Miehen kaverit..

Epätoivoinen!!!!!!

Ajattelin tän kautta koittaa saada tilanteeseeni mielipiteitä. Eli siis muutama vuosi suhdetta takana ja alusta asti kinaa on tuottanut miehen naispuolinen hyvä ystävä. Mies ja hän siis ovat olleet ystäviä ennen meidän suhdetta, olleet todella tiiviisti yhdessä kun olivat molemmat sinkkuja. Meidän seurustelumme alettua viettivät edelleen aikaa tiiviisti yhdessä ja kaksin, olimme kaukosuhteessa aluksi ja usein kun soitin miehelle niin oli tämän naisen kanssa, kävivät yhdessä baarissa yms. Olin tietenkin aluksi hieman mustasukkainen ja kovasti tahdoin tämän henkilön tavata, mutta miehelle ei ollut kiire meitä esitellä. Yhdessä kun oltiin niin nainen soitteli ja laitteli viestiä vähän väliä.

Jonkun ajan kuluttua sitten tavattiin, mutta molemmat vain tuijotteli toisiaan pöydän yli hiljaa. Tämän jälkeen alettiin viettää aikaa sitten porukalla, mutta joka kerta heillä oli omat sisäpiirin juttunsa ja jäin aina ulkopuoliseksi. Ainoa mitä mieheni kaveri tuolloin puhui minulle oli kuinka heillä oli ollut mieheni kanssa kivaa ennen mua. Sitten kun minut otettiin mukaan keskusteluun niin aina meni minun piikittelyksi ja naljailuksi, kuinka olen teini ja pissis (heitä muutaman vuoden nuorempi), molemmat saivat aina hyvät naurut.

Puhuin asiasta miehelle, hänen mielestään olin vain mustasukkainen hölmö ja enkä kestänyt leikkiä, vaikka välillä mentiin turhan henkilökohtaisuuksiin ja pahoitin mieleni erityisesti mieheni "pilkasta". Lopulta jäin pois heidän reissuistaan suosiolla. Sitten joksikin aikaa miehen kaveri jäi pois kuvioists, koska olin kuulemma niin mustasukkainen. Minulla ei siis mitään ole miehen ja naisen kaveruutta vastaan, mutta missä teidän mielestänne menee raja?

Nyt nainen on taas mukana kuvioissa, ja tulee meille syömään noin kerran viikossa viettämään "kaveri-iltaa" meidän kanssa. Eli minä laitan ruokaa koko porukalle ja tunnen oloni ulkopuoliseksi koko illan. Nykyisin hän on alkanut kihnaamaan miestäni minun edessäni kommentoiden: On se kauheaa kun sun avovaimo joutuu tällästä katselemaan yms. Hän on myös mieheni uskottu, ja mieheni meni hänelle kertomaan keskenmenostani, kaveri kommentoi minulle kesken illanistujaistemme että on se hyvä ettei teillä ole lapsia kun olet tuollainen teini vielä (ja ikää on 21). Mitä tässä oikeasti pitäisi tehdä? Olenko vain hullun mustasukkainen vai yrittääkö nainen oikein provosoida minua? Joka kerta kun hänellä on jokin "miesten homma" esim lampun vaihto, niin mieheni saa puhelun ja juoksee tekemään työtä käskettyään. Puhuminen miehelle ei auta, nyökyttelee ymmärtäväisesti mutta puollustaa aina kaveriaan. Naiselle en oikein edes uskalla puhua tai oikeastaan tiedä miten lähestyä. Tuntuu vain kun tässä parisuhteessa on kolme ihmistä ja minä tunnun olevan se kakkonen. Onko muilla vastaavaa kokemusta?

8

2283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,__.s

      Nnoh , Neuvoisin vain luottamaan mieheen , koska olet sen kanssa , ja se nainen on VAIN kaveri. Et voi varmastikkaan oikein muuta kun vain luottaa siihen mitä miehesi sanoo. Koita vielä puhua asiasta hänen kanssaan ! (:

      • ,__.s

        Jja voithan sanoa miehellesi , että juttu ei näin toimi ja että haluat muutosta.


