Exän ongelmainen nyksä.

help

Miten voisi toimia kaikkien parhaaksi tilanteessa jossa entinen mieheni on alkanut seurustelemaan naisen kanssa jolla on sekä päihde että mielenterveysongelmia sekä muutenkin rankka menneisyys taustalla.Lisäksi hän on joutunut useamman kerran tekemisiin poliisin kanssa toilailuistaan johtuen eivätkä kaikki ole loppuneet edes siihen.Tunnen naisen entuudestaan ja olen jo vuosia sitten katkaissut välini häneen hänen elämäntavastaan johtuen.Lapsistamme meillä on exän kanssa yhteishuoltajuus sekä vuoro vkl tapaamiset.Nyt olen kuitenkin sitä mieltä että en halua tämän naisen osallistuvan lasteni elämään edellä mainituista asioista johtuen.Erosimme lähes 7 vuotta sitten ja minulla on ollut perhe jo vuosia ja myös exäni on seurustellut aiemmin eli mitään mustasukkaisuus ym juttuja on turha edes miettiä.Mitähän tässä nyt voisi tehdä?Pitkät kuluttavat riidat haluaisin välttää ja olisi mukava että isä kuitenkin tapaisi lapsiaan.Voinko vaatia että nainen ei silloin ole mukana,auttaako lastenvalvojalla käynti mitään tai olisiko parempaa tahoa jossa käydä juttelemassa?

11

442

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TätiKaarina

Kuten itsekkin varmasti tiedät niin, vaatia et voi mitään. Ellei eksäsi ole samaa mieltä ja suostu rajoituksiin sinun takia. Vasta sitten, kun jotain sattuu tai on varteenotettava uhka sattumisesta, saat viranomaispäätöksen asiaan. Viranomaiset eivät voi toimia huhupuheiden perusteella.

• ei ole pakko tapaill

Kyllä voi, ei lapsen ole pakko tapailla isän nyksää. Lapsi tapaa isää, ei siihen tarvita ulkopuolisia ihmisiä.

Tuossa tilantessa kannattaa käydä ex miehen kanssa tiukka keskustelu. Ei kannata jäädä odottamaan että jos jotain sattuu, vaan pitää toimia ennakolta.

• Laki on kaikille sam

Lain mukaan EI VOI VAATIA mitään isän tapaamis hetkiin. Juridisesti on näin, sinä nyt huutelet mitä sylki suuhun tuo.

• 3971

Mietippä minkälainen naakka olet.. Toi on ihan perusperinteinen nalkutuksen aihe mitä katkeralta naakalta tulee. "se huo*a ei sitten saa nähdä meidän liisapetteriä" Vähän luottoa nyt niitä isähenkilöitäkin kohtaan, jooko?

• kuole lissu kuole

Vittu että lissu jaksaa jauhaa paskaa ja vastailla itselleen...ö.

• vopoti

Jos olet tuntenut tuon naisen vuosia sitten, kertooko se välttämättä hänen nykytilanteesta?
      Näin esimerkkinä, itse oman lapsen isä ollut aikoinaan narkomaani ja useaan otteeseen poliisin kanssa tekemisissä, silloin joskus. Jättänyt tuon elämän taakseen jo vuosia sitten ja nyt on asuntolainat, vakituinen työpaikka ja muut elämässä. Siltikin moni hänet ennen tuntenut luulee tuntevansa hänet vieläkin tietäen, että joka ilta hän käyttää huumausaineita ja saman leiman olen saanut minäkin, joka en ole koskaan mihinkään aineisiin koskenut...

• Lapsiparat

Entäs kun molemmat ovat alkoholiongelmaisia? Sekä exä että sen nyksä. Laki ei ole kaikille sama vieläkään. Sossutädit silittävät päätä ja kirjaavat ylös exän sanomisia "nyt kun on uusi suhde (lue viideskymmenes) niin ei me käytetä alkoholia oikeastaan ollenkaan. Buaahhahahhaaa....ja viina virtaa entiseen tapaan.

• Lappapuuro

Hyi mitä leimaamista, itse olen kuin tuo kuvan nainen jolla rankka menneisyys ja huumetausta. Ei menneet kerro mitään, ne kasvattaa meistä kaikista sitä mitä ollaan enkä koe olevani mitenkään vahingoksi toisen lapsille. Päinvastoin otan huomioon kuin omani ja pyrin olemaan hyvä kuuntelija kullan lapsenkin ongelmille. Rnakalla taustalla olevat ihmiset on niitä herkimpiä vastaanottamaan lasten(kin) murheet ja olemaan apuna. Edellyttäen että kaikki on takana, tietenkin.

• Muualta ehkä eri näk

Miksi tämä keskustelunaloitus on uusperhe osiossa?

• fghhopo

Koska tässä puhutaan uusperheen asioista? Siis aloittajalla on myös uusperhe, mutta nyt hänen exälläänkin on uusperhe käytännössä.

• Oletko ottaut asian puheeksi entisen miehesi kanssa? Kaikki lähtee avoimesta keskustelusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      101
      4507
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3343
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      36
      1388
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1183
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1116
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1064
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe