Pääsiäinen lähestyy. Kuinka moni muu aikoo tämän päivän pyhittää kodin järjestämiselle ja siivoukselle? Viikolla kun ei näytä olevan aikaa ja on liian väsynyt hoitaakseen tuon siivouksen.
Omalta kohdalta tämä tarkoittaa lisäksi laukun pakkaamisen aloittamista pääsiäisen viettoon lähtöä varten.
Ensi viikolla tuskin kirjoittelen, joten hyvä aika myös toivottaa Mukavaa Pääsiäistä!
Pääsiäinen lähestyy.
39
148
Vastaukset
Eipä tuu tänään kyllä tehtyä siivouksia, yövuoro kutsuu, pari yötä olis tulossa ja sit vaparia pari. Pientä pääsiäiskoristelua oon kyllä jo tehnyt, pajunoksia joita koristelin ja jo hiirenkorvilla olevat koivunoksat on vaaseissaan.Narsissit ruukussa grookuksia.. :))) siivoukset viikolle. Minä olenki pyhinä töissä.. Et silleen...:)))
Mukavaa Pääsiäistä siulle myös:)))- Rattus sp.
Kiitokset! Kuullosti jo tosi pääsiäiseltä. Olet nähnyt vaivaa kodin koristelussa. Odottelen myös sitä, että pääsen metsään, jossa on sinivuokkoja. Se on varma keväänmerkki.
- rygseck
En taatusti aio siivota !
Lähden kohta kirpparille ja katsomaan yhdeksää koiranpentua !!
Päivemmällä laahailen puita tontinnurkilta...
Mulla nää kirkolliset juhlat rajoittuu pelkästään niitten herkkujen popsimiseen, joka kulloinenkin juhla suvaitsee eteeni kantaa =)
Pääsiäisenä lammasta, mämmiä ja pashaa...
Joitain vieraita saapuu Pääsiäisenä, että sikäli on tulossa miellyttävä viikonloppu.
Itse olen ensviikolla kolme yötä töissä, niin että onhan sitä ohjelmanumeroa siinäkin :O- Rattus sp.
Höh! Siivoaminen on mukavaa. Aloitin järjestelyllä pyykkikone odottaa päälle laittamista, lehti- ja mainoskasa on käyty läpi. Aion pitää tämän asunnon tip-top -kunnossa. Osittain senkin tähden, että allergiakausi on alkamassa ja helpottaa oloa, kun jossakin on tämä siisteystaso.
Minulla tuo pääsiäinen tarkoittaa pitkää vapaata, jolloin katsotaan veneasioita eteenpäin. On vielä käymättä läpi köydet, kuinka pitkiä ja minkä paksuisia sekä tietysti se, tarvitsenko jotakin lisää. - rygseck
Rattus sp. kirjoitti:
Höh! Siivoaminen on mukavaa. Aloitin järjestelyllä pyykkikone odottaa päälle laittamista, lehti- ja mainoskasa on käyty läpi. Aion pitää tämän asunnon tip-top -kunnossa. Osittain senkin tähden, että allergiakausi on alkamassa ja helpottaa oloa, kun jossakin on tämä siisteystaso.
Minulla tuo pääsiäinen tarkoittaa pitkää vapaata, jolloin katsotaan veneasioita eteenpäin. On vielä käymättä läpi köydet, kuinka pitkiä ja minkä paksuisia sekä tietysti se, tarvitsenko jotakin lisää.On joo, ihan kivaahan se... =)
Mut siivoominen sen takia, että joku juhlapyhä on tulos... noup :P
Kummasti tää huusholli säilyy siistinä, ku riiviölauma ei ole sotkemassa - ei täs tarvi ku avata ovi ja toiseltapuolen kämppää ikkuna, ristiveto nappaa villakoirat ;D - Rattus sp.
rygseck kirjoitti:
On joo, ihan kivaahan se... =)
Mut siivoominen sen takia, että joku juhlapyhä on tulos... noup :P
Kummasti tää huusholli säilyy siistinä, ku riiviölauma ei ole sotkemassa - ei täs tarvi ku avata ovi ja toiseltapuolen kämppää ikkuna, ristiveto nappaa villakoirat ;DNo, joo.. mutta omalta kohdalta ajatus on palata siistiin kotiin pääsiäisen jälkeen. Ehkä tuo aloitus päde muihin.. Toisaalta tykkään viettää viikonlopun puhtaassa kodissa, joten paras aika siivoamiselle on torstai-ilta.
