Israelin leima passissa - ongelmia Egyptissä?

Passi

Aiheuttaako Israelin leima ongelmia Egyptissä? Estääkö maahan pääsemisen?

Israelissa passin Egyptin viisumimerkinnät ( 2 kpl vuoden sisällä) aiheuttivat
pidemmän laukkujen tutkimisen kuin muilla matkaajilla.

16

437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jfkdöa

      Olen kuullut, että jos on Israelin leima passissa, ei saa viisumia Egyptiin.

      • jfdksa

        Kannattaa tosin varmistaa Egyptin suurlähetystöstä.


      • vbnvbbnvb

        joo, joo... "olen kuullut jne"... Jos ei ole faktaa lyödä pöytään, niin kannattaako kirjoitella huhuja?


    • cvxcvxcvcxvcv

      Hei eletään 2000 lukua, ei -70 lukua.
      Mitään merkitystä sillä, mitä leimoja passista löytyy. Saattaa joutua ehkä tarkempaan syyniin, mutta viisumin kyllä saa.
      Ei kakkea pidä uskoa, mitä täällä kirjoitetaan.
      Israelilaisen on varmasti vaikea saada viisumia esim egyptiin, mutta suomalaisella ei ole mitään ongelmia. Jos vielä pelottaa, niin hanki uusi passi, mutta turhaan sekin varmistelu on.

      • jfdksaö

        No eihän toi nyt automaatio ole. Esim. Libanonin matkustustiedotteessa lukee, että Israelin leima passissa on este maahan pääsylle.


      • Viestiö
        jfdksaö kirjoitti:

        No eihän toi nyt automaatio ole. Esim. Libanonin matkustustiedotteessa lukee, että Israelin leima passissa on este maahan pääsylle.

        niin, onko ne nyt sitten yksi ja sama maa? Libanon ja Egypti...

        Egyptiin pääsyyn ei vaikuta.


    • Olen myös kuullut sukulaiseltani, joka käy Libanonissa, voi olla vaikeuksia. Samoin jos on käynyt Israelissa. Pitäisi hankkia uusi passi.

      • Siis vaikeuksia saada viisumi. Jos on käynyt voimassa olevan passin aikana Libanonissa tai Israelissa. Ei se ole pelkkä huhupuhe. Kysy suurlähetystöstä.


    • Näin on

      Ei pienintäkään ongelmaa. Egyptistä voi tehdä jopa retkiä Israelin puolelle.

    • Matkaaja.

      Sinulla näyttää olevan väärä käsitys siitä Egyptin viisumista.

      Egyptin viisumia ei suinkaan haeta etukäten lähetystöstä. Sen saa egyptiläisen lentokentän viisumijonosta, jossa anomuksena toimii 15 dollaria. Sillä passiin laitetaan tarra, jota sen jälkeen passintarkastuksissa tietarkastuspisteillä täytyy näyttää - mikään muu asia passista ei tarkastajia kiinnosta.

      Eivät viisumitarrojen liimaajat tutki mitään passin leimoja. Laittavat vaan sen pääsylipun maahan ja rahastavat.

      Itselläni oli passissa USAn leimat eikä sitä ainakaan edes katsottu.

      Mutta on tietenkin viisainta varmistaa asia ainakin matkatoimistosta lippua ostettaessa, sillä he vastaavat antamastaan neuvosta.

      • vbbvbcvb

        Jos menee valmismatkalle, niin viisumi sisältyy matkanhintaan. Ei minulta ainakaan mitään rahaa pyydetty pariviikkoa sitten. Tarra tuli ja sekin vielä tarkastettiin seuraavassa pisteessä. Ne kysy myös sitä matkanvaraustodistusta eli elektronista matkalippua joka oli printattu


      • Matkaaja.
        vbbvbcvb kirjoitti:

        Jos menee valmismatkalle, niin viisumi sisältyy matkanhintaan. Ei minulta ainakaan mitään rahaa pyydetty pariviikkoa sitten. Tarra tuli ja sekin vielä tarkastettiin seuraavassa pisteessä. Ne kysy myös sitä matkanvaraustodistusta eli elektronista matkalippua joka oli printattu

        No en minäkään maksanut sitä siellä Egyptissä. Maksoin sen hinnan


      • fjdkö

        Kyllä mun passi selataan aina läpi passintarkastuksessa, vaikka aina näytän heille ensimmäisenä sen viisumitarran.


      • Matkaaja.
        fjdkö kirjoitti:

        Kyllä mun passi selataan aina läpi passintarkastuksessa, vaikka aina näytän heille ensimmäisenä sen viisumitarran.

        Ei tullu retkillä edes bussiin sisään. Katsoivat ovelta ja kaikilla oli passista se viisumisivu auki. Näin aina. Pikkasen huvitti.


      • fjdkö
        Matkaaja. kirjoitti:

        Ei tullu retkillä edes bussiin sisään. Katsoivat ovelta ja kaikilla oli passista se viisumisivu auki. Näin aina. Pikkasen huvitti.

        Niin siis mä tarkoitin lentokentällä. Viisumin saannin ja matkalaukkujen saamisen välissä on se tarkastuspiste.


    • voiluoja!

      Israelin leima ei vaikuta Egyptiin tai Jordaniaan pääsyyn millään lailla. Molemmilla mailla on rauhansopimus Israelin kanssa! Joka tarkoittaa että maiden välillä on vapaa liikkuvuus myös turisteille. Mikään tässä ei ole muuttunut vallankumouksien jälkeenkään. Siihen tarvitaan vain viisumi. Ihmeellisiä luulopuheita täällä vatvotaan. Muihin arabimaihin ei pääse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      898
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe