Jyrsijöiden hankkiminen

Jossu123

Mitä mieltä olette jyrsijöistä esim...gerbiileistä,deguista ja kaneista....?
Lapseni haluavat gerbiilin ja olen allerginen.....selitin ettei voida hankkia gerbiilejä....ehdotin esim...marsua...mitä teen?;O
Oma mieheni ei sitten halua mitään eläimiä.

15

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jossu123

OLen sotkussa mieheni ja lasteni välillä......!!

• Bansheeeeeeeeee

Ensinnäkin, minkä ikäisistä lapsista on kyse? Pienille lapsille (alle 12v) en ainakaan gerbiililejä hankkisi. Ja muista että gerbiili on laumaeläin, eli niitä täytyy olla vähintään kaksi (puhuit gerbiiLISTÄ)..
      Keskustelkaa yhdessä ja yrittäkää päästä jonkilaiseen sopimukseen.

• GB

Ensinnäkin! Kani ei ole jyrsijä.

Itse sain ekat gerbuni 8vuotiaana yhteiseksi isoveljeni kanssa (16v), veljeni sitten ei ikinä hoitanutkaan gerbuja vaan aina sanoi kavereilleen'' Tos on mun gerbut! ''. Gerbiilien hoito jäi siis minulle! En huolinut äitini apua vaan pärjäsin yksin ja siitä sain palkinnoksi kaksi ihana gerbiiliä ´!

Kerron ekoista gerbuistani vähäsen!

Minni
      Kuoli: 6vuotiaana
      Lempiherkku: omena
      Harrastus: AGILITY!!

• ´Jossu123

no puhun huomenna mieheni kanssa ja lasten.
      Minulla on 2 lasta toinen (7.v) ja (10.v)

• GB

Uskon että lapsesi osaavat hoitaa tulevaa lemmikkiä! Jos unohdin lisätä niin gerbiiliä ei sitten sää vetää/pitää hännästä irtoaa helposti.GB

• Gerbiilit

Jos noin nuoria lapsia kannattaa hankkia rauhallisia ei ujoja gerbiileitä , sillä jos gerbiili ei tule helposti kädelle saattavat lapset jahdata sitä ympäri häkkiä ja tarrata vahingossa hännästä tai puristaa mahasta.
      Joten anna lapsillesi esm. Gerbiili kirjoja joissa tietoa gerbiilien hoidosta ym.

• Jossu123

HUOM!
      Olen allerginen en voi hankkia gerbiiliä
      Puhuin marsusta....
      Ja marsut kanit maksavat ...```

• Kanit & Marsut

Kanit & Marsut maksavat kasvattajilta 25e - 50e , Eläinkaupasta maksavat 50e - 80e.

Kaneissa & Marsuissa huonoin puoli on se että niiden häkki pitää siivota joka toinen päivä eli kaneille & Marsuille ym. muille isomman puoleisille jyrsijöille pitää olla varattuna aikaa.

(Itselläni kokemusta kaneista)

Toki kanit ovat mukavia leikkikavereita & pehmoisia.

Harkitse tarkkaan riittääkö sinun ym. muiden perheenjäsentesi aika Kanejen tai Marsujen hankkimiseen.

• GB

HERRANJUMALAIHMINEN!
      Miksi voit ottaa kaksi marsua (kani tartuttaa marsuun taudin joka tappaa marsun/marsuta) mutta ET GERBIILIÄ!!!????

Gerbiilit eivät haise ollenkaan, paitsi jos terraariota ei siivota.
      Marsut TARVITSEVAT elääkseen heinää.
      Marsut hilseilevät paaljon enemmän kuin gerbiilit.
      Tiedätkö edes mitä gerbiilit ovat? Ne ovat selläisia hiirentapaisia.
      Marsut ovat paaaaljon äänekkäämpiä kuin gerbiilit..
      MIKSI HEL****SSÄ voit ottaa marsun mutta et gerbiiliä?¨

En koita muuttaa mieltäsi mutta kiinnostaa kovasti!

• Jossu123

Olen ALLERGINEN HUOM!!!!
      MUTTA nyt tolkku VITTU

• GB

Ai, voiko olla VAIN gerbiilille allerginen -.- yleensä sitten ollaan monelle..

• Hmmmhhhhh

Voi olla allerginen vaan yhdelle, itse olen allerginen hamstereille ja muut eläimet ei tuota mitään ongelmaa..
        Mutta aloittelijalle, että kannattaa ottaa myös mies huomioon ja keskustella ihan kunnolla koko perheen kesken.

• Jossu123

Jos itse olen allerginen GB gerbiileille,onko siinä jotain kysymistä?

• Jossu123

Naapuriimme tulee gerbiilejä,niin asia ratkaistiin.
      Lapset käyvät naapurissa katsomassa nitä,ja saavat välillä hoitaa(avustuksella)

• asdfasdf1234

Ja toinen asia , itsekkin halusin hirveästi gerbiiliä , oon 14 ja sitte äiti sano että se on allergine mutta ainoo asia mikä oikeestaan gerbiileis aivastuttaa/ tekee allergista reaktiota on se niiden puru! itekki oon koirille kissoille jne allerginen mutta en nuille! vaikka olis marsuille nii gerbiileille ei välttämättä ole..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe