lähteekö teiltä hiuksia...

En tiedä mistä tämä oikein johtuu. 2-dia lääkkeet sain 2003.
Nyt lääkitys on : 1x1 diformin 1000 päivässä,
Januvia 100 mg, en ole ottanut säännöllisesti kun turvotti.
verenpainelääke cozaar 50 mg 1 tabl. päivässä
verenpainelääke diasectral 100 mg 1 tabl päivässä

Eli näillä lääkkeillä olen ollut ja en tiedä mistä ihmesstä minulla naisella ei ole kohta hiuksia päässä? Lääkärin mielestä tämä ei johdu diabeteksesta, vaan kun minulla oli aiemmin niin paksut hiukset että päälakea ei juuri näkynyt, nyt just kun katsoin hirvittää tuleva kesä, joka puolelta on näkyvissä päänahkaa??
Onko kellään muulla tätä oirettä 2-dialaisilla.
Mitään ei ole löydetty veriarvoista, kaikki on hyvin niin kilpirauhaset kuin muutkin.
Toisaalta ihmettelen kun ihmisiä janottaa, minua ei janota eikä pissata sen kummemmin kuin terveenä ollessakaan, aamusokerit 6-7 välillä päivällä laskee lenkiltä tultua voi olla 4-5 välissä. Olen 63 v. nainen ja liikun paljon.
Mikä lie vikana??
10393
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 10

Vanhimmat

Lääkkeiden sivuvaikutus?

Meillä jätettiin viljat ruokavaliosta 1 vuosi sitten ja monenlaiset vaivat lähti. Myös päänahkaongelmat.

Nyt mieheni on pannut merkille, että kaikilla lihavilla on ohuet hiukset tai jopa kaljua.

Aiheuttasiko lääkkeet paska ruokavalio ravintoainepuutókset elimistön sairaustila myös hiustenlähtöä?

Äänestä
  • Tuota, minulla ei ole ainakaan paljoa ylipainoa bmi 25, pitäsköhän nuo viljat kokeeksi jättää, eihän ne kaikki puutoksetkaan yleiskokeessa näy.
    Mutta toisaalta ärsyttää nuo lääkärit kun sama vastaus on aina, kokeissa ei ole mitään mikä sen aiheuttaisi ja nämä lääkkeet ei ainakaan.
    Otattaa tälläiset, jos minulla olisi ylimääräistä rahaa menisin vaikka minne tätä selvittämään, mutta yliop.sairaalaan iho-polikaan ei osannut mitään vastausta antaa, kävin sielläkin. Itse tässä pitää ruveta hommamaan näitä asioita, ei ne muuten selviä. Kiitos vinkistä. Ajattelin tuotakin lääkekombinaatiota, mistä sitä tietää mitä ne yhdessä reagoi minulla jos toisille ei tekiskään mitään, mutta se oli kyllä mahdonta ymmärtää kun sitä esitin...

    Äänestä

Minulla D1 puhkesi 12/09. Sen jälkeen hiuksia katkeili ihan älyttömän paljon. Ponnari oli aina täynnä katkenneita hiuksia. Mutta viime kesänä katkeilu loppui täysin ja hiukseni ovat vahvistuneet huomattavasti.
Ruokavalio on ollut koko ajan sama, eli vhh.

Äänestä
  • Valitettavasti ihan pelkkä ikääntyminenkin aiheuttaa hiusten ohentumista. Ei siis välttämättä tarvi lähteä "merta edemmäs kalaan".

    Äänestä

  • luonnollistakin kirjoitti:

    Valitettavasti ihan pelkkä ikääntyminenkin aiheuttaa hiusten ohentumista. Ei siis välttämättä tarvi lähteä "merta edemmäs kalaan".

    Niin kyllä sen tiedän että ikäkin sitä tekee, mutta ei tälleen voi olla mahdollista, minulta on tukka lähtenyt joka kohdasta ihan totaalisesti, lie 1/5-osa tallessa.
    Mieheni on 74 v ja hänellä on paksu tukka päässä tosin harmaana, mutta kuitenkin.
    Siis en tiedä pitänee lähteä kiinalaiselle lääkärille, jos löydän tältä paikkakunnalta.
    En ilkiä millään enää lähteä ilman päähinettä mihinkään, jätinkin jo kevään joogatunnit loppupäästä käymättä, eukot tuijotti jo siihen malliin että sain tarpeekseni. Joogaa olen harrastanut vuodesta - 84 saakka tänne kevääseen.

    Äänestä

  • Ponnari on pahin tukansyöjä. Se vaurioittaa hiuksia paljon. Minulla loppui hiusten katkeilu kun lopetin ponnarin käytön.

    Äänestä

  • tietoa vailla kirjoitti:

    Niin kyllä sen tiedän että ikäkin sitä tekee, mutta ei tälleen voi olla mahdollista, minulta on tukka lähtenyt joka kohdasta ihan totaalisesti, lie 1/5-osa tallessa.
    Mieheni on 74 v ja hänellä on paksu tukka päässä tosin harmaana, mutta kuitenkin.
    Siis en tiedä pitänee lähteä kiinalaiselle lääkärille, jos löydän tältä paikkakunnalta.
    En ilkiä millään enää lähteä ilman päähinettä mihinkään, jätinkin jo kevään joogatunnit loppupäästä käymättä, eukot tuijotti jo siihen malliin että sain tarpeekseni. Joogaa olen harrastanut vuodesta - 84 saakka tänne kevääseen.

