Jyrsijöiden hankkiminen

Jossu123

Mitä mieltä olette jyrsijöistä esim...gerbiileistä,deguista ja kaneista....?
Lapseni haluavat gerbiilin ja olen allerginen.....selitin ettei voida hankkia gerbiilejä....ehdotin esim...marsua...mitä teen?;O
Oma mieheni ei sitten halua mitään eläimiä.

15

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jossu123

OLen sotkussa mieheni ja lasteni välillä......!!

• Bansheeeeeeeeee

Ensinnäkin, minkä ikäisistä lapsista on kyse? Pienille lapsille (alle 12v) en ainakaan gerbiililejä hankkisi. Ja muista että gerbiili on laumaeläin, eli niitä täytyy olla vähintään kaksi (puhuit gerbiiLISTÄ)..
      Keskustelkaa yhdessä ja yrittäkää päästä jonkilaiseen sopimukseen.

• GB

Ensinnäkin! Kani ei ole jyrsijä.

Itse sain ekat gerbuni 8vuotiaana yhteiseksi isoveljeni kanssa (16v), veljeni sitten ei ikinä hoitanutkaan gerbuja vaan aina sanoi kavereilleen'' Tos on mun gerbut! ''. Gerbiilien hoito jäi siis minulle! En huolinut äitini apua vaan pärjäsin yksin ja siitä sain palkinnoksi kaksi ihana gerbiiliä ´!

Kerron ekoista gerbuistani vähäsen!

Minni
      Kuoli: 6vuotiaana
      Lempiherkku: omena
      Harrastus: AGILITY!!

• ´Jossu123

no puhun huomenna mieheni kanssa ja lasten.
      Minulla on 2 lasta toinen (7.v) ja (10.v)

• GB

Uskon että lapsesi osaavat hoitaa tulevaa lemmikkiä! Jos unohdin lisätä niin gerbiiliä ei sitten sää vetää/pitää hännästä irtoaa helposti.GB

• Gerbiilit

Jos noin nuoria lapsia kannattaa hankkia rauhallisia ei ujoja gerbiileitä , sillä jos gerbiili ei tule helposti kädelle saattavat lapset jahdata sitä ympäri häkkiä ja tarrata vahingossa hännästä tai puristaa mahasta.
      Joten anna lapsillesi esm. Gerbiili kirjoja joissa tietoa gerbiilien hoidosta ym.

• Jossu123

HUOM!
      Olen allerginen en voi hankkia gerbiiliä
      Puhuin marsusta....
      Ja marsut kanit maksavat ...```

• Kanit & Marsut

Kanit & Marsut maksavat kasvattajilta 25e - 50e , Eläinkaupasta maksavat 50e - 80e.

Kaneissa & Marsuissa huonoin puoli on se että niiden häkki pitää siivota joka toinen päivä eli kaneille & Marsuille ym. muille isomman puoleisille jyrsijöille pitää olla varattuna aikaa.

(Itselläni kokemusta kaneista)

Toki kanit ovat mukavia leikkikavereita & pehmoisia.

Harkitse tarkkaan riittääkö sinun ym. muiden perheenjäsentesi aika Kanejen tai Marsujen hankkimiseen.

• GB

HERRANJUMALAIHMINEN!
      Miksi voit ottaa kaksi marsua (kani tartuttaa marsuun taudin joka tappaa marsun/marsuta) mutta ET GERBIILIÄ!!!????

Gerbiilit eivät haise ollenkaan, paitsi jos terraariota ei siivota.
      Marsut TARVITSEVAT elääkseen heinää.
      Marsut hilseilevät paaljon enemmän kuin gerbiilit.
      Tiedätkö edes mitä gerbiilit ovat? Ne ovat selläisia hiirentapaisia.
      Marsut ovat paaaaljon äänekkäämpiä kuin gerbiilit..
      MIKSI HEL****SSÄ voit ottaa marsun mutta et gerbiiliä?¨

En koita muuttaa mieltäsi mutta kiinnostaa kovasti!

• Jossu123

Olen ALLERGINEN HUOM!!!!
      MUTTA nyt tolkku VITTU

• GB

Ai, voiko olla VAIN gerbiilille allerginen -.- yleensä sitten ollaan monelle..

• Hmmmhhhhh

Voi olla allerginen vaan yhdelle, itse olen allerginen hamstereille ja muut eläimet ei tuota mitään ongelmaa..
        Mutta aloittelijalle, että kannattaa ottaa myös mies huomioon ja keskustella ihan kunnolla koko perheen kesken.

• Jossu123

Jos itse olen allerginen GB gerbiileille,onko siinä jotain kysymistä?

• Jossu123

Naapuriimme tulee gerbiilejä,niin asia ratkaistiin.
      Lapset käyvät naapurissa katsomassa nitä,ja saavat välillä hoitaa(avustuksella)

• asdfasdf1234

Ja toinen asia , itsekkin halusin hirveästi gerbiiliä , oon 14 ja sitte äiti sano että se on allergine mutta ainoo asia mikä oikeestaan gerbiileis aivastuttaa/ tekee allergista reaktiota on se niiden puru! itekki oon koirille kissoille jne allerginen mutta en nuille! vaikka olis marsuille nii gerbiileille ei välttämättä ole..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      82
      3230
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      36
      2050
    3. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      167
      1812
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      295
      1350
    5. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      34
      1258
    6. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      91
      1190
    7. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      108
      1174
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1090
    9. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      120
      1084
    10. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      28
      1041
    Aihe