En jaksa

Mitä teen

En jaksa enään. Minulla on 5 lasta. Viimeinen eli nuorin tyttö oli vahinko lapsi. Kun sain hänet en pystynyt ottamaan häntä edes syliin. Hän on nyt 13 vuotta ja en oikein koskaan ole välittänyt hänen menemisistään enkä oikein puhunutkaan hänelle. Hän riitelee vanhempien veljien kanssa päivät ja illat luuhaa missä sattuu. Itse olen todella paljon töissäkin ja hän ei oikein koskaan puhu minulle. Tämä tuntuu pahalta minusta mutta en vain pysty olemaan hänen kanssaan.

24

929

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helppoa

Vie se baariin, juota kännin ja tutustukaa!

• helpon omat suhteet?

siis oliko nyt tässä kyse 6-henkisen PERHEEN ISÄSTÄ?

• .....
        helpon omat suhteet? kirjoitti:

siis oliko nyt tässä kyse 6-henkisen PERHEEN ISÄSTÄ?

äidistä

• Mitäteet?????????

Voi voi voi voi,,,,, ja voi voi,,,, ei sie et jaksa....... mutta jaksoit niitä lapsia tehä kutenkin. Että ottaa pattiin tälläset....... se lapsi, se sinun nuorimmaisesi on täysin, TÄYSIN syytön siihen että sattui iman sun toivomusta tänne tulla tupsahtamaan, joten nyt nainen, nyt lusikka todellakin siihen käteen ja ala ottamaan vastuuta teoistasi; hoida ja huolehdi jälkikasvusi, sinä olet niistä vastuussa. Vain ja ainoastaan sinä, ei kukaan muu. Hae ammattiapua, ja jaksa, niin me muutkin tehdään ja luultavavasti paljon vaikeammissa olosuhteissa kuin sinä!!!!!!

• perhepuoli

isä? missä?

• .....
        perhepuoli kirjoitti:

isä? missä?

Kotona hän on ja hyvin tulee toimeen tytön kanssa.

• oloo

"Sterilointi on ehkäisymenetelmä, jolla aiheutetaan henkilölle pysyvä hedelmättömyys. Mies steriloidaan tavallisesti vasektomialla eli siemenjohtimien katkaisulla, ja naisen sterilointi suoritetaan tukkimalla tai katkaisemalla munanjohtimet. Sterilisaation purku on merkittävästi suurempi toimenpide kuin itse sterilisaatio, ja johtaa hedelmällisyyden palaamiseen vain noin puolella miehistä ja naisista. Sterilointi suoritetaan Suomessa huomattavasti useammin naisille kuin miehille, mutta muualla Euroopassa miesten sterilointi on tavallisempaa. Sterilointi on yksi luotettavimmista raskaudenehkäisykeinoista.[1"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sterilisaatio

edes uusien vahinkojen välttämiseksi.

• oolo

Suomen lainsäädäntö

Suomessa ihmisen sterilointia säädellään lailla (1970/283). Sterilisaatiota hakevan tulee täyttää jokin seuraavista kriteereistä:

1. hän on synnyttänyt kolme lasta tai hänellä on yksin tai aviopuolisonsa kanssa yhteensä kolme alaikäistä lasta;
        2. hän on täyttänyt kolmekymmentä vuotta;
        3. raskaus vaarantaisi hänen henkensä tai terveytensä;
        4. hänen mahdollisuutensa muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot;
        5. on syytä otaksua, että hänen jälkeläisillään olisi tai heille kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika;
        6. hänen sairautensa tai muu siihen verrattava syy vakavasti rajoittaa hänen kykyään hoitaa lapsia;
        7. hän pysyvästi kokee kuuluvansa vastakkaiseen sukupuoleen ja elää tämän sukupuolen mukaisessa roolissa.

Sterilisaatio voidaan suorittaa lääkärin päätöksellä tai joissain tapauksissa Valviran luvalla.

• .

Toivottavasti tämä 13v tietää mikä on sukellusvene ja toimittaa sinut sinne joku aamuyö.

• 550119

Olisit tehny abortin.

• Voimia ja siunausta

Itse lähentelen kuuttakymmetä. Olin parisuhteesa noin 25 vuotta. Tiesin jo avioliiton alussa, että en saa koskaan lasta. MIehelle se oli varmaan kova pikka ja ehkä se olikin yksi syy, miksi hän sitten jätti ja lähti toisen matkaaan. sanoin kyllä sen rehellisesti yhteistäelämää suunnitellessa.
      Voi, miten rumasti ja tylysti täällä vastataan. Sinua ei nuo ehkäisykonstit enää auta. En hyväksy abotrtia, mutta varmaan olis ollut hyvä vaihtoehto antaa nuorin lapsi jollekin toiselle lapsettomalle. Itselle lapsettomuus ei ole koskaan ollut ongelma: päinvastoin helpotus ja ilo. En ole mikään äitityyppi ja ei adobtiokaan ole koskaan käynyt mielessäni.
      En halua syyttää sinua. Tunnustat rehellisesti niin kuin asian koet. Näyttää että tytärkin vaistoaa ja tietää totuuden, että äidillä ei ole tunnesidettä häneen. Vakava paikka ja tytär joutuu kantamaan jonkinasteista rasitetta tästä vielä jatkossakin.
      Teet hyvin kun pidät tytöstä huolta ihan käytännössä: on ruokaa, lämmin koiti, vaatteet ym. taloudellinen tuki. Kyllä vanhemmuus on myös vastuuta järjen ja tahdon tasolla. Uskon että monet ovat eläneet ja kasvaneet kodissa, suurperheissä, jossa ei vanhemmilla ole riittänyt aikaa, voimia ja eikä tunteitakaan sanalla sanoen rakastaa lapsiaan. On vain menty elämässä eteenpäin ja kuitenkin jäkeläiset ovat pärjäileet hyvin. Miksä tekee jos ei tunteita ole. Uskon että olet sinä sittenkin jollkain tavoin välittänyt tästäkin iltatähdestä. Äidit syylilstävät ja vaativat itseltään usein liikaa. Olet ollut ja olet nytkin sellainen, paras mahdollinen äiti. Et ole teitoisesti mikään vastuuton, koet huotla asiasta. Jospa isällä riittää tälle tytölle enenmmän tai on olemassa isot vanhemmat ja he voivat antaa mahdollista rakkausvajetta tytölle.
      Ei mielestäni kannata sanoa tytölle, että et pysty rakastamaan häntä. Älä pkolla vaadi itsellesi tunteita.
      Voi olla että teillä sitten kun olet eläkeiässä lähenee suhteet nuorimman kanssa. Me ihmiset väsymme. Itse en varmaan olisko ollut koskaan lämmin ja tunteellinen äiti. Ymmärrän sinua.
      Olen uskovainen. En usko että tämäkään lapsi on synytnyt tänne maailmaan sattumalta. Hänen piti vain syntyä ja hänen koettelemuksekseen ja kasvukseen on sitten sallittu hieman pienempi annos äidinrakkautta. Kyllä jokainen jollakin tavoin elämässään joutuu kärsimään.

• ....................

oisit antanut lapsen pois

• asdfghjkl234567

asdfghjklö

• tavis.

Taas jonkun lestan vuodatus.

• .......

Anteeksi mutta en ole lesta.

• Tee jotain

Mene tyttäresi kanssa puhumaan perheneuvolaan,että saatte edes jonkinlaisen suhteen toisiinne.Tytär tulee vihaamaan välinpitämätöntä äitiään aikuisena jos et tee asialle mitään.
      Olisit antanut lapsen adobtioon aikanaan tai huostaanotetuksi ja silloin lapsi olisi saanut mahdollisesti hyvän sijaiskodin.
      Nykyisillä elämäneväillään hänestä tulee vihainen ongelmateini,johon ei saa mitään kontaktia.

• apua lähellä

muuta pois

• ^

ajatellut olen

• TiredOfBeingQuilty

Älkää jaksako!! Jos teillä ei ole mitään muuta tekemistä kuin parjata toista hädässä, painukaa sinne missä aurinko ei paista. Häpeäisitte!! Jokaisella on omat ongelmansa ja jos on niissä tarpeeksi syvällä, muistuttelu siitä, miten huonosti joillain muilla asiat on, ei enää auta. Jos tekee tällaisen hätähuudon, ei varmasti enää jaksa miettiä mitään muuta kuin omaa jaksamistaan. Toisten pitää AUTTAA eikä syyllistää!! Onko mikään ihme että tulee perhesurmia ja vaikka mitä muuta kamalaa kun toisten suhtautuminen on tällaista?!

AP: Et ole huono äiti, jokaisella on oikeus joskus väsyä ja kaivata pakohetkeä. Oletko ajatellut mennä juttelemaan ongelmistasi jollekin ammattiauttajalle tai hankkia kotiapua tai jotain tukea kasvatukseen? Sitä ei tarvitse hävetä jos sellaista hankkii, pääasia ettei tilanne pääse pahemmaksi. Omien voimien ei tarvitse riittää ylimaallisiin suorituksiin, sinun on ajateltava myöskin itseäsi koska oma hyvinvointisi on lastesi hyvinvointi. Olet varmasti yrittänyt parhaasi ja aina se ei riitä, eikä pidäkään. Toivotan sinulle paljon voimia jatkoon ja muista, et ole yksin!! Äläkä välitä näistä idiooteista jotka sulle jostain ehkäisystä marmattavat, tuskin tiesit aikoinaan millaisia vaikeuksia eteesi tulisi. *Halaus*

• ...

KIitos :)

• arjetar

Mene kaupunkisi mielenterveystoimistoon, niin tein itse. Käy siellä niin kauan kuin on tarvetta ja senkin jälkeen silloin tällöin. Masennukselle löytyy yleensä syy, jota käsittelemällä ja keskustellen jankkaamalla homma alkaa valjeta.

Lue iltaisin ja vapaa-ajalla kirjoja masennuksesta ja itsensä kasvattamisesta, niitä löytyy kirjastosta pilvin pimein. Luin niitä itse useita vuosia ja tein paperillekin merkintöjä, miten esim. pääsen irti joistain ajatuksistani ja pääsen parempaan suuntaan. Löydän valoa ja juuria elämääni.

Pakota itsesi liikkumaan. Ei mitään verkkaista lyllerrystä vaan kovaa liikuntaa, jossa hengästyt kunnolla ja tunnet, ettet jaksa, eikä tästä tule mitään. Tee näin, vaikka et ikinä jaksaisikaan. Pahassa masennuksessa olen huomannut itse pystyväni tähän, koska en välittänyt siitä, jaksoinko vai en ja miltä minusta tuntui. Tein sen vain joka päivä samaan aikaan. Kova sauvakävely tai uiminen, kuntosali tms. Nykyisin olen sitä mieltä, että pelkällä todella rankalla urheilulla masennus väistyy.

Pitämällä itsestäsi huolta ja poistamalla suurimman masennuspiikin, jaksat huomioida lapsiasi ja löydät onnenmurusia arjestasi.

Helpommin tietysti näin sanottu kuin tehty. Itselle nuo kirjat olivat hyviä. Kirjastossa ne löytyvät jostain psykologian osastolta, sovellettu psykologia tms. ja ne ovat kyllä ihan käytännönläheisiä ja arkisia ohjeita. Ja...niitä on PALJON. Eiköhän me suurin osa suomalaisista olla ylipäätään masennusalttiita, en itseltäni sitä ominaisuutta kai kokonaan pois saakaan, mutta koen kuitenkin onnea arjessani ja haluan elää.

• ...

kiitoksia avustanne

• kikka__

Ei niitä lapsia kannata tehdä jos niistä ei voi huolehtia

• Nyt äkkiä muutos!

Aloitus kuulostaa provolta, mutta vastaan silti:
      Lapsesi pitäisi olla sinulle kaikki kaikessa. Toimi siis sen mukaan.

Kuulostaa siltä, että tarvitset ammattilaisen apua kohtaamaan nuo nuorinta tytärtäsi kohtaan tuntemasi tunteet. Sinusta en ole huolissani, mutta tyttäresi ei ansaitse tuollaista äitiä. Pakota itsesi käsittelemään ajatuksesi, raskaaksi tulosta lähtien. Lapsi voi elää ja hengittää ihan hyvin, mutta välinpitämättömyys vanhempien taholta on todella vakava asia ja vahingoittaa peruuttamattomasti. Pahinta on, että hän oppii sinulta äidin mallin!!!!!! Lapsesi ei ole tehnyt sinulle mitään pahaa, joten tee nyt kaikkesi muuttaaksesi asenteesi.

Toivon sinulle oikein paljon voimia, viaton lapsesi ansaitsee kiinnostuneen, myönteisen asenteen omaavan äidin joka rakastaa ja näyttää sen sanoin ja halauksin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6294
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3252
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2566
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2198
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      355
      1788
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1696
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1480
    8. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1413
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1392
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1368
    Aihe