Mistä värikkäitä kankaita?

Värikissssa

Siis sellaisia joissa värit on vähän niinkuin intianbazar-vaatteissa.
Esim lila-vihreä-ruskea tms epämääräisinä väripintoina.
Sanotaanko tuota liukuvärjäykseksi vai miksi?
Eri värejä laikkuina toisiinsa lomittuen.
Tai sellaisia erivärisiä solmubatiikin kaltaisia kuvioita...

Haen tällaisia kankaita kaikenlaisiin vaatteisiin:
Paidat,hameet,strets-farkut,hatut,takit,ulkoiluvaatteet.....

Sadekankaita ei näin värjättynä taida löytyä mistään?
Yksi unelmistani on löytää säätä kestävä kangas ed mainitulla tavalla
värjättynä ja tehdä sellainen A-linjainen takki kevään-syksyn rönttäkeleille...

Ongelmani on,etten osaa tilata ulkomailta,enkä näköjään edes hakea oikeilla sanoilla.

Olen niin kyllästynyt Suomen vaatetarjonnan yksivärisyyteen.
Kaipaan omannäköisiäni,itsetehtyjä vaatteita.

11

417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • värikissssa

      No ainakaan noissa kahdessa kuvassa yksikään kangas ei ollut sinne päinkään.
      Mutta lisää ehdotuksia saa laittaa kiitos!

    • liukuvärjätty
    • värikissssa

      No,nuo Tilkkutarvikkeen Batiikkikuvioidut alkaa olla sinne päin,jota haen.
      Linkittäisin malliksi kuvia jos osaisin....

      Toi Afrikkalainen ei oiken innosta,sen laatuisia kankaita en nyt ole hakemassa..
      Vaan Intialaista tyyliä enemmänkin. Ja tribaali-kuvioin koristelluista en ole todellakaan kiinnostunut....

      Kiitos tästä.
      Jään odottelemaan aina vaan mahtavampia ehdotuksia.

    • hmm.
    • Indian Gotton ja

      http://india.alibaba.com/country/products_india-cotton-fabric.html

      Sari kankaita jotka kaikki keinokuitua
      http://www.utsavfashion.com/saree/sareefabrics.htm

      Nokkos- ja hamppukangas tulee Nepalista ja pellavakangas Latviasta
      http://www.vihreatvaatteet.com/ekologisia-kankaita/
      http://www.sirina-design.fi/text_sirina.html
      http://www.kukin.to/tietosivut/nokkostieto.html

    • värikissssa

      Muutama hyvä ehdotus oli joukossa.
      kotimaiset toimittajat on mulla etusijalla.

      Noissa oli joissakin aivan ihania värejä!
      Mutta kukkakuviot vähän laimensivat intoa.
      En kaipaa niinkään kuviollisia,vaan erivärisistä,epämääräisistä laikuista muodostuvia väripintoja.Siis että samassa kankaassa on useita värejä...
      Pahus kun en osaa selittää!

      Mutta kiitos taas tähänastisista.

      Värjäisin itse jos osaisin. Onko jossakin vinkkejä miten värjätään monivärisiä pintoja niin etteivät värit ole raitoina vaan satunnaisina laikuin,täyttäen kuitenkin koko kankaan?
      Värjäykseen minulla ei ole muuta tilaa kuin kerrostalon kylppäri,jossa kylpyamme ja peruspesukone. Ja saavi. En pysty kuumentamaan suuria määriä vettä kun suurin kattilakin on vain kolme litraa.
      Pesukoneessa olen värjännyt yksivärisiksi kankaanpaloja ja vaatteita noilla dylonin ja Nitorsin väreillä,mutta moniväriset ei taida onnata kotikonstein?

      • värikissssa

        Ai niin,saahan solmubattiikiakin ehdottaa.
        Miten muuten solmubatiikissa saa sen sidoksen niin lujaksi,ettei väri mene sen alle.Kerran kokeilin ja aika haaleita tuli solmituista kohdista.

        Osa noista linkkien kankaista lienee kuvioitu vahamatiikilla?
        Joka on oikeastaan aika kaunista sekin......

        Joskus näkee,että kankaaseen on sitten tehty mustalla jotain ihme tribaalikuvioita ja mielestäni se kyllä pilaa koko kankaan,yäks


      • hth**

        Kokeile aurinkovärjäystä: kastele koko kangas ohuella kuultovärillä (kangasväri siis), rytistele vaikka muovin päälle parvekkeelle ja anna kuivua. Sitten silität ja laitat halutessasi lisää värikerroksia.

        http://users.utu.fi/malepe/aurinkovarjays.htm


    • taiteellinenluominen

      Moni käsityö-yrittäjä taitaa myös värjäyksen salat, kysäise lähiseudullasi toimivalta yrittäjältä apua, jonka toimialana on taiteellinen luominen.

    • värikissssa

      Eipä ole partsia millä tehdä aurinkovärjäystä.... Pihalle ei voi viedä kun on kerrostaloalue.....

      Tietääkö kukaan käsityö-yrittäjiä Espoon keskustan lähellä,jotka värjäisivät kankaita
      asiakkaan maun mukaan?
      Tai edes ylipäätään pk-seudulta?
      Itse en tiedä.

      • hth**

        Aurinkovärjäykseen ei nimestä huolimatta tarvita aurinkoa, eli ei pihaa (tietäisit, jos olisit lukenut ohjeen...) . Voit käyttää vaikka olkkarin lattiaa ja siihen levitettyä suojamuovi - ihan mikä tahansa vaakasuora pinta, jolle kankaan saa rytisteltynä mahtumaan, kelpaa! Lisäksi jos kankaan värjää auringossa, kuivuminen ei vie tuntia kauempaa - sisällä voi kulua päiväkin - sen tunnin ajan voi ihan hyvin puuhastella vaikka siellä kerrostalon pihallakin.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      138
      1401
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe