Lapparin turkki pois

Koiralle kivointa

Oletteko ajaneet Suomen Lapinkoiraltanne turkkia pois kesähelteillä? Kasvoiko alkuperäisenä takaisin? Itselläni puolivuotias pentu ja nyt jo kauhulla ajattelen kesän kuumuutta.. Näin nollakeleissä koirani nukkuu tyytyväisimmin parvekkeella betonilattialla kun sinne pääsee. Koirani ei ole näyttelykoira että sen suhteen turkilla ei kovasti väliä olisi. Koirani parasta mietiskelen :)

6

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhaa leikata

      En todellakaan varsinkin,kun itikoita luvassa ja runsaasti tänä kesänä.Sitävarten se turkki on paksu jotta ei pääse itikat kimpppuun ja jos kuuma niin kastellee jalat ja kaulan viileällä vedellä.Tiedän monta lapinkoiraa jotka asuvat Kaliforniassa ja siellä on lämmintä kokoajan ja hyvin turkillaan pärjäävät.

    • älä aja

      Suomenlapinkoira on polveutunut Suomen ilmastossa, joten miksi sen turkki pitäisi ajaa pois suojaksi Suomen ilmastolta? Kesän vesisateet kostuttavat suomenlapinkoiran pohjavillan ja aiheuttavat ihottumaa, jos peitinkarva ei ole suojaamassa. Auringon säteilykin menee turkin lävitse, jos peitinkarva ollaan ajettu. Älä vie koiraasi helteellä liian kuumiin paikkoihin, vaan pidä se varjossa ja tarjoa sille joka hetkeksi kylmää vettä.

    • Itse olen omalta koiruudelta hiukan lyhentänyt päällikarvaa kesäisin. Minkäänlaista haittaa en ole tästä huomannut olevan vaikka mökillä välillä vatsaan asti itsensä järveen kastaa. Lyhyemmällä turkilla koira tuntuu olevan hiukan aktiivisempi kun ei ole aivan niin kuuma.

    • porokoirallinen

      Ymmärräthän, että se turkki toimii eristeenä myös liialliselle kuumuudelle?!

    • jande

      En ole ajellut, muuta kuin pahimmalla rapakelillä lyhennellyt mahanaluskarvoja, automatkat sujuu, jos on ilmastointi ja jos ei ole, niin ole kastellut koiralle ison froteepyyhkeen viilennykseksi, saa maata sen päällä. Ja lenkittänyt olen illan viileydessä, helteellä ei saa lenkittää rajusti, iskee lämpöhalvaus ja autoonhan ei koiraa saa jättää auringonpaisteeseen...Lappari 8 v. ja hyvin on hellekesänä pärjännyt ilman sheivailua....

    • kokemusta on.

      olen ajellut kylläkasvaa ihan samanlaiseksi.ja meinaanajaa taas kesäksipois jos löytäis vaan semmoisen koneen jolla olis happo ajaa kun en ola itse sitä tehnyt.minulla on 6vuotias koira .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe