Pienin koirarotu?

Minä

Tietääkö kukaan, mikä on pienikokoisin koirarotu?

10

1376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naikkonen-84

      chihuahua on maailman pienin koirarotu.

      • ninnu

        yorkshirenterrieri on maailman pienin rotu! pienimmän yksilön säkäkorkeus oli vain 6 cm, mutta kyseinen koira kuolikin nuorena. se on nimittäin niin että erittäin pienet (alle 2 kg) ja erittäin isot koirat eivät elä pitkään. sen vuoksi, mikäli joku haluaa hankkia yorkin tai chihuahuan, ottakaa pentu jonka emo on reilun kokoinen. 3-kiloinen chihuahua voi hyvinkin elää jopa 15-16 vuotta!!!!!!!! muita tosi pieniä pikkukoiria on mm. chihuahua, moskovankääpiöterrieri ja prazky krysavik.


      • naikkonen-84
        ninnu kirjoitti:

        yorkshirenterrieri on maailman pienin rotu! pienimmän yksilön säkäkorkeus oli vain 6 cm, mutta kyseinen koira kuolikin nuorena. se on nimittäin niin että erittäin pienet (alle 2 kg) ja erittäin isot koirat eivät elä pitkään. sen vuoksi, mikäli joku haluaa hankkia yorkin tai chihuahuan, ottakaa pentu jonka emo on reilun kokoinen. 3-kiloinen chihuahua voi hyvinkin elää jopa 15-16 vuotta!!!!!!!! muita tosi pieniä pikkukoiria on mm. chihuahua, moskovankääpiöterrieri ja prazky krysavik.

        Sori mutta mulle on ihan sama paljon jollain on satuttu kerran mittaamaan säkäkorkeus mutta VIRALLISESTI chihuahua ON MAAILMAN PIENIN KOIRAROTU.
        http://www.hauva.com/chihuahua.shtml


      • Pinja
        naikkonen-84 kirjoitti:

        Sori mutta mulle on ihan sama paljon jollain on satuttu kerran mittaamaan säkäkorkeus mutta VIRALLISESTI chihuahua ON MAAILMAN PIENIN KOIRAROTU.
        http://www.hauva.com/chihuahua.shtml

        Chihu on virallisesti tosiaan se pienin, mutta venäjäntoyterrieri on usein kevyempi kuin keskivertochihu. Korkeajalkaisempi, mutta kevyempi eli tavallaan pienempi. :)

        Tuo toisaalla mainittu yorkki taisi olla poikkeusyksilö, eikä se vielä koko rodusta tee pientä? :)


      • Nappis
        naikkonen-84 kirjoitti:

        Sori mutta mulle on ihan sama paljon jollain on satuttu kerran mittaamaan säkäkorkeus mutta VIRALLISESTI chihuahua ON MAAILMAN PIENIN KOIRAROTU.
        http://www.hauva.com/chihuahua.shtml

        Näin itse sattumalta jutun kasvattajasta, joka on kasvattanut todella pieniä yorkkeja. Hänen kasvattinsa on virallisesti maailman pienin, loput koiransa maailman pieninmpiä. Ja tämä tieto on todellakin tuoreempaa kuin tuo mitä linkkisi kautta löytyy. Jossain saatat nähdä kuvia, joissa pieniä koiria on 2dl lasissa, ne ovat kyseisiä pienimpiä koiria.


      • riina
        Nappis kirjoitti:

        Näin itse sattumalta jutun kasvattajasta, joka on kasvattanut todella pieniä yorkkeja. Hänen kasvattinsa on virallisesti maailman pienin, loput koiransa maailman pieninmpiä. Ja tämä tieto on todellakin tuoreempaa kuin tuo mitä linkkisi kautta löytyy. Jossain saatat nähdä kuvia, joissa pieniä koiria on 2dl lasissa, ne ovat kyseisiä pienimpiä koiria.

        Kyllä chihuahua on käsittääkseni pienin koirarotu. Voi olla että joku yourkeista on maailman pienin koira, mutta pienin koiraROTU se tuskin on. Tällä on hyvin paljon eroa.
        Esim.
        Joku dobermanni on kasvanut maailman suurimmaksi koiraksi, ei se silti tee vielä dobermanneista maailman suurinta koirarotua vaan suurimman koirayksilön.


      • Anneli
        riina kirjoitti:

        Kyllä chihuahua on käsittääkseni pienin koirarotu. Voi olla että joku yourkeista on maailman pienin koira, mutta pienin koiraROTU se tuskin on. Tällä on hyvin paljon eroa.
        Esim.
        Joku dobermanni on kasvanut maailman suurimmaksi koiraksi, ei se silti tee vielä dobermanneista maailman suurinta koirarotua vaan suurimman koirayksilön.

        Kerran junassa oli mies ja koira (koiravaunussa) tällä miehellä oli pieni 2 vuotias affenspisseri ja se koira istui tämän miehen kämmenellä.. Voin väittää että koira oli ehkä maailman pienin affespinssseri..


      • Anonyymi

        Niin onkin, mutta pientä koiraa ei kannata hankkia. Ne ovat usein todella sairaita, niinkuin älyttömän isotkin. Yleisesti ottaen: Mitä enemmän koira näyttää sudelta, sen terveempi se on.


    • Eve

      Venäjän toyterrieri taitaa olla melkein yhtä pieni kuin chihuahuakin, mutta paljon kauniimpi omasta mielestäni.

    • öhöm

      että chihuahua olisi maailman pienin rotu, koska yorkshirenterrierit ovat ihan yhtä pieniä kuin chihuahuat, ja koska niitten välillä ei kokoeroja ole, ei voi toista nimittää "pienimmäksi roduksi". Ja jos voi, niin pienempi on yorkki, koska pienimmät yksilöt löytyy siitä rodusta. Mutta mielestäni ovat keskimäärin IHAN YHTÄ PIENIÄ!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe