Minulla on tuttu ,joka on aivan hirveä läski.Hänen miehensä on läski.Osa hänen lapsistaan on aikuisia,kaikki läskejä.Nuoremmat lapset 11-13-vuotiaat,jotka asuvat kotona,ovat läskejä.Lapsenlapset 6kpl ovat läskejä,ikä 1-4 vuotta.
Meinasin pyörtyä kun näin koko perheestä uusimman ryhmäpotretin,eivät meinanneet mahtua kaikki edes kuviin.Vuodessa ovat kaikki lihoneet aivan sairaasti!!Käy niin sääliksi niitä lapsia.Facebook on täynnä kuvia kakuista,pullista,pitsoista,sipseistä ym. herkuista kahvipöydässä,jossa lapset ahtavat siitä suihinsa posket pullollaan!
Ei auta vaikka olen sanonut,että nyt kannattaisi lopettaa se pitsan ja pullan syöttäminen lapsille.Sanovat vaan,että se lihavuus on geeneissä.Ei j.umalauta voi olla niin geeneissä,että suvun ulkopuolelta tulleet siipatkin ovat aivan kuin ilmapalloiksi lihoneet kaikki!!Mitä ihmettä mä teen??Voiko nykyään ilmoittaa tällaisesta lastensuojeluun.
Mulla menee hermot!!Tuo ON IHAN SAIRASTA!!
Kertokaahan onko mässäily (perisynnin lisäksi) oikeasti kivaa ja elämän tarkoitus,vai onko se oikeasti sairaus,tunne-elämän vaje.Mun ymmärrys ei enää riitä.
Ei tartte alkaa vinoilemaan,vaan puhutaan nyt ihan rehellisesti äiteinä tästä asiasta..jospa mä vaikka jotenkin ymmärtäisin .
Pullasorsat
7
180
Vastaukset
- jr444
Onko sinulla jotain ongelmia oman minäkuvasi kanssa tai painoasioissa, kun muiden paino sinua noin ärsyttää? Minä ihmettelen ihmisiä, joita ällöttää muiden ulkomuoto. Eihän se sinulta ole pois, vaikka olisivat 150kg hela poppoo, ei sinun heidän läskejään tarvitse kantaa. Sinun ei tarvitse tehdä yhtään mitään muuta kuin huolehtia oman vyötärösi ympäristöstä ja antaa heidän ahtaa ruokaa sisuksiinsa ihan oman elämänsä kustannuksella :D
- ap.
Niin no,eihän se tietenkään minulta ole pois jos mässäävät itsensä hengiltä.Olen vain huolissani tästä uudesta sukupolvesta ja kyllä se minusta on ulkopuolistenkin asia jos lapset syötetään muodottomiksi sukupolvesta toiseen eikä harrasteta minkäänlaista liikuntaa.
Aikuiset ihmiset kuitenkin voivat vaikuttaa näihin painoasioihin tai olla vaikuttamatta,lapset seuraavat esimerkkiä,näköjään.
Eikä minua ärsytä ollenkaan lihava ihminen sinänsä,mutta lapsen kehon rääkkäys ärsyttää tosi paljon.näitä lapsia on aina kiusattu tarhassa ja koulussa.Ei ole kiva olla esim murrosikäinen teini posket pullollaan pullaa ja muut haukkuu.Ainoa "hyvä" puoli kai on se että säilyy neitsyenä mahdollisimman pitkään kun ketään ei kiinnosta edes pussata sellaista.
Lisään vielä,että en ole itse mikään langanlaiha,170/70 ja se on mielestäni aika sopiva.Lapset ovat sopusuhtaisia ja onneksi tykkäävät liikkuakin,kukaan ei heitä ainakaan lihavuuden takia kiusaa,onneksi.
Halusin vain herättää keskustelua tästä pulla/pizzamössöilystä ja mieluiten myös niiltä jotka itse ovat pesueineen lihavia.Joskin taitaa olla turha toivo,että kukaan pullantuoksuinen äiti edes viitsisi kommentoida asiallisesti.- Cloetta...