- tiinaex...
töissä ja kotosalla viettelen pääsiäistä en järjestele en siivoo sen kummemmin eiköhän tänne sekaan mahu oikeen hyvin toivotaan että kelit kumminkin suosis kun on siinä pari pakollista vapaapäivääkin.
- Rattus sp.
Oli tarkoitus pohjamaalata vene, mutta ilmat eivät näytä suosivan. Jos kuitenkin hioisi sen maalausta varten ja jättäisi sen pressujen alle. Pääsiäisiviikonlopun lauantaina on tarkoitus myös ostaa uusi akku veneeseen.
Eli kaikenlaista pientä ja samalla huolehdin isästäni, jotta äitini pääsee matkalle rentoutumaan. Myös pääsen tapailemaan ystäviäni, jotka ovat nyt kolmensadan kilometrin päässä.
Kiva tulla takaisin, kun asunto on perusteellisesti siivottu :). - tiinaex...
Rattus sp. kirjoitti:
Oli tarkoitus pohjamaalata vene, mutta ilmat eivät näytä suosivan. Jos kuitenkin hioisi sen maalausta varten ja jättäisi sen pressujen alle. Pääsiäisiviikonlopun lauantaina on tarkoitus myös ostaa uusi akku veneeseen.
Eli kaikenlaista pientä ja samalla huolehdin isästäni, jotta äitini pääsee matkalle rentoutumaan. Myös pääsen tapailemaan ystäviäni, jotka ovat nyt kolmensadan kilometrin päässä.
Kiva tulla takaisin, kun asunto on perusteellisesti siivottu :).kiva kun päästät äitis vähän lomailemaan se on tärkeetä jaksamisen kannalta mää niin tykkään kun välitetään läheisistä ja halutaan auttaa mukavaa pääsiäistä sullekkin läheisten ja ystävien kanssa.
Kiitos samoin. Pakko siivota. Sama juttu viikolla töitä ja iltaisin lastenhoitoa, ei jaksa ei ehdi. Ja sitten ensiviikonloppuna neljä päivää vapaata, jippii.
Taidan pääsiäisen ommella koneella jotain. Näin Stockmannilla ihanan hihattoman kietaisupuseron ja se jäi mieleen. Hinta oli noin 100 euroa, mutta jos löydän nätin kankaan teen sellaisia, 5-20 euroa maksavasta kankaasta nopeasti ja ihan omankokoisia...Tällaista ajattelin tehdä punaisella farkkuhameella käytettäväksi.
https://stockmann.com/p/fi/Andiata-Pusero/256257/11305/11301?itemId=256259- Rattus sp.
Täällä saattaa hyvinkin olla pari yli 10-tuntista päivää ensi viikolla. Viime torstai muodostui lähes 12-tuntiseksi. Vei kyllä voimia, mutta joskus on revettävä.
Inhoan sitä tunnetta, että asiat jäävät viime hetkille ja lähtee liikkeelle zombina. Nyt yritän välttää sen.
Aion syksyllä mennä kinnasneulontakursille. Oma isoäitini hallitsi tämän. Samoin voisi joku kerta tehdä karjalanpiirakoita, vaikka rypytys ei ole hallinnassa. Joitakin kankaita odottaa ompelua. Aion ottaa yhdestä puolihameesta mitat ja tehdä sarjassa kankaita pois. Kuitenkin siinä vaiheessa, kun on aikaa. - Rattus sp.
miljoona kirjoitti:
Tällaista ajattelin tehdä punaisella farkkuhameella käytettäväksi.
https://stockmann.com/p/fi/Andiata-Pusero/256257/11305/11301?itemId=256259Vaikuttaa sellaiselta, jonka toteuttaminen ei ole ylivoimaista. Kunhan saa tehtyä kaavat, niin loppu onkin jo helpompaa. Ensi talvena aloitan uusien venepatjojen tekemisen veneeseen. Oli ohjelmaa riittää ompelemisen saralla, kuten monessa muussakin asiassa :).
Tuosta puseron kukkakuosista.. Ostin veneilykäyttöön valkopohjaisen, kukallisen tunikan. Ei mene sekään laji ihan miehiseksi :). Rattus sp. kirjoitti:
Täällä saattaa hyvinkin olla pari yli 10-tuntista päivää ensi viikolla. Viime torstai muodostui lähes 12-tuntiseksi. Vei kyllä voimia, mutta joskus on revettävä.
Inhoan sitä tunnetta, että asiat jäävät viime hetkille ja lähtee liikkeelle zombina. Nyt yritän välttää sen.
Aion syksyllä mennä kinnasneulontakursille. Oma isoäitini hallitsi tämän. Samoin voisi joku kerta tehdä karjalanpiirakoita, vaikka rypytys ei ole hallinnassa. Joitakin kankaita odottaa ompelua. Aion ottaa yhdestä puolihameesta mitat ja tehdä sarjassa kankaita pois. Kuitenkin siinä vaiheessa, kun on aikaa.Katsoin googlelta ja kinnasneulonta näytti mielen kiintoiselta.
- Rattus sp.
miljoona kirjoitti:
Katsoin googlelta ja kinnasneulonta näytti mielen kiintoiselta.
Tuolla tyylillä saa aikaiseksi kestäviä kintaita. Alan selvästi vanhenemaan, kun aloitan perinteiden vaalimisen :).
- tiinaex...
miljoona kirjoitti:
Tällaista ajattelin tehdä punaisella farkkuhameella käytettäväksi.
https://stockmann.com/p/fi/Andiata-Pusero/256257/11305/11301?itemId=256259ihan kivalta näytti pusero jos on sellaset käsivarret mitä voi näytellä ja vyötärö jota korostaa ja vielä yks pointti jos tykkää kukkakuosista mää peitän mieluummin käsivarteni kyynerpäihin asti ihmisten ilmoilla ja kadonneen vyötärön metsästys on edelleen käynnissä ja mustaa sen olla pitää oon ollu aina musta ihminen enkä tunnu siitä eroon pääsevän.
tiinaex... kirjoitti:
ihan kivalta näytti pusero jos on sellaset käsivarret mitä voi näytellä ja vyötärö jota korostaa ja vielä yks pointti jos tykkää kukkakuosista mää peitän mieluummin käsivarteni kyynerpäihin asti ihmisten ilmoilla ja kadonneen vyötärön metsästys on edelleen käynnissä ja mustaa sen olla pitää oon ollu aina musta ihminen enkä tunnu siitä eroon pääsevän.
Musta/valkoinen yhdistelmä on todella tyylikäs, tykkään.
Niin, ja käsivarsissa ei ole mitään hävettävää kenelläkään, se on vaih huono itsetunto jota kannattaa hävetä, heh heh. Ja kietaisupusero sopii justsa kaikki vyötärömalleille, siinähän on varaa löysätä...Itse tykkään että niska pitää olla hyvin istuva ja mieluiten peittävä, takakyttyrät piiloon ennemminkin kuin käsivarret.
- :))
Kodin järjestämiseen?
http://www.jacquielawson.com/preview.asp?cont=1&hdn=0&pv=3154286&path=83557- Rattus sp.
Kiitos. Tuo oli kaunis kortti :).
Kodin järjestäminen tarkoittaa omalla kohdalla sitä, että tavarat ovat paikoillaan ja siivous sitä, että pyyhitään pölyt ja pyyhitään kostealla lattiat.
Paljon tekemistä pääsiäisenkin jälkeen, joten helpompi puuhailla siistissä kodissa.
Ja olen muuten harkinnut robotti-imurin ostoa, mutta ne parhaat lienevät vielä kehittelynalla.
- Rattus sp.
Ystävälläni on sellainen ja on tyytyväinen siihen. Koti tuntuu kuulemma raikkaammalta.
Rattus sp. kirjoitti:
Ystävälläni on sellainen ja on tyytyväinen siihen. Koti tuntuu kuulemma raikkaammalta.
Minkähän merkkinen?
- Rattus sp.
miljoona kirjoitti:
Minkähän merkkinen?
Soitin ja tarkistin. Heillä on Neato-merkkinen. Aistii ympäristöään ja kiertää esteet eli ei törmäile.
Rattus sp. kirjoitti:
Soitin ja tarkistin. Heillä on Neato-merkkinen. Aistii ympäristöään ja kiertää esteet eli ei törmäile.
Kiitos täytyy lukea varmaan niitä vertailutestejä ja pitää toikin merkki mielessä.
Siivottu! Vai pitäiskö nyt koettaa katsoa mitä eilen hätäpäissäni sulloin kaappeihin ;D
Jos hyvin käy, menen katsomaan vauvaa jonka viikonloppu-äidiksi olen lupautunut. Saan haistella sitä lämmintä nyyttiä...
Muuten taitaa loput lumiajasta mennä vähän niin kuin kiviä potkien, ei mitään tekemistä :/ jotain tarttis kehittää, ettei mun ajatukset ala kiertämään kehää.
Oikein mukavaa pääsiäistä sinullekin! :)- Rattus sp.
Käy kaapit läpi, varaa kirppispöytä ja tee jotakin mukavaa saaduilla rahoilla. Tämä oli tällainen ehdotus. Samoin lapset mukaan puuhaan. Luopuvat turhista tavaroista ja vaatteista. Tietysti saattavat käyttöönsä omat tienestinsä. Ei kannata kysyä neuvoja täältä :D.
Kohta alkaa kiireet eli keräilen voimia. Luultavasti aloitan pääsiäisen jälkeen joka toinen viikonloppu veneen puunauksen.
Koiranpennutkin tuoksuvat hyviltä ja paljon turvallisempi vaihtoehto kuin pienet lapset :). Toisaalta sinulla riittää kohta puuhaa viikonloppuäitinä. Rattus sp. kirjoitti:
Käy kaapit läpi, varaa kirppispöytä ja tee jotakin mukavaa saaduilla rahoilla. Tämä oli tällainen ehdotus. Samoin lapset mukaan puuhaan. Luopuvat turhista tavaroista ja vaatteista. Tietysti saattavat käyttöönsä omat tienestinsä. Ei kannata kysyä neuvoja täältä :D.
Kohta alkaa kiireet eli keräilen voimia. Luultavasti aloitan pääsiäisen jälkeen joka toinen viikonloppu veneen puunauksen.
Koiranpennutkin tuoksuvat hyviltä ja paljon turvallisempi vaihtoehto kuin pienet lapset :). Toisaalta sinulla riittää kohta puuhaa viikonloppuäitinä.Hyvä idea :) Leluja löytyis kyllä nurkista, jotka vain kerää pölyjä.
Se saattaa hyvinkin olla ettei pikku-äiti malta antaa vauvansa hoitoon, hormoonit taitaa toimia niin. Sitten täytyy kaapata molemmat.
Koiran tassutkin tuoksuu ihanalle, muistelin juuri kun Miljoonalle vastailin. Niitä haistella vaikka kuinka pitkään. DQ saikin eilen pedikyyrin kun tuli naisia kylään. Ois tullut joku mies, niin olisin hoitanut ihan toiset kynnet :P
Mä tykkään puuhasta, toimettomana on vähän orpo olo. Miten sitten pärjään kun lapset keksii olla kavereilla enemmän kuin kotona...- Rattus sp.
miss.fire kirjoitti:
Hyvä idea :) Leluja löytyis kyllä nurkista, jotka vain kerää pölyjä.
Se saattaa hyvinkin olla ettei pikku-äiti malta antaa vauvansa hoitoon, hormoonit taitaa toimia niin. Sitten täytyy kaapata molemmat.
Koiran tassutkin tuoksuu ihanalle, muistelin juuri kun Miljoonalle vastailin. Niitä haistella vaikka kuinka pitkään. DQ saikin eilen pedikyyrin kun tuli naisia kylään. Ois tullut joku mies, niin olisin hoitanut ihan toiset kynnet :P
Mä tykkään puuhasta, toimettomana on vähän orpo olo. Miten sitten pärjään kun lapset keksii olla kavereilla enemmän kuin kotona...Lasten lelut kiertävät hyvin ja lapsillasi on tilaisuus tienata käyttörahaa, vaikka johonkin isompaan hankintaan.
Huomasin vastauksesi :) miljoonalle.
Tarvitset selkeästi harrastuksia ja pidät enemmän yhteyttä ystäviisi. Teette jotakin mukavaa, vaikka käytte elokuvissa.
Sama juttu on täällä. Keksittävä tekemistä, kun kaupunki on uusi ja ystävät ovat kaukana. Ei edes jaksa tutustua uusiin ihmisiin, muuten kuin pintapuolisesti. Kunhan kevät etenee, niin aloitan viikonloppuisin pyöräilyn (silloin kun en ole veneellä) eli kartoitan kaupungin. Mietin jo kuntosalille menoa..
Ei sitä nyt siivoamiseen liian väsynyt voi olla, sitä voi tehdä verkkaisemmin.
No päivä menee synttäreillä, ja sitten olisi auton huoltoa.
Ei niin suurta hinkua ole kumpaankaan.- Rattus sp.
Voi olla liian väsynyt. Et tiedä siivoukseni intensiivisyyttä ja viikolla, jos työpäivä venyy, menen edeltävänä iltana jo yhdeksältä nukkumaan. Ei siinä paljon jää aikaa. Aina viikon mittaan tulee muita ylimääräisiä tekemisiä.
Kalaanko halajat? Voihan siellä synttäreillä olla ihan mukavaakin. Rattus sp. kirjoitti:
Voi olla liian väsynyt. Et tiedä siivoukseni intensiivisyyttä ja viikolla, jos työpäivä venyy, menen edeltävänä iltana jo yhdeksältä nukkumaan. Ei siinä paljon jää aikaa. Aina viikon mittaan tulee muita ylimääräisiä tekemisiä.
Kalaanko halajat? Voihan siellä synttäreillä olla ihan mukavaakin.Minä en muista, että minulla olisi ollut milloinkaan mukavaa, kun on ollut kravatti kaulassa.
Mutta kyllä se tästä iloksi muuttuu, lusikoin juuri vähän pohjaanpalanutta mannapuuroa omppuhillon ja maidon kanssa, teeä paremmin jaksaa.
Ja luntakin alkoi sataa juuri sopivasti.
- Hei kun keikuskelen
Mulla ei ole nyt huvitusinspistä siivoilemiseen. Oikeastaan täällä nyt ei edes ole pahemmin siivottavaa. Jonakin päivänä imuroin ja pyyhkäsen pölyt ja siinä se sitten onkin.
Ei ole mitään suunnitelmia pääsiäistä varten. Pari viikkoa sitten oli puhetta, jos menisimme (mieheni siskojen kera) mökille Keski-Suomeen, mutta toisen siskon poika meneekin perheensä kans sinne, niin päätimme mennä joku toinen kerta.