    Perimä vaikuttaa eniten. Isälläni oli vahvat hiukset hautaan saakka reilusti yli kaheksankymppiseksi. Äidiltä hiukset ohenee tasaisesti kauttaaltaan. Omat hiukseni olen onneksi perinyt isältä vaikka taudit onkin äidiltä (mm. D2).

    Äänestä

  • ,,, kirjoitti:

    Ponnari on pahin tukansyöjä. Se vaurioittaa hiuksia paljon. Minulla loppui hiusten katkeilu kun lopetin ponnarin käytön.

    Varmasti ponnari vie hiusta sehän on selvää että katkeaa kun siinä on pidike.
    Niin tuota sukuvikaa, totta kait sekin vaikuttaa, miten etäältä se lienee sitten tullut jos sitä on? Isällä oli hiukset päässä kuollessaan, äidillä myös paljon paksumpi kuin minulla. Saahan nähä mitä tästä nyt tulee, ottaa aivoon kun ei voi mennä mihinkään paljan päin, en tiedä onko minulla joku puute jos tarkkaan aletaan setviä vai onko tämä lääkekombinaatio?? Mistä tuonkin tietää, eri pillerit keskenään nehän voi keittää minkä seoksen tahansa. Näin uskon, ostin tuossa hapankaalia, se ainakin antaa jotain potkua kivennäisaineineen. Lähen tästä ostamaan vitamiinia jossa on kaikkea paitsi A. Näin Turkissa -90 luvulla alkupuolta samassa turistiryhmässä vaalean suomalaisen naisen, oli varmaan noin 35-40 v korkeintaan, ja tukka oli melkein kaikkialta lähtenyt, kyllä minua silloin säälitti, pää paistoi ihan kaikkialtla, olihan itsellä paksu tukka tuolloin. Ajettelin että voi surkeata, toivottavasti en joudu samaaan tilanteeseen, ja nyt sitä ollaan..

    Äänestä

  • tietoa vailla kirjoitti:

    Varmasti ponnari vie hiusta sehän on selvää että katkeaa kun siinä on pidike.
    Niin tuota sukuvikaa, totta kait sekin vaikuttaa, miten etäältä se lienee sitten tullut jos sitä on? Isällä oli hiukset päässä kuollessaan, äidillä myös paljon paksumpi kuin minulla. Saahan nähä mitä tästä nyt tulee, ottaa aivoon kun ei voi mennä mihinkään paljan päin, en tiedä onko minulla joku puute jos tarkkaan aletaan setviä vai onko tämä lääkekombinaatio?? Mistä tuonkin tietää, eri pillerit keskenään nehän voi keittää minkä seoksen tahansa. Näin uskon, ostin tuossa hapankaalia, se ainakin antaa jotain potkua kivennäisaineineen. Lähen tästä ostamaan vitamiinia jossa on kaikkea paitsi A. Näin Turkissa -90 luvulla alkupuolta samassa turistiryhmässä vaalean suomalaisen naisen, oli varmaan noin 35-40 v korkeintaan, ja tukka oli melkein kaikkialta lähtenyt, kyllä minua silloin säälitti, pää paistoi ihan kaikkialtla, olihan itsellä paksu tukka tuolloin. Ajettelin että voi surkeata, toivottavasti en joudu samaaan tilanteeseen, ja nyt sitä ollaan..

    Biotiini auttaa hiusten ja kynsien kasvattamisessa. Olen kokeillut. Apteekit, terveyskaupat ja marketit myyvät biotiinia sisältäviä valmisteita.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


tietoa kaivattaisiin kirjoitti:

En tiedä mistä tämä oikein johtuu. 2-dia lääkkeet sain 2003.
Nyt lääkitys on : 1x1 diformin 1000 päivässä,
Januvia 100 mg, en ole ottanut säännöllisesti kun turvotti.
verenpainelääke cozaar 50 mg 1 tabl. päivässä
verenpainelääke diasectral 100 mg 1 tabl päivässä

Eli näillä lääkkeillä olen ollut ja en tiedä mistä ihmesstä minulla naisella ei ole kohta hiuksia päässä? Lääkärin mielestä tämä ei johdu diabeteksesta, vaan kun minulla oli aiemmin niin paksut hiukset että päälakea ei juuri näkynyt, nyt just kun katsoin hirvittää tuleva kesä, joka puolelta on näkyvissä päänahkaa??
Onko kellään muulla tätä oirettä 2-dialaisilla.
Mitään ei ole löydetty veriarvoista, kaikki on hyvin niin kilpirauhaset kuin muutkin.
Toisaalta ihmettelen kun ihmisiä janottaa, minua ei janota eikä pissata sen kummemmin kuin terveenä ollessakaan, aamusokerit 6-7 välillä päivällä laskee lenkiltä tultua voi olla 4-5 välissä. Olen 63 v. nainen ja liikun paljon.
Mikä lie vikana??

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu