Olen pienessä paniikissa ja pulassa, kun pitäisi tehdä haku 3.4 menessä ja ei ole tietoakaan minnepäin sitä suuntautuisi. Ylioppilaskirjoitukset sujuivat ihan hyvin sillä yhteiskuntaoppi E, lyhyt-matematiikka L, äidinkieli C ja englanti C. Lukiokin meni suhteelisen hyvin ja lukion todistuksen keskiarvoksi tuli 8,3. En tiedä vielä, että kumpi on minua varten yliopisto vai ammattikorkeakoulu. Samalla myös aika käy koko ajan vähiin ja olon muuttuu entistä tuskallisemmaksi, mistä voisi löytää apua näin viimeisinä hakupäivinä. Entä mitä aloja suosittelisetti olen aivoin kaikille ehdotuksille.
SEKAISIN JA PULASSA
4
117
Vastaukset
- kylläsustajotaintule
Ihan selkeästi sinulla on vahvuutena yhteiskuntaoppi.
Miten olisi lakimies, asianajaja, syyttäjä, tuomari tai jtn. vastaavaa. Diplomaatiksi ulkomaille?
Entä sitten joku myynti/markkinointi?
Nämä kaikki ovat ihan hyväpalkkaisia töitä eli eiköhän sinusta saa aikaan jotain muuta kuin "perusduunarin".
Sulla on oikeastaan melko samanlainen tilanne kuin minulla.
Mikäli haluat jotain perusduuneista poikkeavaa, niin koita yliopistoon, jos taas haluat jotain "tavallisempaa", niin AMK.
Nämä olivat vain ehdotuksiani ja omia mielipiteitäni, lopullinen päätös on kuitenkin sinun.
Yliopistoihinhan on pääsykokeet.- perusduunari344566655
Mene sellaiseen tutkintoon josta valmistut ammattiin älä mene mitää proffaksi tai mikä lie maisteriksi olet vaan työtön koska kuka mitään maisteria tarvii "vähemmän koulutettu" hoitaa saman asian halvemmalla
- fjfjfjjf
Pidät välivuoden. Niin moni muukin tekee. Tai sitten laitat ihan vaan kokeeksi haut jonnekin, pääset testaamaan pääsykokeita, onko esim. yliopistoon liian vaikeat. Yliopiston sisällä on kyllä suht helppo vaihtaa alaa jos sattuu valitsemaan väärin, aiemmat opinnot voi lukea osaksi uusia sivuaineena (ainakin sellaset alat kun humanistinen, valtiotieteellinen, matemaattis-luonnontieteellinen, käyttäytymistieteellinen. joku lääkis varmaan eri juttu). En tiedä miten AMKissa.
- fjfjfjjf
Edelliseen vielä. Siis jos vaihtaa pääainetta niin joihinkin pitää kyllä tehdä uusi valintakoe. Mutta vanhat opinnot voi sisällyttää uuteen tutkintoon eli ei sinällään mene hukkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101189
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171024- 128920
- 95775
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten287722Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504