Kertokaa minulle NUUSKASTA kaikkea faktaa

JaHarInttePengar

Olen tavallinen nuori, en käytä päihteitä (vielä)
Kyllä kouluissa ja muualla valistetaan tupakasta, huumeista ja alkoholista, mutta ei nuuskasta.

Koska nuuska ei ole laillista Suomessa, ei siihen sitten tarvitakkaan valistusta, ku eihän sitä mukamas mistään Suomessa saa?
Kyllä olen törmännyt nuuskan käyttäjiin ja haluaisin ite myös tietää nuuskasta hyviä ja huonoja puolia.

Jos ei kerrota ni mistäs mä tiedän mitä paskaa mä naamariin laitan?
Yhtä lailla siitäkin pitäis kertoa ku tupakasta.

Nonii kertokaapas sitte näihi kysymyksii.

- Erilaisia nuuskia, tiedän googlen ansiosta että on pussinuuskaa ja lössii, mutta tarkennusta ( hyvät ja huonot jutut)

-Hinta (halvin- kallein)

- Kuka ostaa, saako suomalaisilla yli 18v papruilla ostettua taksfreestä?

- Miten käytät, tykillä vai sormilla? Mikä on helpoin?

- Mitä nuuska on? Joojoo jotai tupakanpurusöösseliä, mut koostumus ja tämmöset

- Haitat (esim. syövyttääks nuuska ientä ja muuta)

- Jääkö yhestä paketista riippuvaiseks?

-Mitäs poliisi sanoo jos saa vihiä?
(vaikuttaako jos haluan "laki-alalle yo:n jälkeen)

- Sitten varmaan kaikista epäolennaisin kysymys, mut oon nähny parilla tuttavalla ylähuulen "jänteessä" smiley lävistyksen, vaikuttaako nuuskan käyttö semmosee vai voiko se laittaa edes pussinuuskaa siihe?

Kertokaa kaikkea mielenkiintosta faktaa, mua kiinnostaa vaikka en aio ruveta rikollisuuksiin.

109

17943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terttuban

      paras nuuska on ettanin löysä. olen riippuvainen nuuskasta olen 15v. syövyttäähän se ajan kanssa ientä ja huulta.

      • isäs

        paras nuuska on dens


      • Fyuccboi

        Jäbä on 6v myöhäs bro 😎👌🏿


      • Anonyymi
        Fyuccboi kirjoitti:

        Jäbä on 6v myöhäs bro 😎👌🏿

        oonks ajois?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oonks ajois?

        Oot


    • zztpo1

      neuvon antaisin, älä ala käyttämään nuskaa, tietoa löytyy thl sivuilta, jossa raportti EU infopaketista kun päätös tehtiin nuuskan kieltämisestä , nuuska sisältää tupakkkaa jossa on tsna yhdisteitä ( syöpää aiheuttavaa) , vaikka nuuskassa sitä ei ole poltettavassa muodossa, imeytyy se silti suuonteloon ja elimistöön kuten nikotiinikin. On voimakkaasti riippuvutta aiheuttavaa. Ei ole terveystuote, älä aloita En ole terveysintoilija mutta kun luin eng kielisen raportin ( eu) nuuuskasta ja sen haittavaituksista, aloin miettimään asiaa . terveyden ja hyvinvoininlaitos THL - sieltä löytyy tietoa, ei nuuskaa suotta ole kielletty suomessa, tarkoitan nimenomaan ruotsalaista nuuskaa.

      • Anonyymi

        Faija käytti, mut ei ei käytä enää, kun se leikattiin. Ne joutu ottaan siltä aika paljon tavaraa pois ikenistä ja huulestaki kait. Meni ylähuuli sen jälkeen vähän pahannäköseks. Lisäks sen puhe muuttu sellaseks sössöttämiseks ja suhinaks.


    • pebanuuskanen

      Persenuuska on vaaratonta!

      • pusseja

        Osaako kukaan kertoa kauanko kannattaa pussinuuskaa pitää huulessa? Kauanko siitä irtoaa nikotiinia?
        Kannattaako laittaa useampi pussi samaan aikaan?


      • True snus fan
        pusseja kirjoitti:

        Osaako kukaan kertoa kauanko kannattaa pussinuuskaa pitää huulessa? Kauanko siitä irtoaa nikotiinia?
        Kannattaako laittaa useampi pussi samaan aikaan?

        Riippuu nuuskasta jos on Extra stark nimellä nii kyllä sitä sen kolme kertaa 10min voi pitää


      • Nuuskaaja71

        Nyt niitä valoja päähän! Nuuska ei aiheuta syöpää vaan alistaa syövälle!


      • Nuuskamuikkunen69666

        1.Pussinuuskaa kannattaa pitää huulessa reilu tunti
        2.Riippuu nuuskan vahvuudesta esim odenssista irtoaa enemmän ku jostai omena offroadista
        3.Kyl jotai pieniä pusseja kannattaa


      • Anonyymi
        Nuuskamuikkunen69666 kirjoitti:

        1.Pussinuuskaa kannattaa pitää huulessa reilu tunti
        2.Riippuu nuuskan vahvuudesta esim odenssista irtoaa enemmän ku jostai omena offroadista
        3.Kyl jotai pieniä pusseja kannattaa

        Kannataako pussi nuuska taitella vai ei?


      • Anonyymi
        pusseja kirjoitti:

        Osaako kukaan kertoa kauanko kannattaa pussinuuskaa pitää huulessa? Kauanko siitä irtoaa nikotiinia?
        Kannattaako laittaa useampi pussi samaan aikaan?

        Ite pidän 2-4tuntia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannataako pussi nuuska taitella vai ei?

        Itse taittelen leveys suunnasta niin pysyy mukavasti ja kiinteästi paikoillaan


      • Anonyymi
        pusseja kirjoitti:

        Osaako kukaan kertoa kauanko kannattaa pussinuuskaa pitää huulessa? Kauanko siitä irtoaa nikotiinia?
        Kannattaako laittaa useampi pussi samaan aikaan?

        Sitä nuuskaa käytetään niin pitkään sielä yläpellis etse alkaa valutttaan eli et suuhun tulee väkevä nestemäinen maku


    • true snus fan

      ite oon 14 käytän nuuskaa viikottain noin 2 kiekkoo ja vuoden aja olen käyttänyt .Ien syöpynyt sen verran et hammas lääkärissä huomataa. huonot puolet - hankala saaha suomesta ,jonka takia kallista .ja hyvät rentouttaa ei haise ...

      • kowajätKä

        ketä vittu kiinnostaa sun ikä? ootko kova jätkä ku ''oon 14 ja käytän nuuskaa, yo yo?'' gtfo noob


      • KOVaJäTkÄ123

        kova jätkä


      • Isthisok

        1v1 me fortnite n00b


      • Anonyymi

        Kirjoitustyylistä päätellen pojulla on nuuska tärkeetä ja koulunkäynti vähän "sitäsuntätä". Hyvää matkaa vaan sinne sossunluukuille.
        Minä olen sen luukun toisella puolella - morjestellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitustyylistä päätellen pojulla on nuuska tärkeetä ja koulunkäynti vähän "sitäsuntätä". Hyvää matkaa vaan sinne sossunluukuille.
        Minä olen sen luukun toisella puolella - morjestellaan.

        No ei se aivan mee niin itellä elämä on kalastusta ja nuuskaa kyllä käytän. Koulussa 9 päättö todistus 8.5 ka. Ja lukioon meen


    • 10+01+31+
      • tyhmäpska

        Jos et ole täysin aivokuollut. kuvissa olevat huulet eivät käyttäneet nuuskaa vaan nenänuuskaa (snuff)


    • TheGöteborgsSOldier

      ite oon 14v. saan käyttää itse, käytin ekan kerran 10 vuotiaana ja oon käyttäny 2 vuotta ei itel ainakaa mitää oo näkyny mu mielest hyvää nuuskaa on göteborgin löysä :) taino ku ei nyt just muutakaa oo, eikä kytät mitää siihe sano ite oon tykittäny paskalakin edes eihä ne mitää siit sanonu. eikä se kai laitontakaa oo käyttää alaikäsen :=) vaa vissii se hallussapito

      • 19+14=sakkolihaa

        Kowa jätkä! ota ES


      • VitunVajakit

        Mikä vittu siinä on että sillo ku pitäs leikkiä hiekkalaatikolla nii aletaa survoon nuuskaa huulee. Käyttäkää jos huvittaa mutta altistaa syövälle, pilaa hampaita, nikotiinia paljon enemmän ku röökissä että jäät melkee heti koukkuu ja sit jos sitä ei saakkaa nii tulee vitulliset niksat. Siihe menee suomessa ihan vitusti rahaa koska ei saa helposti. Jos nuo kaikki haitat otat vastaa vaan sen takii et ois kova olo nii anna mennä


      • Pirunvittusoikoon

        Monta vuotta käyttäneenä voin sanoa, ettei oo pilannu hampaita, eikä kaikki nikotiini siitä nuuskasta irtoa ensimmäisellä kerralla. Jos käyttää nuuskaa "kovan olon" takia, on tyhmä. Itse käytän sen takia, ettei tarvitte juosta koko ajan tupakalla. Syövät ja sen semmoiset riippuvat vain geeneistä. Jotkut saavat keuhkosyövän ilman tupakointiakin ja jokku taas ei saa vaik tupakoiski.


      • Anonyymi
        Pirunvittusoikoon kirjoitti:

        Monta vuotta käyttäneenä voin sanoa, ettei oo pilannu hampaita, eikä kaikki nikotiini siitä nuuskasta irtoa ensimmäisellä kerralla. Jos käyttää nuuskaa "kovan olon" takia, on tyhmä. Itse käytän sen takia, ettei tarvitte juosta koko ajan tupakalla. Syövät ja sen semmoiset riippuvat vain geeneistä. Jotkut saavat keuhkosyövän ilman tupakointiakin ja jokku taas ei saa vaik tupakoiski.

        Onks sullaki sillee et jos käytät vähän väliä niinku laitat säkin huulee ja otat pois ja laitat heti perään rotan nii tuleeks sulla joskus ylähuuli kipeeks ja Eiks se oo ihan normaali?


      • Anonyymi
        VitunVajakit kirjoitti:

        Mikä vittu siinä on että sillo ku pitäs leikkiä hiekkalaatikolla nii aletaa survoon nuuskaa huulee. Käyttäkää jos huvittaa mutta altistaa syövälle, pilaa hampaita, nikotiinia paljon enemmän ku röökissä että jäät melkee heti koukkuu ja sit jos sitä ei saakkaa nii tulee vitulliset niksat. Siihe menee suomessa ihan vitusti rahaa koska ei saa helposti. Jos nuo kaikki haitat otat vastaa vaan sen takii et ois kova olo nii anna mennä

        Se on kyllä 5€/kiekko odenssia/R42 ja mitä muita näitä nyt onkaan


    • ettaninpaska

      ^niin eihän se toki hallussapitoa ole jos on laaki huulessa

      • Anonyymi

        pitkäikainen nuuskan käyttö voi ehkäistä ms tautia ja ruotsalaisilla on vähiten keuhko- suu tai iensyöpiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pitkäikainen nuuskan käyttö voi ehkäistä ms tautia ja ruotsalaisilla on vähiten keuhko- suu tai iensyöpiä

        Ehkä mutta ruotaalaiset ei itse käytäkkään nuuskaa paljoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä mutta ruotaalaiset ei itse käytäkkään nuuskaa paljoa.

        Ruotsalaisen nuuskan ei oo todistettu ees aiheuttavan syöpää nii niistä otettiin ne syöpä tarrat vittuun


    • General es

      Ite oon 14 ja en suosittele alottaa nuuskan käyttämist, koska riippuvuus on perseestä juuri sen takia koska nuuskaa on välilla vaikee saada. Ite oon käyttäny noi 2 vuotta ei pilaa hirveästi kuntoa kunhan harrastaa jotai. Esim lätkää niinku mä. Parempi vaihtoehto ku rööki. Ja kyllä se syövyttää ikeniä ja hampaat vetäytyy ikenistä. Parasta pussia on jakobsson melon! Ja parasta löysää ettan, general ja röda lacket. Niin ja sitä vielä että riippuvuus tulee n. 1kk jos käyttää n. 3-5 kiekkoo viikossa.

      • nuuskauttaja

        Aika kovaa tahtia saa jonne vetää jos menee 3-5 kiekkoo viikossa :-D Mulla on kestänyt kiekko knoxin lössiä 3-5 päivää ja oon tota aika helvetisti kiskonut


      • gggyu54y5y

        homo


      • Anonyymi
        nuuskauttaja kirjoitti:

        Aika kovaa tahtia saa jonne vetää jos menee 3-5 kiekkoo viikossa :-D Mulla on kestänyt kiekko knoxin lössiä 3-5 päivää ja oon tota aika helvetisti kiskonut

        itellä kiekko pvässä


      • Anonyymi
        nuuskauttaja kirjoitti:

        Aika kovaa tahtia saa jonne vetää jos menee 3-5 kiekkoo viikossa :-D Mulla on kestänyt kiekko knoxin lössiä 3-5 päivää ja oon tota aika helvetisti kiskonut

        mul menee 3-5 kiekkoo viikonlopus, 4-7 biittii laitan ja monta kertaa päiväs


    • suckacockniggers

      vetäkää jonnet ittenne jojoon, miks tuutte kertomaan tyylii "oon 10v alotin ekan kerran 5 vuotiaana oon nyt käyttäny 3 vuot ja paras nuuska on se mitä yks iso poika mulle joskus anto" ketään ei vittu kiinnosta

      • pillupaska

        mua kiinnostaa vittu


      • Woomeli

        Jos sinua ja jotain muuta ei kiinnosta niin anna vain olla. Ja minusta on hyvä tietää ikäkin koska jos joku ei tiedä vaikuttaako erilailla nuorempiin selviää sekin. Ei vittu teidän kanssa.


    • kahsshkaaa

      Ai ei nuuskaa saa muka suomesta? Aika moni kioski myy sitä tiskin alta ja jopa Poliisimiehet sitä ostaa.

      • espaskapylly

        kyllä sitä saa, mutta sitä ei saa cittu myydä!!!


    • champixfamilydanger

      Okey.Älä nuorena mene riippuuvuksiin vaan vältä niitä.Nuuska ja tomaatti sekä munakoiso että myös perunat ovat terveellisiä aivoille kun hieman vanhenet.Niissä on sitä älyhuumetta nimeltään nikotiinia.

      • tuoäskeinenmerkki

        ..ja nuuska ei vielä ole aiheuttanut syöpää ruotsissa tai muuallakaan.Sitä on saanut jo kaksi vuotta myös Amerikassa.


    • eiku kannustusta

      Älä usko noita tätejä!

      Jos rahaa on vähän, käytä persenuuskaa. Siitä on ollu täällä pelkästään hyviä kokemuksia. Tumppeja kadulta, ei maksa mitää.

      Mikä tahansa tupakka vaikka vessapaperiin pakattuna käy. UNOHDA filtterit!

      • EiSaatanaVitunAutistit

        Ei jumalauta ite oon 15. Yleensä nuo nuuskan käyttäjät on niitä saatanan keskiarvo 6 porukkaa. Älä ala käyttää


      • Anonyymi
        EiSaatanaVitunAutistit kirjoitti:

        Ei jumalauta ite oon 15. Yleensä nuo nuuskan käyttäjät on niitä saatanan keskiarvo 6 porukkaa. Älä ala käyttää

        Miten huono ka liittyy nuuskan käyttöön,oma ka on 7.6


    • teabagsnus

      Lössiä käärin tavallisiin teepusseihin niin ei pääse valumaan ja siisti ottaa snackia jos tekee mieli.Kuitenkin usein myös salmiakkipastilli samaan aikaan suussa.

    • champixblacklack

      Ruotsalainen nuuska ei ole tehnyt kenellekään vielä syöpää Ruotsissa, Norjassa tai Suomessa.Päinvastoin ovat asiat; todella scandinaavit ja ohessa myös länsisuomalaiset voivat hyvin.Nuuska on taikaaine kuten asterixille oli taikajuoma roomalaisia vastaan.Ei pidä uskoa champix-lääkäreitä jotka haluavat haalia rahaa ja pelata golfia, asua hienoissa huviloissa eteläeeuroopassa, juoda hyviä viinejä ja syödä ihania ruokia välittämättä niistä perhesurmista joita kyseinen lääke aiheuttaa.Koskaan ei julkaistu raporttia julkisuuteen mitkä lääkitykset aiheuttavat järjettömiä murhia suomessa; lääkeyhtiöt hiljensivät rahalla tutkimustulokset.

    • 911104

      Jos et haluu että nuuska poraa ientä syvemmälle, niin käytä pussinuuskaa, pussinuuska ei näy jälkeenpäin edes hampaissakaan, mutta ainut mitä pussinuuska teettää on ikenen limakalvon lähteminen, mutta niihän nuuskan on tarkotus tehdäkkin. Äläkä kuuntele noita 14-15 kakaroita etsä niin nopeeta nuuskaa jää koukkuu.. Ja Suomessa saa käyttää nuuskaa, mutta ei myydä paitsi energiapaskaa, mut ei poliisit mitää välitä, jos pieniä määriä myyt. Onhan nuuska paljon tervellisempää, kun esimerkiksi tupakka, mutta onhan nuuskassakin tiettyjä haittoja, kuten suusyöpä mutta todella epätodennäköstä että tuut saamaa.

      • Anonyymi

        fax, ite yritän nyt lopettaa nuuskan käytön. Päässä pomppii syövät ja tausit mitä siitä saa… alotin 7lk marraskuussa käyttään nuuskaa ja nyt oon menossa ens vuonna 9lk. Siihen jää koukkuun jopa kiekosta. Äläkää alottako tätä, ihan turhaa, rahaa menee, tulee tauteja, henki haisee pahalta ja muita haittavaikutuksia löytyy. Ihan paskaa..


    • Moi!

      Ajattelin vastata, vaikka aloitus useamman vuoden vanha. Aloittaja pyytää kaikkea tietoa nuuskasta, mutta aika vähän on tullut nuuskan haitoista tietoa. Tässä yks hyvä sivu, missä on kattavasti tietoa nuuskasta (ja sen käytön lopettamisesta): http://www.stumppi.fi/portal/stumppi/lopettaminen/nuuska/

      Mun mielestä aloitus on jotenkin erikoinen. Miksi hankkiutua tahallisesti riippuvaisesksi jostain aineesta? Päihteiden käytön aloittamisessa harvoin ajatellaan riippuvuus-puolta, mutta tässä ketjussa useampi mainitsee sen mahdollisuuden (tosin aikarajasta on useampi mielipide). Onko aloittajan tarkoituksena siis hankkiutua riippuvaiseksi? Usein se on päihteidenkäytön huono puoli, ei tavoite. Selventäkää ihmeessä jos mulla meni pointti ohi ;)

      Ja nimimerkille 911104, nuuska ei ole sen "terveellisempää" kuin tupakkakaan, haitallisia molemmat. Haitat ovat vaan hieman erilaisia.

      Maarit/ EHYT ry
      __________________________________________________
      Oliko vastauksesta hyötyä? Voit antaa palautetta täällä: https://my.surveypal.com/suomi24

      • Tsiisu5

        Heiparallaa, voisitkos kertoa onko nuuska.fi täyttä sontaa. On lähteet ja asiasta tietävä henkilö kirjoittajana, joten olisi mukava tietää miten te keksisitte todistella olevanne oikeassa. :)


      • mitävittuanyttaas

        Onhan Maarit EHYT Ry:stä tietoinen että linkkaamallasi sivulla on aika paljon virheellistä tietoa. Esim se että väitetään että nuuskaa ei saa tuoda suomeen. Kyllä muuten saa. 3tornia omaan käyttöön ja nykyään kai pussinuuskaa 4tornia ja lössiä vähän vähemmän kuin 3tornia


    • nuuskiss

      Laitoinpa nuuskan huuleen kun etusivulta sain kimmokkeen lukea tän jutun, ei mulla muuta.

    • Itseansaittu

      Päihteet ovat Suomen valtiolle yksi tärkeimmistä verotulonlähteistä. Siksi päihteitä vastustetaan vain silmänlumeeksi viralliselta taholta. Tupakka olisi pitänyt kieltää jo ajat sitten jos ajatellaan sen aiheuttamaa tuhoa. Samoin alkoholi joka ei vain tuhoa käyttäjänsä elämää. Alkoholi tuhosi minun elämäni jo pikkupoikana vaikka en ole ikinä juonut. Onneksi olen pystynyt aikuisena eheytymään sen verran, että omille lapsilleni teen selväksi ettei alkoholin suurkulutus ole ihailtavaa.

      • Papru

        Alkoholin käyttö on hauskaa. Aina kun on tehtaalla pitkät vapaat, vaikka keskellä viikkoa alan ryyppäämään.


    • nuus

      älä edes haaveile aloittavasi nuuskaa tai tupakointia. mieti mielummin miten voisit auttaa kavereitasi lopettamaan kyseiset tavat

      • Höyryimukemyrkytön

        Lisäisit listaasi Nuuskan ,Tupakan,Purutupakan(ei ole nuuskaa,vaan inhottava mälli) ja vielä Nicoretten joka koukuttaa pahiten.


    • Sportyy
    • Snusisshit
    • Snusisshit
      • typerys

        Kyseessä ei ole nuuska, vaan erilaisella valmistustavalla tuotettu koostumukseltaan karkeampi lähinnä ameriikoissa käytettävä "dippi" eli vähän samantapaista töhnää kuin nuuska mutta yleensä laitetaan alahuuleen ja syljeskellään. Tutkimusten mukaan huomattavasti terveydelle haitallisempaa kuin nuuska, mutta vähemmän haitallisempaa kuin tupakka.


    • hhv

      Nuuska on vaarallista se vie lopulta mieli sairaaksi tekee suu syöpää.

    • oftiykö

      paras"nuuska"on puutarhan kukkamulta..

    • vitunjonnetxdd

      Mä nimim. Nuuskapultsari,, käyttäny yötämyöten löössii vuoskausii, ei mitöön

      Xddd jonnet xddd ;))))

    • Älämyy

      Jos joku lukee tätä 2k16 niin vau, mutta asiaan. Jos olet yli 18-vuotias ja myyt alaikäisille niin voit saada pahemman tuomion kuin raiskauksesta. Voiko joku varmistaa asian, koska minulle on kerrottu näin. Uskon että kaikkialla Suomessa varmaan jokaisessa yläkoulussa on yksi joka myy nuuskaa eli erittäin helppo ostaa.

    • Sporttiset
      • hehee

        Hyvä vitsi, kyseisessä videossahan on ns. chewing tobaccon eli purutupakan käyttäjä, täysin eri ainetta kuin ruotsalainen nuuska, ja on erittäin koomista , kun ei löydetä tutkimuksia ruotsalaisen snusin yhteyksistä suusyöpään, ruvetaan tunkemaan videoita ja tutkimuksia AMERIKKALAISEN nuuskan tai purutupakan vaikutuksista suuhun ja suualueen syöpiin, ja rinnastetaan/väitetään kyseisten tutkimusten olevan tekemisissä ruotsalaisen nuuskan kanssa.
        (ruotsalaisessa)Nuuskassa on toki negatiivisia vaikutuksia kehoon ja terveyteen, mutta edes THL ei voi sanoa sen olevan suusyövän aiheuttaja, koska sitä se ei ole. Nikotiini toki vaikuttaa verenkiertoon, verenpaineeseen jne, mutta niin myös vaikuttaa nikotiinipurkka.
        Itse poltin tupakkaa n.6v, monta kertaa korvaustuotteita yritin käyttää ja lopettaa tavan, ei onnistunut, mutta ruotsalaista nuuskaa käyttämällä lähes seinään sain lopetettua. Jos nyt ikenet vähän kärsii siitä, olen valmis ottamaan sen riskin mielummin kuin vuosien päästä hengityslaitteesa viettelen viimeiset päiväni.

        Ps. hampaita saa kaupasta uusia, keuhkoja ei ehkä niin helpolla ;)


    • Nuuskamuikkunensa

      Käytin urheillessa pussinuuskaa, no aika väkevää sekin ja vei mennessään nikotiinihimon. Lopettaessa oli kyllä tilanne toisin päin että tupakka maistui savuina kun lopetti nuuskaamisen. En sitten enää käytä, kun huomasin myös sen että kirvelee suussa ja kyllä menee hampaat huonoon kuntoon.

      • Nuuskapurkkipussitupakka

        Käytit Purutupakkaa.


    • siinämielessälaiton

      Nuuskaa ei myydä Suomessa.

      • Nuuskamuikkunen69666

        Meeppä mihin tahansa yläkouluun ja mieti sit et myydäänkö sitä


      • Seuratkaaniinvalkenee

        Juts Eviran tutkija joutui myöntämään,että Urbanisoitumisesta johtuen tupakka estää suolisto syövän syntyä.


    • Pådetviset

      Nuuskan alkuperäinen tarkoitus jarruksi merimiehille Ruotsissa etteivät hipelöisi toisiaan..

    • 420KANTSU

      olen 13v olen käyttäny 1 vuoden Odens cold dry:ta ku ei muuta myydä täällä päin. voisin saanoo että kuiva pussi nuuska on kyllä parasta.

    • vieläkerrantää
    • epäilijä

      Nuuska kuuluu käsittääkseni kategoriaan nimeltä tupakkavalmisteet,joten jo tämä nimi paljastanee että kyse ei todellakaan ole mistään terveydelle vähemmän haitallisesta tuotteesta.
      Lisää suusyövän riskiä,altistaa suuren nikotiinimääränsä takia voimakkaalle nikotiiniriippuvuudelle ja siitä aiheutuviin terveyshaittoihin,syövyttää ikeniä ja suun limakalvoja ja lisää siis riskiä suu ja limakalvosairauksiin.Kannattaako ko.tuotetta käyttää?Ainakaan minä en ko.tuotteeseen koske.

    • Nuuskalokki

      Omasta mielestä omena offroad on paras ja hammas lääkäri on kyselly et miks ien ja huuli näyttää vähä syöpyneelt mut sanoin vaa et nuuskasta koska sen vuoden oon käyttäny nuuskaa

    • Sunsuggardaddy

      Ite oon nyt vetäny 3 vuotta nuuskaa ja ei se oo vetäny ku vähä ient ylös ja kyl sitä kaikkee tulee käytettyy mut käytän ite vahvoi ni ei tarvii nii helvetisti heittää huulee mut löysä syövyttää koko ikenen mul oli 3 kiekkoo ettania ja 2 kiekon jälkee tuli helvetin iso haavauma joka paranee nyt ku käytän pussia.

    • EnOoMikäänPummi

      Kuinka monella on tätäkin kommenttia lukiessa pussi huulessa, ei mulla muuta.

    • Turmiola

      Mitä siinä nuuskassa on tupakan lisäksi? Suola kiviä, lasisiruja tms joka pistelee kielessä? Aattelin tehä kannabis-nuuska? Mahtaa noussa nätisti?

      • Turmiola

        Siis kirvelee ikenissä. Perhanan Sanakirja muutti


      • Ggentiiämuuta

        HUOM ennen oli lasinsiruja ei enää


      • höpö
        Ggentiiämuuta kirjoitti:

        HUOM ennen oli lasinsiruja ei enää

        höpöhöpö-myytti. Ei ole ikinä sisältänyt lasinsiruja, ruokasooda ja suola on luonut tämän myytin.


    • Denssssiiiiiii

      Nuuska On Herkkua Se rentouttaa. Ja tekeen olon mukavaksi mutta joo... Siitä on aika vitun vaikea päästä eroon Oon 14 ja oon käyttänyt vajaa vuoden ja Itken Itteni uneen jos en saa nuuskaa Päivään

    • noijdbf

      Olin jo 1viiknon ilman nuuskaa ja sorruin taas..

    • eiku_nuusuttamaan
    • huuki
    • Molvi77

      Kannattaa käyttää Odens cd se o iha saatana hyvää!!! Kaveri heitti tuplat huulee ja oli viikon muumilaaksossa. Kyllä muute sätii jyyvittu. Ja se syöpä puhe on aiva täyttä paskaa!!! Kun heittää ekan Nuuskan huulee nii tuntuu samalta ku sähkölamautin esinahan alla(aivittu). Toimii myös peräaukossa mainiosti. Trippaa ku roikkusit pää eellä tuulimyllystä

      • Ok33

        Mites jos on käytetty nuuska ja se näyttää pilaantunelle? Veden alla huuhtasi nii näyttäa iha normilt? Voiko vetää peltiin viel?


    • Anonyymi

      juuhyvää on
      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006081802.html
      tuossa on oikeen kuviaki

    • Anonyymi

      ööm noh siis

      siis jos oot ala ikäne nii sun pitää hakea hakija niih että maksat sille yhestä kiekosta vaikka 4e ja ehkä saataa pyytää hakuja
      parahaimmat nuuskat on lyft,dens cold dry,r 42

      sitte mie en ainakaa jääny kiekost koukkuu mut se menee päähä esim jos käytät eka kertaa nii sie et pysy oikee pystys ja tulee oksettava olo mutt sitte toisella kertaa ei oo enää nii paha eikä tuu huobo olo yms en jaksa kirjottaa

    • Anonyymi

      Eikä ruotsalainen nuuska todistetusti edes tee sitä. Sen takia näissä purkeissa ei oo syöpä tarroja. Kuuluu amerikkalaiseen nuuskaan

    • Kertokaas minulle nyt mikä on totta ja mikä ei.

      Suomalaiset mediat ja erilaiset terveyssivustot väittävät, että nuuska pilaa ikenet ja suun. Aiheuttaa myös suusyöpää. Mediassa levitellään myös aika ikäviä nuuskankäyttäjistä. Ikenet ja hampaat aivan paskana ja syöpynyt.

      Tämän takia lopetin käyttämisen..

      Mutta sitten taas, ruotsin erilaiset tutkimukset ja osa suomalaismedioistakin väittää, että ruotsim nuuska on ns. "Terveellisempi vaihtoehto". Sielä nuuska on käytetty 200v ja siellä suusyöpien yhteyttä ei ole voitu esimerkiksi nuuskan yhdistää. Myöskään ruotsalaisten syöpätilastot eivät ole nuuskan takia pompannut pilviin. On sanottu, että se kyllä rikkoo limakalvot ja ikenet sun muuta. Sitten on sanottu, että haimasyöpä on siihen yhdistetty.

      Ainahan se nikotiini koukuttaa ja kuka haluaa väkisin siihen itsensä johdatella. Tätä ei varmaan moni ymmärrä, muutakuin itse käyttäjät, että välillä se pussin huulen tunkeminen esim, vaikka bussissa tuo semmosen rauhottumisen ja hyvän olon tunteen...

      Mutta jatketaas sitten taas... eli haluaisin vain tietää, että kuka/ketkä tässä ovat oikeassa. Onko suomalaismedian nuuskakiellot ja sen epäterveyslevitykset aiheellisia ja syöpäuhkailut. Vai onko ne vain jotain turhaa pelottelua ja propagandaa. Tai onko ruotsalaistutkimukset oikeassa asian suhteen....

      Kiitos etukäteen, asiallisia ja monipuolisia vastauksia...

    • Anonyymi

      jos on puhetta todisteista ja tutkimuksista niin pitäisi laittaa linkkiä niihin koska muuten ei voi ottaa kantaa. Muuten ne on vain keksustelijan väitteitä joita ei voi todentaa

    • Anonyymi

      Nuuskaaminen on ruotsalaisten homojen hommaa.

    • Anonyymi

      Eikä kannata aloittaa nuuskausta sillä tämä hallitus kieltää kokonaan sen tuonnin eli ei saa enään omaan käyttöönkään hakea ulkomailta ollenkaan.Tulee kalliimmaksi sitten kuin tupakointi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kannattaako 14v käyttää nuuska?
      Aiheuttaako se vakavia terveys ongelmia?

    • Anonyymi

      Kannattaako 14v käyttää nuuskaa?
      Mitä siitä seuraa?
      Onko se iso juttu jos kokeilee yhden kerran?

      • Anonyymi

        Iha vitu iso juttu äijä voit saada jo ekast pussist keukostövän ja sust tulee iha vitu ultra megatesto arjalaine sankari


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      L Ratio Bozo

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vitun myöhässä mutta ei kannata laittaa keskelle huolta se syövyttää sitä huulen mitä vittu onkaan ja sillon sun huuli roikkuu niin että ainakin Hampaat näkyy jos alhaalle laitat

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe