Löysin alivuokrahuoneen, jonka nykyinen poismuuttaja minulle esitteli. Koko asunnossa asuisi minun lisäkseni yksi toinen henkilö. Hän ei ole päävuokralainen vaan alivuokralla myös (asunut todella kauan siinä).
Tämä poismuuttaja kertoi että tulen kyllä toimeen tämän toisen asukin kanssa, en siis tavannut tätä toista lainkaan.
Sovimme, että hän kysyy toisen asukin mielipidettä, koska olen miespuolinen ja hän nainen, että onko se OK.
Muutaman päivän kuluttua asia oli OK ja minun tehtäväkseni oli soittaa vuokranantajalle, joka lähettäisi minulle sopimuksen.
Puhelimessa sovimme että se tulee postissa ja minä allekirjoitan sen ja lähetän takaisin.
Halusin vielä tavata tämän tulevan kämppikseni ennen muuttoa, koska muutto olisi jo toukokuussa ja olisi mukavaa nähdä ja tavata ennen sitä.
Minulle ehdotettiin montaa eri päivää, yksi oli yli viikon päähän, mutta minulle kävi jo aikasemminkin joten kävin tapaamassa häntä.
Mielestäni sain hyvän vaikutelman hänestä ja kaikki oli ok.
Samana iltana kuitenkin kyseinen kanssa asuja soitti ja sanoi että hän on miettinyt että ehkä emme tulekaan toimeen ja sanoi, että en ole vielä saanut sopimustani. Ymmärsin, että hän tarkoitti että miettisin vielä haluanko muuttaa sinne. En oikein ymmärtänyt mitä hän ajoi takaa asialla, sanoin että minusta kaikki on ihan okei, ettei siitä kannata murehtia. Sanoin että juttelen vielä vuokranantajan kanssa vaikka huomenna, koska kello oli silloin jo yhdeksän illalla ja olin jo nukkumassa kun hän soitti.
Seuraavana päivänä sain sopimuksen ja allekirjoitin sen kuten sovittu ja sitten lähetin toisen kopion takaisin. Vielä kirjattuna kirjeenä ettei se häviä.
Ilmoitin asiasta vuokranantajalle, että hän saa sen sopimuksen varmaankin jo huomenna.
Vuokranantaja soitti ja sanoi että siinä tuli ongelmia sen sopimuksen kanssa ja hän sanoi että tämä kanssa asuja olikin sitä mieltä ettei halua miespuolista sinne.
Ja että hän oli mukamas puhelimessa sanonut minulle että minun pitää repiä se sopimus kun saan sen.
Olin aivan ymmälläni ja sanoin että eihän tämä näin voi mennä. Häneltä oltiin kysytty aikasemmin onko se ok että miespuolinen sinne tulee ja hän oli sanonut vuokranantajalle että se käy. heti silloin kun sovimme että voin muuttaa sinne ja sopimus tulee postissa niin olen siitä lähtien perunut monta asunto tarjousta. Olen jopa ollut siinä tilanteessa että allekirjoitusta vailla mutta olen kieltäytynyt.
Vuokranantaja sanoi että kanssa asuja on päävuokralainen vaikka minulle hän sanoi ettei ole. Hän on samanlainen alivuokrallaolija, mutta vuokranantaja sanoi että "kyllä hän on, koska hän on maksanut koko takuuvuokran minulle".
Ja näiden muiden ketkä sinne muuttaa joutuvat maksamaan takuuvuokransa joko sille poismuuttajalle tai jotakin (jäi epäselväksi.)
Hän pyysi vielä soittamaan sille toiselle asukkaalle.
Soitin hänelle ja hän sanoi että hän oli sanonut että minä en voi muuttaa sittenkään sinne. Sanoin hänelle ettei näitä asioita voi näin hoitaa. Sinä olit hyväksynyt minut vaikka emme olleetkaan tavanneet.
Hän sanoi ettei minulla ollut vielä sopimusta kun hän soitti ja ilmoitti asiasta. Mutta mitä jos olisimmekin tavanneet silloin yli viikon päästä sen jälkeen kun olisin jo saanut sopimuksen ja sitten melkein keskellä kuuta lähdetään perumaan sopimusta?!
Eihän tätä näin voi hoitaa!
Sitten hän sanoi että se sopimus mitätöidään ja sanoin että nyt pitää miettiä tätä laillista puolta asiasta.
Ja hän selitti että me emme tule toimeen vaikka minusta me tulimme ihan hyvin toimeen kun tapasimme ja sitten siinä hetken aikaa jankkailtuamme hän sanoi että juttu on myös sellainen että tämä kenen tilalle minä olisin muuttanut saattaakin jäädä sinne jouluun asti.
Sitten tajusin että sehän se syy sitten olikin.
Olen erittäin vihainen tästä koko hommasta. Ja en tiedä kerkeänkö saamaan uutta paikkaa mistään. Mitä minun kannattaisi tehdä? Millä keinolla tälläiset "mitätöidään"?
En tarkoita että haluaisin sinne enää muuttaa, mutta ehkäpä jonkinlainen opetus heille olisi hyvä.
Mitä minun nyt pitäisi pyytää vuokranantajan tekemään?
Vuokrasopimuksen mitätöinti
8
1691
Vastaukset
- niina
sinuna soittaisin asianajalle!
- ElämäON____
"Olen erittäin vihainen tästä koko hommasta."
Aluksi mietin että miksi hirveä valitus, mutta vihaisena sitä vaan haluaa avautua oli syytä tai ei, joten ymmärrettävää.
" Ja en tiedä kerkeänkö saamaan uutta paikkaa mistään."
Se on toki valitettavaa.
"Mitä minun kannattaisi tehdä? Millä keinolla tälläiset "mitätöidään"?"
Turhaa purnaat, sopimuksien peruuntumisia viime hetkillä ja muita odottamattomia asioita tapahtuu elämässä aina silloin tällöin, se on vain elämää.
"En tarkoita että haluaisin sinne enää muuttaa, mutta ehkäpä jonkinlainen opetus heille olisi hyvä."
Tuo nyt on taas typerää. Olet ulkona vuokrakuviosta, ja sillä selvä. Teillä ei ole enää mitään keskinäistä yhteyttä, joten unohda koko homma heti.
Ihan vertailun vuoksi, opiskelija-asuntosäätiöt estävät mies-nainen seka-asumismuodot omissa vuokra-asunnoissaan, joten en näe mitään outoa tuossa tilanteessa. Vuokranantaja on tavallista fiksumpi kuin kunnioittaa tämän toisen henkilön toivetta, vaikka miten "puhelissa väärinymmärtäisit asioita" ja "oikeuksiasi vaatisit".
"Mitä minun nyt pitäisi pyytää vuokranantajan tekemään? "
Ei mitään - sopimusta ei ole, eikä tule, joten mitään yhteydenpitoa ei ole syytä jatkaa. - Ei periksi
Älä jätä asiaa siihen. Soita kuluttajaviranomiselle. Sinulla on vuokrasopimus joka pätee. Pallo on vuokranantajalla. Hän on rikkonut sopimusta. Vaadi korvausta vaivasta ainakin.
- ASWEDRFGHJKLÖÄ
varmaan tuijotit sen naisen isoja tissejä kun tapasitte ja nainen pelkää että panet sitä joku yö kännipäissäsi, naisilla on nuita hekuma aatoksia aina ei niille voi mitään.
mutta kun munasolu on irtaantunut niin se voisikin hyväksyä sinut, nyt sattui vaan niin että munasolu olu ennenmmin kuin sinä.
seuravalla kerralla kun alivuokrahommia kattlet selvitä menstruaation aikataulu ja säädä tapaaminen neutraaliin aikaan - !!!
Tee rikosilmoitus!
- mooses
muuta ny muualle .ps etkö muullalailla naista saa.
- viisaampi väistää
Ensimmäisenä sanoisin että hanki asunto muualta, jos menee noin vaikeaksi heti alussa.
Jos sinulla on vuokrasopimus, etkä saa asuntoa haltuusi, olet oikeutettu saamaan siitä korvausta. Ota yhteyttä juristiin.
Alivuokralainen on edellisen vuokralaisen alivuokralainen ja jos järjestely jatkuu, niin hän on sinun alivuokralainen, eikä hänellä ole mitään sanavaltaan sinun vuokrasuhteeseen.
Oikeasti olisi pitänyt toimia niin että edellinen vuokralainen olisi sanonut irti alivuokralaisensa, koska päävuokralaisen vuokrasuhde päättyy.
Lue nyt hyvänen aika edes huoneenvuokralaki läpi-. - 15+7
Selvitä nyt ensin, kuka on päävuokralainen ja kuka alivuokralainen. Alivuokralainen tekee vuokrasopimuksen päävuokralaisen kanssa. Jos itse olet tehnyt sopimuksen vuokranantajan kanssa, et ole alivuokralainen vaan päävuokralainen, niin kuin ilmeisesti tämä toinenkin asunnossa asuva tällä hetkellä. Koko lähtötilanne kuulostaa hullunkuriselta, samaa asuntoahan ei nyt normaalisti vuokrata kahdelle päävuokralaiselle erikseen (yhteinen vuokrasopimus kahdelle päävuokralaiselle olisi mahdollinen kyllä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella273019No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760