Koulussa tänään OPOn tunnilla tapahtui niin ja näin ja sanoi oppilaille yleisesti että koulumme koneiden admin voi katsoa millä sivuilla on käyty.
Ja tämä siis tarkoittaa lokitietoa, vai?
Mistä löydän lokitiedot, näkyykö siellä sivuhistoria ja kaikki?
Ennen olin ainakin siinä uskossa että kaikki sivut jossa vierailevat, tallentuvat kovalevylle.
Windows 7 lokitiedot
3
187
Vastaukset
Tarkoittaahan se lokitietoja. Tosin ei sitä konetta,jota käytitte vaan serveri konetta,jota käytetään verkon muodostukseen. Sijaitsee koulussa esimerkiksi atk-tukihenkilön huoneessa. Siitä voidaan katsoa kaikki liikenne jokaiselta koneelta. Eli näkyy millä sivuilla käyty, mitä ladattu esim. torrentit jne. konekohtaisesti saadaan tiedot.
Jos koululla on vieläpä koneissa oppilaiden kirjautuminen koneille saadaan suoraan käyttäjä sen mukaan.
Eli on kovalevyllä (Siis sillä serveri koneella), mutta pois et niitä kyllä saa ilman ettei huomata.Itse laitan aina vierailla koneilla selaimen yksityisyystilaan. Näin se ei jätä selaustietoja tietokoneen levylle.
- aiheen aloittaja
Ahaa!
Minulla on Firefox yksityisessa selaustilassa, eli se ei jätä selaustietoja koneen levylle? Hyvä sitten jos näin on, vai ymmärsinkö siis oikein?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi674262Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D893840- 493355
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192608Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!232489Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa562333- 432157
- 471838
- 361790
- 301606