Eli mua jännittää aivan mielettömästi! Oon kirjotellu tänne aikaisemmin (http://keskustelu.suomi24.fi/node/10376495)
ja silloin kerroin aloittavani kesätyöt huhtikuussa.
No huomenna pitäisi aloittaa ja kaksi kuukautta tulisin duunissa olemaan. Ei pitkä aika ei, ja kyseisessä paikassa olen ollut muutamana kesänä aikaisemminkin, mutta nyt on ihan eri tilanne kun on oma lapsi.. Jännittää!
Miten kestän 8,5h tuntia erossa pienestä?? Kestääkö lapsi? Lapsihan on siis kotona isän kanssa että tuttu hoitaja on ainakin ja näin..
Aikaisemmin kun olen kirjoittanut, sanoin, että lapsi alkaa minua kaipaamaan jos lenkillekin menen, no, tilanne on onneksi tuosta jo helpottanut, että kyllä on pärjännyt hienosti sen parikin tuntia isän kanssa. Mutta sepä se kun ei tiedä miten reagoi sitten kun olen pitempään poissa. Tähän mennessä ei ole ollut tarvetta olla kauan poissa lapsen luota.
Imetän vielä ja sekin mietityttää. Normaalisti imetän aamulla n. klo 6:30 kun vauva herää, sitten klo 10 ennen päikkäreitä, sitten klo 14 ennen toisia päikkäreitä ja sitten JOSKUS klo 18 jos nukkuu kolmannet unet, ei nuku aina, ja sitten vielä illalla klo 20-21 kun alkaa yöunille. Yölläkin tulee juu vielä imetettyä..
Nyt siis kun työpäiväni on klo 6-14:30 niin jää pois kolme imetyskertaa. AAPUVA!
Lapsi hermostuu?? RInnat täyttyy?? Oijoi..
Kaipailisin siis teidän kokemuksia siitä, kun te menitte töihin. Minkä ikäinen muksu? Miten sujui?? yms yms? :)
Täällä hermoileva 21-vuotias äiti panikoi kuin viimeistä päivää.. vaikka tiedän että iskä osaa lapsensa kanssa olla mutta.. kaikki äidit jotka joskus töihin joutuneet menemään niin ymmärtävät tämän tunteen :)
Jännittää!
5
164
Vastaukset
- kesätyöläinen91
ai niin ja lapsi täyttää tässä kuussa siis 11kk!
ap - huoh...
nui vanaha lapsi ja imetät vielä.. oisko kannattanu lopettaa imettämine 6kk iässä ei ois ny tota ongelmaa.. nyt imetykset pois ja kiinteitä lapselle.. helpottaa huomattavasti sun omaaki elämää ku et imetä enää.. pitäs tuosa iässä olla jo ilman tissiä..
- wrwr
Hieman samoilla linjoilla edellisen kanssa. Imettäminen ei ole se ongelma, vaan ennemminkin se, että lapsi olisi pitäny opettaa ennen sinun töihin lähtöä jo siihen, ettei tissiä tule sinä aikana ja maidon saa nokkamukista tms. Tietysti imettää voit sitten kun töistä pääset. Huonompi homma on se, että yhtä äkkiä lapselta häviää se turvallinen tapa syödä, eli tissi. Lapsi kyllä oppii, mutta totutteleminen pikkuhiljaa siihen ettei sitä tissiä aina ole saatavilla olisi voinut olla parempi vaihtoehto. Sitä nyt tosin tässä vaiheessa enää huono surra. Eiköhän kaikki mene hyvin ja lapsikin siihen tottuu ja huomaa ettet ole lähettyvillä, on pärjättävä ilman. Toivotaan ainakin, tsemppiä työn aloitukseen!
- rilla-milla
Mieti myös minkälaisen työpanoksen annat ja miten paljon keskityt töihin / omien asioiden puhumiseen työkavereillesi tai puhelimen viesteihin .. ei pahalla vaan ihan perusasian vuoksi , sen työnteon .
Kukaan ei ole korvaamaton ja heti ekasta päivästä otat sen linjan , että vaihdat työasennolle jo matkalla ja keskityt työhön ja teet sen parhaalla mahdollisella tavalla , et höpötä jokaiselle , miten ihmeellistä ja kamalaa on olla erossa lapsesta , vaan teet hommia ja mieluummin kuuntelet muita , saat siitä voimia itsellesi ja vastapainoa äitiyteen .
Kun työpäivä loppuu , vaihdat äitiyteen takaisin , niin se toimii .
Tätä voisi jahkata lopun elämää , koska lapsi elää sinussa lopun elämäsi , haasteet vain vaihtuvat.
Itse en tiedä raskaampaa , kun työkaverini ,joka laistaa hommista ja on liki kännykkä liimautuneena soittaakseen kotiin , aimmin kysyäkseen joka kakan sävyn ja montako lusikallista lapsi söi , nykyään soittaa jo koulun alkaneelle lapselle aamuisin , heräsitkö kulta , toisen kerran mitä söit ja taas , mitä laittaa päälle ..
Jos ei osata irroittaa , ollaan sitten kotona , eikä valiteta .
Tarkoitukseni ei ole tylyä tekstiä päästää, vaan tukea päätöksessä ja saada miettimään työnantajan näkökulmastakin töihin menoa .
Viikon päästä huomaat, että pärjäävät ja voit huokaista helpotuksesta, nauti työstäsi : )
Tuleppa kertomaan sitten , miten sujui , myöhemmin . - kesätyöläinen91
Hei!
Kiitokset vastauksista.
Ajattelin tulla kertomaan, että aivan suotta hätäilin :) muksulla ei ollut näinä päivinä mitään hätää isänsä kanssa kotona. Kyllähän mulla rinnat on kunnon pallukat työpäivän päätteeksi, mutta olo ei ole ollut tukala. Työntekoon olen voinut keskittyä täysillä.
Hieman yllätyin kun niin moni sanoi että tämän ikäistä ei pitäisi enää imettää. Eikös se suositus ole täysimettää 6kk ikään asti ja osittainimettää 1v asti..? Sillä kyllä tietenkin lapseni saa myös kiinteää ruokaa :D
En ole todellakaan puhunut työtovereille lapsesta MITÄÄN jos eivät itse ole kysyneet ja silloinkin olen vastannut lyhyesti. Ymmärrän kyllä ettei ihmisiä kiinnosta kuinka ikävä mulla muksua on =)
Mut hienosti on kaikki sujunut ja luulen että sujuu jatkossakin!
Hyvää kevään jatkoa ja mukavaa pääsiäistä kaikille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016349
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h814879Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1033144Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302972Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262195Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191576Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?931149Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3381145Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311066- 48844