Turhautunut

asilah

Meillä kohta puolitoista vuotta yritystä takana. Ollaan käyty kaikki kokeet läpi eikä kummastakaan löytynyt mitään vikaa, siittiöitä oli hyvin, minä ovuloin ja munatorvet on aukinaisina silloin kun pitää.
Lääkärin seuraava vaihtoehto oli clomit ja niitä kokeillaan, näillä näkymin vasta toukokuun kierrossa, koska on matka tässä välissä. Olen ymmärtänyt, että clomeja syödään juuri siksi ettei ovuloisi ja siksi jäi mietityttämään miksi tämä oli vaihtoehto meille?
Samoin haluaisin kysyä osaatko sanoa mistä johtuu (vaivannut oikeestaan noin puoli vuotta ehkä reilun), että aina ennen kuukautisia alkaa jo sellainen paine/polte/pieni kipu alavatsassa eli tiedän, että kuukautiset alkaa noin viikon (reilun) kuluttua. Mitä lähempänä kuukautisten ajankohta on sitä enemmän sattuu, ei kuitenkaan niin paljon, että joutuisi ottamaan särkylääkettä. Nyt kierrossa kipu alkoi jo keskiviikkona, kun laskujen mukaan piti olla vielä hedelmällistä vaihetta ke ja to.

Iso kiitos vastauksesta :)

1

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos kysymyksestäsi!
      Alkututkimuksissa selviää vai osa häiriöistä ja arviolta noin 25% on ns. selittämätöntä lapsettomuutta. Se ei tarkoita, ettei mitään "vikaa" olisi, mutta ei ole olemassa keinoja kaikkien asioiden tutkimiseen. Hoidot aloitetaan yleensä kevyillä hoidoilla, tosin selittämättömässä syyssä niitä ei yleensä kannata tehdä muutamaa kertaa enempää. Vaikka sinulla ei ole todettu ovulaatiohäiriötä, on kuitenkin osoitettu, että ovulaatioinduktiohoito ja siihen yhdistetty inseminaatio parantavat kuitenkin ns. luomuyritystä arviolta kaksin kertaistaen onnistumismahdollisuuden. Onnistumis% on 15-20%.
      Kipujen varmaa syytä on vaikea tietää. Kyseessä voi olla ovulaatiosta johtuvat vihlonnat tai jopa endometrioosi, joka oirehtii tyypillisesti jo ennen kuukautisten alkua.
      Selittämättömässä lapsettomuudessa (mikäli olet nuori < 35 v) kahden ensimmäisen vuoden aikana suurin osa pareista tulee raskaaksi spontaanisti.

      Ystävällisin terveisin,

      Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe