Ystävän kehuskelu ja pinnallisuus

sinisilmäkö..?

Kysessä on siis naispuolinen kaverini, jonka olen tuntenut jo pidemmän aikaa.

Jo tuttavavuuden alussa panin merkille että hän on tavattoman kiinnostunut ulkonäöstä ja kaikenlaisista hyvinkin pinnallisista asioista.
Ei tämä sinällään ole paha asia että haluaa itsestään huolta pitää, mutta kun se ei jää siihen.

Hän kommentoi muiden ulkonäköä ja myös minä olen saanut kuulla osani.
Esimerkiksi baarissa hän on arvostellut muiden vaatteita, tuntuu ettei hän voi hyväksyä muuta tapaa olla kuin oma ulkonäkönsä.
En ole koskaan arvostellut hänen ulkonäköään, minusta kavereita ei valita sen perusteella.
Minä en vain tunnu kelpaavan hänelle omana itsenäni. Esimerkiksi baariin lähtö hänen kanssaan tuntuu ahdistavalta, välillä tulee sellainen olo kuin tämä ihminen haluaisi pukea minua kuin nukkea. Niinkuin minun ulkonäköni pitäisi olla samanlainen tai juuri sellainen kuin hän haluaa.

Hän heittelee pisteliäitä tai hyvinkin suoria kommentteja vaatevalinnoistani tai kommentoi todella tökerösti jotain mitä minulla on tai vaikkapa tekemiäni valintoja. Hän myös aina tuntuu löytävän vikaa kaikesta mitä näkee vaikka minun kodissani. Ja tämän päälle hän on alkanut hyvinkin määräileväksi.

Usein tapaamiset tämän ihmisen kanssa ovat sellaista kehuskelua hänen osaltaan. Ts.saan nähdä kaikki hänen ostamansa uudet asiat ja kuulla keihin kaikkiin hän on tutustunut. Kaikkea leimaa sellainen kehuskelu.

Olen tähän mennessä hyväksynyt hänet sellaisena kuin on mutta nyt alkaa keittää yli. Ennen jokaista tapaamista ja tapaaminen jälkeen on jotenkin paha olo.

Miksi toinen käyttäytyy näin?
Onko tämä ihminen edes ystävä vai jotain ihan muuta?
Välillä mietin että olenko vain liian herkkä arvostelulle mutta luulen että hän loukkaantuisi pahasti jos alkaisin arvostella samanlailla takaisin.

2

456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

Jos hänen sanomisensa tuntuvat pahalta, huomauta häntä siitä. Kuulostaa siltä että olet katsonut hänet toimintaansa hiljaa jo jonkin aikaa. Älä aseta itseäsi kynnysmatoksi moiselle ihmiselle, hän saattaa saada jotain kieroa nautintoa tylyttämisestäsi.

Suorasukaisemmin analysoituna sanoisin kuitenkin että "ystäväsi" on vitun paska tyyppi eikä ansaitse seuraasi. Laita luu kurkkuun ja arvostele hänet maan rakoon ja sen jälkeen etsit uuden ystävän.

• neuvo...

Ihan kuin siskoni Yöks..onneksi huomasin ajoissa ottaa välimatkaa häneen, Samoin minulle tuli paha olo tapaaamisten jälkeen.
        Harvenna tapaamisia ja jos mahdollista jätä tämä ystäväsi.
        Hänessä on narsistisia piirteitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      2953
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      6
      1341
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      220
      1296
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1171
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1129
    6. 37
      1001
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      991
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      947
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      944
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      867
    Aihe