.::Haluan tekstin johdannoksi antaa taustatietoja, jottai voisitte nähdä tekstin mahdollisimman hyvin omasta näkökulmastani. Olen pohjimmiltani hyvin itsenäinen, rauhallinen, luova enkä tarvitse suurta tukijoukkoa ja kaveripiiriä ympärilleni selvitäkseni elämässä, ei se määrä vaan se laatu. Tulen ongelmitta toimeen ihmisten kanssa, mutta en iske jatkuvasti tarinaa. Puhun vähän, mutta asiaa. Ehkä joskus mietin liikaakin mitä sanon, mutta pyrin olemaan mahdollisimman spontaani. Sosiaaliset suhteet vievät voimia ja tarvitsen usein palautumista. Nautin kuitenkin tilanteista koska haluan kehittyä ihmisenä myös joukossa ja tuoda korteni kekoon. Omaan siis introvertin piirteitä ja pidän suuresti oman tyyppisestäni seurasta. Arvostan ihmisessä itsevarmuutta, joka näkyy rauhallisena ja varmana käytöksenä sekä näkyvää itsenäistä otetta omasta elämästään, äänessä ei tarvitse olla. Kumppanilta haluan myös vastaavanlaisia piirteitä. Mieluummin tunteellinen ajattelija kuin vuoristoratamainen hölöttäjä. Kipakasti sanottuna olen hulluna ns. ujoihin ja mystisiin naisiin, mikä antaakin oman haasteensa ;) ::.
Olen kerran pettynyt erittäin pahasti suhteessa ja haluan pelata nykyään varman päälle, ehkä haluamattani. Haluan tehdä pohjan aloitteelle, mutta kannattaako se? Tekemällä hätiköidyn aloitteen/tunnustuksen saatan joutua tunteiden valtaan ja suhteeseen joka ei tule kantamaan ja jonka loppuminen satuttaa. En halua sitä. Haluaisin ennen aloitetta vakuuttua niin omista kuin vastapuolen tunteista, jolloin aloite on askel lähemmäs oikeaa parisuhdetta. Annan siis aloitteelle erittäin paljon painoarvoa enkä näe sitä kevyenä huikkaisuna olan ylitse.
Ihastumisen tapahtuessa otan aktiivisesti yhteyttä, sekä aloitan keskusteluja. Tätä tosin harrastan vain lyhyen ajan. Ajattelen, että käyttäytymällä aktiivisesti alussa annan vaikutelman että olen kiinnostunut henkilöstä ja rikon jään väliltämme. Tämän jälkeen haluan heittää pallon vastapuolelle antamalle hänelle vuoronsa osoittaa kiinnostuksensa mikäli sitä löytyy. En siis jatkuvasti pyri olemaan aloitteellinen vaan haluan varmistua että henkilö ei puhu minulle vain siksi että minä puhun hänelle. Jos ja nykyään myös kun nainen ei ole pätkääkään oma-aloitteinen pitkään aikaan(1-2vk) vaikka välillä saatankin vähän 'tönäistä', tulkitsen, että hän ei ole siinä määrin kiinnostunut kuin itse olen. Täten jätän tekemättä aloitteen ja sitä edeltävät treffit yms. vastaavat kahden keskeiset kutsut. Vaikka varsinkin voimakas ihastuminen velloo pitkänkin aikaa, pystyn tällä toiminnalla järjen äänen kautta helpottamaan tunteita enkä mene hurmoksissa mongertamaan tunteistani vastapuolelle, joka ei ole osoittanut kiinnostusta. Tottakai olen jossain määrin ujo enkä pyri olemaan jatkuvasti maailman keskipisteenä, mutta osaan kyllä toimia jos tiedän olevani voiton paremmalla puolella.
Tällä käyttätymismallilla estän monet pakit ja sitä seuraavat hauskan epämiellyttävät tapaamiset. Annan siis mahdollisuuden myös hitaaseen tutustumiseen sillä eihän kaikki aina sillä hetkellä ole mahdollista vaan voi olla että ajan kuluessa suhde tiivistyy ja tunteet tulevat yllättäen peliin. En kuitenkaan varsinaisesti jää yksinoikeudella haaveileen että jos hän muuttakin joskus mielensä. Annan vapaat kädet jatkoa varten rajoittamatta uusia ihastuksia. Joku voisi ajatella että näin saattaa menettää monia hienoja tapauksia, jotka ovat vain niin ujoja että antavat passiivisen kuvan. Väitän, että oli ihminen kuinka ujo tahansa, niin antamalla huomiota tarpeeksi hänkin saa varmuutta ja positiivisten tunteiden avulla pystyy varmasti tekemään pieniä aloitteita.
Kuten alussa mainitsin, syy tähän kaikkeen on yksinkertaisesti se, että en halua enää kolmenkymmenen lähestyessä syöksyä tunteikkaisiin suhteisiin, joista kuitenkin palautuminen kestää suhteellisen kauan. Päättelyni pohjalla on oletus, että lähes naisen kuin naisen pään saa pyörälle hyvinkin helposti oikeista naruista kiskomalla, mutta kun pää aikanaan palaakin takaisin maan kamaralle paljastuu karu totuus molemmin puolin ja pelikeisari joutuu palaamaan takaisin alkuun. Haluan haastaa siis myös itseni lisäksi vastapuolen. Silloinhan mahdollisen parisuhteen alkaessa on tilanne oikeasti WIN-WIN, sillä molemmat ovat saaneet tehdä pohjatöitä suhteen aloittamiselle eikä vain WIN-win, jossa toinen luulee rakkauden huumassa voittaneensa.
Onko tässä siis mitään järkeä? Onko tämä vain erittäin itsekäs toimintatapa? Onko vain parasta syöksyä kiimaisena suoraan tunteiden perässä, toivoa parasta, oppia suhteiden toimivuudesta ja toimimattomuudesta, turtua pakkeihin ja välirikkoihin vai onko sittenkin parempi rakentaa pohjaa ja tehdä kaikkensa vasta silloin kun se oikeasti tuntuu siltä myös järjen osalta?
Varman päälle, loogistako?
17
412
Vastaukset
- tir littan
On.
- yäk sinulle
Minusta olet erittäin itsekäs,laskelmoiva, rakkaudeton ja parisuhdekelvoton. Kaltaisesi naisten tunteilla leikkijä saa vanhana maistaa omaa myrkkyään kun huomaa että vanha pelimies ei kiinnosta ketään. Omahan oli valintasi.
Itse ainakin kierrän kaltaisesi kaukaa.
'Siinähän kilpailutat ja roikotat naisia....toivottavasti naiset oivaltavat pahuutesi ja valitsevat ne kunnolliset, aidot ja oikeaan rakkaussuhteeseen kykenevät miehet. - been there done that
En jaksanu lukea koko tekstiä, mutta pelaamalla liian varman päällä valtaosa naisista valitettavasti kerkee kyllästyä odotteluun ja ottaa "aktiivisemman" miehen.
Naisella on kyllä lupa ja tapa viivytellä päätöstensä suhteen, mutta ovat usein itse kovin malttamattomia miehen selkeän aloitteen suhteen. Joten jos odotat liikaa olet joko kamumies tai et kiinnostunut ja sen seurauksena et enää naisen silmissä kiinnostava, ainakaan parisuhdemielessä. - miehen oma valinta
Jos mies ei osoita kiinnostusta hänestä tulee joko kaveri, tai sitten yhdentekevä. Tai sitten vihamies jos leikkii tunteilla tai roikottaa.
Missään nimessä roikottamisen jälkeen en voisi ajatella seurustelua, ei pysty luottamaan ihmiseen joka tekee tuollaista.
Kaveri taas ei sytytä, mutta kaveri voi olla muuten mukava tyyppi.
Eli miehen oma valinta miten juttu päättyy.- 13+15
Sitä en oo kyllä ikinä ymmärtäny miten alunperin kiinnostava mies ei voi tulla enää uudestaan kiinnostavaksi, jos kerkeää putoamaan kaveriasteelle. Toisen miehen löytyminen tietty on ihan selkee juttu, mutta muuten ei vaan käsitä. Ja en nyt tarkoita mitään vuosikausia kestäneitä kaverisuhteita vaan kysymys saattaa olla siitä, että olet muutaman päivän tai viikon "liian myöhässä".
Itte hitaasti lämpenevänä mukavana miehenä yleensä onnistun ajautumaan sinne, kun ei vaan omat tunteet syty tarpeeks nopeasti :(
- rakkaudestavain
eisaa eisaa eisaa, alkaa styylaan mistään muusta syystä, kuin rakkaudesta
- kirjava mekko
Tosi tyhmä tuo kommenttisi - et taida tietää mitä rakkaus on.
- Mies 25+
Pointtihan on siis vetoaminen molemminpuoliseen syvällisempään, 'kemialliseen' tunteeseen joka jää alkututustumisen jälkeen voimaan eikä siihen että kiinnostus säilyy niin kauan kuin saa jatkuvaa huomiota 'pyytämättä' . Aikuinen nainen osaa kyllä olla vuorostaan aloitteellinen, jos kokee siitä olevan hyötyä. Jos tuntee odottavansa ja ns. roikkuvansa voi katsoa peiliin ja miettiä mitä itse on tehnyt suhteen eteen?
Miksi siis minun pitäisi tehdä töitä jos ei mitään vastakaikua ole havaittavissa? Ja ei, en pelaa(=olemalla jatkuvasti aktiivinen aloittelija) enkä halua että minua pelataan juuri siksi että sillä vain tukahdutetaan oikeat tunteet. Kai kyse loppupeleissä on vain periaatteesta - Lammen jäätikkö näyttää kestävältä, siis astun jäälle / Jäätikkö näyttää kestävältä, mutta kokeilen kepillä ensin kestääkö se oikeasti. Pahin lopputulos eroaa vain siitä että toisessa kastut kokonaan ja toisessa kastuu vain kepin pää. - samaa mieltä
Mun mielestä olet harvinaisen viisas mies. Vain rakkaudessa pettyneet pystyvät ymmärtämään, ettei kannata hosua liian nopeaa. Sydänsurut opettavat olemaan varovainen tunteiden kanssa. Itsensä suojeleminen sydänsuruilta ei ole pelaamista - tai jos ovat, olen onnellinen, että olen oppinut pelaamaan..
- joopajoo
Ehkä noin katkeroituneiden ihmisten kannattaisi olla yksin ja jättää muut ihmiset rauhaan. Kovin laskelmoivaa touhua tuollainen, eli tuossa pelätään niin paljon ettei mistään tule mitään. Taisi oma juttuni selvitä myös, eli tämä minun tapaukseni "mies" on niin katkera exälleen ettei päästä ketään toista lähelleen. Eli roikottaa ja kiusaa minua ja kostaa minulle elämänsä aiemmat kärsimykset.
Pysykää yksin, katkerat vedättäjät. Vanhana ja rumana ette voi enää kiusata ketään. Leikitte siis toisten tunteilla ja nautitte huomiosta, eli tuo on pelaamista.
Oksettavia olette. - jikhuhygtfr
miksei saisi rauhassa varmistua toisen tunteista ennen kuin ottaa seuraavan askeleen. ei kaikki ole aina pelaamista, jos ei halua turhaan hosua.
- 09uhbnmlö-fc
taidat olla sinkku vielä.
sellaseks taidat jäädä tolla touhulla.
Rohkeesti vaan teet alotteen. Mitä menetettävää sulla on? - gvhjkiloo
Kaikki. Olen kokenut sen. Sinkku olen ja sinkuksi jään. Se onni, jota sain, ei koskaan tule paikkaamaan tätä oloa sen jälkeen.
- näin voi käydä
Tiedoksi, että roikottaminen voi muuttaa alkuperäsen ihastumisen tai rakastumisen tunteen vihaksi,suruksi ja lopulta välinpitämättömyydeksi.
Ei kukaan jaksa odottaa loputtomasti, on aika itserakasta roikottaa toista ja luulla olevansa toisen yläpuolella. Veikkaan, että sen odottajan tunteet muuttavat muotoaan, se viha tule väistämättä. Tai kyllästyminen. - sdfghjkgy
Ei se ole sitä, että luulisi olevansa toisen yläpuolella. Jos toinen kyllästyy, jos ei heti tapahdu mitään sen suurempaa, ei sen toisen tunteet varmaan koskaan kovin vahvoja olleetkaan.
On myös itsekästä vaatia toiselta nopeaa etenemistä, jos toinen ei ole siihen vielä valmis. Kaikki eivät toimi samalla tavalla; jotkut haluavat kypsytellä ajatuksia rauhassa ennen kuin säntää päätä pahkaa suhteeseen. Totta toki on, että kaikki eivät jaksa sellaista odottaa, mutta silloin nämä kyseiset ihmiset eivät sovikaan yhteen. - ..
Mutta, ei saa roikottaa toista. Eli jos ei ole valmis etenemään niin sitten pitää jättää se ihastunut ihminen rauhaan. Kertoa avoimesti ettei halua sitoutua, pyytää saada olla ystävä, mutta asiasta pitää kertoa.
Muu on tunteilla leikkimistä ja itsetunnon pönkittämistä. Roikottaminen on aina kiusaaamista tapahtuipa se mistä syystä tahansa.
Toisinpäin. Jos ei mitään tapahdu, se tarkoittaa että sen roikottajan tunteet eivät olleet suuret. Rakastamastaan ihmisestä ei vapaehtoisesti luovu, ja roikottaminen on luopumista myös.
Joka tapauksessa roikottaminen johtaa vihaan, se pettymys on niin suuri. - 5+10
Jaksoin lukea tektin vaik oli pitkän puoleinen. Mukavalla tavalla kirjoitettu.
Ite oon vähän sitä mieltä et täytyy ottaa aina jonkun moisia "riskejä" kun haluaa luoda jotain pysyvämpää kahden ihmisen välille. Mutta ei harkitseminen tai luottamisen testaaminen hitaalla etenemisellä väärin oo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1133391Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.331948Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.881202- 92957
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125912- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25817