cabarete; asiallista tietoa kaivataan

Eija

Täällä on joitain kertoja käyty keskusteluja Cabaretesta, mutta ovat lipsahtaneet vähän ala-arvoisiksi. Ikävää!
Jos joku "aikuinen" tahtoisi kertoa kokemuksistaan Cabaretessa lomailusta; ruokailusta, baareista, liikkumisesta itse kylässä jne. Meillä pari pientä lasta, joten kaikki info on tervetullutta. Kiitos

4

535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hessu

      Cabareten alue Dominikaanisen tasavallan pohjois-osassa sijaitsee noin 20 minuutin bussimatkan päässä Puerto Platan lentokentältä ja noin 10 minuutin päässä itään Sosuan kaupungista.

      Alue on surffaajien suosikkipaikka, koska siellä löytyy sopivia tuulia ja laineita. Myös sukellusta harrastetaan jonkin verran, mutta todella vaativa sukeltaja kaipaa kirkkaampaa vettä, jota Dominikaanisesta löytyy Samanan alueelta.

      Cabareten ranta on pitkä ruskeahiekkainen ja sieltä löytyy runsaasti ravintoloita ja rantaclubeja. Alue on suhteellisen rauhallinen ja siellä on hotellien lisäksi myös yksityisiä, lähinnä amerikkalaisten ja saksalaisten omistuksessa olevia sijoitusasuntoja, joista osaa myös vuokrataan.
      Ruokailut Dominikaanisessa eivät muodostu lapsillekaan ongelmaksi. Yleisesti ottaen ruuat ovat hyvin kevyesti maustettuja ja valikoimista löytyy myös piza- ja hampurilaisvaihtoehtoja samoin kuin herkullisia pasta-, liha-, ja kalaruokia. Mehuja ja virvokkeita on myös runsaasti tarjolla ja tietysti kypsät tropiikin hedelmät tarjoavat huikaisevia makuelämyksiä. On syytä muistaa, että sikäläinen bakteerikanta poikkeaa täysin omastamme, joten eteenkin lasten kanssa matkustettaessa kannattaa maitohappobakteerien nauttiminen aloittaa hyvissä ajoin (reilu viikko) ennen matkaa ja jatkaa sitä koko matkan ajan. Näin vältytte turistiripulilta. Sosuan kaupunki sijaitsee vajaan 10 minuutin taksimatkan päässä Cabaretesta, joten suosittelen lämpimästi muutaman lomapäivän viettämistä Sosuan rannalla ja shoppailua Sosuassa. Paikallinen väestö antaa mukavasti väriä kaupunkikuvaan ja saatte varmasti paljon muisteltavaa Sosuan retkiltänne. Taksimatka Sosuaan ei ole kallis, kun vain muistaa tingata hinnan kohdalleen ennen matkaa.

      Olen itse lomaillut Dominikaanisessa perheeni kanssa useita kertoja. Jos kysyttävää ilmeniee, niin yritän vastata. Seuraan näitä sivuja satunnaisesti, mutta pyrin vastailemaan sen, minkä työkiireiltäni ehdin.

      Mukavaa lomanodotusta. Dominikaaninen on ihastuttava kohde, kun suhtautuu asioihin ennakkoluulottomasti.

      • Eija

        moi!
        kiitos paljon tyhjentävästä vastauksestasi. Mieheni on surffaaja, joten Cabarete kiinnostaa juuri sen vuoksi. Tällä hetkellä olemme kyllä suunnitelleet menevämme Sosuaan, siellä ilmeisesti vähän enemmän elämää muulle perheelle.
        Muistatko miten siellä pääsee kulkemaan lastenrattaiden kanssa? Meidän pienin ei jaksa vielä kauheita matkoja kävellä.
        Oliko paljon sähkökatkoja?


      • nainen 36v

        olisin sulta halunnut kuulla, kun olet käynyt siellä paikan päällä. Itse olin vuosina 1999 ja 2000 ja kiva olisi kuulla mikä hintataso siellä on nykyisin. Suunnittelen lähteväni taas Sosuaan nyt joulukuussa.
        Kiitos etukäteen.


    • pupsik

      olin toukokuussa viikon verran Cabaretessa ja otin hotellin saavuttuani paikan päälle. Kylä on tosiaankin surffareitten suosima, mutta liikunta- ja rantamahdollisuuksia lukuunottamatta paikassa ei juurikaan ole näkemistä eikä kokemista. "Paikallisetkin" ovat suurelta osalta ulkomaalaisia hotellin omistajia tai muuten töissä siellä, joten meno oli kovin kansainvälistä. Käytännössä voi sanoa, että paikka rajoittuu rantaan ja siitä noin 200 metriä ylempänä kulkevaan maantiehen, joka halkoo kylän ja voi olla vilkaastikin liikennöity. Rantaa jatkuu joitain satoja metrejä; länsipäässä on pääosin all-inklusive hotelleja ja itäänpäin kuljettaessa sitten muita majapaikkoja ja disko/ravintoloita. Useimmat ruokapaikat toimivatkin monipuolisesti niin, että aamulla niistä saa aamiaista ja yöksi ne muuttuvat tanssi/diskopaikoiksi.
      Itse en olisi viikkoa pitempää jaksanut siellä olla; baarimikot alkoivat jo morjestella kaupan kassajonossa... Mutta lepolomakohteena ehdottoman hyvä, sillä kaikki (ranta, kauppa, ravintola, baari) ovat lähellä.
      terveisiä punatukkaiselta suomalaiselta etenkin Irkkubaarin väelle...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Au Pairit Maltalla - Keskustelua !!

      Keskustelua uudesta kaudesta. Täällä kaikki jaksot katsottu kun verot pakko maksaa.. Myyn ulkopuolelle jättäminen oli su
      Tv-sarjat
      259
      2977
    2. Suomalaisia valmistautuneena pakenemaan

      https://yle.fi/a/74-20084635 “Auto on aina tankattuna ja pari laukkua valmiiksi pakattuna, jos tulee äkkilähtö.”
      Maailman menoa
      391
      1898
    3. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      68
      1819
    4. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1569
    5. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      114
      1335
    6. Ei kiinnosta idän humpuuki

      Onko kukaan ihminen koskaan hyötynyt idän opeista pätkääkään? Ei ole, uskallan väittää!
      288
      1101
    7. Ikävöin sinua nainen

      Vaikka lopetin yhteydenpidon kokonaan. Ehkä joskus ymmärrät, et se oli ainoa järkevä vaihtoehto. Ei rakkaus lopu siihe
      Ikävä
      43
      988
    8. Ristinryövärin kastamattomuus?

      KASTAMATON RISTINRYÖVÄRI Ristinryövärin pelastumista ilman kastetta on joskus käytetty perusteena sille, ettei kasteell
      Luterilaisuus
      276
      972
    9. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      104
      884
    10. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      865
    Aihe