Voi, kuinka surullisena luin tänä aamuna tuon uutisen. Ja varsinkin se, että pommi-iskuista toinen tehtiin turistirannikolla, herättää surua ja huolta paikallisten tuttujen puolesta.
Te Mombasaan menijät, muistakaa että vaikka Kenia on kristittyjen maa, rannikolla, juuri Mombasan tienoilla, elää muslimeja, he ovat enemmistönä siellä väestöstä. Ja nuo pommi-iskut ovat protesti Kenian valtiolle siitä, että se lähetti joukkoja taistelemaan muslimi-kapinallisia vastaan.
Yleensä Mombasa on turvallinen paikka olla, mutta nämä sisäpoliittiset kuohunnat kyllä ottavat siellä aina nopeasti tulta, erään kerran siellä ollessamme väkijoukko poltti turistirihkamaa myyvät torikojut, pieksi myyjiä ja saipa muutama turistikin kepistä, onneksi eivät aseita vielä silloin käyttäneet, vaikka niillä niitä olikin.
Onko Kenia enää tavalliselle turistille turvallinen maa? Ei ainakaan ensi kertaa afrikassa matkailevalle. Me jotka tunnemme paikallisten metkut, ymmärrämme jotain heidän keskusteluistaankin ja tunnemme tavat ja kulttuurin, niin, ei meillä siellä ehkä hätä niin äkkiä tulisi...
Kranaatti-isku Mombasan rannikolla 30.3
Päsiäisloma vaaraksi
1
368
Vastaukset
- Mtwapa bussiasema
Lue Daily Nation äläkä usko suomalaista lehtimieshöpötystä: http://www.nation.co.ke/News/Twin explosions rock Mombasa /-/1056/1377838/-/item/0/-/mhiybkz/-/index.html
Kristittyjä vastaan tuo rannikon isku oli suunnattu, selvästi, mutta ei siitä mitään kauhua kannata levitellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857445- 965384
- 2574595
- 444495
- 623247
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 492313
- 412174