saku ja huonot omistajat

säälittää katsoa....

eteeni on tullut usein alkkismies tai nainen,joilla on komea saksanpaimenkoira.pentuajan hiivuttua koirasta ei enää jakseta kiinnostua,käytetään vähässen pissalle,nuorisoporukka bilettää ja isäntä ei jaksa lenkityttää koiraa.onneksi näitä näkee harvassa mutta edelleenkin näitä suuria koirarotuja pidetään heikon itsetunnon jatkeena.kerrostalolähiöissä usein.ja koiran käytös kertoo olosuhteet.jos ei koirat enää jaksa innostaa,antakaa sille mahdollisuus uutteen kotiin ja oloihin.

9

339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 30

ps ja se kummastuttaa että naapurusto ei vähätkään välitä vaikka näkisi ettei koira saa tarpeeksi liikuntaa,saattavat naapurit juoruta-mutta mitä se hyödyttää.paljon riittää puheita mutta kukaan ei tee asioille mitään.koirapiireissä puhutaan paljon lähiön koiranomistajista,mutta se onkin jauhamista,mitään ei voi tehdä asian eteen vaikka tiedetään osoite ym tiedot.pelkääkö ihmiset ilmiantaa vai mistä kiikastaa?

• rakkauspalkitaan

Juuri tällaisen koiran on pelastanut meidän yksi tuttu..
      Koira oli niin laiha etteivät tuttavani kehdanneet viedä sitä kuin hämärissä ulos..
      Ihan järkyttävässä kunnossa..
      Mutta nyt on pojalla komea kiiltävä turkki ja hienossa kunnossa, ja voitte vain arvata kuinka suuresti koira kiittä hyvästä hoidosta ja rakastaa uusia omistajiaan

• Anneli65

Ilmoita asiasta paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle tai kunnan eläinvalvojalle..

• näitähän riittää...

Yhteys kunnan eläinlääkäriin. Mutta jos koira on hyväkuntoinen ei asialle valitettavasti voida tehdä mitään. Ihmetyttää että isännöitsijä ei ole asiaan puuttunut jos kyseessä vuokra kerrostalon asukas? (jatkuva biletys yms...)

• pikku hukka 67

Mietin pitkään pitäisikö kirjoittaa koska itse olen alkoholisti ja sakemannin omistaja.Tosin olen ollut jo selvänä muutaman vuoden.Alkoholisti on aina alkoholisti.Se että olen päässyt nousemaan niistä pohjamudista saan kiittää koiraani joka on antanut voimaa taistella.Tottakai on myös taustajoukkoja.Se että tuomitaan alkoholistit on minusta väärin koska on myös ns.tavallisia ihmisiä jotka pitää sakemannia ta yleesä koiraa huonosti.Alkoholistia on helppo lyödä koska se näkyy ja kuuluu.Täytyy muistaa että sakemanneja rekisteröidää paljon ja on myös paljon Spaperittomia sakemanneja.Joukkoon mahtuu jos jonkinlaista porukkaa.

Se mitä olen havainnut tälläisista kirjoituksista niin kirjoittaja on joko itse akoholisti tai lähipiirissä on joku viinan suurkuluttaja.

• rähinä rakki

johan, taas pisti silmään... miksi on kirjoitettu, taas isosta koirasta pelkästään. tiedän monta alkoholistia jolla on koira.isoja, sekä pieniä. ei se aina tarkota huonoa hoitoa, mutta useimmiten kyllä:(. valitettavasti! olen itse miettinyt niitä koiria, joista tiedän etteivät saa oikeata hoitoa. olen siis käynyt kylässä ja tarkkaillut koiria, vienyt niitä ulos. jos olisi paremmin tietoa mihin ilmoittaa ja onko kerrottava oma nimi, mitä tapahtuu sen jälkeen... ni tekisin ilmoituksen kyllä yhdestä...!! tai kahdesta! mutta haluan sanoa, että älkää tuomitko ennen ku tiedätte faktat asiosta. jos naapurin koira käy lyhyillä lenkeillä, ni se ei aina tarkoita sitä ettei omistaja jaksa...! koiralla voi olla lonkkavika. tai se voi olla kuumeessa. tai omistaja on lähdössä kauppaan ja käyttää koiran pika pissillä ennen ku lähtee yksin kauppaan...! ja jättää koiran kotiin. ei pidä tehdä liian nopeita johtopäätöksiä. hyvä kyllä jos joku pistää silmään, mutta parastapa on ottaa asiasta selvää, ennen kun tekee ilmoitusta mihinkään. sillä voi aiheuttaa paljon pahaa vieraalle ihmiselle, jos ilmoitus on väärä. näin minä ajattelen ja otan selvää! omistan itse sakemannin ja otan usein kuppia. minä lenkkeilen mielummin silloin, kun kukaan ei tule vastaan. koirani on pelkoakressiivinen. se nauttii enemmän pitkistä lenkeistä öisin, kun ei ole ketään muita liikkeellä. minulla on hyvä mieli kun koira on rauhallinen ja koira tykkää kun minä lenkillä hymyilen:). molemmat hyötyy, kun kukaan ei näe meitä! voin kuvitella mitä muut ajattelevat meistä, etten hoitaisi koiraani kunnolla. mutta totuus on toista! mistä ei sivulliset tiedä! koulutan koiraani joka päivä, ruokin kaksikertaa päivässä, leikkaan kynnet 2viikon välein, viilaan kynnet, harjaan joka toinen päivä, ostan kerran kuussa uuden lelun:) koirani osaa 17käskyä. mutta kukaan, vastaan tulia ei varmasti arvaa tätä! koirani ei pidä vieraista ihmisistä ja räyhää lenkillä toisille koirille todella "näyttävästi"!! en ihmettelisi, jos joku tekisi ilmoituksen minusta ja koirastaluulon perusteella! mutta juttu kaatuisi ensimmäisellä tarkastus käynniollä!!!!! kuka vain voi ottaa kuppia, vaikka useinkin. ei se ainatarkoita, ettei koirasta huolehdita. kerron tämän että ihmiset eivät tekisi liian nopeasti vääriä johtopäätöksiä, vaan ottaisivat asioista selvää ENSIN....!!! ONKO AIHETTA HUOLEEN!!

• Terpseli

vähän samalla linjalla vaikka ite en kuppia otakaan. Sakullani todettiin pannus silmissä ja päivänvalossa emme juurikaan oleile ulkona ja mielummin menen sinne kävelylle myös pimeän tultua koska koira on pelastettu muutama vuosi sitten huonoista oloista ja tiettyjä merkkejä vanhasta elämästä astuu esiin kun näkee tietynlaisen ihmisen, tai tietyssä asussa olevan.
        Eilen juuri sain kuulla kuinka koirani on agressiivinen ja tottelematon jne jne. No aikuista kaltoin kohdeltua koiraa on aika vaikea opettaa uusille tavoille kun yrittää kitkeä niitä vanhoja samaan aikaan pois. Ja tiedoksi että koirani yritti leikkiä toisen koiran kanssa, karvat kyllä pystyssä, häntä heiluen. Seköhän teki siitä koirasta agressiivisen? Tiedä näitä, meitä on niin moneen junaan mutta olen itselleni ja koiralle luvannut että ainakin yritän tarjota paremman loppuelämän niin kauan kuin sitä riittää ilman pelkoa siitä että hakataan, teljetään pimeään eikä anneta vettä.
        Toiset eläimen omistajat osaavat olla vaan niin tiukkapipoisia ja kapeakatseisia ettei nähdä kuin se oma napa jos sitäkään.
        Tsemppiä kaikille joilla jotain ongelmia koirien tai niiden vielä pahempien, IHMISTEN kanssa =)

• koirat

ei viina tee omistajasta kelvotonta,vaan oli ihminen millanen tahansa,kohtelu ratkaisee

• hau hau mustangi

juu allekirjoitan tämän että ei se elämäntapansa valinnut ihminen tee lemmikin elämästä surkeaa jos koira tai mikä lemmikki onkaan ,saa turvallista hoitoa ilman pelkoa,meteliä, yksinoloa. lemmikit tulevat aika paljon toimeen säännöllisillä ulkoiluilla,raikkaalla vedellä,monipuolisella ruoalla ja hellällä käsittelyllä.ei lapsi kuten lemmikitkään pidä levottomuuksista,sisällä olosta ,hälinästä pelosta.kyllä lemmikistä näkee kun se voi hyvin.turkista,käytöksestä, silmistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      234
      3992
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2307
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1461
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      929
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      920
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      847
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      756
    Aihe