Milloin aloittaa lukemaan YO-kokeisiin ?

lukiolainen 18v

Milloin kannattaa alkaa lukemaan YO-kokeisiin ? Milloin syksyn kokeisiin ja milloin kevään kokeisiin ?

20

22276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kljnklnklmn

Noin viikko ennen kokeita.

• 18+15

Itse aloin lukea syksyn kokeisiin heinäkuun puolessavälissä ja kevään kokeisiin n. kuukausi ennen lukuloman alkua. Kirjoitin 3 ainetta syksyllä ja 3 keväällä. Monet alkavat lukea kevään kokeisiin jo heti joululoman loputtua, mikä on mielestäni turhaa, ellei kirjoitettavana ole viittä ainetta.

• edfdas

Ihan miten itse tykkäät ja mitä aineita kirjoitat. Itse kirjoitin syksyllä vain A-englannin ja luin vain koetta edellisenä päivänä. Tänä keväänä kirjoitin äikän, pitkän matikan, fysiikan ja kemian ja aloin oikeasti lukea kolmannen jakson päätyttyä helmikuun alussa.

• chillllll

Olen käynyt lukion läpi todella rennolla tyylillä. En ole tehnyt lähes mitään. Kirjoitin syksyllä terveystiedosta B:n ja nyt keväällä tulossa englannista C, maantiedosta C, espanjasta C sekä ruotsista B. Riittää itselleni aivan mainiosti, tavoitteena kun oli vain läpipääsy ja valmistuminen. Kokeisiin en lukenut laisinkaan vaan näköjään ne pääsee hyvällä yleissivistyksellä helposti muutenkin.

Vielä pitäisi jaksaa tehdä OPO-kurssin lisätehtävät, jotka sain sen takia tehtäväkseni koska en ole ollut kertaakaan lukion aikana opon tunneilla. Sitten on homma hanskassa!

• Reilut 12vuotta myöhemmin minkälaisessa tilassa elämäsi nytten on. Mietin vain että jaksaako jahdata hyviä arvosanoja kun kuitenkin läpipääsyä tavoittelemassa.

• 5tt53

Ainakin itse luin kerran kurssikirjat läpi ja joistakin aineista myös abi- kertaskirjan. En ainakaan missään tapauksessa suosittele lukemaan useaa kertaa läpi kirjoja, vaan käyttää lopun ajan mieluummin kertaamiseen. Ite luin tahdilla kirja 2 päivässä, joilloin tulee yleensä alle 100 sivua päivässä. En mitenkään pystyisi päivässä lukemaan semmoista 6h, pari tuntia on sopiva ja L:ää ja E:tä tullut reaaleista. Joillekin tosin sopii erilainenkin tapa:)

• lukiolainen111

Jos kirjoitan ensi keväänä 4 ainetta: Äidinkielen, Lyhyen matematiikan, Historian ja Englannin, milloin kannattaisi alkaa lukemalla lukemaan ?

Ja riittääkö noissa aineissa pelkkien kurssikirjojen lukeminen ? missä aineissa tarvitsee abi-kirjoja ?

• ylioppilas vm 2012

Jos hallitset mielestäsi tekstitaidon ja esseen kirjoittamisen perusteet, niin katsoisi tarvetta abi äidinkielelle, sillä ainakin itse koin kirjan olevan aika turha. Veljeni kirjoitti nyt keväällä lyhyen matikan eikä pitäny kertauskirjaa tarpeellisena. Historian kertauskirjaa kannattaa harkita, sillä ainakin itse koin siitä olevan paljon hyötyä nimenomaan kertaamisessa. Englannissakin pärjää hyvin kurssikirjoilla :)

• glkörlbnropå

Riippuu ihan aineesta ja menestyksestäsi siinä aineessa.

Itse olen surkea ruotsissa ja kirjoitan sen ensi syksynä (pakosta). Lukemisen ajattelin aloittaa 2.6.

• Tämänkeväänylioppila

Syksyn kirjotuksiin aloitin lukemisen toukokuun lopulla (viimeisen koeviikon jälkeen) ja kevään kirjoituksiin joulukuun alussa (2. jakson koeviikon jälkeen).

Jokainen tavallaan. Tee hyvä lukuaikataulu, auttaa paljon.

• Moi!
      Täältä saa apua!
      www.findyourway503.wordpress.com

• Secretweapon

Kannattaa luntata ylioppilas kokeissa niin saa hyvän numeron! L KIRJOITTAJA ;)

• Ettätälleennäin

Ei ole laudaturin kirjoittaja ainakaan kovin hyvin onnistunut lunttimaan, miten yhdyssanat kirjoitetaan. Toisaalta sitähän se lunttiminen loppuviimein teettää, mitään luntituista tiedoista ei jää päähän. Mahtoi siinä ylioppilastodistuksen antanut henkilö vähän ihmetellä, että mikähän toope se sieltä tulee, vai että salaiset aseet...? Salaiset aseet on sulla housuissas! :D

• Tässä_totuus

Fiksut aloittavat valmistautumisen ylioppilaskokeisiin peruskoulun ekaluokalta, vielä fiksummat jo eskarista.

Näin he saavat hyvän pohjan lukioon eikä paniikkipingoitusta siellä enää tarvita.

• ihanoklukematta

Lukematta aikoinaan enkku C, ruotsi M, äidinkieli C ja reaali C. Reaalia varten taisin avata pari kirjaa sisällysluettelon verran, muuten en.

• ihanoklukematta

Lisään vielä, että silloin paras ystäväni alkoi lukea jo joulun jälkeen ja kirjoitti huonommat paperit kuin minä.

• Aloita_nyt

Aloita nyt!

• Anonyymi

Aloita nyt! 4 vuode n jälkee

• Anonyymi

aloitin yo-kokeisiin lukemiset jo vuonna 1974. Riittääkö. Semmoinen piitkä kiri.

• Anonyymi

Aloitin lukemisen heti lukion alusta ensimmäisillä kursseilla joka tunniksi. Erillistä lukemista kurssikokeisiin ja ylppäreihin ei tarvittu. Tulos 3 L, 1 M ja 1 B. Opiskelupaikka yliopistossa avautui heti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      309
      7102
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2116
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1327
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1267
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1186
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1116
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1051
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      992
    Aihe