Uskon, että tällä palstalla käy muitakin yksinäisiä, joiden harrastuksiin kuuluu videopelien pelaaminen. Sehän on aika hupaisaa ajan kulutusta, vai mitä? Kuitenkin usein tulee pelattua ihan yksikseen ellei jotain nettimoninpeliä ole sattumoisin kokeilemassa. Vaikka niissäkin on oma sosiaalinen puolensa, niin ei se ihan sama asia ole kuin toisten ihmisten kanssa kasvotusten rupattelu. Mielummin ainakin itse pelaisin ihan samassa huoneessa olevien kanssa. Olisi kiva ihan siinä vieressä olevan kanssa keskustella ja huudella kuin vain näyttöä tuijotella ja netin yli keskustella.
Minulla on siis ehdotus kaikille peleistä kiinnostuneille. Olisiko täällä muita kiinnostuneita henkilöitä, jotka haluaisivat säännöllisesti vain kokoontua ja pelata yhdessä jotain moninpeliä? Itse olen lähinnä konsoleilla pelaillut, mutta voihan sitä PC:eilläkin jonkinlaiset lanit järjestää. Semmoiset 3-4 henkilöä kun saisi kasattua, olisi aika hyvä. Sitten vaan kokoonnuttaisiin jonkun ryhmäläisen luokse esim. minun luokseni, tilattaisiin pizzat, hankittaisiin juomat ja eikun pelit käyntiin. Samalla sitten olisi hauskaa (tai sitten ei), ei tarvitsisi olla yksin ja saisi toivottavasti uusia kavereitakin.
Itse olen mies 23v ja asun n. 25 minuutin päässä Helsingin keskustasta. Olisi hyvä, jos asuisitte jossain Helsingin tai Espoon alueella, niin ei tulisi sitten kovin pitkiä matkoja kuljettavaksi. Iälläsi ei ole nyt niinkään merkitystä, mutta onhan se aina kiva jos oltaisiin suunnilleen saman ikäisiä. Plussaa olisi tietysti, jos omistat jonkun pelikonsolin ja vielä useamman ohjaimen. Minua ei ainakaan haittaa vaikka olisit ujo ja hiljainen tapaus tai sitten sen vastakohta, kunhan nyt saisi jonkunlaisen porukan kasaan. :)
Vielä lyhyesti:
Etsin videopeleistä kiinnostuneita henkilöitä viettämään yhteisiä pelihetkiä.
-Asut Helsingissä, Espoossa tai edes pääkaupunkiseudulla
-Olet n. 18-26 v. (ei nyt niin tarkkaa)
-Pidät paljon pelien pelaamisesta (ja omistat mahdollisesti pelikonsolin/-eita)
-Haluaisit pelata yhdessä muiden ihmisten seurassa
Kiinnostuneet voivat lähettää sähköpostia: [email protected]
Ei välttämättä löydy ketään, mutta aina kannattaa yrittää kuitenkin. :)
Eroon yksinäisyydestä yhdessä pelejä pelaamalla?
36
819
Vastaukset
- ksdof
Mitä pelejä tykkäät pelata?
- sadadsadasdsad
Lähti postia :D
- yksinäinenmiehenalku
Kiva, että olet tälläisen viestin väsännyt. Harmi, että itse asustelen sen verran kauempana. Toivottavasti saat kasaan kivan porukan!
- hyvä idea!
Hyvä idea. Kyllä tuosta varmasti jotkut innostuvat. Tosin kannattaa jo etukäteen tiedostaa että jos on vaikka 5 ilmoittautunutta niin niistä 1-2 saattaa olla vain "todellisesti kiinnostuneita" kyseisestä ideasta.
- yksin kotona
Meikä pelaa joka päivä, tai lähes ainakin. Pelaan vaan pleikkarilla kaikkii sotapelejä ja urheilu pelejä. Gta on mun suosikki. Asun liian kaukana kuitenkin mut pelit on kivoja ja call of duty pelit ainakin on hyviä.
- ujo nainen
En kyllä uskaltais naisena tulla vieraan miehen kämpille.
- -outsider-
Me miehet siirtyisimme aika nopeasti joukolla pelaamaan sinulla.
- 6+2
"En kyllä uskaltais naisena tulla vieraan miehen kämpille."
Kommenttisi on saanut ainakin kaksi miinusta. Ketkä oikein oli asialla ja miksi? Kyllä kaikille pitäisi olla selvää, että tälläkin palstalla pyörii MYÖS vähemmän järkevää porukkaa. Moni on yksinäinen ilman omaa syytään, mutta jotkut on yksinäisiä syystäkin. Ei se ole mikään hyökkäys kaikkia miehiä kohtaan, jos tunnustaa sen että joukkoon mahtuu monenlaista hiihtäjää.
Miinustelun sijaan kommentista voi ottaa opikseen: Jos tahtoo naisista peliseuraa, kannattaa tarjoutua tapaamaan vaikka kahvilassa ennen kuin "väkisin" kutsuu kotiinsa. - -outsider-
6+2 kirjoitti:
Kommenttisi on saanut ainakin kaksi miinusta. Ketkä oikein oli asialla ja miksi? Kyllä kaikille pitäisi olla selvää, että tälläkin palstalla pyörii MYÖS vähemmän järkevää porukkaa. Moni on yksinäinen ilman omaa syytään, mutta jotkut on yksinäisiä syystäkin. Ei se ole mikään hyökkäys kaikkia miehiä kohtaan, jos tunnustaa sen että joukkoon mahtuu monenlaista hiihtäjää.
Miinustelun sijaan kommentista voi ottaa opikseen: Jos tahtoo naisista peliseuraa, kannattaa tarjoutua tapaamaan vaikka kahvilassa ennen kuin "väkisin" kutsuu kotiinsa.Eivätkö naiset haaveile siitä että likainen ja kiimainen nörtti-lauma käy heidän päällensä ja tunkeutuu heihin wiimoteilla?
- ..selitys..
6+2 kirjoitti:
Miinustelun sijaan kommentista voi ottaa opikseen: Jos tahtoo naisista peliseuraa, kannattaa tarjoutua tapaamaan vaikka kahvilassa ennen kuin "väkisin" kutsuu kotiinsa.Olisiko sitä halukkuutta löytynyt kuitenkaan? 90%:a kommenteista on yleensä tuollaisia että "no kun asuat eri paikkakunnalla" tai "no kun olet pari vuotta vanhempi" tai "no kun sun tähtimerkit ei täsmää mun kanssa" jne...
Aina löytyy jokin selitys.
Sinänsä ihan oikeassahan kommentoija oli että ei naisten nyt kannata heti tunkeutua jonkun luokse vaan tavata ensin. Eihän siitä tiedä minkälainen tyyppi on kyseessä. - 1+6
..selitys.. kirjoitti:
Olisiko sitä halukkuutta löytynyt kuitenkaan? 90%:a kommenteista on yleensä tuollaisia että "no kun asuat eri paikkakunnalla" tai "no kun olet pari vuotta vanhempi" tai "no kun sun tähtimerkit ei täsmää mun kanssa" jne...
Aina löytyy jokin selitys.
Sinänsä ihan oikeassahan kommentoija oli että ei naisten nyt kannata heti tunkeutua jonkun luokse vaan tavata ensin. Eihän siitä tiedä minkälainen tyyppi on kyseessä."Olisiko sitä halukkuutta löytynyt kuitenkaan?"
Tämä nimimerkki ei vaikuttanut kovin kiinnostuneelta, mutta mitä siitä? Se ei varmasti ole ainoa nainen, joka ei uskalla mennä vieraan mieheen kotiin. - sdgfasgas
Ketä kiinnostaa? Naiset ja videopelit nyt eivät muutenkaan sovi yhteen.
- sdiofnds
sdgfasgas kirjoitti:
Ketä kiinnostaa? Naiset ja videopelit nyt eivät muutenkaan sovi yhteen.
Jep. Siksi en naisena ilmottaudukaan. Olisinpa mies.
- anonyymi__
sdiofnds kirjoitti:
Jep. Siksi en naisena ilmottaudukaan. Olisinpa mies.
