Voiko alaikäiseltä ottaa alkoholit pois

konttorirotta

Tuossa huomasin nykyisen naisen nuorella, 15 vuotiaalla tytöllä olevan alkoholijuomia mukanaan kaupungilla "käsilaukussaan". Se on tuollainen isompi kuin nyt on ollut. Kilisi iloisesti siellä ja epäilin, että sillä sellasia on nyt mukanaan. Kovasti alkoi suutaan soittamaan, "ettet mun mikää isä ole". Et saa ottaa jos kosket ilmotan poliisille, että täällä ahdistelet.

Kyllä ottaa hermoille kovin, jos likka tuommosia suustaan päästelee. Siinä sillä oli kavereitakin paikalla, vaadin kassia avattavan, jotta näkisin mitä se siellä kantelee. Jonkuverran oli jo juonutkin. Sanoin vain, että soita poliis, katsotaanko sitten yhdessä niitä juomia. Heti antoi kaverilleen kassin ja väitti olevan kaverin juomia. Sanoin ettei se muuta tilannetta mihinkään, alaikäisiä olette kaikki. Soitin tytön äitille joka hermostui asiasta. Poliisin mukaan minulla ei ole oikeutta mennä kenenkään tytön laukkuja kaivelemaan. Pitäisi soittaa poliisit paikalle. Aika naurettavalta kuulostaa. Tuonikäiset hyppii silmille ja tietää oikeutensa meitä vanhempia ihmisiä paremmin. Sanoin netin irti kotona, loppuu se yhteydenpito kaljaveikkoihin ja suunsoittajiin.

1

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7

      Joo
      Ei voi. Pakkokeinolain mukaan jokainen saa ottaa kiinni verekseltään rikoksentekijän,
      jos rikoksesta saattaa seurata vankeutta. Samalla, kun saa ottaa kiinni, saa ottaa myös pois lain vastaisen esineen/tavaran. Paitsi vankeutta, niin pakkokeinolaissa luetellaan iso joukko sellaisia rikoksia, jolloin myös saa ottaa kiinni, vaikka niistä ei seuraa muuta, kuin sakkoa, kuten esim. näpistys, lievä vahingonteko jne.

      Alkoholijuoman laitonta hallussapitoa luettelossa ei kuitenkaan ole. Nuori nainenhan syyllistyisi vain laittomaan hallussapitoon, eli lievään alkoholirikokseen, mistä voidaan tuomita vain sakkoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2089
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      201
      1773
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1685
    5. 80
      1155
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      272
      1034
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      126
      984
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      885
    Aihe