E-mersu (W211) täristää ja puoltaa

NiinaG

W211 täristää rattia esim. jarruttaessa liikennevaloihin ja puoltaa oikealle. Onko kenelläkään kokemusta, että mistä lähteä vikaa etsimään? Lisäksi olen huomannut, että jos autolla ajaa suoraan niin ratti on hieman vinossa. Voiko näillä olla jotain yhteistä keskenään? Kiitos asiallisista neuvoista jo näin etukäteen!

13

5685

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mbe320cdi2000

Raidetankojen päissä varmaan kumit menneet.

• W211Facelift

Nosta tunkilla vuorotellen eturenkaat ilmaan ja pyörittele ja heiluttele. Kyllä siitä aina jotain selviää, jos on koko ikänsä vaihdellut autoonsa renkaat. Ei saisi olla mitään havaittavia eroja eri puolilla.

Ja kerro aina vuosimalli. W211 Facelift on ihan eri auto kuin "Ei Facelift".

Voi olla joku jarruvikakin, joten ota rengas samalla vaivalla irti ja katsele niitä jarrulevyjä ja -paloja. Eturenkaiden pitäisi pyöriä täysin vapaasti (jos ei ole neliveto).

• NiinaG

Auto on vuosimallia 2004 eli ei facelift.

• remppaaja
        NiinaG kirjoitti:

Auto on vuosimallia 2004 eli ei facelift.

Haiskahtaa paljon kieroutuneesta jarrulevystä tuo tärinä ja puoltaminen myös jarruista mikäli tekee sitä jarruttaessa, jos ajaessa puoltaa, etupyörien aurauskulmat väärät. Vie ihmeessä tarkaskistettavaksi jos kavereirtasi kukaan osaa jelppiä.

• paska kasa

Ei kärsi vikaa olla tuon hintaisessa pelissä,laatua.no ei siis vikaa huototoimenpiteitä,niin sanoo aina nämä pöllöt.

Kärrätkää purkaamoon jos on pienintäkin sanottavaa vai ajatteko menneellä maineella.

• w201

Epäilys, kolautettu kiveen tai jotain. Tärinä jarrutettaessa tietenkin johtuu jarruista. Oisko jarrulevy vääntynyt, melkein ainoa syy. Ja puoltaminenkin viittaa jarruihin. Oletettavasti kulmat pielessä. Ratti nyt voi olle vinossa, jos se on vinoon asennettu. Ja kun se on vinossa, vikaa ohjauskulmissa, raidetanko vääntynyt, tai jotain.

Kiikuta korjaamolle, auto on iteasiassa vaarallinen ajaa, ei menisi katastuksesta edes läpi.

• minä tiedän

Voihan vitsi minulla on tuon pokasahan kanssa sama ongelma se puoltaa, mutta antaa puoltaa ei minua juuri muut puollakkaan.
      Ongelmaan on kuulemma ratkaisuna terän jaon laittaminen, tuosta voisi päätellä mersusi jakohihnan vaihdon olevan käsillä, vai onko siinä ketju kuten minun moottorisahassa.

• näin-

pyörän laakeri

• NiinaG

Jarruttaessa tuo tärinä siis ilmenee. Noin muuten ajaessa kulkee aivan tasaisesti ilman mitään tärinöitä.

• W211Jarrutestaaja

Teeppä jarrutesti jossakin turvallisessa paikassa. Lyö jarru taysin pohjaan ihan hetkeksi n. 30 km/h nopeudessa ja tutki ja etupyörien jarrutusjälkiä. Toista muutamaan kertaan. Saattaa vika yllättäen korjautua tai pahentua ...

• W211Jarrutestaaja
        W211Jarrutestaaja kirjoitti:

Teeppä jarrutesti jossakin turvallisessa paikassa. Lyö jarru taysin pohjaan ihan hetkeksi n. 30 km/h nopeudessa ja tutki ja etupyörien jarrutusjälkiä. Toista muutamaan kertaan. Saattaa vika yllättäen korjautua tai pahentua ...

Pitää tietysti jarruttaa siten, että vain toinen etupyörä lukkiutuu. Oletetaan siis, että toisen etupyörän jarru ei toimi normaalisti. Kyllä sen huomaa, jos tekee kymmenen pysäytystä eri jarrutusvoimakkuuksilla. Mahdollisesti jarruissa oleva kivi murskautuu.

• Tee-Se-Itse

MB 124, 300 TD, puolsi oikealle. Ei enää. Tee-Se-Itse hieroi aivonystyjään ja mietti, mistä puoltaminen johtuu. Mittasi ensin etu ja takarenkaan välin, navan keskeltä keskelle, kummaltakin puolen. Huomasi, että oikealla puolella pituus oli 7mm lyhyempi. Korjaus: alatukivarren toista epäkeskomutteria pyöräyttämällä sai rengasvälin samaksi kuin vasemmalla puolella. Lisäksi muutti pystykallistumaa eturenkaassa hiukan jyrkemmäksi, koska mittauksen mukaan huomasi pystykallistuman olevan 0. Se on helppo todeta, kun auton ajaa suoralle alustalle ja laittaa pitkään vatupassiin kaksi samanmittaista tappia ja laittaa ne vanteen ulkosyrjää vasten. Tulos näkyy vatupassin vesilasissa. Lopuksi auraus kohdalleen. Ja eikun menoksi. Eteenpäin kuin junalla.
      Tietenkin pitää ottaa huomioon, ettei ole missään väljyksiä ja jouset, iskarit ovat kunnossa.

• Nelin kontin

Tee se itse miehelle, kaikissa autoissa on eri mittaiset välit vasemmalla ja oikealla puolen, kompensoidaan jotain oikeanpuoleista tien kallistusta tai jotain sen tapaista, kertokoot viisaammat enenmän.
        Kyllä se kakkosnelonen kulkee aivan suoraan normaali säädöillä, tosin tuuliherkkä se on. aika mestari täytyy olla jos nelipyörä säädöt saa kotikonstein kohdilleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3397
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe