Armo, laupeus ja rauha kasvakoon ja lisääntyköön Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
Rakas veli. Saan täten tervehtää veljeä sydämen rakkaudella. Usein olen muistanut sitä aikaa, kun olin kanssanne juhlaa pitämässä. Ne olivat jäähyväishetkiä, kun iankaikkinen rakastaja virvoitti sielujamme evankeliuminsa kautta. Oi veli rakas, kuinka taas on rintani kuivunut, ei ole muuta kuin hieno kaipaus ja muisto niistä kalliista hetkistä, joita olen ja olemme saaneet viettää. Vaan sellainen usko minulla on, että ei ole vielä rakkaus jäähtynyt Yljän sydämestä, koskapa hän lähetti Patmos-luodon erakon kautta terveisiä, että: O jospa sinä kylmä tai palava olisit. Ja yljän rakkauden lämpimästä se on aina morsiamenkin sydän virvoitetuksi tullut, eikä omastaan; sillä me saamme rakkaani uskossa käydä armopöytään katsellen kuinka rakastajan sydän on avattu tähtemme Golgatalla. Siellä ovat auenneet armolähteet korven matkailijoille, eikä ole kaikessa tuskassa ja vaivassa väsynyt tämä sankari, vaan että hänen sielunsa on työtä tehnyt, saa hän ilonsa nähdä ja tulee ravituksi. Sille rakkaudelle ei löydy vertaa. Sen tähden minäkin heikko matkailija vetoon siihen sammumattomaan rakkauteen näinkin kylmistä tuntemisista. Ja uskon, että pian lämpenee rintani, kun Yljän kasvot näkyvät; ei ole enää mitään verhoja edessä. Ole turvattu rakas veli, ja kaikki Jumalan lapset saavat olla turvattuina; ja kaikkein tuntemisten vaiheilla ajattelen arvoasi ja kalleuttasi, että olet kelvollinen karitsan häihin.
Tervehdä kaikkia rakkaita Kemissä; te jäitte unohtumattomaan muistoon
Armo, laupeus ja rauha
Pappi Lahtinen
2
116
Vastaukset
- Yljän morsian.
VL-faaseja peräperään kokonainen sivu!
Annetaankohan tuo kirje kaikille usille vl-maallikko-saarnaajille ohjenuoraksi saarnojen pitämiseen:)
...yljän rakkauden lämpimästä se on aina morsiamenkin sydän virvoitetuksi tullut...
Tää on hyvä fraasikokoelma! Kaikille puhujille sähköpostina. - Vä-
kevää tekstiä Titanicilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770