pidin. Seuralaiseni kertoi mitä ne ovat, ja tilasi minulle lisää. Niitä tulikin aika paljon, mutta viimeiseen rullaan asti halulla söin. Tarjoilija ja hovimestari tuntuivat olevan todella mielissään kehuistamme, eikä sitä ylimääräistä satsia veloitettu.

Tein tässä taannoin madekeiton kahdesta pikku mateesta.( Hinta 30,- päineen, nyljettynä ja avattuna, maksat erikseen pikkuisessa muovipussissa). Nyt ei varmasti pisteitä tule, heitin maksat pois! Ei vain juuri silloin yhtään houkutellut. Hauen sinänsä mieto ominaismakukin joskus tökkäsee minua.

Lihassa "epämääräisemmät" osat eivät houkuttele ollenkaan. Paistopinnasta tai kastikkeista, sinapista yms. haen lisämaut jos tarvis. Kuitenkin aina "oikeista" raaka-aineista.

Niin ja kypsästä lohesta perkaan aina sen ruskean lihan vai rasvaako se on, pois, kun se ei miellytä silmääni. Maku ei muistaakseni haittaa yhtään, en aina ole viitsinyt pikaista voikkaria tehdessäni sitä poistaa.

• meeriamanda
        bessie* kirjoitti:

Oli tai ei , niin se nyt vaan on äklöä minun mielestäni...se nahka. Missään entiaikojen ruokarafloissa sitä ei nahkoineen kermassa paistettu, ja se nyt vaan ei sinne kuulu on minun mielipiteeni.

Ei ne köökkipoijaat tumpuloineet nahattomankaan lohifileen kanssa, sitävartenhan on työvälineitä.

Puhun edelleen minun saamistani opeista ja keittiömestareiden antamista neuvoista, tehköön kukin miten haluaa, minä teen tavallani.

• bessie*
        meeriamanda kirjoitti:

Oli tai ei , niin se nyt vaan on äklöä minun mielestäni...se nahka. Missään entiaikojen ruokarafloissa sitä ei nahkoineen kermassa paistettu, ja se nyt vaan ei sinne kuulu on minun mielipiteeni.

Ei ne köökkipoijaat tumpuloineet nahattomankaan lohifileen kanssa, sitävartenhan on työvälineitä.

Puhun edelleen minun saamistani opeista ja keittiömestareiden antamista neuvoista, tehköön kukin miten haluaa, minä teen tavallani.

Olen sitä mieltä, ettei ravintoloissa ennen kerman kanssa samalla tavalla läträtty kuin nykyään. Eikä nykyäänkään joka paikassa läträtä.
        En itse useinkaan viitsi edes sitä kohtuullista hintaa maksaa esim. jostain buffasta, kun kaikki lämpimät tarjottavat lilluu halvassa kermassa.

Kotona valmistamisesta minä kirjoitin, ja omasta mahdollisimman helpolla pääsemisen näkökulmastani.

Laitan yleensä kaksi lohifilettä samalla uunin lämmityksellä. Ovesta sisälle, kengät pois, ruokakassi keittiöön ja samalla uuni päälle. Sitten kylppäriin, käsienpesut ja oloasut ym., tavarat jääkaappiin, tuplaleivinpaperi uunipannulle, ei mitään leikkuulautaa vaan fileiden omasta käärepaperista käännän puhtaan osan käsittelyalustaksi, pikku putsaaminen,fileet pannulle nahka alaspäin, ruotojen tunnustelu sormenpäillä ja ruotopihdeillä ne pois, suola ja mustapippuri päälle, joskus harvoin kerma tai smetana tai molemmat jos on jämiä. Silloin usein taittelen päällimmäistä leivinpaperia. Uuniin noin puoleksi tunniksi. Liedellä valmistuu höyrytetyt parsakaalit tai muut.
        Valmiista kalasta heti syötävä annos lautaselle, loput partsille jäähtymään ja sitten siihen leivinpaperiin käärittynä jääkaappiin. Uunipelti omalle paikalleen, useimmiten sitä ei tarvitse pestä.
        Kalan kanssa persiljaa, ruohosipulia, sitruunaa, mitä nyt sattuu kotona olemaan tai mitä teki kaupassa mieli ja viitsin koukata hakemaan. Tilliä harvemmin tekee mieleni.

Jos tulee ruokavieraita saatan vähän enemmän nähdä vaivaa ja käyttää aikaa.

• ,,,,,,

Voe kun sais silakkapiffejä, paljolla tillillä, voissa paistettuja.
      Ihan kuin aikoinaan sanoi piika, aina tuota lohta.

• tiinaex...

aika erikoista se varmaan on jos lohifile laitetaan uuniin uuniin nahkapuoli ylöspäin mutta jokainen voi tietysti tehdä tyylillään suolaa ja sitruunapippuria päälle ja jos haluat laittaa smetana ruokakerma seoksen niin ei muuta kun kaadetaan päälle kyllä se siellä hyvin kypsyy.

• yuyu676778788989

ämä on HELPPOA ja HYVÄÄ, lisäke valmistuu samalla
      "Lasse Mårtensonin uunilohi"

Näitä tarvitaan:

lohifilee (esim. n. 700 g tai vuokaan sopiva pala)
      perunasipulisekoitetta pakasteena (esim. 1 kg tai vuokaan sopiva määrä)
      ruokakermaa 2 dl
      sitruunapippuria
      suolaa
      tilliä (toimii ilmankin)

sitruunaa valmiin kalan päälle

Tee näin:

Lado voidellun (tai leivinpaperilla vuoratun) vuoan pohjalle peruna-sipulisekoitus. Ripottele lohifileen lihapuolelle reilusti sitruunapippuria ja jonkin verran suolaa. Laita lohifile peruna-sipulisekoituksen päälle nahka ylöspäin. Ripottele lohifileen nahkapuolelle reilusti sitruunapippuria ja jonkin verran suolaa. Ripottele silputtua tilliä lohen ja perunasipulisekoitteen päälle. Lopuksi kaada ruokakerma koko komeuden päälle, erityisen varovaisesti lohifileen päälle, ettei mausteet huuhtoudu pois.

Paista 200 asteessa n. 50 min - 1 tunti. 40 minuutin jälkeen kannattaa lisätä leivinpaperi vuoan päälle, ettei tummu liikaa. Kun valmista, irrota nahka fileen päältä ja sitten syömään!

• ei hyvää

no johan tuossa ajassa lohi tulee liian kypsäksi.

• sitroen.

Se irrotettu nahkako siitä sitten vain syödään? Miksi sitten tarvitaan koko file ja ne perunatkin? Antaako ne nahalle jotain makua?

• :))
        sitroen. kirjoitti:

Se irrotettu nahkako siitä sitten vain syödään? Miksi sitten tarvitaan koko file ja ne perunatkin? Antaako ne nahalle jotain makua?

Niin, ja potuistakin syödään vain kuoret. :))

• Lorena*

Parempaa keittoa tuoremakkarasta. Tuoremakkara Korpela, siinä ei ole sitä jauhomössöä, joten keitossa tosi hyvää.

1 l vettä
      1 - 2 kasvisfondi annospakkausta (Vegetable, Fond "du chef)
      500g keittokasviksia (Apetit)
      Kiehautetaan ja lisätään, puristetaan sopia pyörylöitä "suolesta" keittoon, kiehautetaan noin 20min.
      Lisää päälle persiljaa jos sattuu kotoa löytymään. Nam, nam maistuis varmaan jokaiselle. Oikein karppaajan keitto, mitä nyt näkkärin päällä sitten käyttäkään.Iso annos yksineläjälle voihan sitä tehdä puolet annoksesta loput pakastimeen odottamaan uutta keitto päivää.

Sotkeuduin tosta uunilohesta joka on tosi hyvää, mutta välillä soppa on maukasta.

• henrjii

Jos laitan soosia sekaan poistan nahan, helppoa ja yksinkertaista jos on terävä veitsi.

• Kokeilemalla löytyy!

Helpompi versio olisi kai kylmä kermaviilikastike, johon on laitettu runsaasti kuivattua/tuoretta tilliä,sitruunapippuria (ja tarvittaessa suolaa,) ja se seos pannaan jääkaappiin maustumaan siksi ajaksi. Lohifileeseen ko.mausteet lihapuolelle voipaperissa, suljetaan se umpeen ja uuniin n. 40 min., riippuen lohen koosta. Kermaviilikastike laitetaan vasta jälkikäteen uunista otetun lohen päälle. A vot!

• Pirre*

Kaavittu nahka alapuolelle, ja paistn nykyään mieluiten ilman mitään kastikke ita so. kermaa tai muuta..mausteita vaan päälle ja joko paistopussiin, tai sinään vuoassa paistaen..ja lisäksi eri astiasta kylmä kastike.

*Hitsi, tässähän tulee nälkä :(*

• Pirre*

..tai sitten paistan lohen pannulla, sitä mukaa kuin vatsa vetää..ja tuota tartar -kastiketta lisäksi..joskus huuhdon paistinpannun kermalla, kiehautan sen sitten siinä kastikkeeksi..tosi hyvää..en tyykkää enää siitä kalakeittomaisesta uunilohesta joka lilluu kerman seassa..

• helppo pakastepakk..
        Pirre* kirjoitti:

..tai sitten paistan lohen pannulla, sitä mukaa kuin vatsa vetää..ja tuota tartar -kastiketta lisäksi..joskus huuhdon paistinpannun kermalla, kiehautan sen sitten siinä kastikkeeksi..tosi hyvää..en tyykkää enää siitä kalakeittomaisesta uunilohesta joka lilluu kerman seassa..

Miksei kähän kalasta tehdä tuoremakkaroita tai pakastemakkaraa?

Olisi helppoa kalasopanteko kun pusertaisi vain pampuloita keittoon tai pannulle pihviksi.

Vois hyödyntää järvien pikkukalaakin, siinä missä isompaakin.

Ja lemmikeille, viime kesänä kissa oli aivan innoissaan kun ongin mato-ongella pari kiloa särkeä, ahventa ja lahnaakin.

• henrjii
        Pirre* kirjoitti:

Joo pannulla tulee parasta, nahkapuoli ensin rapeaksi, ja sitten lihapuoli ruskeaksi, jos kala on isokokoinen, niin vähäksi aikaa vielä uuniin.
        Jos haluan soosia mukaan, teen lohinyyttejä.
        Voita folion pohjalle, keitettyjä perunoita, ja niiden päälle nahatomia lohenpaloja, tilliä ruohosipulia, purjoa, ja kastikkeeksi sekaan tuorejuustoa, ja smetanaa nyytti vartiksi grilliin

• Pirre*
        helppo pakastepakk.. kirjoitti:

Miksei kähän kalasta tehdä tuoremakkaroita tai pakastemakkaraa?

Olisi helppoa kalasopanteko kun pusertaisi vain pampuloita keittoon tai pannulle pihviksi.

Vois hyödyntää järvien pikkukalaakin, siinä missä isompaakin.

Ja lemmikeille, viime kesänä kissa oli aivan innoissaan kun ongin mato-ongella pari kiloa särkeä, ahventa ja lahnaakin.

Kala oisi jo vanhaa, ainakin minun mielestäni, makkaroina tms jalosteena.

Lohikuutioitahan myydään pakasteena ja olenkin joskus hätäpäissäni kiireessä sortunut niitä ostamaan, oikein hyvää pikakeittoa niistä saikin.

Teillä on vielä vanhanaikainen kissa, meijjän Ocku ei tykänny kuin fileeratusta kalasta korkeintaan, ja nekin pieniksi sipruiksi saksittuina :)

• *
        Pirre* kirjoitti:

Kala oisi jo vanhaa, ainakin minun mielestäni, makkaroina tms jalosteena.

Lohikuutioitahan myydään pakasteena ja olenkin joskus hätäpäissäni kiireessä sortunut niitä ostamaan, oikein hyvää pikakeittoa niistä saikin.

Teillä on vielä vanhanaikainen kissa, meijjän Ocku ei tykänny kuin fileeratusta kalasta korkeintaan, ja nekin pieniksi sipruiksi saksittuina :)

Onko olemassa täällä tuoremakkaraa, jota myydään kuin jauhelihaa?
        Eikö lohi, Norjassa pyydetty, käy perkausmatkan Thaimaassa?

http://www.mtv3.fi/makuja/uutiset.shtml/onko-tassa-jarkea-norjalainen-lohi-kaytetaan-thaimaassa-ennen-suomea?1353419

• Pirre*
        henrjii kirjoitti:

Joo pannulla tulee parasta, nahkapuoli ensin rapeaksi, ja sitten lihapuoli ruskeaksi, jos kala on isokokoinen, niin vähäksi aikaa vielä uuniin.
        Jos haluan soosia mukaan, teen lohinyyttejä.
        Voita folion pohjalle, keitettyjä perunoita, ja niiden päälle nahatomia lohenpaloja, tilliä ruohosipulia, purjoa, ja kastikkeeksi sekaan tuorejuustoa, ja smetanaa nyytti vartiksi grilliin

Kuulostaa hyvältä, nuo nyytit, kiva kun tulee pian kesä ja saapi, nyt mökillä noita grilliherkkuja - nääs nyt ei tässä kerrosasumisessa paljoa kärryytellä sapuskoita pihamailla :/

• Mum miälest toi Mårtenssonin reseptin paisto-aika on vartiv verra liian pitkä.Mut makuasioist ei voi kiistellä.
      Paistan uuniluhen usseen myös tuarejuuston kans.pal tillii,purjoo,ruahosipulii,sitruunapippurii,sualaa ja sit juustohuntu pääl.Mut n.40minuutis se kyl on kypsää.Lorautan kermaa pikkasen paistamisen puales välis.Hyvää tulee !

• meeriamanda

Usein teen noin ja mieluimmin kypsä kala kuin kanakin kuin puoliraaka. Monasti ihmettelen noissa kokkikisoissa sitä paistoaikaa, ei kelpaisi minulle ollenkaan.

Vain silakat kelpuutan nahkoineen, silleistäkin otan pois jne...

• k/k

Onk sul tiatto saak turust osta josta norjalaissi kalapulli?

• meeriamanda kirjoitti:

Usein teen noin ja mieluimmin kypsä kala kuin kanakin kuin puoliraaka. Monasti ihmettelen noissa kokkikisoissa sitä paistoaikaa, ei kelpaisi minulle ollenkaan.

Vain silakat kelpuutan nahkoineen, silleistäkin otan pois jne...

Oleks sää Meeri sitä miält,että tunti paistetaan lohta ?
        ikinä kokeillu,mut 40 minuutis kyl kypsää tulee.
        Kanankonttei paistan tunninki,mut alle 200 astees.

Silakat ilman muuta nahkoines ruatoines ruisjauhos kiäritettyinä.

• leijanna?
        k/k kirjoitti:

Onk sul tiatto saak turust osta josta norjalaissi kalapulli?

Olisiskos nuo bullerot maistamiesi makuisia?
        Lusikkaraavittua kalaa.

Lohennahkapusero.

• leijanna
        leijanna? kirjoitti:

Olisiskos nuo bullerot maistamiesi makuisia?
        Lusikkaraavittua kalaa.

Lohennahkapusero.

Taas päätöntä puhetta minulta.
        Tässä bullien teko-ohje.

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/37996/Fiskekake, kalapulla norjalaisittain/

• Pirre*
        mamma-vaa kirjoitti:

On miunki mielestä tunti likkaa, ainakin 200 asteessa, tulee liian kuivaa, tietysti ei jos paistaa hyvin miedolla lämmöllä ja suuremman kalan....

Siis kanankontei..tuota koipiako tarkoitat :), on nää murteet kivoja...

• meeriamanda
        mamma-vaa kirjoitti:

Laitan uunin 180 asteelle, ja kun ovat olleet lohifileet sellaisen 40 mintsaa... suljen lämmön ja annan jonkuanajan viä olla ns. jälkilämmössä.
        Samoin kanalle.

Juuei, mä perkaan kyllä silakat , ruotoja en syö :))

• Moro !
      Melko varmasti hallist saa !
      Kalapullii emmää ossakka tehrä.
      Syäny kyl olen.Mut net oli hauest tehty.Hyvii oli !

• Pirre*

Olen tehnyt useinkin kalapullia, esim. haesta ja ahvenistakin, - jauhan kalafileet kahteen kertaan, ja lisään sipulin jauhaessa matkaan, sitten vaan kuin lihapullatkin, mutta laitan kermaa korppujauhojen kostukkeeks, sitten maustan taikinan kalamausteilla ja lisään kananmunat..olen tehnyt kalapullia ja -pihvejä samasta taikinasta, ja on hyviä vaikka kylmänä syödä voileivän päällä..

Meillä oli naapurit jotka toivat esim. isoja haukia meille ja kun oli porukkaa paljon syömässä niin miksei ilmainen ruoan raaka-aine oisi kelvannut, ilomielin otin ne vastaan.

• leijanna
        Pirre* kirjoitti:

Olen tehnyt useinkin kalapullia, esim. haesta ja ahvenistakin, - jauhan kalafileet kahteen kertaan, ja lisään sipulin jauhaessa matkaan, sitten vaan kuin lihapullatkin, mutta laitan kermaa korppujauhojen kostukkeeks, sitten maustan taikinan kalamausteilla ja lisään kananmunat..olen tehnyt kalapullia ja -pihvejä samasta taikinasta, ja on hyviä vaikka kylmänä syödä voileivän päällä..

Meillä oli naapurit jotka toivat esim. isoja haukia meille ja kun oli porukkaa paljon syömässä niin miksei ilmainen ruoan raaka-aine oisi kelvannut, ilomielin otin ne vastaan.

Pehmeneekö mahdolliset ruodot?
        En monia asioita niin pelkää, kuin ruotoa kurkkuun.
        On muuten aina minun suussani, vaikka kuinka ruodotonta pitäisi olla.
        Kuin myös jokin ihmeen morkula makkarassa.

• meeriamanda
        leijanna kirjoitti:

Soot kuin mä... jos yksikin hytty on terassilla se tulee mua imppaamaan...perkule ://
        Huomasin et olit kysynyt neiti kattisestamme , viime perjantaina tikit pois, ja pyhänä sit kauluri veke. Voi sitä onnen päivää kattiselle :)) Oli kuin vasikat keväällä laitumella.

Nyt vain seuraillaan alkaako vismaan/märkiin leikkauskohdista, käsitin ettei kaikkea saatu pois... joten mikäpä muu kuin aika näyttää. Tottahan ei pääse karkuun, mut toivo elää :

• Pirre*
        leijanna kirjoitti:

Ei ole ruotoja, eikä tuu ruatoja, mitä jauhaantuvat massaksi mitä nyt oliskin vielä fileroinnin jälkeen, - isotöisiä vaan ovat hauen karmut nitistää pulliksi ynms. harmittomaksi syötäväksi :)

Nyt hyvää yötä, aamulla pitää olla tikkana pientä vahtimassa, tai haen hänet tänne iloksemme ihanan..:)

• leijanna
        meeriamanda kirjoitti:

Soot kuin mä... jos yksikin hytty on terassilla se tulee mua imppaamaan...perkule ://
        Huomasin et olit kysynyt neiti kattisestamme , viime perjantaina tikit pois, ja pyhänä sit kauluri veke. Voi sitä onnen päivää kattiselle :)) Oli kuin vasikat keväällä laitumella.

Nyt vain seuraillaan alkaako vismaan/märkiin leikkauskohdista, käsitin ettei kaikkea saatu pois... joten mikäpä muu kuin aika näyttää. Tottahan ei pääse karkuun, mut toivo elää :

Saisipa neitosesi vielä paljon kultaisia kissanpäiviä, rakas hän on teille.
        Ei sitä ymmärtämätön käsitä.
        Eipä kai tarvikaan. Ei rakkaus pyydä lupaa.

Joo, olemme suosittuja, tosiaan, jos joku möyhäntönkijäinen on lähellä, minä olen sen kohde. Hyips!
        Kerran laittaissani kenkää jalkaan, siellä oli ampiainen. :/

Hyvä on, että toivolle on mahdollisuus. Tänään telkkarissa oli nuori mies, varmaan tuleva, suuri taiteilija, jonka nimi oli Toivo Tonta?

• leijanna
        Pirre* kirjoitti:

Ei ole ruotoja, eikä tuu ruatoja, mitä jauhaantuvat massaksi mitä nyt oliskin vielä fileroinnin jälkeen, - isotöisiä vaan ovat hauen karmut nitistää pulliksi ynms. harmittomaksi syötäväksi :)

Nyt hyvää yötä, aamulla pitää olla tikkana pientä vahtimassa, tai haen hänet tänne iloksemme ihanan..:)

Miuta vain peloittaa ihan ruadoksi asti, että ruoto tarttuu kitusiin.
        Äidin piti kerran mennä päivystykseen, kun niin tapahtui.
        Ei naarata! :))

Kiva päivä sinulla tiedossa, Ocku-killiä muistellen, toivottavasti on onnellinen uudessa kodossaan.

• meeriamanda
        leijanna kirjoitti:

Saisipa neitosesi vielä paljon kultaisia kissanpäiviä, rakas hän on teille.
        Ei sitä ymmärtämätön käsitä.
        Eipä kai tarvikaan. Ei rakkaus pyydä lupaa.

Joo, olemme suosittuja, tosiaan, jos joku möyhäntönkijäinen on lähellä, minä olen sen kohde. Hyips!
        Kerran laittaissani kenkää jalkaan, siellä oli ampiainen. :/

Hyvä on, että toivolle on mahdollisuus. Tänään telkkarissa oli nuori mies, varmaan tuleva, suuri taiteilija, jonka nimi oli Toivo Tonta?

Jaa sellainen taiteilijako on otettava ´silmäilyn alle´? :) Oon ollut tua uudella löytämälläni foorumilla tutustulemassa... on sitten tosi vaikeeta..siinä jää Subinkin entinen keskustelupalsta häviölle, nythän se melki on yhtä alkeellinen kuin tääkin. :((

Chattikin menee niin nopsaan etten ehdi kaikkea ees lukea, vaan harjaantumistahan se vaan vaatii :))

Kaikillahan meillä on omat rakkauskohteemme, meillä sinun kanssasi on nämä pikkuelikot, joillakin jotain muuta. Ollaan onnellisia pikkuisten antamista iloista, niiden jotka ovat jo väsyneet kanssakulkemaan kanssamme. Muistoissa ikuisesti pysyvät

• leijanna
        meeriamanda kirjoitti:

Jaa sellainen taiteilijako on otettava ´silmäilyn alle´? :) Oon ollut tua uudella löytämälläni foorumilla tutustulemassa... on sitten tosi vaikeeta..siinä jää Subinkin entinen keskustelupalsta häviölle, nythän se melki on yhtä alkeellinen kuin tääkin. :((

Chattikin menee niin nopsaan etten ehdi kaikkea ees lukea, vaan harjaantumistahan se vaan vaatii :))

Kaikillahan meillä on omat rakkauskohteemme, meillä sinun kanssasi on nämä pikkuelikot, joillakin jotain muuta. Ollaan onnellisia pikkuisten antamista iloista, niiden jotka ovat jo väsyneet kanssakulkemaan kanssamme. Muistoissa ikuisesti pysyvät

Mikäs se simmottinen foorumi on, kysyy hän, uteliaana?
        Kerro, kerro kuvastin!
        Pliis!

Hitler vihasi kissoja?????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5822
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4374
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2961
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1559
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      66
      1301
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe