Miksi kasvattajat eivät saa pentujaan myytyä?

GRstä Apulaan

Kyllä on huvittavaa kuunnella joidenkin isojen ja tärkeitten kultsunkasvattajien kommentteja Apulan sivuista, että eivät laita mokomalle sivulle omia kasvattejaan myyntiin.
Mutta vielä kummallisempaa on se, että sielä niitä vain on Apulankin sivuilla sellaisia pentuja, joita olen aiemmin bongannut rotuyhdistyksensä pentuvälityssivuilta.
Eivätkö pennut mene kaupaksi, miksi eivät, onko kenties hinta/laatusuhde vinksallaan, vai sekö paljon puhuttu terveys pentujen vanhemmilta puuttuu?

Apulan sivuja on aivan turha alkaa kenenkään kasvattajan mollaamaan, miksi sitten käytätte moista palvelua, luuletteko ettei teidän kasvattejanne ole aiemmin jo nähty GR sivuilla?

9

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1212121

      sama asia huomattu mutta apulan sivut ovat hyvässä käytössä.
      Onneksi on Apula, mitäs enen oli kun ei ollut apulaa.

    • JepJep

      Eihän mikään palsta ole sinällään hyvä tai huono. Kaikissa tavoissa tavoissa ilmoittaa pentueita on hyviä ja huonoja tarjokkaita.
      Ehkä kysyntää ei nyt ole, tai sitten kultujen hinnat alkaa olla sitä luokkaa, ettei rotu kiinnosta.

      • Hhhmmm...

        Hhhmmm... minäpä väittäisin että rotu kiinnostaa varmasti, mutta terveys ei.


      • Hmm-hmm
        Hhhmmm... kirjoitti:

        Hhhmmm... minäpä väittäisin että rotu kiinnostaa varmasti, mutta terveys ei.

        Mikä siinä terveydessä on vikana?

        Kultsuilla on toki samat lonkka- ja kyynärongelmat, kuin muillakin isoilla roduilla (myös sekarotuisilla). On niillä muitakin sairauksia, mutta ei sen enempää kuin muillakaan roduilla. Tuttavapiiriini kuluu kymmeniä kultsuja eikä yksikään niistä ole sairas. Tuossa nuo 5 omaanikin pyörivät täysin terveinä.

        Mutta hankipa vaikka collie: saat halvemmalla ja pääset hyvällä tuurilla tutustumaan sairauteen nimeltä collien kuono - nimimerkillä 12:n vuoden kokemuksella koiran kanssa jolta vuotaa veri kirsusta. Minä vaihdoin kultaiseennoutajan nimenomaan siksi että se on terveempi rotu.


    • JepJep

      Huolestuttavaa on kuulla että kultsusta alkaa löytyä arkoja koiria. Se kehitys olisi katkaistava heti alkuunsa. Harkintaa jalostukseen !

      • lööppi

        arkuus tulee ranskasta ja venäjältä.


      • kranttu.

        niin on, huolestuittavaa tosiaan.
        mutta ei tule tuo harkinta jalostukseen kovin pikaisesti, sillä rahalla on iso voima.


    • kaksi kultsua

      Olen itsekin huomannut, että nyt on paljon jo luovutusikäisiä kultsuja kasvattajilla, jotka eivät vaan ole menneet kaupaksi, mikä sitten lienee syynä, ehkä tarjontaa on liian paljon tai muiden kasvavien kulujen myötä, ei ole enää varaa ottaa koiraa ja kyllähän kultaisilla on huolestuttavan paljon lonkka/kyynärvikaa..

      Olisi kiva tietää, mitä kasvattattajat tekevät näille pennuille, joita ei vaan kukaan osta? eteenkin kun uroksia näyttää olevan paljon vailla koteja ja kasvattajilla on yleensä enimmäkseen narttuja.

    • Halpa hjyva koira

      Tässäpä sitten niitä ilmoituksia Apulasta:

      Uutta kotia etsii noin 10kk uros.
      Kotia vaihtanut muutaman kerran ja tarvitsee nyt sen viimeisen ja hyvän kodin.

      Omistajalla on oltava kokemusta vaativista roduista, että poika pysyy hanskassa.

      Uudessa kodissa olisi toivottavaa että olisi vanhempi koira kaveriksi, mielellään narttu.
      Tällä hetkellä tulee toimeen kaikkien kanssa. (kissoista ei tietoa)

      Yksinolo on vaikeeta ja vaatii treeniä.

      Poika on noin 65cm ja painaa n. 35kg, väriltään musta.

      Jos olet kiinnostunut pojasta niin laita sähköpostia [email protected] kerro itsestäsi ja perheestäsi, koirakokemus ym oleellinen, jätä puhelinnumero, niin soitan sinulle niin voidaan jutella paremmin ja saat lisätietoa pojasta, sen ongelmista rodusta ym...

      Koira sijaitsee pk-seudulla

      Hp: 200e/sovittavissa

      Nyt kaikki nartun omistajat soittamaan!!! Koiraparka 10 kk ja vaihtanut kotia jo "muutaman kerran"

      Hei!Olen sairaslomalla.Jalkkaluu poikki.Ei saa koiran kanssa lenkkille mennä.Haluan oma rakkale koiralle hyvää koti.Wels springel-spanjel,6kk,punainen-valkoinen väri.Rauhallinen kiltti koira.Hänel kennen liitto paperit mukaana.600 euro.puh.nr. 0465462171,[email protected],YSTÄVÄLLISIN TERVEISIN.MAIRE sINIJÄRV.

      Ei sitten hoitajaa muutamaksi kuukaudeksi löytynyt ??? Dogsitteriä käyttämään lenkillä??? Hoitajaa ei edes etsitä.

      Että jos GR:n listalla on pentuja, niin Apulassa on koiria, joista halutaan päästä eroon. Allergiaoireet ilmenevät yllättävän usein n. 6:n kk:n ikäisen urospennun omistajilla, eli tismalleen silloin kun pennulle tulee murrosikä.

      Olen todella vakuuttunut, että Apulasta sitä saa sen terveen ja hyväluonteisen koiran ja GR:n listalla on vain rahanhimoisten kasvattajien pentuja, joiden terveydestä kukaan ei ole kiinnostunut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      346
      3895
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1719
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1480
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe