Tietääkö kukaan, mikä on pienikokoisin koirarotu?
Pienin koirarotu?
10
1376
Vastaukset
- naikkonen-84
chihuahua on maailman pienin koirarotu.
- ninnu
yorkshirenterrieri on maailman pienin rotu! pienimmän yksilön säkäkorkeus oli vain 6 cm, mutta kyseinen koira kuolikin nuorena. se on nimittäin niin että erittäin pienet (alle 2 kg) ja erittäin isot koirat eivät elä pitkään. sen vuoksi, mikäli joku haluaa hankkia yorkin tai chihuahuan, ottakaa pentu jonka emo on reilun kokoinen. 3-kiloinen chihuahua voi hyvinkin elää jopa 15-16 vuotta!!!!!!!! muita tosi pieniä pikkukoiria on mm. chihuahua, moskovankääpiöterrieri ja prazky krysavik.
- naikkonen-84
ninnu kirjoitti:
yorkshirenterrieri on maailman pienin rotu! pienimmän yksilön säkäkorkeus oli vain 6 cm, mutta kyseinen koira kuolikin nuorena. se on nimittäin niin että erittäin pienet (alle 2 kg) ja erittäin isot koirat eivät elä pitkään. sen vuoksi, mikäli joku haluaa hankkia yorkin tai chihuahuan, ottakaa pentu jonka emo on reilun kokoinen. 3-kiloinen chihuahua voi hyvinkin elää jopa 15-16 vuotta!!!!!!!! muita tosi pieniä pikkukoiria on mm. chihuahua, moskovankääpiöterrieri ja prazky krysavik.
Sori mutta mulle on ihan sama paljon jollain on satuttu kerran mittaamaan säkäkorkeus mutta VIRALLISESTI chihuahua ON MAAILMAN PIENIN KOIRAROTU.
http://www.hauva.com/chihuahua.shtml - Pinja
naikkonen-84 kirjoitti:
Sori mutta mulle on ihan sama paljon jollain on satuttu kerran mittaamaan säkäkorkeus mutta VIRALLISESTI chihuahua ON MAAILMAN PIENIN KOIRAROTU.
http://www.hauva.com/chihuahua.shtmlChihu on virallisesti tosiaan se pienin, mutta venäjäntoyterrieri on usein kevyempi kuin keskivertochihu. Korkeajalkaisempi, mutta kevyempi eli tavallaan pienempi. :)
Tuo toisaalla mainittu yorkki taisi olla poikkeusyksilö, eikä se vielä koko rodusta tee pientä? :) - Nappis
naikkonen-84 kirjoitti:
Sori mutta mulle on ihan sama paljon jollain on satuttu kerran mittaamaan säkäkorkeus mutta VIRALLISESTI chihuahua ON MAAILMAN PIENIN KOIRAROTU.
http://www.hauva.com/chihuahua.shtmlNäin itse sattumalta jutun kasvattajasta, joka on kasvattanut todella pieniä yorkkeja. Hänen kasvattinsa on virallisesti maailman pienin, loput koiransa maailman pieninmpiä. Ja tämä tieto on todellakin tuoreempaa kuin tuo mitä linkkisi kautta löytyy. Jossain saatat nähdä kuvia, joissa pieniä koiria on 2dl lasissa, ne ovat kyseisiä pienimpiä koiria.
- riina
Nappis kirjoitti:
Näin itse sattumalta jutun kasvattajasta, joka on kasvattanut todella pieniä yorkkeja. Hänen kasvattinsa on virallisesti maailman pienin, loput koiransa maailman pieninmpiä. Ja tämä tieto on todellakin tuoreempaa kuin tuo mitä linkkisi kautta löytyy. Jossain saatat nähdä kuvia, joissa pieniä koiria on 2dl lasissa, ne ovat kyseisiä pienimpiä koiria.
Kyllä chihuahua on käsittääkseni pienin koirarotu. Voi olla että joku yourkeista on maailman pienin koira, mutta pienin koiraROTU se tuskin on. Tällä on hyvin paljon eroa.
Esim.
Joku dobermanni on kasvanut maailman suurimmaksi koiraksi, ei se silti tee vielä dobermanneista maailman suurinta koirarotua vaan suurimman koirayksilön. - Anneli
riina kirjoitti:
Kyllä chihuahua on käsittääkseni pienin koirarotu. Voi olla että joku yourkeista on maailman pienin koira, mutta pienin koiraROTU se tuskin on. Tällä on hyvin paljon eroa.
Esim.
Joku dobermanni on kasvanut maailman suurimmaksi koiraksi, ei se silti tee vielä dobermanneista maailman suurinta koirarotua vaan suurimman koirayksilön.Kerran junassa oli mies ja koira (koiravaunussa) tällä miehellä oli pieni 2 vuotias affenspisseri ja se koira istui tämän miehen kämmenellä.. Voin väittää että koira oli ehkä maailman pienin affespinssseri..
- Anonyymi
Niin onkin, mutta pientä koiraa ei kannata hankkia. Ne ovat usein todella sairaita, niinkuin älyttömän isotkin. Yleisesti ottaen: Mitä enemmän koira näyttää sudelta, sen terveempi se on.
- Eve
Venäjän toyterrieri taitaa olla melkein yhtä pieni kuin chihuahuakin, mutta paljon kauniimpi omasta mielestäni.
- öhöm
että chihuahua olisi maailman pienin rotu, koska yorkshirenterrierit ovat ihan yhtä pieniä kuin chihuahuat, ja koska niitten välillä ei kokoeroja ole, ei voi toista nimittää "pienimmäksi roduksi". Ja jos voi, niin pienempi on yorkki, koska pienimmät yksilöt löytyy siitä rodusta. Mutta mielestäni ovat keskimäärin IHAN YHTÄ PIENIÄ!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752196- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1341434- 1451123
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673