Kysessä on siis naispuolinen kaverini, jonka olen tuntenut jo pidemmän aikaa.
Jo tuttavavuuden alussa panin merkille että hän on tavattoman kiinnostunut ulkonäöstä ja kaikenlaisista hyvinkin pinnallisista asioista.
Ei tämä sinällään ole paha asia että haluaa itsestään huolta pitää, mutta kun se ei jää siihen.
Hän kommentoi muiden ulkonäköä ja myös minä olen saanut kuulla osani.
Esimerkiksi baarissa hän on arvostellut muiden vaatteita, tuntuu ettei hän voi hyväksyä muuta tapaa olla kuin oma ulkonäkönsä.
En ole koskaan arvostellut hänen ulkonäköään, minusta kavereita ei valita sen perusteella.
Minä en vain tunnu kelpaavan hänelle omana itsenäni. Esimerkiksi baariin lähtö hänen kanssaan tuntuu ahdistavalta, välillä tulee sellainen olo kuin tämä ihminen haluaisi pukea minua kuin nukkea. Niinkuin minun ulkonäköni pitäisi olla samanlainen tai juuri sellainen kuin hän haluaa.
Hän heittelee pisteliäitä tai hyvinkin suoria kommentteja vaatevalinnoistani tai kommentoi todella tökerösti jotain mitä minulla on tai vaikkapa tekemiäni valintoja. Hän myös aina tuntuu löytävän vikaa kaikesta mitä näkee vaikka minun kodissani. Ja tämän päälle hän on alkanut hyvinkin määräileväksi.
Usein tapaamiset tämän ihmisen kanssa ovat sellaista kehuskelua hänen osaltaan. Ts.saan nähdä kaikki hänen ostamansa uudet asiat ja kuulla keihin kaikkiin hän on tutustunut. Kaikkea leimaa sellainen kehuskelu.
Olen tähän mennessä hyväksynyt hänet sellaisena kuin on mutta nyt alkaa keittää yli. Ennen jokaista tapaamista ja tapaaminen jälkeen on jotenkin paha olo.
Miksi toinen käyttäytyy näin?
Onko tämä ihminen edes ystävä vai jotain ihan muuta?
Välillä mietin että olenko vain liian herkkä arvostelulle mutta luulen että hän loukkaantuisi pahasti jos alkaisin arvostella samanlailla takaisin.
Ystävän kehuskelu ja pinnallisuus
2
441
Vastaukset
- -
Jos hänen sanomisensa tuntuvat pahalta, huomauta häntä siitä. Kuulostaa siltä että olet katsonut hänet toimintaansa hiljaa jo jonkin aikaa. Älä aseta itseäsi kynnysmatoksi moiselle ihmiselle, hän saattaa saada jotain kieroa nautintoa tylyttämisestäsi.
Suorasukaisemmin analysoituna sanoisin kuitenkin että "ystäväsi" on vitun paska tyyppi eikä ansaitse seuraasi. Laita luu kurkkuun ja arvostele hänet maan rakoon ja sen jälkeen etsit uuden ystävän.- neuvo...
Ihan kuin siskoni Yöks..onneksi huomasin ajoissa ottaa välimatkaa häneen, Samoin minulle tuli paha olo tapaaamisten jälkeen.
Harvenna tapaamisia ja jos mahdollista jätä tämä ystäväsi.
Hänessä on narsistisia piirteitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458580Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472449Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272251- 371995
- 951768
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811737Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221390Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091147Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik61033- 531015