Ei mulla ainakaan ole mitään miehiä vastaan, onhan miehetkin vain ihmisiä. Eri asia on tietysti mennä suoraan tuntemattoman miehen kämpille ilman aikaisempaa tutustumista, mutta jos porukassa on muitakin niin miksi siinä pitäisi olla ongelmia? Useimmat ovat kuitenkin sen verran järkeviä etteivät ryhdy raiskaamaan naisia heti sellaisen nähdessään. Aika vammaista että ihmisiä pitää lajitella sukupuolen mukaan. :D
- ?
anonyymi__ kirjoitti:
Ei mulla ainakaan ole mitään miehiä vastaan, onhan miehetkin vain ihmisiä. Eri asia on tietysti mennä suoraan tuntemattoman miehen kämpille ilman aikaisempaa tutustumista, mutta jos porukassa on muitakin niin miksi siinä pitäisi olla ongelmia? Useimmat ovat kuitenkin sen verran järkeviä etteivät ryhdy raiskaamaan naisia heti sellaisen nähdessään. Aika vammaista että ihmisiä pitää lajitella sukupuolen mukaan. :D
"Aika vammaista että ihmisiä pitää lajitella sukupuolen mukaan. :D"
Vammaista tai ei, se on todellisuutta. Maailma on kaukana täydellisestä, joten onko vammaisempaa hyväksyä elämän realiteetit vai sulkea silmänsä todellisuudelta ja elää elämäänsä niin kuin eläisi jossain ihanteellisessa haavemaailmassa? - gsdgwergts
? kirjoitti:
"Aika vammaista että ihmisiä pitää lajitella sukupuolen mukaan. :D"
Vammaista tai ei, se on todellisuutta. Maailma on kaukana täydellisestä, joten onko vammaisempaa hyväksyä elämän realiteetit vai sulkea silmänsä todellisuudelta ja elää elämäänsä niin kuin eläisi jossain ihanteellisessa haavemaailmassa?No aika surullista, jos sinulle jokainen mies on potentiaalinen raiskaaja. Elämä on varmasti kovin ikävää tuollaisten vainoharhojen kourissa.
- Ownerofalonelyheart
Onhan se videopelien pelaaminen mukavaa kunhan muistaa välillä pitää taukoa ja tehdä jotain muutakin. Itse asun Lahdessa, mutta pääkaupunkiseudulla tulee käytyä säännöllisesti. Joskus voisin tullakin pelailemaan, jos vain mukaan mahtuu.
- väsyttää
Velipojalle olen monesti isompia laneja ehdottanut, mutta pitäisi löytää ensin enemmän porukkaa kokoon. Harmi vain, että asut liian kaukana... Kainuussa asun itse. Veljen kanssa lanitetaan silloin tällöin kahdestaan. Ollaan pelattu paljon mm. Rainbow Six Vegas 2, Red Alert 2, SWAT 4, Operation Flashpoint, C&C 3, Worms Armageddon, Heroes III.
- välimatka on pitkä
Onko ideana että olisi myös verkkopelaamista?
Sellaiseen voisin osallistua. Välimatka on turhan pitkä "lanittamiseen". - yksinäinen nörtti
On täällä näköjään jokunen muukin videopelifani liikkeellä. Harmi vaan, kun monet asuvat niin kaukana toisistaan. Olen ollut aika lailla nuoresta asti Nintendo-fani, joten eniten on niitä pelejä pelailtua tullut pelattua (Mariot ja Zeldat yms.). On ollut vanha kunnon 8-bittinen, Nintendo 64, gamecube ja nyt sitten Wii (haha joo). On sitten ollut kanssa gameboyt ja DS sekä PSP. Xbox360:lla on tullut kanssa aika paljoa pelailtua, vaikken itse omistakaan.
Vanha kunnon Goldeneye Nintendo 64:lla oli kyllä aika kovis, neljän pelaajan split-screeninä varsinkin. Mario Kart 64 ja Super Smash Bros. oli kanssa aika viihdyttäviä kokemuksia. Kaikistahan on nyt Wiillä uusitut versiot, kyllä nekin menettelee. Sitten oli kanssa PS2:lla ja gamecubella Time Splitters 2 aika hauska kanssa. PSP:llä olen lähinnä Monster hunteria tahkonnut, kukaan muu siitä innostunut? Tietokoneella sitten esim. Diablo 2:sta tuli jonkun verran hakattua, mutta enpä paljoa noita uudempia pelejä ole kokeillut. Xboxilla sitten kanssa kaikkia split-screen pelejä on tullut kokeiltua Halosta aina EDF2017:a asti. Kaikenlaiset pelit kyllä uppoaa meikäläiselle.
Enpä itse kovin paljoa nykyisin pelaile ehkä kerran pari viikossa jokusen tunnin. Voisi kuitenkin hyvässä porukassa taas innostua enemmänkin pelailemaan. Ei ole tullut vielä suurta tunkua tonne sähköpostiin ( 1 viesti jee), mutta toivottavasti useampikin haluaa/uskaltaa lähettää viestiä. :)
Ei tämä mikään vain miehille tarkoitettu juttu ollut, mutta ymmärrän jos syystä tai toisesta ei uskalla tai kehtaa tulla mukaan, ainakin yllä olevan keskustelun perusteella, haha. Eikä sitä nyt tarvitse heti tulla tuntemattoman henkilön luokse kylään. Voihan siitäkin rauhassa sopia. - väsyttää
Ikävää että vanhat kunnon lanit tuntuvat olevan katoava luonnonvara. Nykyään pelataan vaan netissä kasvottomina kasvottomien kanssa. Ainakaan minua sellainen ei ole koskaan pahemmin kiinnostanut. Lanit on paljon hauskempi tapa viettää aikaa yhdessä ja pelata. Voi kitata porukassa limukkaa ja syödä roskaruokaa, kertoa juttuja ja naureskella pelailun lomassa ja tauotkin on helpompi sovittaa yhteen. Koko touhu on muutenkin monin verroin sosiaalisempaa kuin netissä.
Onhan se tietysti kaks piippunen juttu... Netin kautta pelatessa kenenkään ei tarvitse roudata kamojaan mihinkään ja loggautua vaan pelin serverille jos netin omistaa (kukapa ei nykypäivänä sellaista omaisi?). Sosiaalisuudesta se kuitenkin haukkaa lähes kaiken. Makuasia mikä kenellekin on tärkeintä.- Invisible boy
Itse en ole näihin laneihin ottanut osaa, mutta joskus kakruna tuli pelailtua porukalla yhdellä koneella. Siihen aikaan Commodoren vehkeet olivat kovia sanoja. Joko pelailtiin kaksinpelejä kukin vuorollaan, tai yritettiin vain saada kovimmat pisteet. Mitään hienoja first person shootereitahan ei siihen aikaan ollut, saati sitten, että olisi netissä päässyt pelaamaan. Mutta joka tapauksessa oli hauskaa vain olla porukalla ja pelailla, sekä härvätä muuten vain omaa vuoroa odotellessa.
Pelaaminen on meikäläisen osalta vähän jäänyt. Viimeisin oma koneeni oli Amiga viissatanen, eli ei ihan tuoreimmasta päästä. Joskus satunnaisesti tullut velipojan konsolilla pelailtua. Ovathan ne pelit nykyään aivan eri tasoa, kuin meikäläisen aktiivivuosina, mutta silti kaipaan sitä aikaa, kun pelkkä pelin lataaminen vei viisi minuuttia, ja kun alkukuva viimein pamahti ruudulle, niin pippalot alkoivat.
Tämä edusti 80-luvun lopulla grafiikan huippua ja musiikit ovat edelleenkin tiukat:
http://www.youtube.com/watch?v=FCNMcUzQ3Ws - 345343543
Invisible boy kirjoitti:
Itse en ole näihin laneihin ottanut osaa, mutta joskus kakruna tuli pelailtua porukalla yhdellä koneella. Siihen aikaan Commodoren vehkeet olivat kovia sanoja. Joko pelailtiin kaksinpelejä kukin vuorollaan, tai yritettiin vain saada kovimmat pisteet. Mitään hienoja first person shootereitahan ei siihen aikaan ollut, saati sitten, että olisi netissä päässyt pelaamaan. Mutta joka tapauksessa oli hauskaa vain olla porukalla ja pelailla, sekä härvätä muuten vain omaa vuoroa odotellessa.
Pelaaminen on meikäläisen osalta vähän jäänyt. Viimeisin oma koneeni oli Amiga viissatanen, eli ei ihan tuoreimmasta päästä. Joskus satunnaisesti tullut velipojan konsolilla pelailtua. Ovathan ne pelit nykyään aivan eri tasoa, kuin meikäläisen aktiivivuosina, mutta silti kaipaan sitä aikaa, kun pelkkä pelin lataaminen vei viisi minuuttia, ja kun alkukuva viimein pamahti ruudulle, niin pippalot alkoivat.
Tämä edusti 80-luvun lopulla grafiikan huippua ja musiikit ovat edelleenkin tiukat:
http://www.youtube.com/watch?v=FCNMcUzQ3Wshttp://www.youtube.com/watch?v=z22DhbOZMbU
http://www.youtube.com/watch?v=FxN7Ia-pPy0
http://www.youtube.com/watch?v=OH4-UE-on00
Peli joka vielä nykyisinkin olisi "huippu" jos tehtäisiin yhtä edistyneesti kuin aikoinaan (oli ensimmäisiä 3d pelejä).
- PRdude
Pelaako kukaan Project Realitya?
- R
Ihan mielenkiintoinen ehdotus ja idea. Itse kuulun vähän varttuneempaan kastiin (27 wee) mutta väliäkö sillä, asun kuitenkin Helsingissä :P
Ennen tuli pelattua aika paljon, mutta nykyään vähemmän. Mutta kyllähän sitä voisi taas innostua. Nintendo Wii löytyy, ja jopa vanha kunnon 8-bittinenkin :D
Luonnollisesti olisi kiva jos videopelien muassa voisi joskus mennä ihan ulos pelaamaan vanhan ajan tapaan (xD) vaikka futista yms.
Pitääpä vähän tuumia asiaa ja samalla odottaa, jos lisää kiinnostuneita vielä ilmaantuu.- 4xxxxx
Ah, lanittelua ja aina välillä jalkapalloa ulkona happihypyksi. Siinä olisi täydellinen kombo. :) Mistähän tälläisenkin ryhmän saisi kasaan.
- detsfs
4xxxxx kirjoitti:
Ah, lanittelua ja aina välillä jalkapalloa ulkona happihypyksi. Siinä olisi täydellinen kombo. :) Mistähän tälläisenkin ryhmän saisi kasaan.
Jeps. Ei todellakaan olisi pahitteeksi. Yhdistyisi mun kaksi lempiharrastusta =D
- R
4xxxxx kirjoitti:
Jos asut pääkaupunkiseudulla, niin laitahan viestiä tohon osoitteeseen. Itsekin laitoin jo :D
- 4xxxxx
Hyvä ideahan tämä on, toivottavasti löytyy pelikumppaneita!
Itse lanitin tietokoneilla usein teininä tuttujen kanssa, mutta sitten sekin sosiaalinen harrastus jäi, kun kasvettiin erillensä. Hauskempaa se on kuin "yksin" netissä moninpelaaminen, tai tiekonetta vastaan yksinpelaaminen.
Varsinkin Counter-Strikea tuli pelattua paljon, sitten jotain tosiaika strategia moninpelejä. Vieläkin kiinnostaisi lanittelu kyllä, jos olisi vain kenen kanssa lanittelisi, ja löytyisi yhtenevä pelimaku. - abudautaumau
Miten olis 'eroon yksinäisyydestä kuntoilemalla'? Niin ei tarttis olla sinkkuna nörttikerhossa ensi kesänä :P
- ei seurapiireihin
Muuten hyvä idea mutta minulla se johti siihen että vietin ensi kesän seurustelevana nörttikerhossa joten ei tuo parisuhde ole muuten sosiaalista elämää kohentanut.
- painon
nosto
- 6 + 13
turusta ois kyllä mukavaa saaha lania pystyy taikka läheltä tästä. tuloo päivät pelattua noita pelejä aika urakalla ja pääsee pidemmän päälle pitkästyttään ko kyllähän sitä skypessä ja ventrilossa pelailemassa mut laneissahan on se aivan oma tunnelmansa. jos vaan jotakuta kiinnostaa nii viestiä tähä alle ja jos löytyy jengiä nii vois alkaa katteleen ja kasaamaan :P
- imp
Hieno idea! toivottavasti onnistuu :)
- ap
No niin voisi tännekin päivitellä tilannetta. Peliryhmän ensimmäinen tapaaminen toteutui viime sunnuntaina ja paikan päälle pääsi tulemaan kaksi mukavaa henkilöä itseni lisäksi. Kaikilla oli läppärit mukana, joten pidimme pienenmoiset lanit paikan päällä. Ihan mukavasti meni sunnuntai-ilta siinä pelaillessa pienistä teknisistä ongelmista huolimatta.
Jos on lisää pelaamisesta kiinnostuneita, niin kyllä mukaan vielä mahtuu. :) - hepsaa
Ylös hep
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1261710
- 1051195
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1381071- 49979
- 128877
Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?
Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni51870Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v240848Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.
Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?70745Pridekulkue kiellettävä?
Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla178729Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.
Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu55719