Kummallista nurinaa.

Kanto.

Valtio leikkaa omanauton käytöstä matkakuluista tehtävän verovähennyksestä osan pois. Tästä on noussut nyt nurinaa ihmisten keskuudessa. Valtiolla on varmaan autoliikkeiden mainokset olleet käsillä kun ovat valmistelleet tätä lakimuutosta. Automainokset kertovat jokaisen auton kohdalla että autojen kulutus on pienentynyt autot ovat vähemmän huoltoja kaipaavia kuin ennen. Lisäksi ne ovat kuulemma lujempiakin kuin ennen. Luonnollisestikkaan vanhanaikainen verolaki ei enään vastaa nyky aikaa ja lakia on muutettava tämän hetken autojen laatuun sopivaksi. Miksi tästä on noussut valtava nurina eivätkö autot olekkaan sellaisia kuin ollaan luultu mainoksista saadun tiedon vuoksi. Mielestäni nurinaan ei ole aihetta jokainen on ostanut autonsa vapaa ehtoisesti niinkuin minäkin Ladani. Lada on juuri sellainen kuin sen mainoksessa sanottiin olevan. Vähäpäästöinen, kestävä, pieni bensan kulutus ja halvat huollot. Lada on jo aikoja sitten ollut sellainen kuin nyt sanotaan automainoksissa olevan nämä myytävänä olevat autot. En oikein ymmärrä tätä nurinaa mikä tästä asiasta on noussut.

19

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ladamiäs

      Kannolla on taas jäänyt aamulääkkeet ottamattaa ja kateus naapurin autoa kohtaan on noussut niin äärimmilleen, ettei tätä purkausta pystytty välttämään.

      Valitettavasti tälläkään kerralla kirjoituksesta ei löydy edes sen vertaa järkeä, mitä keskiverto kiertokoululainen pystyisi kirjoittamaan.

      • Kanto.

        Ei tarvita aamulääkkeitä eikä kateutta, ei muuta kuin tv:stä uutiset ja sanomalehdistä uutiset niin nämä kun laskee yhteen niin vastaus on tuo mitä kerroin.


      • ladamiäs
        Kanto. kirjoitti:

        Ei tarvita aamulääkkeitä eikä kateutta, ei muuta kuin tv:stä uutiset ja sanomalehdistä uutiset niin nämä kun laskee yhteen niin vastaus on tuo mitä kerroin.

        Sinun jutussasi ei ollut mitään järkeä. Vaikea tuollaiseen ulostukseen on kenenkään mitään sanoa, ellei siinä ole edes jotain tolkkua. Jos koittaisit etukäteen miettiä, onko sinulla jotain asiaa ja sitten koitat jäsennellä sen sellaiseen muotoon, että siitä saa selvää ilman tajunnanlaajentajia.

        Sitten jätät vielä pois kaikki stalinistisen aivopesun ja tyhmyyden tuotokset Ladasta, niin sinulla on jo ainekset edes jonkinlaiseen keskustelun avaukseen.


    • Kanto.

      Taitaapa olla sulla kova kankkunen kun noin pahalla tuulella olet. Lueppa lehdistä muutkin uutiset etkä vain automainokset niin ymmärrät mitä kirjoitin.

      • Ladisti myös

        Ei siitä voi mitään ymmärtää kun siinä ei ole päätä eikä häntää.


    • ladamiäs

      Mää mittää ymmärrä!

    • huuhaa audimiehiä...

      Se on hyvä että ihmiset nyt saa maksaa itse turhia autolla ajoja. Verotukea ei siis tarvita turhaan autoiluun.
      Vähentäkää autoilua ja turhaa ajoa.

      Autoilun on oltava niin kallista ja vero vähennykset pois kokonaan, niin eiköhän tervehdy tämä turha bensan poltto !!!

    • Kanto.

      Kehua omaa autoa pieni kulutukseksi, vähän huoltoa tarvitsevaksi, kestäväksi ja hintansa pitäväksi autoksi. Sitten valittaa kun verottaja rukkaa entistä käytäntöä kun aikansa on kuunnellut autojen kehumista. Vaihdettu autoa viime tingassa jotta välttyy korkeammasta autoverosta, mutta kuitenkin pysynyt samanlaisessa bensarosvossa kuin entinenkin auto oli ollut. Taasen valittaa.En minäkään ymmärrä teidän tekemisiä.

      • ladamiäs

        En tiedä oletko oikeasti vähä-älyinen vai teeskenteletkö vain.


      • Kanto.
        ladamiäs kirjoitti:

        En tiedä oletko oikeasti vähä-älyinen vai teeskenteletkö vain.

        Minusta tuntuu että sinä et halua käsittää tätä asiaa tai sitten et käsitä sitä ollenkaan. Eihän veronmaksuun saa helpotusta kun ei ole siihen oikeuttavaa menoa. Näyttää olevan niin että kehutaan autoa jota käytetään työkaluna töissä että kuinka se on hyvä, mutta kun veron maksun aika tulee pitäisi saada poistoja niin autopa onkin huono ja kuluja jos jonkinlaista. Tämä minua ihmetyttää ollaankon veroilmoituksen aikana rehellinen vaiko silloin kun kehutaan sitä autoa naapurille tai muille.


      • ladamiäs
        Kanto. kirjoitti:

        Minusta tuntuu että sinä et halua käsittää tätä asiaa tai sitten et käsitä sitä ollenkaan. Eihän veronmaksuun saa helpotusta kun ei ole siihen oikeuttavaa menoa. Näyttää olevan niin että kehutaan autoa jota käytetään työkaluna töissä että kuinka se on hyvä, mutta kun veron maksun aika tulee pitäisi saada poistoja niin autopa onkin huono ja kuluja jos jonkinlaista. Tämä minua ihmetyttää ollaankon veroilmoituksen aikana rehellinen vaiko silloin kun kehutaan sitä autoa naapurille tai muille.

        Lue uudelleen kirjoittamasi ja mieti, onko sinulla edellytyksiä edes yrittää kirjoittaa yhtään mitään. Kirjoituksessasi ei ole mitään järkeä.


      • Kanto.
        ladamiäs kirjoitti:

        Lue uudelleen kirjoittamasi ja mieti, onko sinulla edellytyksiä edes yrittää kirjoittaa yhtään mitään. Kirjoituksessasi ei ole mitään järkeä.

        Kuinka yksinkertaisesti sulle pitää kertoa että ymmärrät. Verovähennys poistoja on turha yrittää jos sellaisia kuluja ei ole. Yrittäjät pitävät tarkkaa kirjanpitoa yrityksen laitteiden ja koneiden remontti ja kunnossa pito kuluista jotta voivat tehdä poistot verotuksesta. He jotka käyttävät omaa autoa työssä ovat saaneet poistaa verotuksessa siitä kilometri korvauksen. Korvauksen suuruus on joskus maalimassa määritelty silloin kun autot olivat vanhan aikaisia ja paljon kuluttavia remonttia vaativia vehkeitä. Tilanne on nyt toinen ne ovat paljon parempia kuluttavat bensaakin hyvin vähäsen jos niiden mainoksiin on uskominen. Verottaja on tekemässä tai suunittelee ,aivan oikein muutosta nykyisiin poistomääriin. Eihän voi vähennyksiä kerjätä jos niihin oikeuttavia kuluja ei ole, kylläkai sinun pitäisi se tajuta. Miksi tästä muutos suunitelmasta nuristaan eikö autot olekkaan sellaisia niin kuin mainokset lupaavat.


      • ladamiäs
        Kanto. kirjoitti:

        Kuinka yksinkertaisesti sulle pitää kertoa että ymmärrät. Verovähennys poistoja on turha yrittää jos sellaisia kuluja ei ole. Yrittäjät pitävät tarkkaa kirjanpitoa yrityksen laitteiden ja koneiden remontti ja kunnossa pito kuluista jotta voivat tehdä poistot verotuksesta. He jotka käyttävät omaa autoa työssä ovat saaneet poistaa verotuksessa siitä kilometri korvauksen. Korvauksen suuruus on joskus maalimassa määritelty silloin kun autot olivat vanhan aikaisia ja paljon kuluttavia remonttia vaativia vehkeitä. Tilanne on nyt toinen ne ovat paljon parempia kuluttavat bensaakin hyvin vähäsen jos niiden mainoksiin on uskominen. Verottaja on tekemässä tai suunittelee ,aivan oikein muutosta nykyisiin poistomääriin. Eihän voi vähennyksiä kerjätä jos niihin oikeuttavia kuluja ei ole, kylläkai sinun pitäisi se tajuta. Miksi tästä muutos suunitelmasta nuristaan eikö autot olekkaan sellaisia niin kuin mainokset lupaavat.

