Koulussa tänään OPOn tunnilla tapahtui niin ja näin ja sanoi oppilaille yleisesti että koulumme koneiden admin voi katsoa millä sivuilla on käyty.
Ja tämä siis tarkoittaa lokitietoa, vai?
Mistä löydän lokitiedot, näkyykö siellä sivuhistoria ja kaikki?
Ennen olin ainakin siinä uskossa että kaikki sivut jossa vierailevat, tallentuvat kovalevylle.
Windows 7 lokitiedot
3
215
Vastaukset 3
Tarkoittaahan se lokitietoja. Tosin ei sitä konetta,jota käytitte vaan serveri konetta,jota käytetään verkon muodostukseen. Sijaitsee koulussa esimerkiksi atk-tukihenkilön huoneessa. Siitä voidaan katsoa kaikki liikenne jokaiselta koneelta. Eli näkyy millä sivuilla käyty, mitä ladattu esim. torrentit jne. konekohtaisesti saadaan tiedot.
Jos koululla on vieläpä koneissa oppilaiden kirjautuminen koneille saadaan suoraan käyttäjä sen mukaan.
Eli on kovalevyllä (Siis sillä serveri koneella), mutta pois et niitä kyllä saa ilman ettei huomata.Itse laitan aina vierailla koneilla selaimen yksityisyystilaan. Näin se ei jätä selaustietoja tietokoneen levylle.
- aiheen aloittaja
Ahaa!
Minulla on Firefox yksityisessa selaustilassa, eli se ei jätä selaustietoja koneen levylle? Hyvä sitten jos näin on, vai ymmärsinkö siis oikein?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta532540- 951126
Kysymys miehille ...
Kertokaapas miehet, että miksi monille miehille on niin hirveän tärkeää määritellä mitä mies saa tehdä ja mitä ei ja mil3001027Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii332975Itsensäpaljastelija
Mikä juttu tämä nyt on. Ulkomaalainen ahdistelee naisia simpsiöllä Ei pysty lukea Lapuansanomista juttua loppuun asti. O56928Ttp:llä kuontalot ojennukseen
Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste77863- 69734
- 90705
Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty63688- 33643