eli täällä olis nyt menossa 41 0 ja ens perjantaina olis käynnistäminen edessä jos vaavi ei ala itse tulemaan ulos luonnollisesti..
mua on alakanut kauheesti pelottamaan tuo käynnistys.. kertokaahan millainen se on.. miten se niinku tapahtuu? nielläänkö jotain nappeja? onko se niin kamalaa kun kaikki sanoo?
nyt mua on myös alkanu pelottamaan kun vauva on näin yliaikainen että sille tapahtuu tuolla kohdussa jotain kun tilaa on niin vähän, esim kuolee :/
synnytyksen käynnistäminen?
5
190
Vastaukset
- MiuMau:)
Hei,
Mulla on käynnistetty kaikki kolme synnytystäni. Ihan vaan suunkautta otettavilla tableteilla on käynnistetty ja hyvin lähti onneksi heti käyntiin kaikki (ensimmäisen synnytyksen kesto 8h, seuraavan 4h ja viimeisen 6h). Viimeisin käynnistettiin rv 42 ja muistatahan että raskaus on yliaikainen vasta rv 42 jälkeen :) Vauvallasi ei varmasti ole mitään hätää. Yritä ottaa rennosti, toivotaan että vauvasi syntyisi ihan itsellään eikä tarvitsisi käynnistellä. Mutta itselläni siis vain hyvät kokemukset ko. asiasta.
Tsemppiä ja jaksamista loppumetreille, lopputulos palkitsee kyllä! :) - pikku neiti
moi..
mulle käynnistettii viime vuoden marraskuussa, olin jo 3 senttia valmiiksi auki, niin puhkaistiin kalvot ja laitettii oksitosiini tippa käteen.. sillä se lähti sit käyntiin.. ensiksi oli alussa laimeat supistukset ja ne aina puolentunnin päästä lisäs tipan määrää.. no siin 1 ja puol tuntia nii alko olemaa jo sellaset supistukset että pyysin epiduraalin.. se oli ku taivaan lahja :D meni 4tuntia 15min vaa avautumisee..
hyvin se menee sullaki :) jos suun kautta aletaa käynnistämää saattaa mennä jopa 3 päivää ennen ku alkaa tapahtuu, se on iha yksilöllistä seki.. elä huoli ei se vauva sinne kuole.. - Tuisku83
Minulla kaksi käynnistettyä synnytystä. Ensimmäisellä kerralla kohdunsuu oli muutaman sentin auki ja synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla. Vauva oli maailmassa 4 tunnin jälkeen. Toisella kerralla kohdunsuu auki viisi senttiä ja taas kalvot puhki, supistukset eivät kunnolla alkaneet ja laitettiin tippa tehostamaan. Synnytyksen kesto 2,5 tuntia.
- rv37
Jep tuo on hyvä muistaa, että vauva on yliaikainen kun 42 viikkoa on jo ohitettu =) mulla 37. Viikko menossa ja mulla mietitään normisynnytyksen ja sektion välillä. Käynnistys kans yhtenä vaihtoehtona. No, toivotaan että kumpikin saadaan synnyttää ihan normaalisti. Pääasia että jotenki tulee ulos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2905479- 705046
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484156- 513840
- 423483
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo883126Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv702987- 412168
- 492116
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272078