        Jos nyt oikein yritän tuosta kirjoitusvirheiden joukosta asiaa kaivaa, niin ymmärtäisin sinulla olevan jonkinlaisia verotusongelmia. Kilometrikorvauksen ei pitäisi olla sinulle ongelma, koska sosiaalihuollon tuloista niitä ei voi vähentää. Ei kai vain jälleen naapurin auto ole saanut sinua pois tolaltasi?


    • Linkkaaja

      Nimimerkki Kannon kannattaisi lukaista tämä artikkeli. Sen jälkeen olisi helpompi ehkä ymmärtää, miksi palstalaiset valittavat käsittämättömistä viesteistä, jotka Kannon omasta mielestä ovat ymmärrettäviä.

      http://www.hs.fi/ulkomaat/Tyhmä on liian tyhmä tajutakseen asian itse/a1305559157792?ref=tf_iHSisboksi630

      • Kanto.

        Mitä se maantieto ja sukupuolitaudit tänne kuuluu. Minä mielestäni tiedän nämä vero asiat hyvin kun olen yrittäjänä ollut ja tällä hetkellä hyvin lähellä samoja asioita seurannut. Näyttää siltä että ette ole lukeneet ettekä katsellu uutisia mistään. Olemattomia kuluja on turha verottajalle ilmoitta sillä mielin että muka saisi ne poistoina. Turhaa työtä verottajalle siitä vain on. Silloin aikoinaan verottaja sai selvän minun tekstistä, en ihmettele ollenkaan jos ette saa selvää (ette ymmärrä) olen sen verran lukenut mielipiteitänne.


      • ladamiäs
        Kanto. kirjoitti:

        Mitä se maantieto ja sukupuolitaudit tänne kuuluu. Minä mielestäni tiedän nämä vero asiat hyvin kun olen yrittäjänä ollut ja tällä hetkellä hyvin lähellä samoja asioita seurannut. Näyttää siltä että ette ole lukeneet ettekä katsellu uutisia mistään. Olemattomia kuluja on turha verottajalle ilmoitta sillä mielin että muka saisi ne poistoina. Turhaa työtä verottajalle siitä vain on. Silloin aikoinaan verottaja sai selvän minun tekstistä, en ihmettele ollenkaan jos ette saa selvää (ette ymmärrä) olen sen verran lukenut mielipiteitänne.

        Jos sinun älylläsi alkaisi joku yrittäjäksi, olisi konkurssi varma jo ennen kuin firmaa olisi edes perustettu. Sosiaalihuollon tuilla eläviltä ei älyä onneksi vaadita. Muuten olisit sinäkin jo kuollut nälkään.


      • Kanto.
        ladamiäs kirjoitti:

        Jos sinun älylläsi alkaisi joku yrittäjäksi, olisi konkurssi varma jo ennen kuin firmaa olisi edes perustettu. Sosiaalihuollon tuilla eläviltä ei älyä onneksi vaadita. Muuten olisit sinäkin jo kuollut nälkään.

        Aika kovaa tekstiä sinä painelet minusta, mutta kerro mitä sinä et ymmärrä, miksi kiivailet ja tuskailet. Et näköjään arvosta minua ollenkaan. Yritykseni ei mennyt konkkaan se toimii vieläkin ja sillä on edellytykset eteenpäinkin toimia vielä vaikken olekkaan siinä enään mukana.


      • ladamiäs
        Kanto. kirjoitti:

        Aika kovaa tekstiä sinä painelet minusta, mutta kerro mitä sinä et ymmärrä, miksi kiivailet ja tuskailet. Et näköjään arvosta minua ollenkaan. Yritykseni ei mennyt konkkaan se toimii vieläkin ja sillä on edellytykset eteenpäinkin toimia vielä vaikken olekkaan siinä enään mukana.

        Pahinta sinussa ehdottomasti on rankka valehtelu. Minun on hyvin vaikea arvostaa ihmistä, joka valehtelee.


      • 11!!++??
        ladamiäs kirjoitti:

        Pahinta sinussa ehdottomasti on rankka valehtelu. Minun on hyvin vaikea arvostaa ihmistä, joka valehtelee.

        Eiks hallituksemme yritä ny muuteltua mallia ajaa tähän matkakorvaus asiaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe