Eturenkaat taakse ja Takarenkaat eteen vuorokesin.

3 kautta samoilla

Vetorenkaat kuluvat puolta nopeammin, joten kannattaa noudattaa tätä otsikossa mainitsemaani sääntöä.

15

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totta

kai.

• haluan paremmat renkaat aina taakse ... en vaihtele!

• kelly springfield

Hyvin on vaihto toiminut jo yli 30 vuotta. Ei ole koskaan tarvinnut ostaa kahta rengasta, vaan on aina voinut vaihtaa tasaisesti kuluneena kaikki 4 . Eikä ole koskaan tarvinnut miettiä laitetaanko paremmat eteen, vai vetäville pyörille tai jopa ojan puolelle.

• 50000km vuodessa

Rengasliiton vai mikä lie suositus. Itse pidän takana huippurenkaat, eturenkaat ajan usein 1,6 :lle.

• Michelin Ult

Edessä 2mm takana 4,5mm. Autona uusikorinen oktavia.

• TampereenMies.

Pakko vaihtaa talvirenkaat alle.

• huh huh

Ihanko sä itse keksit ton? Vau.

• Hervantalainen '

en keksinyt . kaveri antoi vinkin. Vou.

• Sasta-mala

Talvirenkaat vaihdatettu hintaan 25 €.

• ristikkoavain*

Kun olen vaihtanut itse kaksi kertaa vuodessa jo 37 vuoden ajan, niin ole säästänyt siis mojovat 1850 euroa. Ja saanut mukavasti keuhkoihin raikasta ulkoilmaa.

• Vanhat dunlopit
        ristikkoavain* kirjoitti:

Kun olen vaihtanut itse kaksi kertaa vuodessa jo 37 vuoden ajan, niin ole säästänyt siis mojovat 1850 euroa. Ja saanut mukavasti keuhkoihin raikasta ulkoilmaa.

Lainaa 1000 €

• älyhoi..

Olet oikeassa.
      Itse teen juuri noin. Tällöinhän kaikki renkaat pysyvät samanlaisina.
      Autonvalmistajat eivät edes salli pitää eritavalla kuluneita autossa.
      Jos vetopyörillä on huomattavasti kuluneemmat renkaat on auto tosi vaarallinen käsiteltävä.

• No äly hoi joo

Minä vaihdan oikealta vasemmalle vuorovuosina, niin kuluu tasaisemmin. Olen aina tehnyt niin, kesät sekä talvet. Metroautossa suositeltiin joskus aikanaan -90 luvulla.

• renkaan kääntäjä

Niin minäkin vaihdan puolelta toiselle, mutta talvirenkaissa kun on tuo pyörimissuunta
      ihan nuolella merkattu, niin pitää rengas vanteella kääntää.
      Mutta eipä tuo kääntäminen kauaa kestä kun teettää käännöstyön
      rengasliikkeessä.
      Vähän semmoista ylimääräistä vuohkaamista mutta köyhän on käytettävä
      tavara loppuun

• o c u

Minä taas ainoastaan peruutan joka toinen vuosi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      56
      7835
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      67
      5921
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      63
      5415
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      51
      5313
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      108
      4642
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      108
      2359
    7. Ei välimatka meitä erottanut

Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      4
      1251
    8. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      5
      1203
    9. Kohta taas mesikämmeneen

Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      38
      1046
    10. Olin ihan varma että sä olet se oikea

Tunteet kuitenkin kuoli käyttäytymisesi johdosta. Hyvin tehty jos oli tarkoituskin. Oppia ikä kaikki ja jotkut ei opi ko
      Ikävä
      47
      1022
    Aihe