Kannaatko tässä tapauksessa rempata myyntiä varten?

ljdo

Eli meillä on perheasunto myynnissä pääkaupunkiseudulla, on ollut nyt myynnissä kohta 4kk mutta yhtään tarjousta ei ole tullut.
Välittäjä neuvoi laittamaan eteisen listat uusiksi ja maalaan seinät jotta saataisiin paremmin kaupaksi. Kiinnostusta asunnosta on ollut keskimääräistä enemmän, mutta ostajien mielestä on liikaa laitettavaa.

Itse mietin, että asuntomme epäkohta on huonokuntoinen parkettilattia, mikä ei sovi yhtään uuden keittiömme kanssa. Muuten omasta mielestäni on suht siistiä ja nykypäiväistä. Esim seinät maalattu vajaa vuosi sitten, kylppäri rempattu 2005 ja keittiö 2006. Uudet vaatekaapit laitettu 2010.

Kannattaako siis laittaa lattia uusiksi vai kuunnella välittäjää ja maalata seinät uusiksi ja laittaa vain uudet listat? (milä mielestäni on hölmöä, koska lattia on huonossa kunnossa...)

56

4402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ppppppppppppppppoi

      Laminaatti pintaan 6eur / m2 ja toivot parasta!

      • benlösa dumhuvud

        Voi hyvää päivää tuota järjenjuoksua. Laminaatti on todella surkeeta jota ei kukaan järkevä lattiaksi halua joka kopisee naapuriin ikävästi ja todella alaarvoinen valinta. kaikki kantautuu laminaatin ansiosta. Lisäksi laminaatti on kylmä.

        Ne jotka suosittelevat laminaattia myyvät ns. jalattomalle kenkiä. Laminaattilattia ei ole myöskään energiatehokas vaan aito parketti. Meillä on kokemusta asiasta. Hirveä energia hukka ja lasku. Säästöä tuli kun hankimme aidon parketin eteiseen, kettiöön, olohuoneeseen, vierashuoneisiin ja vaatehuoneisiin. Parketti on parketti ja todellakin tuo asunnolle arvoa. Ottakaa ihmiset nyt järki käteen.


      • Laminaattia vaan
        benlösa dumhuvud kirjoitti:

        Voi hyvää päivää tuota järjenjuoksua. Laminaatti on todella surkeeta jota ei kukaan järkevä lattiaksi halua joka kopisee naapuriin ikävästi ja todella alaarvoinen valinta. kaikki kantautuu laminaatin ansiosta. Lisäksi laminaatti on kylmä.

        Ne jotka suosittelevat laminaattia myyvät ns. jalattomalle kenkiä. Laminaattilattia ei ole myöskään energiatehokas vaan aito parketti. Meillä on kokemusta asiasta. Hirveä energia hukka ja lasku. Säästöä tuli kun hankimme aidon parketin eteiseen, kettiöön, olohuoneeseen, vierashuoneisiin ja vaatehuoneisiin. Parketti on parketti ja todellakin tuo asunnolle arvoa. Ottakaa ihmiset nyt järki käteen.

        Energiatehokas? kylmä? Tuota lopeta se alkoholin kanssa läträäminen.

        Ei sinne kyllä mitään halvinta 6€ laminaattia kannata laittaa, ovat vielä v:mäisiä laitettaviakin.
        10€ alkaa saamaan jo todella hyvää laminaattia, kestää moninkertaisesti parlkettiin verrattuna, eikä niitä edes erota toisistaan.

        Parkettia en laittaisi edes ulkohuussiin seinään sehän naarmuuntuuukiin jo silmissä. Jos puuta pitää olla niin sitten aito lankkulattia eikä mitään puuviilu jäljitelmää...


      • ei huono.
        benlösa dumhuvud kirjoitti:

        Voi hyvää päivää tuota järjenjuoksua. Laminaatti on todella surkeeta jota ei kukaan järkevä lattiaksi halua joka kopisee naapuriin ikävästi ja todella alaarvoinen valinta. kaikki kantautuu laminaatin ansiosta. Lisäksi laminaatti on kylmä.

        Ne jotka suosittelevat laminaattia myyvät ns. jalattomalle kenkiä. Laminaattilattia ei ole myöskään energiatehokas vaan aito parketti. Meillä on kokemusta asiasta. Hirveä energia hukka ja lasku. Säästöä tuli kun hankimme aidon parketin eteiseen, kettiöön, olohuoneeseen, vierashuoneisiin ja vaatehuoneisiin. Parketti on parketti ja todellakin tuo asunnolle arvoa. Ottakaa ihmiset nyt järki käteen.

        Tein remontin kerrostaloon ja vanhan pilalle menneen parketin päälle laitettiin laminaatti. Lattiasta tuli hieno. Kannattaa valita tarpeeksi kestävää laminaattia. Halpa naarmuuntuu helposti ja saumat kupruilevat kun vähän kostealla pyyhkäisee. Varmasti parketti tuo arvoa, mutta laadukas laminaatti on mielestäni todella siisti ja kestää käyttöä. Ainakaan itselläni ei ole tullut vielä mitään elämisen jälkiä. Parketti on pehmeämpää ja siihen tulee helposti naarmuja. Minusta laminaatti ei kopise, eikä tunnu erityisen kylmältäkään, kerrostalossa ainakaan. En osaa kyllä valittaa vaan olen tyytyväinen lattiaan.


    • ap

      jotenkin vieroksun tota laminaattia, ko itse ainakin tykkään asuntoa etsiessä että olisi parketti... :/

      • noparketnonononono

        Parketti on todella todella huono ratkaisu. Kyllä olet oikeassa.


    • cvbnvbb

      Parketin hionta lakkaus on n. 20 euroa neliöltä. Väliin parketti saattaa jo olla niin huono, että hionta ei kannata. Kysele parketti firmoista tarjouksia.
      Lattia alaa ei niin paljoa kämpässä ole, että hinta muostuu kovaksi.
      Esim n. 65 neliön kolmiossa parkettia reilut 50 neliöö eli hinta jotain tonnin luokkaa

    • 20 v. kokemus

      Vaihda järkevämpi välittäjä ja tarkista hintapyyntösi.

      • remppa jaska

        Kunnon remppa,kaikki pinnat sauna ja kylppäri sekä keittio, 70 000€ selviää, mutta paljokos se on sitten hyvästä asunnosta.


    • lökjhn

      Parempi jättää remontoimatta kuin tehdä se huonosti.

    • N*

      Tiputa hintaa sen verran kuin arvioit lattiaremonttiin tuhlaavasi ja vaihda välittäjä!

    • raktarvikmyyjä

      HEI HALOO!
      Hiokaa kevyesti parkettilattia ja sitten sävytätte Tikkurilan parkettilakan, lakkaatte ja voilaa... sävytyksen valinta teidän on päätettävä itse ja vesiohenteinen lakka kuivuu nopeasti ja sitten kauppakirjoja jo suunnittelemaan!

    • lopipå+0

      Äh Äh vaihtakaa välittäjäää tai koettakaa myydä itse . Välittäjässä vikaa . Perheasunnon myynti vie aikaa :)

    • turjakainen

      Pienellä, myyntihintaan nähden suht edullisella remontilla saa monesti ihmeitä aikaiseksi. Kiinnostavuus kasvaa ja saattaa saada jopa paremman hinnankin. Asunnon stailauskin auttaa. Jos tavaraa on liikaa ja huonekalut hyvin erilaisia, sekin antaa huonon kuvan asunnosta. Isoihin remontteihin ei kannata mielestäni ryhtyä. Samassa rapussa tehtiin 60-luvulla valmistuneeseen kerrostaloasuntoon iso remontti myyntitarkoituksessa. No, myyntihinnassa näkyi remonttikustannukset ja sitä asuntoa myytiin todella kauan. Pari vuotta siitä ja nyt remonttijälkeä hajotetaan, kun tuli putkiremontti koko taloyhtiöön ja vastike nousee. Ei varmaan naurata uutta omistajaa.

    • iuytrrty

      Kyllä välittäjä on oikeassa. Seinien maalaus on kannattavin myyntiremontti.

    • perheellinen myöskin

      Laittakaa lattia kuntoon, joko itse tai ammattilaisen toimesta. Unohtakaa ne seinät ja listat, seuraava omistaja maalatkoon mieleisekseen. Laittakaa se välittäjä pois, vie vain teiltä rahaa välistä. Laittakaa itse nettiin myyntiin ja mahd. lehteen. Pankista saatte neuvoja tarvittavia asiakirjojen ja todistusten hankintaa varten. Myimme mieheni kanssa itse omakotitalomme muutama vuosi sitten, kahdessa viikossa, saimme enemmän mitä olimme itse maksaneet, emmekä tehneet remonttia vaan sanoimme, että saa sitten laittaa ostaja oman makunsa mukaan. Ostin tämän nykyisen taloni ilman välittäjiä, laadimme jopa kauppakirjankin itse (netistä löytyy siihenkin malli tai katsokaa omastanne mallia) ja säästin siinäkin 200€.

    • Jartzen

      Jos jätetään pois huippusijainneilla olevat kaupunkiasunnot niin asunnon kunto ja ulkonäkö on varmasti tärkein asia johon ostoa harkitseva vertaa pyyntihintaa. Kämppä siis kannattaa laittaa lyöntiin ennen myyntiä. Täytyy vain laskea, että saa remontista omansa pois myyntihinnassa. Tehty remontti lyhentää myyntiaikaa ja tuo lisää kävijöitä näytöille. Jos se asunto näyttää omasta mielestä "suht siistiltä" niin kannattaa muistaa, että oma silmä tottuu pieniin epäkohtiin.

      Isoista remonteista on teillä jo aikaa. Seitsemän vuoden ikäinen kylppäri ei ole toki liian vanha, mutta on turha odottaa, että se mitään riemunkiljahduksia ostajaehdokkaissa aiheuttaa. Niinpä sinne kannattaa väsätä jotain muita houkuttimia, kuten vaikka se uusi lattia.

      • Remontti jannu

        Seitsemän vuoden ikäinen kylppäri ei ole toki liian vanha, mutta on turha odottaa, että se mitään riemunkiljahduksia ostajaehdokkaissa aiheuttaa. Niinpä sinne kannattaa väsätä jotain muita "


        No itse asiassa 2v kylppäri on jo vanha ja kannattaa purkaa ja uutta tilalle, harva
        ostaja enää innostuu vanhemmista kylppäreistä.


      • remonttia,,,

        Isoista remonteista on teillä jo aikaa. Seitsemän vuoden ikäinen kylppäri ei ole toki liian vanha, mutta on turha odottaa


        Mun mielestä 6-7 vuotta isoista remonteista ei ole kovinkaan paljon. Kuka uudistaa noinkin kalliit kohteet muutaman vuoden jälkeen?Tärkeämpää on, että on pidetty hyvin ja eletty siististi. Olen remontoinut itse keittiön kunnolla, ja saa kelvata 20vuotta, kunhan siististi eletään. Jotain voin vaihtaa 10v jälkeen. Keittiö ja kylppäri on niin kalliita laitettavia, ettei kukaan niitä uusi kovin usein. Jos molemmat remontoi kunnolla, niin 30 tuhatta on helposti mennyt. Jos nämä remontoi upeaksi kalliilla, niin saako niitä rahoja enää takaisin myynnissä? Uskoisin, että useimmille kuitenkin kelpaa kohtuullisen siistit ja hyväkuntoiset keittiöt ja kylppärit. Uskoisin, että seinät kannattaa maalata ja listat ja lattiat vaihtaa. Samaten väliovet, ne on halpoja, jos niissä on kuluneisuutta. Keittiöstä ja kylppäristä voi päivittää vain jotkut kuluneimmat jutut, jos se on tarpeen. Pieneenkin remonttiin menee äkkiä tonneja, eikö se olis melkein sama vain pudottaa hintaa sen verran?


    • pääsiäinen

      Jos putkiremonttia ei ole tehty,ja se saattaa olla edessä ei lattiaa kannattaisi uusia.Jos asunnon haluaa nopeasti myytyä,kannattaa pyytää yksityiseltä remonttimieheltä tarjous lattian uusimiseksi laminaatilla tai,jos mahdollista, parketin korjaamiseksi.

    • niinpä...

      Ainakaan tältä palstalta ei kannata apua kysellä kun vastauksia tulee enimmäkseen ihmisiltä jotka ovat aina asuneet vuokralla ja eivät tiedä omistusasumisesta mitään. Oletettavasti kuitenkin hintapyyntösi on liian kova ja et ole suostunut sitä pudottamaan joten välittäjän on ollut pakko ehdottaa jotain muuta.

    • LKV

      Itse en suosittele remonttia. Jos asunto kaipaa remonttia, tulee se huomioida hinnassa. Antaa ostajan tehdä mieleisekseen...

    • Ole rehellinen

      Naisen neuvo: Älä tee mitään. Et voi tietää ostajaehdokkaiden makua. Maalarinvalkoinen on tylsä mutta räväkkääkään väriä ei kannata kokeilla. Tunnusta reilusti, että lattia on kulunut ja pudota hintaa rempan verran. Ostaja saa tehdä mieleisensä. Normilaminaatti on tylsääkin tylsempi. Juuri ehostettua on ikävä ruveta heti korjaamaan mieleisekseen, kun on huomannut, että feikkaamalla on yritetty hilata hintaa ylemmäs. Syntyy epäilys, mitä juuri kuivuneen maalin alle on yritetty piilottaa.

    • hintajaostajakohtaa

      Ei ole oikeasti mitään järkeä remontoida asuntoa, jonka aikoo myydä.
      Jokainen sitten kuitenkin remontoi sen taas oman makunsa mukaan!

      Hintapyyntö on liikaa, tai paikkakunta pieni, paljon työttömyyttä tms. Kun hinta ja laatu kohtaa, kaupat syntyy. Jospa tosiaan nyt ensin vaihdatte välittäjää, tai mikä parasta, laitatte itse netiin ilmoituksen, kaupat syntyy ajallaan.
      Vanhempiemme omakotitaloa /70-luvulta/ kaupattiin perikukkan puolesta peräti vuosi. Sitten löytyi siihen heti ihastunut nuori pari, joka oli 70-luvun faneja. Toki hekin siihen sitten paljon remppaa tekivät. Mutta ajatus on siis se, että oikea ostaja tulee ajallaan. Jos on kiire myydä, hinnan alennus auttaa aina.

      Ja muuten, etsimme tyttäreni kanssa mahdollisimman huonokuntoista kaksiota pitkään, kaikki tarjolla olleet olivat liian kalliita ja pitkälle remontoituna (jonkun toisen makuun). Kun sellainen tuli eteen, kaupat teimme heti. Sitten sitä pikku hiljaa on tytär rempannut mieleisekseen, eikä hinta ollut ylikallis neliömäärään nähden.

    • Kokemust on

      Isojen asuntojen myynti pääkaupunkiseudulla on hidastunut. Neljän kuukauden myyntiaika ei ole vielä pitkä, kärsivällisyyttä. Kun oikea ostaja löytyy joustakaa hinnassa seuraava ostaja voi tehdä töllöin mieleisensä remontin

    • että näin vaan

      Ei mitään järkeä remontoida. Me remontoitiin edellinen asunto, laitettiin design tapetit olkkariin, niin tämä uusi asukas oli repinyt ne pois ja korvannut seinät lasikuitutapetilla, eli tämä uusi asukas ei nähnyt sitä värimaailmaa omanaan, vaan meidän.
      Siivoa asunto, vaihda vaikka välittäjää, tipauta asunon hintaa, sanot kiinteistövälittäjälle, että kaikki tarjoukset huomioidaan.
      Toinen mikä voi peloittaa asukkaat, jos kerrotalossa asutte, niin tulevat remontit, yhtiövastike asunnon hintaan, sijainti, tuleva epävarmuus, asuntolainan verovähennysoikeuden poistaminen, jne.
      meillä oli 11000euroa asunnossa ilmaa, eli tinkivaraa. Ostaja jäi tyytyväiseksi, kun sai asunnosta tinkattua 10000euroa.=)

    • remontti reiska

      Itse maalasin seinät. Uusin keittiön kaapin ovet, lattialle laitoin parkettia, uusin listat, remppasin kylpyhuoneen. Ja kas meni kaks viikkoo kun kämppä oli myyty. Asunnon ostajat ei halua tehdä remonttia ja koska olen ammatiltani remonttireiska niin tein kaiken itse. sain hyvät voitot. ei kukaan osta huonoa asuntoa jos lattia on kamala. Et sun tarvii remontoida jos haluat asunnon kaupaksi. Olen remontoinut muidenkin asuntoja paljon ja ne menee yleensä helpommin kaupaksi kuin suttuiset seinät omaava asunto.

      • reontti reiska

        Ja remontti muka ei kannata. Pitää kuule osata mainostaa ja esitellä kämppää. remontti kannattaa aina. minä järkkäsin itse esittelyn ja myin itse kämppäni niin ei tarvii edes maksaa välityspalkkiota. Lehtiin vaan ilmoitus niin hyvä tulee. Toki sijaintikin auttaa ja palvelut. Pitää kertoa asunnon ostajuille myös plaveluista mitä lähellä on ja naapureista kannataa sanoa et onko rauhallisia vai pitääkö meteliä. Asunnon ostaja arvostaa sellasta eki pitää osata myydä sitä kämppää kunnolla. Aloittajalla on huono välittäjä. Itse en ole mikään välittäjä mut pitää osata kertoa asioita ja asunto myy itse itsensä sen jälkeen.


    • Hömppävastustaja

      "Pientä pintaremonttia" on TV- hömppää. Vain rikkoutuneet/vialliset pinnat kannattaa korjata. Lisäksi yleensä huonekalujen/tavaroiden vähentäminen parantaa minkä tahansa asunnon myytävyyttä. Ja tietysti siivous. Sitten vaan se välittäjän antama ylihintainen "lähtisin liikkeelle- hinta" korjataan alueella toteutuneiden asuntokauppojen hintatasoon niin kyllä se ostaja löytyy.

    • Rin ge Ling

      Myydessäni ensimmäisen asuntoni välittäjä kehoitti hiomaan lakkaamaan parketin. Pieni kämppä joten ei hirveästi tullut hintaa mutta kannattiko ? Ei , sillä uusi omistaja aikoi heti purkaa yhden väliseinän joka oli keskellä kämppää eli lattia piti rempata uudestaan.

      Nykyisessä asunnossa on lattia huonossa kunnossa ( koirat ). Ostajaehdokkaat vieroksuvat lattiaa. Itse en tee sille mitään koska mahdollisen hionnan ja lakkauksen jälkeen aurinko kellastuttaa lattian uudestaan jo parissa vuodessa jotan kannattavampaa olisi laittaa vinyylilattia joka kestää paremmin. Mutta , mutta. Kun en tiedä pitääkö uusi omistaja tummasta tai vaaleasta lattiasta niin antaa olla. Menee tämä kämppä viimeistään syksyllä kun on hyvä sijainti eikä myynnillä ole niin kiire.

    • parketilla asunut

      Parketinhan voi hioa ja lakata uudestaan. En tiedä hintaa mutta varmastikin halvempi vaihtoehto kuin kokonaan uusiminen.

    • m<öv 'b

      Meillä oli isohko huoneisto myytävänä 70-luvulla rakennetussa talossa. Ongelma oli se, että neliöitä oli paljon ja kysyntä sen kokoisille asunnoille pieni. Eteisessä oli alkuperäinen paikalle tehty naulakkokaappi, kylppäri sekä wc uusittu 2005 ja alkuperäinen keittiö uusituilla ovilla. Me oltiin maalattu kaikki seinät sisään muuttaessa ja uusittu vaatekaapit, kun nekin oli alkuperäiset. Kun myyntiä alettiin miettiä, ensin karsittiin kaikki ylimääräinen tavara varastoon. Sen jälkeen purettiin eteisen kaappi ja laitettiin uusi liukuovellinen kaappi tilalle. Muutamia seiniä maalasin valkoiseksi ilmettä raikastamaan. Vanhalle parketille ei tehty mitään. Pikku stailausta huonekalujen paikkaa vaihtamalla, tauluilla, verhoilla ja matoilla. Eteisen kaappi, maalit ja muut yhteensä korkeintaan 1000€. Asunnolle löytyi hiljaisesta myyntiajankohdasta huolimatta odottelun jälkeen ostaja ja saatiin aika lähelle se mitä oltiin haluttukin. Eli vaaleet pinnat tekee tehtävänsä ja ne listat kannattaa vaihtaa. Käykää itse parilla näytöllä noin vertailun vuoksi niin ehkä sillai löytyy se idea...

    • remonttireiska

      Tuo remontointi ei enää kannata. Tämä on kaikkien tiedossa. Asunnon ostajat eivät halua laminaatteja vaan laadukkaita materiaaleja kuten parkettia ja tasokkaita kalusteita. Remontointiin menee rutkasti rahaa ja kaikki maksaa paljon josta on tullut monella harmaita hiuksia.

    • pikkuvinkkejä myynnnin alla: pientä pintaremonttia kannatta toki tehdä, esim jos lattia huono, kannattaa asentaa itse laminaatti (se halvempaa kuin parketti ja yhtä kaunista). myös helppo asentaa itse, neuvoja saa alan liikkeistä.
      asunnosta kannattaa näytön ajaksi karsia mahdollisimman paljon tavaraa pois. liika tavara tekee asunnosta ahtaan oloisen ja se ei motivoi ostajaehdokkaita.
      asunto kannatta pitää myös siistinä, eristysesti juuri ennen nättöä kannattaa tehdä parempi siivous.
      itse myynyt 3 asuntoa (kaikki vantaalla, yksi oli kaksio ja 2 oli kolmoita )aikaisemmin ja jokainen mennyt lähes ekalla näytöllä ilman ongelmia. jos asunnosta tulee palautetta että se huonossa kunnossa, siihen kannattaa kiinnittää huomio mistä valitettu tai sitten vastaavasti laskea hiukan hintaa. itselläni ei ole ollut tarveta laskea hintaa sen vuoksi.

      • Opettaja65

        Pikkuvinkkejä myynnnin alla. Kannattaa ensin opetella kirjoittamaan edes oikeaoppisesta ja sitten vasta ruveta muita neuvomaan. Ihmettelen vain että kenelle tänne oikein kirjoittelet. Luulisi että aikuinen ihminen osaa kirjoittaa niin että tekstisi palvelee lukijaansa kuten siten että on helppo lukea ja ymmärtää. Ei todellakaan jaksanut lukea kuin kaksi riviä ja sitten putosin kärryiltä. Kirjoituksesi ei todellakaa ole kiinnostava koska et käytä lauseen alussa isoja kirjaimia. Kirjoituksesinäyttäälukijansilmissätältäjostaeisaamitäänselväämenetakaisinkouluunopettelemaankirjoittamaaniinsaatehkäkirjoituksesiuskottavammaksitämäsiissinulleneuvoksipoika :)


      • rallenna
        Opettaja65 kirjoitti:

        Pikkuvinkkejä myynnnin alla. Kannattaa ensin opetella kirjoittamaan edes oikeaoppisesta ja sitten vasta ruveta muita neuvomaan. Ihmettelen vain että kenelle tänne oikein kirjoittelet. Luulisi että aikuinen ihminen osaa kirjoittaa niin että tekstisi palvelee lukijaansa kuten siten että on helppo lukea ja ymmärtää. Ei todellakaan jaksanut lukea kuin kaksi riviä ja sitten putosin kärryiltä. Kirjoituksesi ei todellakaa ole kiinnostava koska et käytä lauseen alussa isoja kirjaimia. Kirjoituksesinäyttäälukijansilmissätältäjostaeisaamitäänselväämenetakaisinkouluunopettelemaankirjoittamaaniinsaatehkäkirjoituksesiuskottavammaksitämäsiissinulleneuvoksipoika :)

        Tulipahan Opettaja65:llekin virhe: ...edes oikeaoppisesta...!?


      • kiertokoulu
        Opettaja65 kirjoitti:

        Pikkuvinkkejä myynnnin alla. Kannattaa ensin opetella kirjoittamaan edes oikeaoppisesta ja sitten vasta ruveta muita neuvomaan. Ihmettelen vain että kenelle tänne oikein kirjoittelet. Luulisi että aikuinen ihminen osaa kirjoittaa niin että tekstisi palvelee lukijaansa kuten siten että on helppo lukea ja ymmärtää. Ei todellakaan jaksanut lukea kuin kaksi riviä ja sitten putosin kärryiltä. Kirjoituksesi ei todellakaa ole kiinnostava koska et käytä lauseen alussa isoja kirjaimia. Kirjoituksesinäyttäälukijansilmissätältäjostaeisaamitäänselväämenetakaisinkouluunopettelemaankirjoittamaaniinsaatehkäkirjoituksesiuskottavammaksitämäsiissinulleneuvoksipoika :)

        Mitä mokellusta?todellakaan kirjoitetaan todellakaan,myös opettajat.


      • 77889999555555555555
        Opettaja65 kirjoitti:

        Pikkuvinkkejä myynnnin alla. Kannattaa ensin opetella kirjoittamaan edes oikeaoppisesta ja sitten vasta ruveta muita neuvomaan. Ihmettelen vain että kenelle tänne oikein kirjoittelet. Luulisi että aikuinen ihminen osaa kirjoittaa niin että tekstisi palvelee lukijaansa kuten siten että on helppo lukea ja ymmärtää. Ei todellakaan jaksanut lukea kuin kaksi riviä ja sitten putosin kärryiltä. Kirjoituksesi ei todellakaa ole kiinnostava koska et käytä lauseen alussa isoja kirjaimia. Kirjoituksesinäyttäälukijansilmissätältäjostaeisaamitäänselväämenetakaisinkouluunopettelemaankirjoittamaaniinsaatehkäkirjoituksesiuskottavammaksitämäsiissinulleneuvoksipoika :)

        No ei se ainakaan minua paljon häiritse jos isot kirjaimet jää lauseiden alusta pois. Lauserakenteissa olevat virheet häiritsevät eniten. Joskus näkee lauserakenteiden osalta niin pahaa kirjoitusta että on vaikea saada mitään selvää.

        Todella pahoja virheitä lauserakenteissa, vääriä sanavalintoja ja sanamuotoja on monissa n.s. alan ammattilaistenkin kirjoittamissa englanninkielisissä teksteissä. Tässä viime aikoina olen seurannut Venäjän Ääni lehden englanninkielisiä sivuja. Siellä on sitten niin huonoa kirjoitusta välillä, että ei aina selvää meinaa saada parhaalla tahdollaankaan. Ihmetyttää siksi kun luulisi nyt ainakin heillä olevan varaa ja mahdollisuus pestata vaikka kuinka hyvä kielen taitaja kirjoittamaan.
        Kyllä tätä todella kehnoa englantia tulee vastaan niin paljon joka paikassa.


    • äiti+lemmikit

      Itse jos vaihtaisin perheellisenä asuntoa esim. kokosyistä kuten monesti lapsiperheissä, en haluaisi ostaa asuntoa jossa heti pitäisi rueta remontoimaan. Siksi joku pikkumaalaus ei haittaa, mutta lattian laittaminen on jo isompi juttu.

      Ja meillä lapsiperheenä on laminaatti ehdottomasti paras vaihtoehto. Ei parketissakaan mitään vikaa ole, mut taitaa enemmän vahdittavaksi joutua naarmujen kannalta..
      Laadukkaampi laminaatti kestää lasten leikitkin ilman naarmuja, eikä kukaan ole ikinä valittanut suuressa perheessämme että lattait olisi kylmät. päinvastoin kesähelteellä nauttivat niin lapset kuin lemmikit jos on vähän viileämpi lattia. Miten kuumassa ihmiset asuvat?

    • NainenLekajaDesign

      Lattian fiksauksen kannalla. Seinät, listat ja muut pikkuu työt hoituvat keneltä vain ja saa omanlaisen jäljen. Itse ainakin ostajan katson vähän suurempia merkityksiä. Toisaalta laminaatti on niin kehno ratkaisu, oli se missä huoneessa/asunnossa vain, että sen jättäisin kokonaan listalta pois.Turhaa rahanmenoa. Tietty voi auttaa kauppaamiseen, mikäli asunto on pieni ja suhteellisen edullinenkin. Silloin mahdollinen ostaja ei ole etsimässäkään mitään timanttia. Lattiaan erilaisia muovimattoja on markkinoilla on todella upeita tänä päivänä. Itsellä 2010 remontoitu asunto, jossa parketti ja voisiko sanoa "kumimatto", tällaista kun julkisissa tiloissa usein näkee.
      Pahinta myynnissä olevissa asunnoissa on tehdyt "remontit", joiden työnjälki on täyttä kuraa. Kyllä siinä silloin peruskuntoinenkin asunto voittaa. Viimeiseksi vielä: hyväkuntoinen parketti on täydellinen!

    • Mauno

      Opettaja 65: jos lähtee arvostelemaan muiden ihmisten oikeinkirjoitusta, niin kannattaisikohan pitää huoli siitä, että omassa kirjoituksessa olisi mahdollisimman vähän virheitä?

    • Liikaa hintaa

      Jos hinta on edes lähellä todellisia hintoja,niin kiinnostuneita riittää.
      Ja se taas tietää tarjousten saamisia,vaihda välittäjää.

    • Tiinahdus

      Myin perheasuntomme Vantaalla 12 vuotta sitten. Mies maalasi eteisen senät, sekä lastenhuoneen seinän . Yleisilme oli näin siisti. Parketti oli kulunut.
      Mielestäni lattiaa ei kannata uusia, koska se on niin hallitseva kokonaisuus, ja ostaja haluaa ehkä kumminkin uusia sen. Eräs tuttavani tapetoi ja maalasi pienen asintonsa ennen myyntiä, ja uusi omistaja ilmoitti, että kaikki seinät hän uusii hei.
      Mahdollisimman vähän siis rahaa kiinni myyntiremppaan, normaalin elämisen jäljet saavat näkyä, ja moni haluaa rempntoida mieleisekseen joka tapauksessa.

    • kranssi

      Yksi asia, mikä on tärkeä esittelyssä, on ettei tavaraa ole liikaa. Poista kaikki ylimääräinen keittiön tasoilta ja muualtakin.
      Ja, jos se lattia on todella huonokuntoinen, niin pistä vaan uusi laminaatti. Se on edullinen ja nopea laittaa. Laminaattia käytetään todella paljon.
      Jos seinät muuten hyvässä kunnossa, niin ei tarvitse laittaa uusiksi. Kaikilla ostajilla on niin oma maku ja ne yleensä maalataan tai tapetoidaan oman mieleiseksi.

    • perheellinen myöskin

      Kaikkea täälläkin ehdotetaan, että parketin päälle/tilalle laminaatti, no huhhuh. Hionta ja lakkaus parketille, kirkas tai vaaleaksi sävytetty miellyttää valtaosaa tai sitten täytyy hintaa tiputtaa ellei ala remontoimaan. Asuntoanne on kirjoituksesi perusteella käynyt katsomassa sellaisia, jotka etsivät valmista asuntoa, ettei isoja remontteja tarvitsisi heti tehdä. Ei kannata alkaa tapetoida tai maalata, kun olitte jo vajaa vuosi sitten maalanneetkin, ettei käy noin että ne disign-tapetit ostaja repii pois, tulee vain turhaa mielipahaa itselle. Mutta vastalakattu parketti varmasti kruunaa asuntonne, johon olette jo vuosien varrella panostaneet uusimalla keittiötä ja kylppäriä. Jos uusittu keittönne on hyvin toimiva, voi katsojille sanoa, että pelkät ovet ja tasot on helppo ja halpa vaihtaa ja ilme muuttuu heti, jos ei nykyiset miellytä.

    • kyllä kannatti

      Pitäisi tietää vähän enemmän. Ehkä väritys on liian persoonallinen, jos on neuvottu maalaamaan vuoden vanhat maalit piiloon. Tai sitten huonosti tehty työ. Seinät vaikuttavat hyvin paljon asunnon yleisilmeeseen. Itsekin olisin saanut myydä 10 000 halvemmalla, jos en olisi maalannut. Varmasti se lattia häiritsee enemmän itseäsi, kuin näytöllä käyvää. Omaakin lattiaa kehuttiin, vaikka laminaatit oli vaihtokunnossa.

    • perheellinen myöskin

      Vinkki! Pyydä vaikka jotakuta työkaveria, että tulisi katsomaan asuntoa "ostomielessä". Usein joku joka ei ole asuntoa ennemmin nähnyt osaa nopeasti kertoa mitä epäkohtia hän asunnossa näkee. Saisit uutta näkökulmaa ja helpottaa päätöksentekoa remontin suhteen. Näkemättä on paha mennä sanomaan mikä asunnossa mättää, kun ei mene kaupaksi. Kun ilmoituksen perusteella on ostajaehdokkaita paljon käynyt, niin jokin tai joitain isompia puutteita asunnon etsijät ovat huomanneet. Ja kyllä se huonokuntoinen parketti on varmasti iso miinus ostajan simissä, ellei remonttikohdetta etsi. Eli hinnan ja sen mitä sillä saa on kohdattava.

    • Kunnossa olevat mene

      Sen verran kannattaa rempata, että sen saa myytyä.

    • Asunto myyty juuri

      Hei!
      Ei kannata maalata tai paikata, laskekaa hintaa sen verran kuin remonttiin käyttäisitte. Paras keino on pestä ikkunat ja raivata kaikki (!!!) ylimääräinen tavara ja huonokuntoiset huonekalut pois. Ja todellakin pois! Niiden paikka ei ole vaatehuoneessa tai komeroissa, jossa ne täyttävät ennestäänkin yleensä ahtaita paikkoja.

      Parhaiten asunto käy kaupaksi, kun on siistiä ja tilavaa ja asunnossa näyttää siltä, että tännehän mahtuisi vaikka mitä vielä.

      Moni ostaja haluaa tehdä itse mieleisensä remontin, eikä huonokuntoinen lattia voi olla ostamatta jättämisen syy. Eikä varsinkaan vuosi sitten maalattuja seiniä kannata alkaa uudelleen maalaamaan. Menevät vain rahat hukkaan.

      Itse myin asuntoani kolmisen kuukautta. Ei yhtään järkevää tarjousta, kunnes kerralla tuli sitten kolme, joista sai valita.

    • ISIÄM

      Tiputa asunnon myyntihintaa remonti verran, ei se sen vaikeampaa ole....

    • outohomma

      Rakennus ja sisustusalan ihmisenä haluan nyt vastata tähän viestiin.

      Jotenkin nyt tuntuu hassulta tuo välittäjän ehdotukset, joita ei nyt ihan purematta pidä niellä. Kuulosti että talo olisi ihan ok kunnos, mitä kerroit! Voi toki olla oikeassakin, että remontti kannattaisi, mutta tarve ja se mitä kannattaisi tehdä selviää kun mietit seuraavia:

      - Voiko olla kyse siitä, ettei välittäjä kehtaa sanoa että raivatkaa ylimääräisiä tavaroitanne myynnin ajaksi pois? Asia on pieni, mutta vaikutusta myymiseen, etenkin yksityisostajien kohdalla, jolloin mielikuvilla on merkitystä. Tähän kuuluu myös se, että huoneisiin on tukittu liikaa huonekaluja, jolloin isoki tila näyttää ahtaalta, ja ostajalle tulee olo ettei omat kamat mahdu tänne. Klisee mutta tuli nyt tämäkin sanottua.

      - Sanoit että seinät on maalattu, jolloin en usko että niitä kannattaisi uudelleen maalata, maali kun kyllä kestää. PAITSI,jos maalin sävyt ovat hyvinkin räikeitä/voimakkaita ja isoina pintoina, sekä riitelevät keskenään.

      - Parketti on aina arvokkaampaa kuin laminaatti, ja vähänkään ymmärtävän ostajan ja välittäjän mielestä ennemminin myyntivaltti! Jos lattia on huonossa kunnossa kuten kerroit eikä sovi keittiöönne ja muuhun asuntoon, kannattaa lattia hioa ja lakata muuhun asuntoon sopivaksi. Hinta ei päätä huimaa, ja laitteet vuokraamalla hoituu kyllä itsekin tekemällä jos vähänin kokemusta työkaluista ja remontoinnista. VAIN jos parketissa ei ole enää hionti varaa kannattaa alata harkita sen päälle lyödä halpa mutta kivan näköinen laminaatti tai tiputtaa myyntihintaa hieman.

      - Listojen vaihto tuskin myyntiin vaikuttaa paitsi jos ne repsottavat tai ovat erisävyinen kuin lattia.

      Jos tuntuu ettei mistään noista kiikasta, niin oleto varma että välittäjä on ajantasalla? Missä kanavoissa hän markkinoi asuntoasi, onko kohderyhmä ollut oikea (yleinen syy jos on kiinnostusta mutta ei onnaa) jne..

      Toivottavasti kauppa vielä käy :)

      • ap

        Juu eli seinät on maalattu valkoisiksi.
        Parketti on kyllä niin huonossa kunnossa jo mielestänio, että hionta ei taida pelastaa. On rakosia lautojen välissä tms.

        Moni on ehdottanut välittäjän vaihtamista ja niin aiomme tehdäkin, meille on jäänyt meinaan tosi negatiivinen kuva siitä. :( Välityssopimusta tehdessämme sanoi ilmoittavansa joka paikassa, mutta nyt yksäkkiä asiat muuttuneet, eikä ilmoita kuin vain ja ainoastaan jokakoti.fi palvelussa! :O

        Tavaroita ei mielestäni ole liikaa, sillä tykkään itsekin avarasta. :)

        Hintaa voitaisi muuten tiputtaa, mutta haluaisin saada tästä edes lähelle sen mitä olemme itse maksaneet. Olemme asuneet tässä vasta kolmisen vuotta, joten lainaa ei ole hirveästi ehditty lyhentämään... :/
        Ihme kyllä edes välittäjä ei ole sitä ehdottanut...

        Mutta meillä ei ole periaatteessa kiire myydä, joten kahtotaan miten käy kun vaihdetaan välittäjä! :)


    • Kiinteistö-Antero

      Olettehan varmasti huomanneet laittaa lattioille valkoisia karvalankamattoja? Lisäksi pitää olla tuoksuvia kynttilöitä pöydällä ja muodikkaita tyynyjä sohvalle tällättynä. Johonkin sopivaan paikkaan muodikas valaisin. Haistapaskastailaus on se, jolla asuntoja myydään tänä päivänä. Haistapaskastailatusta asunnosta yleensä vielä saa nostaa monta tonnia pyyntihintaa. Oletteko seuranneet sunnuntaiaamuisin maikkarin kanavia tai liv-tv:tä? Eivät ihmiset enää tänä päivänä osaa katsoa vuotaako talon katto tai ovatko putket ruostuneet jo loppuun, saatikka sitten lukea isännöitsijäntodistusta. Ensivaikutelma on tärkeämpää.

    • ap

      Pakko tulla tännekkin kertomaan, miten tässä sitten loppujen lopuksi kävi:

      Eli meillä loppui soppari Huoneistokeskuksen kanssa ja vaihdettiin välittäjä.
      Meidän asunto myytiin TÄYTEEN HINTAAN ennen ku edes kerettiin ottaa kuvia tai nettiin laittaan!! Tämä jos joku kertoo, että välittäjässä se vika oli!

      Eli tosissaan kannattaa valita välittäjä tarkkaan, me mentiin siihen lankaan että valittiin iso firma, kun luultiin että ne olisi jotenkin parempia, mutta kuin ollakkaan se olikin juuri päinvastoin...

      • ap

        niin joo, eikä edes rempattu ;)


    • Anonyymi

      Parketin hiominen jaa lakkaaminen tekee koko asunnon uuteen uskoon. Me maalattiin seinät valkoiseksi ja laitettiin parketti kuntoon, niin ostaja löytyi heti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5678
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3485
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1566
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe