Parketin asennusvauhti

Karjalasta kajahtaa 2012

Olemme palkanneet tuntipalkkaisen kaverin asentamaan lukkoponttiparkettia (karelia, jos sillä mitään merkitystä on).

Mikä olisi sellainen keskimääräinen asennusvauhti mitä ammattilaiselta voi odottaa (neliöitä per työpäivä)?

Alustan epätasaisuudet on oiottu joten homman pitäisi olla etupäässä latomista ja sahaamista.

Työmatkoista johtuen en pysty tällä hetkellä kovin hyvin valvomaan mitä työmaalla päivittäin tapahtuu, joten olisi kiva olla joku ymmärrys siitä mitä voi olettaa esim viikossa saatavan aikaan....

13

2674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laergbaldkvb

      Kyl se osaa hommansa valvomattakin.Pyydä urakka koko hommasta.

    • Kuukauden homma

      Ai mitä viikossa saa aikaan ?

      Taitaa olla melkonen Kartano sulla ?

      50m2 päivässä laittaa kuka tahansa. 100m2 laittaa ammattilainen urakalla.

      • öris

        Jos osaat tehdä 100m2 päivässä yksin niin voin saman tien palkata sut!

        Aloittajalle sen verran vihiä että parketteja ei kyllä ammatilaiset koskaan(yleensä) asenna tunti vaan neliö hinnalla. Neliöhinta riippuu sijainnista mutta noin 15-19€m2 on se minkä parkettiliikkeet ottavat. Edellinen herra joka teki 100m2 päivässä meinais 1900€ päivässä.../8 h päivä eli n 240€ tunnissa.....
        Jokainen päätelköön siitä mitä mestareita täältä löytyy....


    • ....

      Nopeus riippuu tosi paljon siitä minkä mallinen asunto on (ympäri kuljettava asunto on erityisen tarkkaa puuhaa, jos koko lattia on yhtenäistä parkettia), miten kynnykset laitetaan, onko putkien läpivientejä ja muita yksityiskohtia ym.

    • sffsfsf

      asennusvauhti on keskim. 40-60 neliötä/ 8 tunnin päivä

      • Nopeaa

        Edellinen arvio varmaan lähimpänä. Jos tilat on tyhjiä , eikä tarvitse leikellä mitään läpivientejä tms, niin yhden keskikokoisen huoneen (12-14
        2) tekee 2 tunnissa. Joten kyllä minä olettaisin että 100m2 asunto on kolmessa päivässä tehty kaikkine ongelmakohtineen.


    • Alvi Kaikkonen

      Kyllä 200m2 kämpän laittaa 1,5 päivässä jos on tekijämies ja urakalla tekee. Saahan sitä nyhtää kahvitauoista/sluibailusta vaikka kuinka kovan hinnan, jos vaan asiakas maksaa...

    • Matto/Parketti.

      Kyllä sitä parhaimmillaan sinne 100m2 hujakoille on päästy.
      Tosin silloin saa olla aika selkeä mesta.

      Asentaja saa reilun 3e neliö Lautaparketin asennuksesta. Laminaatista hitusen enemmän.

      Päivän neliövauhti on keskimäärin jossain 60-70m2 luokkaa.
      Sillä tienaa sen parisen sataa päivässä...

    • Tympeetä hommaa

      Lautaparketin tai Laminaatin asennus on tappavaa työtä.
      Muutaman asunnon vielä laittelee mutta kun on Kerrostalon kolmaskymmenes kämppä menossa niin alkaa pikkuisen etoa.
      Reisilihakset huutaa hoosiannaa ja Polvet narskuu kuin vanhat Oven Saranat.
      Mattotyöt on paljon vaihtelevampia.

      • Anonyymi

        Nyt vuosi 2021. 12 tunnin työpäiviä ja ukoille maksetaan noin 300 päivässä.tämä on nyt uudellamaalla .tiedän mistä puhun.neliöitä tulee keskimäärin 80-90 päivässä.laskekaa mitä mulle jää yrittäjänä.voin sanoo että pärjää hyvin ja ei huolta huomisesta.kaikkien kannattaa perustaa oma firma myös putkifirma on kultakaivos eteläsuomessa.urakoista jää 200 euroo joka tunnille.hävetkää isännöitsijät kun ette kerro taloyhtiön asukkaille kokouksissa totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt vuosi 2021. 12 tunnin työpäiviä ja ukoille maksetaan noin 300 päivässä.tämä on nyt uudellamaalla .tiedän mistä puhun.neliöitä tulee keskimäärin 80-90 päivässä.laskekaa mitä mulle jää yrittäjänä.voin sanoo että pärjää hyvin ja ei huolta huomisesta.kaikkien kannattaa perustaa oma firma myös putkifirma on kultakaivos eteläsuomessa.urakoista jää 200 euroo joka tunnille.hävetkää isännöitsijät kun ette kerro taloyhtiön asukkaille kokouksissa totta.

        Puhut vähän mutta paskaa, niille virolaisille ja muille ulkomaanvahvistuksille kukaan ei maksa mistään työstä 300 € päivässä.

        Taas joku kateellinen mistään mitään tietämätön yrittää päteä täällä.

        Romanialaisille "timpureille" maksettiin yhdessäkin kohteessa 6 € tuntia ja työpäivät olivat 10-tuntisia ja työviikko 6-päiväinen, lauantaina tosin tehtiin vain 8 tuntia töitä.

        Putkifirmoille ei urakoista useimmiten jää paljoa käteen 10% voitto on jo huippuluokkaa ja useimmiten menee liki nollaan.

        Itse olen "putkialalla" pääkaupunkiseudulla ja en todellakaan perustaisi putkifirmaa. Yritysten liikevaihdot ja voittot löytyvät netistä, sieltä voi katsoa ovatko "kultakaivoksia"...eivät muuten ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut vähän mutta paskaa, niille virolaisille ja muille ulkomaanvahvistuksille kukaan ei maksa mistään työstä 300 € päivässä.

        Taas joku kateellinen mistään mitään tietämätön yrittää päteä täällä.

        Romanialaisille "timpureille" maksettiin yhdessäkin kohteessa 6 € tuntia ja työpäivät olivat 10-tuntisia ja työviikko 6-päiväinen, lauantaina tosin tehtiin vain 8 tuntia töitä.

        Putkifirmoille ei urakoista useimmiten jää paljoa käteen 10% voitto on jo huippuluokkaa ja useimmiten menee liki nollaan.

        Itse olen "putkialalla" pääkaupunkiseudulla ja en todellakaan perustaisi putkifirmaa. Yritysten liikevaihdot ja voittot löytyvät netistä, sieltä voi katsoa ovatko "kultakaivoksia"...eivät muuten ole.

        Päätellen siitä, että innokkaana kalastajana näen kuinka putkifirmojen "työautot" (harvoin työajossa näkyvät) kuten uudenkarhea 70 000€ Amarok, joka vetää rantaan 50 000€ Silveriä viikonlopun kalareissua varten, niin voi sanoa, että ainakin osa isä-poika-ja transit yhdistelmistä näyttää tuottavan ihan kivasti. Eikä se transitkaan ole ihan hinnaston pohjimmainen, eikä 3-vuotta vanhempi, koskaan.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe