Kuka on Paparazzi ?

aprilliajakuravettä

Jenkeissä kuka tahansa saa ilmeisesti ottaa valokuvia julkkiksista mitä ihmeellisimmissä tilanteissa. Ilmeisesti "tavallisista" ihmisistä ei saa ottaa kuvaa. Miten suomessa. Voinko vain pysäyttää auton ja avaan ikkunan ja otan "teleskooppiputkeni" esille ja rupeen valokuvaamaa tavallista pariskuntaa. Soittavat varmasti poiisit paikalle. Missä menee sallimisen raja. Ovatko kaikki ihmiset julkkiksia.

6

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Papparazzi

      Saat ottaa kuvia kenestä haluat, missä haluat poislukien kotirauhan piiriin kuuluvat mestat. http://fi.wikipedia.org/wiki/Kotirauha

      Kuvien julkaiseminen on sitte aivan toinen juttu mut sitähän sä et kysyny.

    • Julkku-Tulkku

      "Voinko vain pysäyttää auton ja avaan ikkunan ja otan "teleskooppiputkeni" esille ja rupeen valokuvaamaa tavallista pariskuntaa."

      Voit, jos se onnistuu.
      Eli et ole täysin lahjaton.

      "Soittavat varmasti poiisit paikalle."

      Olen monesti kuvannut kadulla olevia ihmisiä, jopa pariskuntia.
      Eivät ole soittaneet kun korkeintaan naapurin Lissulle, että olikos se huominen kahvittelu klo 15 vai klo 16.


      "Missä menee sallimisen raja"

      Siinä kohtaa kun nainen sanoo "Ei", "emmääoikeintiedänääs" tai "tarjooks viel yhden siiderin?".


      "Ovatko kaikki ihmiset julkkiksia. "

      Eivät ole.
      Esimerksiksi yhdeksännellä kuulla oleva, vielä äidin mahassa oleileva lapsi, ei ole julkkis.

    • kylävaan

      "Voinko vain pysäyttää auton ja avaan ikkunan ja otan "teleskooppiputkeni" esille ja rupeen valokuvaamaa tavallista pariskuntaa."

      Voit. Ja voit käyttää sitä kuvaa esim. uutiskuvana.

      Sen sijaan jos haluat käyttää sitä kuvaa mainoksessa, sinun on pyydettävä kuvan henkilöiltä lupa.

      Tämä sitten ihan Suomen lakien mukaan. Esim. Portugalissa ilmeisesti pitää kysyä lupa aina kun kuvaan tulee joku henkilö. Näin ainakin dpreviewin forumissa valitettiin joku aika sitten.

      Ja tietenkään sillä teleskooppiputkella ei sitten sihdata mihinkään kotirauhan piiriin kuuluvalle alueelle!

      • Julkku-Tulkku

        "Esim. Portugalissa ilmeisesti pitää kysyä lupa aina kun kuvaan tulee joku henkilö."

        Näin on kaiketi myös Ranskassa.
        Ihmisillä on joissain maissa ns. oikeus omaan kuvaansa, vai miten se nyt olikaan väännetty.


    • epätietoinen54646

      No entäs jos alkaa Amsterdamissa kadulla kuvaamaan, kuvaan tulee vahingossa joku heroinnikauppias, joka lähtee perään kun huomaa tilanteen?

      Onko juostava pakoon vai mitä on tehtävä tässä tilanteessa?

      • Julkku-Tulkku

        "No entäs jos alkaa Amsterdamissa kadulla kuvaamaan, kuvaan tulee vahingossa joku heroinnikauppias, joka lähtee perään kun huomaa tilanteen?

        Onko juostava pakoon vai mitä on tehtävä tässä tilanteessa? "

        Tee siitä Reindeerspotting- tai 'Snatch' -tyyppinen videotaideteos.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe