Osaisiko kukaan kertoa kuinka paljon maksaa uudenkaupungin eläinlääkäri Kaj Sittnikowin luona kissan rokottaminen?
Uudenkaupungin eläinlääkäri
24
1386
Vastaukset
- Eläin.Lääk.Åbo
Riippuu täysin millainen rokotus on kyseessä. Ns. madotus-injektio, eli matojen häätörokotus on siinä yleensä ollut 35-55 euron paikkeilla. Joskus rokotus annetaan tehokkuuden takaamiseksi kahdesti, jolloin hinta on noin 60 euron paikkeilla, sis toimistomaksun. Kissan lopettaminen rokottamalla on jotakuinkin viiden kymmenen euron paikkeilla. Nämä ovat nyt sellaisia yleisiä arvioita Turun seudulla.
- Uusi asukas
Ihan vuosittaiset rokotteet. Kolmoisrokotteeksi sitä kait kutsutaan.
- tee vertailua
Soita ja kysy. Muista että Laitilassakin ón uusi el.lääkäriasema ja välimatka Ugista Laitilaan on alle 20 km.
Ugin lekuri on kyl ainakin ennen ollut hintava .
- Naishenkilö
Myös Kalannissa on tammikuussa avattu eläinlääkäriasema. Suosittelen, saimme siellä asiantuntevaa ja joustavaa palvelua.
Ykskoivun eläinlääkäriä en suosittelisi, vein aikoinaan kipeän kissani sinne ja hän arveli että joku tulehdus sillä on, ehkä menee itsestään ohi. Vein kissan sitten Raisioon, siellä tutkittiin kunnolla ja todettiin paha virtsakiviongelma johon saimme asiantuntevan avun.- Eläin.Lääk.Åbo
Nimenomaan kissan ollessa kyseessä olen itsekin sitä mieltä hoidon aloittamisen suhteen, että ihan kaikkia tulehduksia ei kannata heti lähteä hoitamaan vahvoilla lääkkeillä, joilla kenties eläimelle epämiellyttäviä sivuvaikutuksia. Kissa on sitkeä eläin, verrattuna esimerkiksi koiraan. Ja omien kokemuksieni perusteella voinen todeta, että ne aika usein parantuvat itsekseen. Tästä ominaisuudesta lieneekin syntynyt sanonta "kissalla on yhdeksän henkeä".
Ykskoivun eläinlääkäri tekikin aivan oikeanlaisen diagnoosin tässä tapauksessa. Ja onhan tunnetusti näin, niin ihmisellä, kuin eläimilläkin, että virtsakiviongelma on erittäin vaikea diagnosoitava oireyhtymä, koska kiven ollessa tietyssä kipua esiin provosoivassa kohdassa, on tilanteen oltava ns. päällä juuri sillä hetkellä kun ollaan lääkärin vastaanotolla. Virtsakiven aiheuttamat kipukohtaukset ovat eräitä vaikeimmin tulkittavia sairauden oireita. Samankaltaisia voimakkaita, kohtauksellisia kipuja kun voi aiheuttaa niin tavattoman moni muukin sairaus. Joskus virtsakivi tuleekin itsekseen "läpi" ja silloin oireet poistuvat tietysti samalla. - Lounli-Raideri..
Eläin.Lääk.Åbo kirjoitti:
Nimenomaan kissan ollessa kyseessä olen itsekin sitä mieltä hoidon aloittamisen suhteen, että ihan kaikkia tulehduksia ei kannata heti lähteä hoitamaan vahvoilla lääkkeillä, joilla kenties eläimelle epämiellyttäviä sivuvaikutuksia. Kissa on sitkeä eläin, verrattuna esimerkiksi koiraan. Ja omien kokemuksieni perusteella voinen todeta, että ne aika usein parantuvat itsekseen. Tästä ominaisuudesta lieneekin syntynyt sanonta "kissalla on yhdeksän henkeä".
Ykskoivun eläinlääkäri tekikin aivan oikeanlaisen diagnoosin tässä tapauksessa. Ja onhan tunnetusti näin, niin ihmisellä, kuin eläimilläkin, että virtsakiviongelma on erittäin vaikea diagnosoitava oireyhtymä, koska kiven ollessa tietyssä kipua esiin provosoivassa kohdassa, on tilanteen oltava ns. päällä juuri sillä hetkellä kun ollaan lääkärin vastaanotolla. Virtsakiven aiheuttamat kipukohtaukset ovat eräitä vaikeimmin tulkittavia sairauden oireita. Samankaltaisia voimakkaita, kohtauksellisia kipuja kun voi aiheuttaa niin tavattoman moni muukin sairaus. Joskus virtsakivi tuleekin itsekseen "läpi" ja silloin oireet poistuvat tietysti samalla.Kissat ja oravat ovat pahuksen sitkeähenkisiä. Lepäisilläkin jäi kissa mersun alle ja raahautui pakoon takapää halvaantuneen. Oli raskas, mutta vältäämätön paikka päästää se kärsimyksistään. Ainoa kättä pidempi oli Pohjanmaalta ostamani kahvakuula, joten sillä päästin mirrin kärsimyksistään. Sitkeä henkinen. Hieno eläin.
- puolustuspuhe?
Ykskoivun eläinlääkäri tekikin aivan oikeanlaisen diagnoosin tässä tapauksessa. Ja onhan tunnetusti näin, niin ihmisellä, kuin eläimilläkin, että virtsakiviongelma on erittäin vaikea diagnosoitava oireyhtymä, koska kiven ollessa tietyssä kipua esiin provosoivassa kohdassa, on tilanteen oltava ns. päällä juuri sillä hetkellä kun ollaan lääkärin vastaanotolla. Virtsakiven aiheuttamat kipukohtaukset ovat eräitä vaikeimmin tulkittavia sairauden oireita. Samankaltaisia voimakkaita, kohtauksellisia kipuja kun voi aiheuttaa niin tavattoman moni muukin sairaus. Joskus virtsakivi tuleekin itsekseen "läpi" ja silloin oireet poistuvat tietysti samalla.Ykskoivunko el.lääkäri se tässä kirjottelee puolustuspuhetta?
Itse käytin k.o lekurilla koiriani. Hinta-laatusuhde ei ollut kohdallaan. Kallista lystiä mutta apu jäi saamatta.
Toivottavasti jokainen lemmikinomistaja löytää luottolääkärin lemmikilleen. - sixpack?
Lounli-Raideri.. kirjoitti:
Kissat ja oravat ovat pahuksen sitkeähenkisiä. Lepäisilläkin jäi kissa mersun alle ja raahautui pakoon takapää halvaantuneen. Oli raskas, mutta vältäämätön paikka päästää se kärsimyksistään. Ainoa kättä pidempi oli Pohjanmaalta ostamani kahvakuula, joten sillä päästin mirrin kärsimyksistään. Sitkeä henkinen. Hieno eläin.
Lounli-Raideri on saanut itsensä rantakuntoon. Jaksaa nostaa kahvakuulan maasta!
Onnittelut rankasta harjoittelusta ja saavutetuista tuloksista. - Eläin.Lääk.Åbo
puolustuspuhe? kirjoitti:
Ykskoivunko el.lääkäri se tässä kirjottelee puolustuspuhetta?
Itse käytin k.o lekurilla koiriani. Hinta-laatusuhde ei ollut kohdallaan. Kallista lystiä mutta apu jäi saamatta.
Toivottavasti jokainen lemmikinomistaja löytää luottolääkärin lemmikilleen.Sinä tunnut nyt kanavoivan muilla elämänalueilla kokemiasi pettymyksiä ja vastoinkäymisiä tämän "Yks-Koivun" el. lääkäriin. Kyllä se on eläinlääkärin määriettävä, milloin hinta-laatusuhde on kohdallaan tai ei sitä ole. Jos tunnet omaavasi samat valmiudet eläinlääke-tieteestä ja sen arvioinnista, niin miksi et sitten hoida itse eläimiäsi. Ei eläinlääkäriksi "vain ruveta" ripustamalla kylttiä oven pieleen ja ilmoittelemalla lehdessä. Siihen vaaditaan varsin pitkä ja vaativa koulutus, harjoittelujaksoineen. Kyllä itse ammatissa pitkään toimineena olen varma, että jokainen eläinlääkäri tekee hoitotilanteessa parhaansa. Hoitotapoja ja lääkityksien määräämisiä ei pidä maallikon mennä arvostelemaan. Kaikki hoitotapahtumat ovat yksilöllisiä ja ainutkertaisia.
- AnimalCare
Kyllä näin on. Lemmikin omistajille on tietysti joskus vaikea hyväksyä että joskus on tilanteita jolloin sairaus on krooninen, tällöin on pyrittävä helpottamaan mahdollisuuksien mukaan vain oireita. Tällöin ei päästä useinkaan ihanteelliseen lopputulokseen. Lisäksi on huomioitava sekin, mitä lääkitystä kyseinen eläin sietää tai kestää, ja lukuisia muita muuttujia.
Joskus on myös paikallaan kokeilla eri lääkityksien tehoa, koska aina ei ole järkevää tutkia eläintä ja eläimen sairautta perinpohjin, kalliilla kokeilla. Näissä tapauksissa esiintyy aluksi useinkin tilanteita, jolloin lääkitys ei toimi. Tällöin eläin tulee toimittaa takaisin lääkärille, joka vaihtaa lääkityksen. Näin systemaattisesti toimimalla oikea lääkityskin, tai lääkityksein yhdistelmä, sitten ennen pitkää löytyy.
On totta että eläinlääkäreitäkin on eritasoisia, niin kuin on ihmislääkäreitäkin. Mutta yksittäistapauksissa ei voida varmuudella vetää johtopäätöksiä, onko jokin lääkäri hyvä vai huono. Potilaat ja heidän sairautensa kun ovat usein niin monikirjoisia, ja kovin eri asteisia. Joskus ratkaisu löytyy heti, sattumaltakin, ja joskus siihen menee paljonkin aikaa. Ei eläinlääkäritoimintaa voi verrata esim. autokorjaamotoimintaan, jossa osat ja korjausmenetelmät ovat samoilla automalleilla lähes aina samat, ja viat testattavissa usein suoraan mittareilla. - tekemällä oppii
On olemassa hyviä ja huonoja el.lekureita. Ja on olemassa lekureita jotka välittävät enemmän rahasta kuin hoidettavasta eläimestä.
Toivon että jokainen löytää lemmikilleen sen parhaan mahdollisen lekurin.
Puskaradio toimii omistajien kesken hyvin. Asiantuntemuksesta maksetaan kitisemättä mutta jos hinta-laatusuhde ei ole kohdallaan niin silloin kannattaa vaihtaa
lekuria.- Naishenkilö
Kyllä näin on, itsekin tein johtopäätöksen ja löysin muualta eläinlääkärin joka sentään tutkii kissani kun sillä jokin siliminnähtävä vaiva on. Paikallinen eläinlääkäri ei edes tutkinut vaan antoi sinnepäin 'ehkä'-diagnoosin.
Jos kissa huutaa tuskaansa niin kyllä sillä jokin vaiva on ja oletan että eläinlääkäri tutkii sen jun kerran maksankin käynnistä. - Eläin.Lääk.Åbo
Naishenkilö kirjoitti:
Kyllä näin on, itsekin tein johtopäätöksen ja löysin muualta eläinlääkärin joka sentään tutkii kissani kun sillä jokin siliminnähtävä vaiva on. Paikallinen eläinlääkäri ei edes tutkinut vaan antoi sinnepäin 'ehkä'-diagnoosin.
Jos kissa huutaa tuskaansa niin kyllä sillä jokin vaiva on ja oletan että eläinlääkäri tutkii sen jun kerran maksankin käynnistä.Näinhän se asia on. Kun kerran maksaa niin on oikeutettu saamaan palvelua. Itse hoidan tuttujen asiakkaiden eläimiä välillä ilmaiseksi, mm. rokotuksia olen tehnyt tutuille ihan veloituksetta. Näin säilytetään asiakassuhteet ja "hyvä kello" kuuluu kauas ja poikii uusia asiakassuhteita. Näin toimiminen on halvempaa, kuin esimerkiksi ilmoittelu lehdessä asiakkaiden haalimiseksi.
Oma "luotto-autokorjaamoni" omistaja saanoo useinkin minulle, kun on tehnyt jonkin huolto/korjaustoimenpiteen autolleni, että lisätään sitten seuraavaan laskuun, ei näillä ole hengenhätää.Eikä ole koskaan lisännyt. Tämä suhtautuminen on varmistanut, että käytän aina tätä korjaamoa.
Hyvä kuitenkin, että sait kissasi kuntoon. Tuskaansa huutavaa kissaa ei jaksa kauaa kuunnella, joskaan ei kiimaansa mouruavaakaan. Mutta asia on nähtävä näin, että kiima kuuluu niin eläin-, kuin ihmiskuntaankin, luontaisena lajinsäilytys rituaalina. - Naishenkilö
Näinhän se asia on. Kun kerran maksaa niin on oikeutettu saamaan palvelua. Itse hoidan tuttujen asiakkaiden eläimiä välillä ilmaiseksi, mm. rokotuksia olen tehnyt tutuille ihan veloituksetta. Näin säilytetään asiakassuhteet ja "hyvä kello" kuuluu kauas ja poikii uusia asiakassuhteita. Näin toimiminen on halvempaa, kuin esimerkiksi ilmoittelu lehdessä asiakkaiden haalimiseksi.
Oma "luotto-autokorjaamoni" omistaja saanoo useinkin minulle, kun on tehnyt jonkin huolto/korjaustoimenpiteen autolleni, että lisätään sitten seuraavaan laskuun, ei näillä ole hengenhätää.Eikä ole koskaan lisännyt. Tämä suhtautuminen on varmistanut, että käytän aina tätä korjaamoa.
Hyvä kuitenkin, että sait kissasi kuntoon. Tuskaansa huutavaa kissaa ei jaksa kauaa kuunnella, joskaan ei kiimaansa mouruavaakaan. Mutta asia on nähtävä näin, että kiima kuuluu niin eläin-, kuin ihmiskuntaankin, luontaisena lajinsäilytys rituaalina.Niinpä, kyllä pieniä hommia voi tehdä 'ilmaiseksikin' kun muutenkin tekee ilman kuitteja.....
- Eläin.Lääk.Åbo
Naishenkilö kirjoitti:
Niinpä, kyllä pieniä hommia voi tehdä 'ilmaiseksikin' kun muutenkin tekee ilman kuitteja.....
KK. Kateus ja Katkeruus. Niistä minua ollaankin jo varoiteltu, silloin kun ostin mökin Uudestakaupungista. Aina välillä olen siihen törmännytkin, niinkuin nyt nimim. "Naishenkilö" kohdalla. Millä perusteella luulet ja uskottelet, että työskentelisin ilman kuitteja? Ei minulla ole tarvetta syyllistyä moiseen vilppiin ja vaikka joskus ilman kuittia pikkuhomman tekisinkin, niin olisiko se sinulta jotenkin pois? Jos itsekin luet eläinlääkäriksi (mitä kyllä epäilen suuresti älynlahjojesi perusteella) niin sinulla on täysi vapaus tehdä vaikka enemmänkin ilman kuitteja.Keskity sinä nyt sen kapisen kissasi jälkihoitoon, ettei taas tarvitse huutaa apuun Kylmäpihlajan, Utsjoki-Kevon ja Yks-Pihlajan eläinlääkäreitä hätiin. Kaltaisesi asiakas ei varmaankaan ole lääkärille se päivän piristys.
- Stefaöljynen
KK. Kateus ja Katkeruus. Niistä minua ollaankin jo varoiteltu, silloin kun ostin mökin Uudestakaupungista. Aina välillä olen siihen törmännytkin, niinkuin nyt nimim. "Naishenkilö" kohdalla. Millä perusteella luulet ja uskottelet, että työskentelisin ilman kuitteja? Ei minulla ole tarvetta syyllistyä moiseen vilppiin ja vaikka joskus ilman kuittia pikkuhomman tekisinkin, niin olisiko se sinulta jotenkin pois? Jos itsekin luet eläinlääkäriksi (mitä kyllä epäilen suuresti älynlahjojesi perusteella) niin sinulla on täysi vapaus tehdä vaikka enemmänkin ilman kuitteja.Keskity sinä nyt sen kapisen kissasi jälkihoitoon, ettei taas tarvitse huutaa apuun Kylmäpihlajan, Utsjoki-Kevon ja Yks-Pihlajan eläinlääkäreitä hätiin. Kaltaisesi asiakas ei varmaankaan ole lääkärille se päivän piristys.
Tervetuloo Tuppukylään!!!
Täällä ollaan järjestään kateellisia kaikille joilla on koulutusta tai joku ylempi vakanssi. Täällä on hyvä jätkä vaan tehdastyöläinen , mikä johtanee perunsa autotehtaalta. On paree ajella jollain nissanilla ja kulkea niin pyhisin kun arkisinkin tuulipuku päällä ja hankkijan lippis takaraivolla. Viikonloppuna ollaan koko ajan kännissä kuin ellun kanat ja töin tuskin taksin liukuhihnan ääreen toimellutaan maanantaiksi. Useinkin haetaan saikkua ja siitä hyvästä uki työterveysministeriön tutkimusten mukaan johtavia kaupunkeja aiheettomien sairaslomien tilastossa. Ollaan edes jossain kärjessä muussakin kun työttömyydessä. - Rova-antti
Stefaöljynen kirjoitti:
Tervetuloo Tuppukylään!!!
Täällä ollaan järjestään kateellisia kaikille joilla on koulutusta tai joku ylempi vakanssi. Täällä on hyvä jätkä vaan tehdastyöläinen , mikä johtanee perunsa autotehtaalta. On paree ajella jollain nissanilla ja kulkea niin pyhisin kun arkisinkin tuulipuku päällä ja hankkijan lippis takaraivolla. Viikonloppuna ollaan koko ajan kännissä kuin ellun kanat ja töin tuskin taksin liukuhihnan ääreen toimellutaan maanantaiksi. Useinkin haetaan saikkua ja siitä hyvästä uki työterveysministeriön tutkimusten mukaan johtavia kaupunkeja aiheettomien sairaslomien tilastossa. Ollaan edes jossain kärjessä muussakin kun työttömyydessä.Tuo nyt on ihan sairasta tekstiä! Minä olen tehnyt Saabeja koko työ-ikäni ja en ikinä tule ajamaan jollain Nissanilla. Ajan vain Saabilla, koska tiedän miten hyvin ja laadusta tinkimättä ne on valmistettu. Se on kuulkaa tarkkaa ja kovaa hommaa tuo autonteko. Hihna kulkee ja mukana on miehen pakerrettava ja pysyttävä, muutoin ei tule mitään. Kultakellon ja Nelimarkan taulun sain kun lopetin hommat autotehtaalla. Nyt asustelen Levysepänkadulla kaksiossa yksikseni. Muija muutti pentujen kanssa takaisin Rovaniemelle, mistä aikoinaan tänne työn ja leveämmän leivän perässä muutettiin. Nyt on selkä paskana raskaasta työstä, pieni eläke ja jonkinlainen alkoholi-ongelmakin. Onneksi tässä on Lidli lähellä, niin saa kaljat ilman suuria viiveitä. Se hyvä on, että samassa rapussa meitä asutaan Saabintekijöitä useempikin. Juodaan talon takapihalla kaljaa päivät pitkät ja muistellaan menneitä. Mua ne kamut kunnioittaa kun mulla on se Saab 99 Finlandia-malli, se pidennetty ministerikäyttöön tehty. Tai pajalla se on ollut jo jonkin aikaa. Pitäis alkaa laittaa eläkkeestä rahaa sivuun, että sais sen lunastettua sieltä.
- Auvoine aamunkoi
Rova-antti kirjoitti:
Tuo nyt on ihan sairasta tekstiä! Minä olen tehnyt Saabeja koko työ-ikäni ja en ikinä tule ajamaan jollain Nissanilla. Ajan vain Saabilla, koska tiedän miten hyvin ja laadusta tinkimättä ne on valmistettu. Se on kuulkaa tarkkaa ja kovaa hommaa tuo autonteko. Hihna kulkee ja mukana on miehen pakerrettava ja pysyttävä, muutoin ei tule mitään. Kultakellon ja Nelimarkan taulun sain kun lopetin hommat autotehtaalla. Nyt asustelen Levysepänkadulla kaksiossa yksikseni. Muija muutti pentujen kanssa takaisin Rovaniemelle, mistä aikoinaan tänne työn ja leveämmän leivän perässä muutettiin. Nyt on selkä paskana raskaasta työstä, pieni eläke ja jonkinlainen alkoholi-ongelmakin. Onneksi tässä on Lidli lähellä, niin saa kaljat ilman suuria viiveitä. Se hyvä on, että samassa rapussa meitä asutaan Saabintekijöitä useempikin. Juodaan talon takapihalla kaljaa päivät pitkät ja muistellaan menneitä. Mua ne kamut kunnioittaa kun mulla on se Saab 99 Finlandia-malli, se pidennetty ministerikäyttöön tehty. Tai pajalla se on ollut jo jonkin aikaa. Pitäis alkaa laittaa eläkkeestä rahaa sivuun, että sais sen lunastettua sieltä.
Sekö metallinhohtovaaleensininen, rosterisilla pölykapseleilla ja kolmella antennilla? Oon joskus nähny kun kruisaat sillä Pakkiksen reittiä. Sillä taitaa saada vosua kyytiin ihan kiitettävästi? Kyllä autot osattiin ennen tehdä upeiksi, oli kokoa ja näköä niinko Rakel Lignellissä ennen vanhaan.
- Naishenkilö
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa ;) ei kuule kannata vetää hernettä nenään, ei minulla ole mitään syytä olla kateellinen, ei sinulle eikä muille kuin ehkä hieman maajusseille :)
Kyllä itsekin olen huomannut kuinka jotkut täällä ovat katkeria, mutta so what omahan on elämänsä jonka kateellisuudella pilaavat. - markkinapete
Naishenkilö kirjoitti:
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa ;) ei kuule kannata vetää hernettä nenään, ei minulla ole mitään syytä olla kateellinen, ei sinulle eikä muille kuin ehkä hieman maajusseille :)
Kyllä itsekin olen huomannut kuinka jotkut täällä ovat katkeria, mutta so what omahan on elämänsä jonka kateellisuudella pilaavat.Katkeruus kuuluu ja on aina kuulunut uusikaupunkilaisten hyveisiin. Täällä ollaan alati varpaillaan siitä, ettei kukaan vaan saa mitää lisäetua mistään, ettei kukaan vaihda autoa uuteen tuliterään liian usein. Niin ja tietysti paatti, uusikaupunkilaisten sydämen asia. Naapuripoijussa ei saa olla omaa paattia prameempi ja kalliimpi venhe. Muuten tulee paha mieli ja kesäkin voi pahimmassa tapauksessa olla pilalla ihan vaan tuon takia. Mutta kun tänne on sopeutunut niin mikäs siinä on elellessä. Jostain syystä tänne vaan on sattunut kerääntymään ne katkerimmat ja kateellisimmat väestömme edustajat.
- Lounli-Raideri..
markkinapete kirjoitti:
Katkeruus kuuluu ja on aina kuulunut uusikaupunkilaisten hyveisiin. Täällä ollaan alati varpaillaan siitä, ettei kukaan vaan saa mitää lisäetua mistään, ettei kukaan vaihda autoa uuteen tuliterään liian usein. Niin ja tietysti paatti, uusikaupunkilaisten sydämen asia. Naapuripoijussa ei saa olla omaa paattia prameempi ja kalliimpi venhe. Muuten tulee paha mieli ja kesäkin voi pahimmassa tapauksessa olla pilalla ihan vaan tuon takia. Mutta kun tänne on sopeutunut niin mikäs siinä on elellessä. Jostain syystä tänne vaan on sattunut kerääntymään ne katkerimmat ja kateellisimmat väestömme edustajat.
Kyllä Uudessakaupungissa äkkiä oppii paikan tavoille. Ei sovi leveillä , eikä liioin elellä niian niukanoloisesti. Muutoin sitä leimautuu ja se on paha se. Itsekin olen säilyttänyt renttumaisen pukeutumiseni lierihattuineen, koska maalaisten mielestä olen silloin hyvä jätkä, vaikka Mersulla ajelenkin.
Mitäpä siitäkin tulisi, kun vaihtaisin tyyliä ja kulkisin joku Dressmanin puku päällä ja ottaisin raitoja hiuksiini. Ja hakisin Vehosta uuden maasturi-Mersun kahdella pakoputkella varustettuna. Ei varmaankaan Hupi-Lupin tikkajengin kamut enää moikkaisi kadulla, kun Valmeteillaan ja John Deereillään vastaan puksuttaisivat. Täällä ihminen on onnellinen, kun saa olla oma itsensä. Kulkea sellaisissa vaatteissa missä itse viihtyy. - kimmel nina
Lounli-Raideri.. kirjoitti:
Kyllä Uudessakaupungissa äkkiä oppii paikan tavoille. Ei sovi leveillä , eikä liioin elellä niian niukanoloisesti. Muutoin sitä leimautuu ja se on paha se. Itsekin olen säilyttänyt renttumaisen pukeutumiseni lierihattuineen, koska maalaisten mielestä olen silloin hyvä jätkä, vaikka Mersulla ajelenkin.
Mitäpä siitäkin tulisi, kun vaihtaisin tyyliä ja kulkisin joku Dressmanin puku päällä ja ottaisin raitoja hiuksiini. Ja hakisin Vehosta uuden maasturi-Mersun kahdella pakoputkella varustettuna. Ei varmaankaan Hupi-Lupin tikkajengin kamut enää moikkaisi kadulla, kun Valmeteillaan ja John Deereillään vastaan puksuttaisivat. Täällä ihminen on onnellinen, kun saa olla oma itsensä. Kulkea sellaisissa vaatteissa missä itse viihtyy.Pukeudut kyllä epäsiististi, vaikka minkä mittapuun mukaan arvostelisi.
- bullat
Kiitos eilen taas kerran asiantuntevasta avustani kun kävin ranskikseni kanssa luonasi :D Olet kyllä niin taivaan lahja,sillä niin monta vuotta olemme sinulta avun saatu <3 Se rakkaus mitä tunnet eläintä kohtaan näkee ja tuntee <3 Kiitos ! :D
- Anonyymi
Onko ukissa Eläin lääkäri paikkoja työpaikkoja Minä haluaisin tulla teille joskus töihin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561191- 521095
- 1131092
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60892