    • Jotain nähnyt

      Naisen käytös ei ole hyvää, vaan oikeastaan aika tökeröä.

      Syitä voi olla useita. Osa ei kohdistu sinuun, osa kohdistuu. Kyseinen nainen voi olla tosiaan miehesi kaveri ja ei haluakaan romanttista tai seksuaalista suhdetta miehesi kanssa. Silti kyseinen nainen saattaa kokea sinut kilpailijakseen miehen huomiosta ja haluten teille eron. Nainen haluaisi omistaa miehesi huomion täysin ja saada aina apua kun tarvitsee yms. Sinä olet uhka tälle, koska mikäli suhteenne etenee lapsiin asti, niin hänen syväsuhde miehesi kanssa vaarantuu. Tunnen tapauksen, jossa sisko yritti omia veljensä kokonaan, eikä voinut sietää veljen tyttöystävää. Sisko vain koki, että veljensä oli hänen perhettään ja sellainen, jonka tuli auttaa häntä ensisijaisesti kaikessa mahdollisessa yms. Tyttöystävä tietysti kyseenalaisti sen. Tiedän myös tapauksen, jossa anoppi yritti samaa nuorimmaisensa kanssa, eikä oikeastaan hyväksynyt sitä, että viimeinekin lapsi eläisi omaa elämäänsä.

      Eli siis se, että heillä ei ole muuta kuin kaveruus ei tarkoita sitä, etteikö tämä nainen yrittäisi saada teitä erilleen.

    • 2+6

      Hatunnosto sulle, en tiedä miten kestät! Oon aika samanlaisessa tilanteessa, mutta en sentään joudu kestämään ko. naista kerran viikossa. Mä kyllä sinuna sanoisin miehelle tuosta. Ei voi olettaa, että noiden kahden kaveruus jatkuu samanlaisena kuin silloin kun olivat sinkkuja. Jos nainen ei sitä tajua, niin miehesi ainakin pitäisi!!

      • Äskeinen.

        Ja tähän vielä lisäys, että itse tein alusta asti selväksi miehelle (tajusi sen kyllä itsekin) että naispuoleiset kaverit jää vähemmälle siinä vaiheessa jos mies haluaa olla mun kanssa. Ja mies tietää, että jos rupeaa hengailemaan joka viikottain muiden naisten kanssa, oli kavereita tai ei, niin itse ottaa sen tietoisen riskin, että menettää minut. Ja niin mies onkin kyllä toiminut, vaikka riitojakin toki on siitä että minä muka yritän rajoittaa hänen ystävyyksiään tms. Se on selvä, että miehen naiskaveri/t ovat mustasukkaisia minusta ja pitävät jonkin laista kilpailutilannetta yllä. Mutta lohduttaudun silläkin, että ei se kovin montaa vuotta voi jatkua ja me sentään miehen kanssa ollaan loppuelämä yhdessä.


    • !

      Miehesi on ratkaisevassa asemassa tuossa. Sama se mitä se nais"ystävä" haluaa, mutta jos miehesi haluaa sinut hänen pitäisi huolehtia siitä että välit pysyvät asialinjalla muiden kanssa ja varsinkin pitää puoliasi..itse en kattelis sekuntiakaan tuollaista että mies antaa muiden pilkata minua ja vielä itse osallistuu.

      Mies viestittää kaverilleen että sinä et ole kovin arvokas hänelle. Tee selväksi että jonkin pitää muuttua.

    • xxxzipperxxx

      Nimenomaan. Huutomerkki osui asian ytimeen. Kertomasi mukaan miehesi ei sinua jostakin syystä kovastikaan kunnioita. Kyse ei välttämättä ole siitä ettet ole kunnioitettava vaan joillakin ihmisillä on se tapa, etteivät he osaa kunnioittaa mitään. Varsinkaan jos tietävät saavansa anteeksi.

      Sanoit olevasi 21 ja mies kavereineen kutsuu sinua pissikseksi. Eivät he käytökseltään itsekään mitä aikuisia ole.

      Olen 32 vuotias, takana yhteenlaskettuja parisuhde vuosia (muutamien henkilöiden kanssa) 16 vuotta. Uskon tietäväni jotakin siitä milten puolisoita tulisi kunnioittaa sekä kohdella. Sinulla on todella turvattoman ja ahdistavan kuuloinen ympäristö jossa ei voi oikein luottaa mihinkään. Mikään mitä luin, ei ole NORMAALIA. Ystäviä saa ja pitää olla, ja jos löytää aidon ystävän vastakkaisesta sukupuolesta on se hienoa, mutta kyllä se avokki yleensä on myös se paras uskottu, ystävä jota ei haluta loukata. Jos kokee tarvetta nöyryyttää puolisoaan muiden edessä, en usko että siinä suhteessa sitten on aitoa rakkautta.

      Valitettavasti olen myös hiukan epäileväinen. Minulle tuli tunne juttuasi lukiessa että miehellä ja hänen "ystävällään" on muunlainenkin menneisyys kun pelkkä platoninen. Ehkä he välillä palaavat vanhaan tai jotain... Sinun kannaltasi tilanne on surullinen siinä mielessä, ettei mene pitkään kun menetät itsekunnioituksesi jos jatkat kynnysmattona ja jatkuvana ymmärtäjänä olemista. MInä en kestäisi parisuhteesi kaltaista elämää. Sinulla on mm. oikeus mikäli asutte yhteisessä kodissa, rajoittaa miehen paskamaisten ystävättärien kulkemista ovista sisään ja ulos. Mies voi syödä ystävättärensä kanssa vaikka tämän luona. Vai onko naisesta mukavaa kävellä valmiiseen pöytään jossa sinä olet tarjoilijan osassa?

      Joka tapauksessa, sen sijaan, että pohtisit kuka on oikeassa ja kuka kohtuuton, pohtisin sinuna haluatko elää tilanteessa. Jos vastaus on ei, ei sinulla ole oikein tekosyitä olla tekemättä asioita jotka parantaisivat omaa oloasi. Loppupelissä olet itse vastuussa elämäsi laadusta. Ei mies sinua nöyryytä ellet anna siihen lupaa. Selkäranka esiin ja jos se vaatii eroamista niin sitten eroat. Noin nuorella tytöllä tulee varmasti vastaan satoja hyviä avokkiehdokkaita joilla on terve halu vaalia parisuhdettaan. Älä antaudu hyväksikäyttäjille vaan ole uskollinen ITSELLESI!

    • didiudu

      Mulla on vähän samankaltainen tilanne päällä tällä hetkellä. Tiesin myös, kun menin mieheni kanssa yhteen, että hänellä on naisia kavereina, minullakin oli miehiä. Mun miespuoliset kaverit jäivät heti suhteen alussa pois (kaikki kun olivat ihastuneita muhun) mutta miehellä on tämä yksi nainen vieläkin erittäin vahvasti kuvioissa. Heillä on ollut pieni juttu joskus, mutta enää ei kuitenkaan ole mitään. Silloin kun menin mieheni kanssa yhteen ja tapasin tämän naisen, se oli yhtä helvettiä, näin suorastaan että olin tullut keskelle jotain. Nyt olen ollut mieheni kanssa kolme vuotta, ja tuo nainen on vieläkin sinkku. He käyvät yhdessä kahvilla, ravintolassa syömässä, stand uppia katsomassa jne. Mun kanssa mies yleensä viettää yhteiset illat sohvalla (ei siis asuta yhdessä), kun ei kuulemma meinaa jaksa tehdä töitten ohella muuta. Ja mä olen kuulemma tervetullut heidän mukaan, mutta kun olen paikalla, tuntuu että mä olen se kolmaspyörä.

      En halua olla täysi narttu ja kieltää mieheltäni heidän ystävyyttä (koska nainen on hänen paras ystävä, siis mun ohella) , etenkin kun meidän suhteen hidas eteneminenjohtuu mun päätöksistä ja mullakin on elämässä paljon ohjelmaa johon en koe tarvetta miestä tunkea mukaan, mutta miksi tää satuttaa niin paljok..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      256
      2442
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      73
      1836
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      336
      1568
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1085
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      89
      985
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      180
      811
    8. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      216
      773
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe