Aristava imusolmuke

..

Huomasin muutama viikko sitten toisessa nivustaipeessani kipua, ja kun tunnustelin sitä, löysin sieltä pienen ja kipeän kyhmyn. Ilmeisesti se on turvonnut imusolmuke. Nyt se aiheuttaa koko ajan lievää kipua, ja varsinkin kävellessä alkaa säteillä kipua alavatsan, häpyluun ja reiden alueelle (ei hirveän kovaa kipua kuitenkaan). Tietääkseni minulla ei ole mitään tulehduksia, jotka voisivat tämän aiheuttaa. Pitäisikö tästä olla huolissaan, ja milloin hakeutua lääkärille?

6

677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parane pian

mitä olen ymmärtänyt kivulias imusolmuke ei syöpää ole, mutta ei se kiva ole jos sattuu. Soita terveyskeskukseen ja kerro hoitajalle vaivastasi niin jos joku sen tarkistaisi. En usko että syöpää on, mutta jos on joku tulehdus jossain, tai sitten on muuten ärsyyntyny/tai joku tulehtunu finni, kannattaa maanantaina kysyä ettei pääse kipeemmäks tuleen

• ..

No siksi tältä palstalta kysyin, kun googletin asiaa, ja heti vastaukseksi tulee imusolmukesyöpä. En nyt itsekään usko, että se syöpä olisi, mutta mistäpä koskaan tietää. Finni se ei ole, vaan kyllä kyse on imusolmukkeesta.

• parane pian
        .. kirjoitti:

No siksi tältä palstalta kysyin, kun googletin asiaa, ja heti vastaukseksi tulee imusolmukesyöpä. En nyt itsekään usko, että se syöpä olisi, mutta mistäpä koskaan tietää. Finni se ei ole, vaan kyllä kyse on imusolmukkeesta.

juu on tää kamalaa kun ei tarvi kun nuhaa hakee niin heti tulee syöpä googlesta ja sit paniikki! Kannattaa kysyä jostain jos vaivaa mieltä meinaan mikään ei o kamalampaa kun se kun mieltä vaivaa joku tollanen. Varmaan laskee kun et räpläile niin ittestäänkin, jos ei pariin viikkoon o laskenu niin käy näyttään ainakin sillon, jos meinaan onkin joku tulehdus

• Milla*

Minulla oli nivusissa suurentuneita imusolmukkeita, herneenkokoisia patteja. Kyllä imusolmukkeet voi ärsyyntyä nivusissa ja kipeytyäkin. Olen itse sairastanu non-hodgkin lymfooman.

• ..

Mulla se on ehkä kahden herneen kokoinen kova patti, näkyy vähän ihonkin päälle sellaisena kohoumana, mutta ohuthan se iho tietysti tuossa kohti on. En minä siihen liiemmin koske, eli en räplää. Kai se menee itsestään pois, mutta vähän ihmetyttää, että mistä tuli, kun ei ole flunssaa tai mitään sellaista, tai tulehduksiakaan. Tuskin se mikään on, enkä nyt hirveän huolissani ole. Lähinnä vain halusin tietää, että tarviiko tuosta välittää sen kummemmin, kun en viitsi oikein terv.keskukseen olla yhteydessä, jos mitään hätää ei edes ole... Kiitos molemmille vastauksista.

• mikimi
        .. kirjoitti:

Mulla se on ehkä kahden herneen kokoinen kova patti, näkyy vähän ihonkin päälle sellaisena kohoumana, mutta ohuthan se iho tietysti tuossa kohti on. En minä siihen liiemmin koske, eli en räplää. Kai se menee itsestään pois, mutta vähän ihmetyttää, että mistä tuli, kun ei ole flunssaa tai mitään sellaista, tai tulehduksiakaan. Tuskin se mikään on, enkä nyt hirveän huolissani ole. Lähinnä vain halusin tietää, että tarviiko tuosta välittää sen kummemmin, kun en viitsi oikein terv.keskukseen olla yhteydessä, jos mitään hätää ei edes ole... Kiitos molemmille vastauksista.

vielä, ei niistä tarvitse välittää, mutta parin viikon päästä jos vielä on niin sillon suositellaan näyttämään lääkärille. Ja ultraäänellä röntgenlääkäri näkee onko imusolmuke ns. normaali vai onko siinä jotain häikkää, jos on häikkää otetaan näyte, sekään ei siis tarkota että olis syöpää jos siis näyte otetaan.

Ultraääneen lääkäri laittaa lähetteen jos asia vaivaa mieltäsi tai lääkäri haluaa varmistaa ettei mitään hätää ole. Mutta aika varmaan laskee siitä ittestään, voi olla tulehdus josta et tiedä mitään joka menee ohitse. Mutta siis odottele pari viikkoa, jos nyt lähtee kasvamaan paljon niin sittenkin voit mennä näyttämään ajoissa meinaan eihän sellanen patti kiva ole

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3174
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2107
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2102
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1869
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1735
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1691
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      9
      1536
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1240
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1234
    Aihe