Pienin koirarotu?

Minä

Tietääkö kukaan, mikä on pienikokoisin koirarotu?

10

1376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naikkonen-84

      chihuahua on maailman pienin koirarotu.

      • ninnu

        yorkshirenterrieri on maailman pienin rotu! pienimmän yksilön säkäkorkeus oli vain 6 cm, mutta kyseinen koira kuolikin nuorena. se on nimittäin niin että erittäin pienet (alle 2 kg) ja erittäin isot koirat eivät elä pitkään. sen vuoksi, mikäli joku haluaa hankkia yorkin tai chihuahuan, ottakaa pentu jonka emo on reilun kokoinen. 3-kiloinen chihuahua voi hyvinkin elää jopa 15-16 vuotta!!!!!!!! muita tosi pieniä pikkukoiria on mm. chihuahua, moskovankääpiöterrieri ja prazky krysavik.


      • naikkonen-84
        ninnu kirjoitti:

        yorkshirenterrieri on maailman pienin rotu! pienimmän yksilön säkäkorkeus oli vain 6 cm, mutta kyseinen koira kuolikin nuorena. se on nimittäin niin että erittäin pienet (alle 2 kg) ja erittäin isot koirat eivät elä pitkään. sen vuoksi, mikäli joku haluaa hankkia yorkin tai chihuahuan, ottakaa pentu jonka emo on reilun kokoinen. 3-kiloinen chihuahua voi hyvinkin elää jopa 15-16 vuotta!!!!!!!! muita tosi pieniä pikkukoiria on mm. chihuahua, moskovankääpiöterrieri ja prazky krysavik.

        Sori mutta mulle on ihan sama paljon jollain on satuttu kerran mittaamaan säkäkorkeus mutta VIRALLISESTI chihuahua ON MAAILMAN PIENIN KOIRAROTU.
        http://www.hauva.com/chihuahua.shtml


      • Pinja
        naikkonen-84 kirjoitti:

        Sori mutta mulle on ihan sama paljon jollain on satuttu kerran mittaamaan säkäkorkeus mutta VIRALLISESTI chihuahua ON MAAILMAN PIENIN KOIRAROTU.
        http://www.hauva.com/chihuahua.shtml

        Chihu on virallisesti tosiaan se pienin, mutta venäjäntoyterrieri on usein kevyempi kuin keskivertochihu. Korkeajalkaisempi, mutta kevyempi eli tavallaan pienempi. :)

        Tuo toisaalla mainittu yorkki taisi olla poikkeusyksilö, eikä se vielä koko rodusta tee pientä? :)


      • Nappis
        naikkonen-84 kirjoitti:

        Sori mutta mulle on ihan sama paljon jollain on satuttu kerran mittaamaan säkäkorkeus mutta VIRALLISESTI chihuahua ON MAAILMAN PIENIN KOIRAROTU.
        http://www.hauva.com/chihuahua.shtml

        Näin itse sattumalta jutun kasvattajasta, joka on kasvattanut todella pieniä yorkkeja. Hänen kasvattinsa on virallisesti maailman pienin, loput koiransa maailman pieninmpiä. Ja tämä tieto on todellakin tuoreempaa kuin tuo mitä linkkisi kautta löytyy. Jossain saatat nähdä kuvia, joissa pieniä koiria on 2dl lasissa, ne ovat kyseisiä pienimpiä koiria.


      • riina
        Nappis kirjoitti:

        Näin itse sattumalta jutun kasvattajasta, joka on kasvattanut todella pieniä yorkkeja. Hänen kasvattinsa on virallisesti maailman pienin, loput koiransa maailman pieninmpiä. Ja tämä tieto on todellakin tuoreempaa kuin tuo mitä linkkisi kautta löytyy. Jossain saatat nähdä kuvia, joissa pieniä koiria on 2dl lasissa, ne ovat kyseisiä pienimpiä koiria.

        Kyllä chihuahua on käsittääkseni pienin koirarotu. Voi olla että joku yourkeista on maailman pienin koira, mutta pienin koiraROTU se tuskin on. Tällä on hyvin paljon eroa.
        Esim.
        Joku dobermanni on kasvanut maailman suurimmaksi koiraksi, ei se silti tee vielä dobermanneista maailman suurinta koirarotua vaan suurimman koirayksilön.


      • Anneli
        riina kirjoitti:

        Kyllä chihuahua on käsittääkseni pienin koirarotu. Voi olla että joku yourkeista on maailman pienin koira, mutta pienin koiraROTU se tuskin on. Tällä on hyvin paljon eroa.
        Esim.
        Joku dobermanni on kasvanut maailman suurimmaksi koiraksi, ei se silti tee vielä dobermanneista maailman suurinta koirarotua vaan suurimman koirayksilön.

        Kerran junassa oli mies ja koira (koiravaunussa) tällä miehellä oli pieni 2 vuotias affenspisseri ja se koira istui tämän miehen kämmenellä.. Voin väittää että koira oli ehkä maailman pienin affespinssseri..


      • Anonyymi

        Niin onkin, mutta pientä koiraa ei kannata hankkia. Ne ovat usein todella sairaita, niinkuin älyttömän isotkin. Yleisesti ottaen: Mitä enemmän koira näyttää sudelta, sen terveempi se on.


    • Eve

      Venäjän toyterrieri taitaa olla melkein yhtä pieni kuin chihuahuakin, mutta paljon kauniimpi omasta mielestäni.

    • öhöm

      että chihuahua olisi maailman pienin rotu, koska yorkshirenterrierit ovat ihan yhtä pieniä kuin chihuahuat, ja koska niitten välillä ei kokoeroja ole, ei voi toista nimittää "pienimmäksi roduksi". Ja jos voi, niin pienempi on yorkki, koska pienimmät yksilöt löytyy siitä rodusta. Mutta mielestäni ovat keskimäärin IHAN YHTÄ PIENIÄ!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe