Perusoikeudet:
"....Oikeus omaan kieleen on kansalaisoikeus, jonka perusteella ihmisillä on oikeus oman äidinkielensä ylläpitämiseen ja käyttämiseen ja itsensä julkiseen ilmaisuun omalla äidinkielellään. Kielellisten, kulttuurillisten tai etnisten vähemmistöjen oikeutta käyttää omaa kieltään on pyritty joissain maissa rajoittamaan esimerkiksi vähemmistön sulauttamiseksi valtaväestöön...."
Rasistesessa Ålannissa lait ja ihmisoikeudet eivät toimi
7
286
Vastaukset
- bofor
Missä estetään?
” vähemmistöjen oikeutta käyttää omaa kieltään”
"itsensä julkiseen ilmaisuun omalla äidinkielellään"
???- NGY
Ei anakaan Ahvenanmaalla.
Perätön väite. - bofor
Missä estetään?
” vähemmistöjen oikeutta käyttää omaa kieltään”
"itsensä julkiseen ilmaisuun omalla äidinkielellään"
??? Kun Ahvenanmaa on melkoisen varakas alue, niin täällä maksetaan suhteellisesti paljon verojakin. Ja kun ne maksetaan sinne mantereelle, niin meneväkö ne rahat sitten mantereen hyväksi vai mitä tarkoitat?
- Ruottaisuus on out
Ikinä en työnnä yhtään matkailu euroa tonne rasistiselle saarelle! No teidänkin vuoro tulee kun aalto saapuu!
- Aaltoilu saapuu
Tarkoittaako tuo aalto ehkä sitä kun etelästä alkaa nälkäiset saapua hyökyaaltoina
Ahvenanmaalle syömään tattaripuuroa? - Kysyn vaan
Ahvenanmaalla puhutaan n. 100 eri kieltä. Vieraskielisiä asukkaita (ei ruotsi eikä suomi) äidinkieleltään on n.1600 henkilöä. Rasismi maakunnassa ei juuri näy. Maahanmuuttajien työllisyys on mannersuomeen verrattuna erinomainen.
Siksi kysyn:
Mitä tarkoitat kirjoituksellasi "rasistinen saari"?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512