Pyöränkotelot toki, jos ei ole sisälokareita, mutta ei pohjaa.
Pohjassa kun on kymmenen vuoden pölyt, niin metalli on siellä alla suojassa muutenkin. Ei kannata mennä pesemään, siitä ei hyvää seuraa. Painepesurilla kun pestään pohja, menee vesi sellaisiin paikkoihin, ettei sitä saa kuivaamallakaan pois, erilaisiin koteloihin ja saumoihin.
Vanhaa autoa ei kannata ruostesuojata
9
989
Vastaukset
- ....
Aika moinen pohja sinulla jos ei ikinä kuivaa. Taitaa olla verrattavissa ikiliikkujaan...
Jos ruostetta ei ole, kannattaa aina ruostesuojaus ruosteeneostomielessä.- jhkghn
Höpöjuttuja tuo,että vanhaa ei kannata suojauttaa.
Juuri siksi kannattaakin,jos meinaa pitää auton.
Tottakai se kuivaa.
Juuri noin,jos ruostetta ei ole tai vaikka olisi pintaruostetta silti
kannattaa suojauttaa,estää ruosteen etenemisen.
Tarkistuta autosi suojaamolla,niillä on usein ilmainen tarkistus.
- Senotec
Huhhuh! Mistähän tuokin "tieto" on repäisty? Ei se lika suojaa yhtään miltään, päinvastoin suolalla kyllästetty lika vain hautoo rakenteita ja vaurioiden synty vaan kiihtyy!
Tule ihmeessä tutustumaan miten pesut, kuivaukset ja ruosteenestokäsittelyt tehdään ammattilaisen toimesta esimerkiksi Senotec Oy:ssa (tai muussa laatuvalvotussa ruosteenestoliikkeessä).
Varmasti rakenteet tulevat puhtaaksi ja kuivaksikin joka paikasta ennen käsittelyä.- HUH ja hah
Ruostesuoja ammattilainen, no joo suuri kuuluisa liike oli ruostesuojannut erään auton kaksi kertaa ja takuu oli vielä voimassa ja sen ostin. Empä osannut muuta kuin kummastella ,että kuinka niin huonoa työtä on osattukkin tehä, tai pystytty tekeen , niin ala-arvoista työtä.
- Peltikottero
Kunnon pohjan öljyäminen ja ajelu hiekkatiellä, tulee hyvä ja halpa suojaus, jotkut laitaa mukaan vielä liiman.
- autnet
etkö tiedä kun vetää pinotexiä pintaan niin vanhakin nuortuu
- Ristustaaas
Jos sen ajaa järveen, niin ruostuminen lähes pysähtyy kun ei saa happea. Sinne vaan!
- Vanha menetelmä hyvä
Peltikotteromies tuntee asiansa. Öljynä käytettiin aikanaan höyrykoneöljyä, joka sietää vettä ja pysyi alustassa. Toki muutkin öljyt toimivat ja olen miettinyt moottorisahaöljyn käyttämistä, joka ei saastuttaisi luontoa. Suojaus kuivana aurinkoisena päivänä ja välittömästi ajamaan pölyistä tietä. Toimii myös äänen lisäeristeenä lisätessä massaa pohjaan ja on edullista.
Tein kerran tällaisen suojauksen appeni uudelle autolle. Kymmenen vuotta vanhasta autosta korjaamo kertoi maalin massan alla olleen uutta vastaavan, kun he joutuivat oikaisemaan pohjaa kolarin seurauksena.
Vertailusta tulee väkisin mieleen vertaus muovilateksi vai punamaali? - Tri Nitrol
Hah, moottorisahaöljy ei saastuta.
Kyllä vaan saastuttaa, se on tavallisimmin ns. regeneroitua mineraaliöljyä joka sitkostetaan lisäaineellä.
Sitä syydetään luontoon moottorisahalla n.1...2 dl bensiinitankillista kohti.
On olemassa "bioöljyjä" joita ammattilaiset eivät käytä koska kilpailu leivästä pakottaa halvimpaan vaihtoehtoon.
Auton alustan voiteleminen aikaan saa vesisateella aikaan öljyvanan tielle, se peseytyy juuri niistä kohdista joissa sitä suojaa tarvitaan.
Lisäksi tiestä nouseva hiekkapuhallus irrottaa kaikki kovat pinnoitteet ml maalit ja sinkit.
Pitävin pinnoite ruostetta vastaan on pinnaltaan kumimaiseksi kuivuva massa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2271351Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341029Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89960
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848