Turhautunut

asilah

Meillä kohta puolitoista vuotta yritystä takana. Ollaan käyty kaikki kokeet läpi eikä kummastakaan löytynyt mitään vikaa, siittiöitä oli hyvin, minä ovuloin ja munatorvet on aukinaisina silloin kun pitää.
Lääkärin seuraava vaihtoehto oli clomit ja niitä kokeillaan, näillä näkymin vasta toukokuun kierrossa, koska on matka tässä välissä. Olen ymmärtänyt, että clomeja syödään juuri siksi ettei ovuloisi ja siksi jäi mietityttämään miksi tämä oli vaihtoehto meille?
Samoin haluaisin kysyä osaatko sanoa mistä johtuu (vaivannut oikeestaan noin puoli vuotta ehkä reilun), että aina ennen kuukautisia alkaa jo sellainen paine/polte/pieni kipu alavatsassa eli tiedän, että kuukautiset alkaa noin viikon (reilun) kuluttua. Mitä lähempänä kuukautisten ajankohta on sitä enemmän sattuu, ei kuitenkaan niin paljon, että joutuisi ottamaan särkylääkettä. Nyt kierrossa kipu alkoi jo keskiviikkona, kun laskujen mukaan piti olla vielä hedelmällistä vaihetta ke ja to.

Iso kiitos vastauksesta :)

1

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos kysymyksestäsi!
      Alkututkimuksissa selviää vai osa häiriöistä ja arviolta noin 25% on ns. selittämätöntä lapsettomuutta. Se ei tarkoita, ettei mitään "vikaa" olisi, mutta ei ole olemassa keinoja kaikkien asioiden tutkimiseen. Hoidot aloitetaan yleensä kevyillä hoidoilla, tosin selittämättömässä syyssä niitä ei yleensä kannata tehdä muutamaa kertaa enempää. Vaikka sinulla ei ole todettu ovulaatiohäiriötä, on kuitenkin osoitettu, että ovulaatioinduktiohoito ja siihen yhdistetty inseminaatio parantavat kuitenkin ns. luomuyritystä arviolta kaksin kertaistaen onnistumismahdollisuuden. Onnistumis% on 15-20%.
      Kipujen varmaa syytä on vaikea tietää. Kyseessä voi olla ovulaatiosta johtuvat vihlonnat tai jopa endometrioosi, joka oirehtii tyypillisesti jo ennen kuukautisten alkua.
      Selittämättömässä lapsettomuudessa (mikäli olet nuori < 35 v) kahden ensimmäisen vuoden aikana suurin osa pareista tulee raskaaksi spontaanisti.

Ystävällisin terveisin,

Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22