Ystävän kehuskelu ja pinnallisuus

sinisilmäkö..?

Kysessä on siis naispuolinen kaverini, jonka olen tuntenut jo pidemmän aikaa.

Jo tuttavavuuden alussa panin merkille että hän on tavattoman kiinnostunut ulkonäöstä ja kaikenlaisista hyvinkin pinnallisista asioista.
Ei tämä sinällään ole paha asia että haluaa itsestään huolta pitää, mutta kun se ei jää siihen.

Hän kommentoi muiden ulkonäköä ja myös minä olen saanut kuulla osani.
Esimerkiksi baarissa hän on arvostellut muiden vaatteita, tuntuu ettei hän voi hyväksyä muuta tapaa olla kuin oma ulkonäkönsä.
En ole koskaan arvostellut hänen ulkonäköään, minusta kavereita ei valita sen perusteella.
Minä en vain tunnu kelpaavan hänelle omana itsenäni. Esimerkiksi baariin lähtö hänen kanssaan tuntuu ahdistavalta, välillä tulee sellainen olo kuin tämä ihminen haluaisi pukea minua kuin nukkea. Niinkuin minun ulkonäköni pitäisi olla samanlainen tai juuri sellainen kuin hän haluaa.

Hän heittelee pisteliäitä tai hyvinkin suoria kommentteja vaatevalinnoistani tai kommentoi todella tökerösti jotain mitä minulla on tai vaikkapa tekemiäni valintoja. Hän myös aina tuntuu löytävän vikaa kaikesta mitä näkee vaikka minun kodissani. Ja tämän päälle hän on alkanut hyvinkin määräileväksi.

Usein tapaamiset tämän ihmisen kanssa ovat sellaista kehuskelua hänen osaltaan. Ts.saan nähdä kaikki hänen ostamansa uudet asiat ja kuulla keihin kaikkiin hän on tutustunut. Kaikkea leimaa sellainen kehuskelu.

Olen tähän mennessä hyväksynyt hänet sellaisena kuin on mutta nyt alkaa keittää yli. Ennen jokaista tapaamista ja tapaaminen jälkeen on jotenkin paha olo.

Miksi toinen käyttäytyy näin?
Onko tämä ihminen edes ystävä vai jotain ihan muuta?
Välillä mietin että olenko vain liian herkkä arvostelulle mutta luulen että hän loukkaantuisi pahasti jos alkaisin arvostella samanlailla takaisin.

2

499

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

Jos hänen sanomisensa tuntuvat pahalta, huomauta häntä siitä. Kuulostaa siltä että olet katsonut hänet toimintaansa hiljaa jo jonkin aikaa. Älä aseta itseäsi kynnysmatoksi moiselle ihmiselle, hän saattaa saada jotain kieroa nautintoa tylyttämisestäsi.

Suorasukaisemmin analysoituna sanoisin kuitenkin että "ystäväsi" on vitun paska tyyppi eikä ansaitse seuraasi. Laita luu kurkkuun ja arvostele hänet maan rakoon ja sen jälkeen etsit uuden ystävän.

• neuvo...

Ihan kuin siskoni Yöks..onneksi huomasin ajoissa ottaa välimatkaa häneen, Samoin minulle tuli paha olo tapaaamisten jälkeen.
        Harvenna tapaamisia ja jos mahdollista jätä tämä ystäväsi.
        Hänessä on narsistisia piirteitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      85
      6037
    2. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      79
      4860
    3. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      52
      4432
    4. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      57
      4182
    5. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      96
      3789
    6. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      6
      3522
    7. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      92
      2569
    8. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      50
      2503
    9. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      35
      2409
    10. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      49
      2148
    Aihe