Saattanee olla, että yks mun kaveri kutsuu mut hänen luokseen yökylään. Monena pääsiäisenä oon hänen luonaan ollut. Ans kattoo.
Tavattoman ylipursuavan riemukasta ja mukavaa Pääsiäistä myös sinulle!!- Rattus sp.
Kiitos myös sinulle :). Siivousinspis on täälläkin hakusessa. Koneellinen pyykkiä on nyt ripustettu kuivumaan ja pitäisi katsoa, missä kunnossa pyörä on. Viime näkemältä oli ihan ravan peitossa. Ensin pitää saada polkupyörää siistimmäksi ja vasta sen jälkeen siivota tuo tuulikaappi. Silittämistäkin olisi ja pitäisi saumuri kaivaa esiin ja sitten.. Eli tekemistä riittää..
- Hei kun keikuskelen
Rattus sp. kirjoitti:
Kiitos myös sinulle :). Siivousinspis on täälläkin hakusessa. Koneellinen pyykkiä on nyt ripustettu kuivumaan ja pitäisi katsoa, missä kunnossa pyörä on. Viime näkemältä oli ihan ravan peitossa. Ensin pitää saada polkupyörää siistimmäksi ja vasta sen jälkeen siivota tuo tuulikaappi. Silittämistäkin olisi ja pitäisi saumuri kaivaa esiin ja sitten.. Eli tekemistä riittää..
Näyttääpä hyvinkin siltä, että sulla on tekemistä vaikka muille jakaa.
Toisaaltaan sitten, kun kaikki on tehty, niin onhan se aivan Mahtava tunne.
Tyytyväisyys suorastaan pursuaa ittestä:)
Mä en pistä tänään tikkua ristiin. Sain pojalta tekstiviestin, josko menisin sinne, että hän päivittäisi mun uuden kännykän navigaattorin ja laittaisi kännykkään myös mun gmaili-sähköpostin. Nyt siinä on liittymän oma sähköposti, mutta olishan se kiva saada mun normaalikin sähköposti siihen.
Olin ostanu eilen muutaman pääsiäiskortin, ennen kuin näin tätä avausta.
Mut sulle kiitos, aloin etsiskellä vähä pääsiäiskoristetta esiin, ostin 3 kpl kassillisen ruukkunarsisseja.. isompi siivous tehty hiljan, tää mun koti on nopsaa impattu, ja pölyjä pyyhkäisty.. sitte meen muualle sotkeen ;)
Niin oikeesti mun Pääsiäinen alkaa lankalauantaina, ei sunnitelmia isompia, jos vielä saa, vois möksän vuokrata.. keväisemmäksi sais säät vaihtua; tää takatalvi kun tuli..
Sulle myös Mukavaa, itelles mieluisaa Pääsiäistä!
:)- Rattus sp.
Kiitos. Pitäisi vielä jotakin pientä tehdä, mutta huominen päivää venyy luultavammin 11-tuntiseksi eli taidan mennä nukkumaan. Viimeistään yhdeksältä..
Tuo takatalvi hidastaa veneen kunnostusta :(, mutta aion ainakin hioa pohjaa maalausta varten.
- se siitä
kortteja en laita kellekkään enää, sillä joitakin ne ärsyttää, kuulee vaan jälkeenpäin kaikenlaista negatiivista niistä..
Sähköisten korttien aikaan, itelle on iloinen yllätys jos saa postilaatikkoon.. laitan yhdelle, jolta tuli yllättäen ystävänpäiväkortti, toiselta synttärikortti, ja parille muulle. Kenenkään en oleta pahastuvan.. tuskin ainakaan sanovat. :)
- Rattus sp.
En ole pitkiin aikoihin saanut lähetettyä yhtikäs mitään. Parhaina kortin lähettämissesonkeina on ollut paljon muuta tekemistä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3758275Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1622616- 76948
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60863- 12850
- 25836
- 55833
- 64812
- 46786
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss69725