Ostin talvella veneen Yamaha F50 moottorilla, jossa edellisellä omistajalla oli jäänyt syyshuolto tekemättä.
Nyt aloin tutkia moottoria, ja ennen kuin käynnistin moottorin, vaihdoin peräöljyt. Pohjapropun avattuani sieltä tuli pari ruokalusikallista vettä ennen öljyjä. Kysymys kuuluukin onko todennäköistä että tällainen vesimäärä on rikkonut perän? Öljyt vaihdettuani moottori käynnistyi ja kävi normaalisti, myös vaihde päällä.
Yamaha F50 perä rikki?
5
2937
Vastaukset
- VP
Ei se vielä ole mennyt rikki - öljy on kuitenkin peittänyt laakeripinnat vaikka seassa on vettä. Näin melkein aina, etenkin kun oli noin vähän vettä.
Kyllä se moottori käy OK vaikka sulla olisi vaihteiston laakeripinnat ruosteessa, ne vaan kuluu nupeammin ajossa jos ne on päässyt rupstumaan.
Seuraavaksi perä irti ja tiivisteidenvaihtoon ettei tule lisää vettä öljyyn. Samalla näet vaihteiston kunnon.
PS. Kai sulla oli edes vesimuhvit ja letkusyöttö kun ajoit konetta? Tai onks se jo vesillä?- kysyjä
Kiitos vastauksesta! Ei oo vielä vesillä, annoin vettä vesimuhvilla ja letkulla...
Täytyy viedä se vielä liikkeeseen tiivisteiden vaihtoon ja tarkastettavaksi. Oon kuullu kauhukertomuksia veden rikkomista peristä ja sen korjauskustannuksista, mutta toivottavasti tässä selvittiin säikähdyksellä.
- 8
Älä tee mitään,katso syksyllä onko paljonkin vettä joukossa,voi olla useamman vuoden huollot rekemättä.Peräöljyt on tehty kestämään vettä niiden voiteluominaisuudet ei pienestä muutu.
- pienellä pilataan
monta kertaa vuodon syy on vain huonoksi menneet ´öljyn täyttö- ja oljyntasoruuvin tiivisteet. pitäs ne tiivisteet raaskia vaihtaa öljynvaihdon yhteydess'
- ApaTre
Tuskin sopii tähän, mutta tarttis potkurin suojaevän mitat. Pitäisi se hitsailla kuntoon ja tekisi mielellään saman kokoisen kun alkuperäinen. Kone siis yammu F50AET vm.2003.
Laittakaa postia vaikka [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724394Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1003840Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513130
- 402608
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222322- 231976
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151742Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351705