Minä olen pullantuoksuinen äiti ja meidän perheessä hyvällä ruualla ja syömisellä on ollut aina tärkeä rooli. Lapsemme ovat jo aikuisia tai nuoria aikuisia ja jokainen heistä täysin normaalipainoinen. Itse olen normaali keski-ikäinen nainen ja mieheni taas on hoikka ja hyvävartaloinen edelleenkin.
Olen myös huolestunut tästä mussutusilmiöstä. Luulisin, että yksi syy on siinä, ettei syödä kunnolla vaan välipalat ovat enemmänkin se säännöllinen ruokailu kuin varsinainen ruokailu esim. lounas tai päivällinen. Välipalat eivät täytä mutta kylläkin lihottavat kun taas tavallinen perusruoka antaa kylläisyyden tunteet muttei kuitenkaa lihota niin kuin sipsit tai suklaapatukat.
Vaikeahan tämä aihe on. Liikalihava lapsi varmasti kärsii ylipainostaan ja siitä,ettei kykene liikkumaan tai löydä sopivia vaatteita niin kuin normaalipainoiset. Vanhemmillahan se vastuu on, niin kuin muussakin kasvatusasioissa. Ruokailutottutukset ja suhtautuminen ruokaa opitaan kotona.
Lihavuus on jo melko tavallinen ilmiö ja sitä pidetään kuta kuinkin normaalina. Ja hyvin usein lihavilla vanhemmilla on lihavat lapset.
- namnamnamnamnamnam!
Se olemme varmaan me, me elämme onnellisena ja haluamme korostaa onneamme hyvällä ruualla, jos olemme surullisia haluamme hoitaa suruamme ruoalla. Kun olemme nälkäisiä, syömme, kun emme ole nälkäisiä ja on herkkua tarjolla me syömme sen.
Olemme koko sakki sitämieltä että lihavuusleikkaukset pitäisi olla helpommin kaikkien saatavilla ja muut liikalihavuuden hoitoon tarkoitetut asiat. Yhteiskunta korvaa, ihan niinkuin alkoholin ja tupakankin aiheuttamat sairaudet. me ei olla koukussa tupakkaan tai viinaan vaan ruokaan! - Minusta
on täysin käsittämätöntä että lihottaa lapsiaan.
En ole itse mitenkään missimitoissa, 167/70, mutta tässää kohtaa jo hälytyskellot soi ja tuntuu että jotain on pakko tehdä.
Lapsestani en halua läskiä.
Jos aikuisena lihotaa itseään on eri asia, mutta en aoi äitinä tarjota pelkkää lihottavaa mössöä, vaan kunnollista ruokaa.
Toki herkkujakin saa, mutta kohtuudella! - Tiedän myös erään
uusioperheen jossa jokainen on aivan hirvittäviä läskejä.Poika on kohta 13v finninaama ja vähän vanhempi tytär hänkin melkoinen tankki.Uusioisukki valmistelee oikein rasvaisia ruokia kuin tahallaan lihottaakseen jo ennestään ylipainoisia kakaroita (ei omiaan ).Voi hirvitys millainen ihranappi onkaan perheen äiti,hän on ollut kakarasta asti useita kymmeniä kiloja ylipainoinen ja yrittänyt ikänsä sulloa läskejään vartalosukkaan.Hyi helvetti....
- nakki ja pottu
Itse asiassa,minäkin tunnen uusioperheen,jossa isäpuoli häärää pääkokkina ja tekee kaikkea mahdollista rasvamässyä perheen lapsille,ja toki vaimolleenkin.
Pariskunta on ollut kimpassa vasta pari vuotta,jona aikana vaimon lapset ovat ns.kasvaneet sortseista ulos,varhaisteiniparat,sniif.
Perheen äiti on ollut aina hirveän lihava ja on pitänyt kyllä huolta,että kaikille lapsille on aiemminkin riittänyt ranskalaisia ja nakkeja.
Nyt aloinkin miettimään tuota edellisen kirjoittajan juttua siltä kantilta,etteikö se isäpuoli/avokki sittenkin tekisi tuota mässyä oikeasti siinä tarkoituksessa,että haluaakin lihottaa porukat ja pitää lihavina...kenties pysymään riippuvaisena hänestä???Eikös sellainen mielensairauskin ole olemassa kuin "Feeder" ??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h562950Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062711Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382431- 332269
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501928Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151549- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051235- 1771203
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060